Aihe: Kenkien nastojen poisto? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kenkien nastojen poisto?

Etusivu Foorumit Yleistä Kenkien nastojen poisto?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kaivoin varastosta golf kengät esiin kun olin lähdössä rangelle ja huomasin, että nastat ovat ihan lopussa. Ostin uudet nastat ja nyt en saa vanhoja pois, joten olisiko jollain jotain vinkkejä nastojen poistamiseen? Kenkien merkki on nike. Kiitos.

Hanki kunnon työkalu (T-malli). Ota kunnon ote työkalusta ja ’monosta’. Älä anna työkalun ’lipsua’. Ehkä CRC tai vastaava voiteluaine auttaa.

Tosiaan CRC:tä tai vastaavaa kun saa suihkutettua sinne ruusukkeen alle
    kierteeseen, niin parintunnin kuluttua ei kummoistakaan työkalua tarvita
    kun ’nastat’ irtoaa.

Okei, kiitos!

Jos olet päästänyt nastat kulumaan pahasti, niin CRC:tä ja lukkorengaspihdit käteen.
    Kyllä lähtee.

Viimeks kun vaihdoin ruusukkeet niin kenkä piti vetää ruuvipuristimella pöytään kiinni. Päätin että jos seuraavan kerran vaihtais vähän aikaisemmin. Ostin kyllä sellaisen virallisen irroitustyökalun mutta pahukset oli päässy kulumaan niin pahaksi että se ’piikkipäätyökalu’ mikä on ilmeisesti tarkoitettu teräspiikeille piti murjoa muovisen ruusukkeen läpi että se lähtis irti.

KL

Ruusukkeiden rei’issä pyrkii harvinaisen usein asustelemaan pieniä kiviä, joiden poistamiseen olen havainnut parhaaksi tavallisen (akku)porakoneen varustettuna kivi- tai teräsporalla. Sen avulla tukkeutuneetkin reiät saa lähes alkuperäisen veroisiksi ja se ruusukeväännin sopii kuluneisiinkin ruusukkeisiin sillä tavoin varsin hyvin. Voimaa tosin joutuu käyttämään joka tapauksessa. Aina ovat kuitenkin irti lähteneet.

CRC:tä en ole koskaan edes harkinnut (***puistatus***). Millä sen saa pois sieltä kannasta, jotteivät seuraavat ruusukkeet lipsahtele auki käytössä?

Kestääkö teillä kengät oikeasti niin kauan, että ruusukkeet pitää vaihtaa? Eikö se ole hyvä mittari, että kengätkin on loppuunkulutetut, jos ruusukkeet on finaalissa? Itse vaihdoin juuri Eccoihin ekan kerran ruusukkeet ja samalla liimasin pohjan kiinni varsinaiseen kenkään. Hetken mietin olisiko ollut parempi linkaista kenkä roskikseen. Ei kai ole jalallekaan enää hyvä…

EFC

Kloonitiikeri kirjoitti: (23.4.2010 20:59:43)
    Kestääkö teillä kengät oikeasti niin kauan, että ruusukkeet pitää vaihtaa? Eikö se ole hyvä mittari, että kengätkin on loppuunkulutetut, jos ruusukkeet on finaalissa?

Tätä tuumin just itsekin tätä ketjua lukiessani. Mulla ainakin lähtee kengät vaihtoon tuossa vaiheessa, tai siirtyy kuivankelin varakengiksi.

Kestääkö teillä kengät oikeasti niin kauan, että ruusukkeet pitää vaihtaa?

Asfaltilla ja sepelillä kävely syö ruusukkeita todella nopeasti ja omissa kengissäni tahtovat muutamat ruusukkeet kulua loppuun jo puolen kesän pelaamisella. Parhaiten kestäneet kengät ovat olleet käytössä jo useamman vuoden, lähtisiköhän nyt niillä jo viides pelikausi liikkeelle. Kentälle tosin pistän ne jalkaan vain hiljaisimpina aikoina, mutta esim parin tunnin bunkkeritreeneihin ne sopivat vielä mainiosti 😉

Sama juttu. Käytän ns. ykköskenkiä vain pelatessani kentillä, mutta harjoittelussa käytän kakkoskenkiä =)

KL

EFC kirjoitti: (23.4.2010 21:36:58)

Kestääkö teillä kengät oikeasti niin kauan, että ruusukkeet pitää vaihtaa? Eikö se ole hyvä mittari, että kengätkin on loppuunkulutetut, jos ruusukkeet on finaalissa?

Tätä tuumin just itsekin tätä ketjua lukiessani. Mulla ainakin lähtee kengät vaihtoon tuossa vaiheessa, tai siirtyy kuivankelin varakengiksi.

Ootte te poijaat paitsi varakkaita niin myös melkoisia kerskakuluttajia!!!! Minä vaihdan kenkiini (joita siis on aina ja aina kaksi samanlaista paria käytössä kerrallaan) ruusukkeet 2-3 kertaa vuodessa. Jos vielä oltaisiin vanhoissa hyvissä ajoissa (ah!), niin ei tarvitsisi vaihtaa mitään koskaan eikä kenkien pohjiakaan tarvitsisi putsata hampaat irvessä aina kierroksen jälkeen (ja sen aikanakin….).

