Aihe: Kenkien pohjalliset - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Kenkien pohjalliset

Etusivu Foorumit Välineet Kenkien pohjalliset

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kukaa teettänyt uusiin golfkenkiin erikoispohjallisia, lähinnä varmaan footbalanceja? Onko millaisia kokemuksia, eli kannattaako itsekin teettä?

Nimetön

mulla oli tuollaiset viime kauden kengissä, ei ne nyt varsinaisesti huonot olleet, mutta ei nyt mitenkään autuaaksi tekevätkään.. tosin eipä se hintakaan ollut paha.

hommasin ne lähinnä sen takia kun jalkapohjat tuntuvat ”väsyvän” kierroksella ikävästi, kyllähän nuo tuntuivat auttavan siihen vaivaan, niin pitkään kun jaksoivat pitää muotonsa kasassa. (muistaakseni 2kk)

tulevalle kaudelle ajattelin kokeilla ihan oikean ammattilaisen tekeviä pohjallisia, tosin niillä tulisi olemaan hintaakin reilusti enemmän, mutta niin saattaisi olla kestoakin

itse oon teettänyt jo vuosia kunnon pohjalliset. maksaa n.150-200e paikasta riippuen. kokeilin myös footbalanceja, musta todella huonot. varmaan nekin ihan ok jos holvi ei oo ihan romahtunut..

Hei,

Ammattilaiset puhuvat footbalanceista ’mukavuuspohjallisina’. Jos on jotain vikaa, kuten mulla eli Ylipronaatio niin nuo ei oikein riitä, eli silloin mennään tohon 150-200EUR hintaluokkaan.

Hommasin omani kaksi vuotta sitten kun jalkapohjat kipeytyivät ja oikean jalan reisilihas kärsi jännityksistä kun se on noin 3mm lyhyempi kuin toinen. Ensimmäisellä kierroksella tuntui oudolta, ja toisen kierroksen jälkeen on ollut oireeton olo.
    Tosin kun jalka tottuu noihin pohjallisiin niin ne on pitänyt sitten siirtää talveksi muihin kenkiin.

Tuota jalkojen eripituisuutta ei footbalance huomio mitenkään.

T. Simo

Itselläni on alipronaatiota joten päätin testata noita footbalancen pohjallisia noin 3 kautta sitten ekan kerran.

Seuraavia kommentteja tulee itselläni niistä mieleen:

-Mukavantuntuiset
    -Auttavat itselläni
    -Kipu jaloissa loppui kokonaan näitten ansiosta
    -Jalat puutuu vieläkin mutta todella paljon vähemmän näitä käyttäessä
    -Nyt on menossa jo kolmas setti pohjallisia
    -Itselläni pitävät muotonsa aika lailla sen yhden kauden ajan jonka jälkeen voi laittaa joihinkin muihin kenkiin vaikka.
    -Hinta mielestäni sopiva
    -Vaikka joutuu teettämään uudet pohjalliset noin kerran vuodessa niin ei mielestäni paha hinta tuo 50e siitä että jalkoihin ei koske.

Joten kannattaa kokeilla ja jos ei sovellu juuri sinulle niin et ainakaan omaisuutta menetä tuohon kokeiluun.

Totta kai kannattaa käyttää. Teetä ne erikois suutarilla tai respectassa. maksavat n. 150-200€ ensimmäinen pari.
    Jos sairastat jotain tules-sirautta voit ehkä saada ne lääkinnällisenä kuntoutuksena oman asuinpaikkasi terveyden huollosta.
    Kokemusta on.

TDi

Olen käyttänyt ammattilaisen tekemiä pohjallisia jo noin 10 vuotta. Yksi vuosi ennen niitä meni golfissa vähän pilalle selkävaivojen takia. Poistuivat kyllä näiden avulla. Pari sataa ne maksavat mutta kestävät kyllä useamman vuoden. Tämä siis kun jalkani ovat mallia latta. Alkuperäisetkin ovat vielä käytössä, pinnoitin ne vain suutarilla – muoto on säilyt. Toiset hankin jokin vuosi sitten ja pidän niitä muissakin kengissä.

Itellä on kolmet pohjalliset, jotka on tehty alkujaan Mikonkadun Instrussa, mutta pohjallismies muutti Hakaniemeen muistaakseni Soleus Proteur-yrityksen palvelukseen.

Hinta oli ekoista muistaakseni 150, mutta jalkamuottien jälkeen ne on maksanut 30 – 50 euroa postituskuluineen.

Tuollaisia kunnolla tehtyjä laminoituja pohjallisia voi tuunata ja korjaillakin. Yhdet on uudelleenpinnoitettu mainitussa liikkeessä ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Joudun käyttämään niitä sekä kävely-, lenkki- että golfkengissä ja siksi hankin useammat. Mulla on selässä vikaa, jonka vaivaamista jalkojen eripituisuus lisäsi.

Selkävaivat on vähentyneet ja jalkaterien väsyminen on lähes tyystin loppunut. Normipohjallisten kanssa golfkierroksen tai viimeistään samana päivänä pelattujen kahden jälkeen oli ennen jalkaan istuvaa holvitukea jalkapöydät tulessa.

Olen yrittänyt mm. kotimaisilta kenkätehtailta kysellä eri korkuisella sisäpohjalla valmistettuja kenkiä, mutta toiset ovat lopettaneet ja toiset eivät kuulema pysty sellaisia tekemään. Myös FJ:n myynnistä kyselin MyJoyseja, mutta vastaus jäi vähän epäselväksi – hengeltään se oli: Ei onnistu. Hinta varmaan nousisi aika korkeaksi, jos lähettäisi kipsijalkansa tehtaalle lestin tekoa varten.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306875 kohteessaKenkien pohjalliset

Etusivu Foorumit Välineet Kenkien pohjalliset