Ikipiikit, tulkaa takaisin!!

Myy

Kestääkö teillä kengät oikeasti niin kauan, että ruusukkeet pitää vaihtaa? Eikö se ole hyvä mittari, että kengätkin on loppuunkulutetut, jos ruusukkeet on finaalissa? Itse vaihdoin juuri Eccoihin ekan kerran ruusukkeet ja samalla liimasin pohjan kiinni varsinaiseen kenkään. Hetken mietin olisiko ollut parempi linkaista kenkä roskikseen. Ei kai ole jalallekaan enää hyvä…

No huh-huh! Itselläni on 5 paria golf-kenkiä ja kolmet niistä ovat aktiivikäytössä. Aktiivikenkiin vaihdan piikit 1-3 kertaa kesässä. Yksiäkään golf-kenkiä ei ole tarvinnut vielä uran aikana heittää roskiin. Ensimmäiset Etonicit vuodelta 2002 ovat jo hieman ehtoopuolella, mutta kyllä ne hallissa ja kuivalla kelillä vielä menevät.

Kyllä kai nyt jokainen edes kerran kesässä piikit vaihtaa?!? Jos kengät kesässä kuluu loppuun, niin ovat aika heikkolaatuisia – minusta ainakin!

Kyllähän noita ruusukkeita tulee vähintään kerran kaksi kesässä vaihdettua. ’Aktiivikäytössä’ tällä hetkellä kolme kenkäparia – parit ’muka varalla’, mutta eipä tule niitä ole tullut käytettyä. Yhdet ’varakengät’ pyörii varmuuden vuoksi kesällä auton takaboksissa, kun olen kuullut juttua, että joskus joltain olisi kengät unehtuneet kotiin ja ei kun proshopin kautta kentälle uuden karheillla kengillä ;).

Hieman haaste on joskus ruusukkeiden poisottaminen ollut, niinpä olen viime aikoina kääntynyt aina erään luotettavan golf-liikkeen puoleen ja aina kun olen ruusukkeet ostanut, niin ne on vaihdettu siellä saman tien. Usein vien parit kengät aina samalla kertaa ’huoltoon’.

————————————————————————————————-

Hyvä Kloonitiikeri, kunnon golfkengät kestävät pidempäänkin, kunhan niitä muistaa aina joka kierroksen jälkeen hoitaa :o). Paras tapa putsata kengät kierroksen jälkeen, on käyttää ’satulasaippuaa’. Käytän useampia kenkiä ja pyrin välttämään kahta pelipäivää peräkkäin samoilla kengillä. Näin kengätkin ovat huomattavasti pitkäikäisemmät.

Myy

GolfBot kirjoitti: (23.4.2010 23:01:15)
    Hyvä Kloonitiikeri, kunnon golfkengät kestävät pidempäänkin, kunhan niitä muistaa aina joka kierroksen jälkeen hoitaa :o). Paras tapa putsata kengät kierroksen jälkeen, on käyttää ’satulasaippuaa’. Käytän useampia kenkiä ja pyrin välttämään kahta pelipäivää peräkkäin samoilla kengillä. Näin kengätkin ovat huomattavasti pitkäikäisemmät.

Asiaa! Ei haitta ollenkaan sipaista kenkiin aika ajoin edes jotain nahkaa elvyttävää. Jos ei satulasaippuaa löydy niin vaikka kenkälankkia tai vaikkapa vaseliinia. Useampi kenkäpari antaa mukavan pelinautinnon, jos pelaa peräkkäisinä päivinä tai useamman kierroksen päivässä. Ja kyllä se pitkää ikääkin tuo, kun kengät ehtivät välillä kuivua, tuulettua ja ne voi jättää elpymään satulasaippuaan tms.

Ennenmuinoin, kun piikeissä tai ruusukkeissa oli useimmiten teräskierre, otin aina uutena ne irti ja laitoin kiinnijuuttumisen ehkäisemiseksi vaseliinia kierteisiin ja ruuvasin piikit takaisin. Vaihtotyö oli senjälkeen helppoa. Lienee suositeltava ennaltaehkäisykeino edelleenkin kiinnijuuttumisen välttämiseen.

Nykyään kengät on kuitenkin syytä vaihtaa viimeistään silloin kun nauhat alkaa rispaantua. Tuskin kukaan nykyään enää pelaa kengillä, joihin on jouduttu vaihtamaan nauhat.

EFC

KL kirjoitti: (23.4.2010 22:45:37)

Ikipiikit, tulkaa takaisin!!

Tätä toivon minäkin.

EFC

KL kirjoitti: (23.4.2010 22:45:37)

Ootte te poijaat paitsi varakkaita niin myös melkoisia kerskakuluttajia!!!!

Meikä vaihtaa mailoja sitten sen verran harvemmin.

Oisko kuitenkin niin, että kengän kulumisessa on eroja riippuen siitä käyttääkö niitä 55 kiloinen hento nainen vai 100 kiloinen miehen jössikkä…

Kloonitiikeri kirjoitti: (24.4.2010 9:01:37)
    Oisko kuitenkin niin, että kengän kulumisessa on eroja riippuen siitä käyttääkö niitä 55 kiloinen hento nainen vai 100 kiloinen miehen jössikkä…

Voipi ollaqi, mutta mites, jos 85:nen mies ja samanpainoinen nainen?

Itellä on 3 aktiparia ja niitä vaihdan päivittäin sujuvasti. Kesän jälkeen on nappulat kaikissa aika väsähtäneitä ja pelipäiviä (reenit mukaanlukien) on satakunta.

Jossain 20 – 50 kierroksen kohdalla on kaikista pareista kantapää sisäpuolelta selvästi kulunut ja joskus jo puhjennutkin. Mun teräväpää on näet tuolla alhaalla.

Pintanahkaa en oo yhestäkään parista puhki kävellyt. Pohjat on kylläkin irronnut päkiän alta muutamasta parista. Niihin vaivoihin löyty 3M:ltä hyvä valkoinen kontaktiliima.

Kloonitiikeri kirjoitti: (24.4.2010 9:01:37)

Miten kengät kestävät, niin riippuu varmasti myös siitä, että montako kierrosta niillä yksillä ja samoilla kengillä pelaa kauden aikana.

Itse pelaan keskimäärin noin 70 kierrosta kesässä, joten kun pyörittää kolmen kenkäparin ’rulettia’, niin toki merkitystä on silläkin, että yksillä kengillä ei tule pelikierroksia ihan kauhian paljon ja pikaisella laskutoimituksella voisi varmaan sanoa, että kenkien käyttöikä kasvaa näin kolminkertaiseksi verrattuna siihen, että käytössä olisi vain yhdet kengät. Joten niitä ruusukkeitakin joutuu joskus vaihtamaan :o).

Pekka Pelimies kirjoitti: (24.4.2010 9:14:22)

Itellä on 3 aktiparia ja niitä vaihdan päivittäin sujuvasti.

Olen jo siinä iässä, että mulla on enää yksi. Ei se vaihtamalla parane, vaikka nuorempi voisi tuoda hieman lisää virtaa.

Chip Greenside kirjoitti: (24.4.2010 10:47:44)

Pekka Pelimies kirjoitti: (24.4.2010 9:14:22)

Itellä on 3 aktiparia ja niitä vaihdan päivittäin sujuvasti.

Olen jo siinä iässä, että mulla on enää yksi. Ei se vaihtamalla parane, vaikka nuorempi voisi tuoda hieman lisää virtaa.

Jaa-a. Enpä tuosta tiedä sanoa juuta. Jos liian nuoreen vaihtaa, niissä ne piikit vasta tiukassa onkin.

KL

GolfBot kirjoitti: (24.4.2010 10:36:33)
    Itse pelaan keskimäärin noin 70 kierrosta kesässä, joten kun pyörittää kolmen kenkäparin ’rulettia’, niin toki merkitystä on silläkin, että yksillä kengillä ei tule pelikierroksia ihan kauhian paljon ja pikaisella laskutoimituksella voisi varmaan sanoa, että kenkien käyttöikä kasvaa näin kolminkertaiseksi verrattuna siihen, että käytössä olisi vain yhdet kengät. Joten niitä ruusukkeitakin joutuu joskus vaihtamaan :o).

Kerrassaan huikeaa logiikkaa! Naisen?

Myy kirjoitti: (23.4.2010 22:55:35)
    No huh-huh! Itselläni on 5 paria golf-kenkiä ja kolmet niistä ovat aktiivikäytössä. Aktiivikenkiin vaihdan piikit 1-3 kertaa kesässä. Yksiäkään golf-kenkiä ei ole tarvinnut vielä uran aikana heittää roskiin. Ensimmäiset Etonicit vuodelta 2002 ovat jo hieman ehtoopuolella, mutta kyllä ne hallissa ja kuivalla kelillä vielä menevät.

Kyllä kai nyt jokainen edes kerran kesässä piikit vaihtaa?!? Jos kengät kesässä kuluu loppuun, niin ovat aika heikkolaatuisia – minusta ainakin!

No jos on kengät heikkolaatuiset, niin on kyllä piikitkin, huhhuh!
    Tämä leidi pelaa maksimissaan 45 kieppiä golfia suvessa ja vaihtaa jopa kolmet piikit kenkiinsä!?
    Itse vaihdan piikit golfkenkiini kerran kaudessa, mutta mä pelaankin 150 kieppiä + pyöräilyt päälle.
    Yhdet addut mulla on teräspiikeillä ja niitä käytän syysliukkailla. Muuten voisin pelailla vaikka streeteillä, niinkuin idolini Fred.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #464661 kohteessaKenkien nastojen poisto?

Etusivu Foorumit Yleistä Kenkien nastojen poisto?