Aihe: Kellään kokemuksia? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Kellään kokemuksia?

Etusivu Foorumit Välineet Kellään kokemuksia?

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kellään kokemuksia näistä mailoista: Callaway Hyper X Tour- driveri, Callaway X Tour- puu3, Callaway X-forged- raudat ja Callaway X-forged- wedget. Ja minkä tasoiselle pelaajalle etenkin X-Forged -raudat on tarkoitettu? Mulla tasuria tällä hetkellä 16,3, mutta kovasti on tulossa alaspäin (tavoite alle 12 vielä tänä kesänä). Paras kierrostulos on 83 eli vastaa semmoista 11 tasuria suunnilleen. Olen ehkä vaihtamassa koko setin.

Ja ikää siis 14v. Eli kehitys on nopeaa. Tänä kesänä laskenu tasuri 33,5:stä 16,3:een. 😉

mac

Melkein vois sanoa et unohda X-forgedit tässä vaiheessa ja kokeile vaikka ennen X-20 tai X-20 toureja? X-forged tarkoitettu kilpapelaajille ja hyville tuuppareille!

demopäiville mars vaan, siellä sen sit näkee. kokeilematta ei ainakaan kannata ostaa yhtään mitään mailaa. 😉

En ole ostamassa mailoja vielä tänä vuonna, ens vuonna ehkä. Tosiaan X20 Tourkin on käynyt mielessä, mutta aattelin vaan kysyä kun on vähän ollut mielessä taotut raudat. Ja X20 tourithan on valetut? Mulla on tällä hetkellä Acer XP 905 raudat ja niistä juuri haluan päästä eroon, että siinä mielessä X20 on poissuljettu.

mac

Pave75 kirjoitti: (18.8.2008 21:56:09)
    En ole ostamassa mailoja vielä tänä vuonna, ens vuonna ehkä. Tosiaan X20 Tourkin on käynyt mielessä, mutta aattelin vaan kysyä kun on vähän ollut mielessä taotut raudat. Ja X20 tourithan on valetut? Mulla on tällä hetkellä Acer XP 905 raudat ja niistä juuri haluan päästä eroon, että siinä mielessä X20 on poissuljettu.

Kyllä X-20 Tourit on taotut mailat! Kyllä tossa vaiheessa kannattaa miettiä vielä muita vaihto ehtoja kuin niin sanottuja pikkulapaisia (X-Forged) jotka on lähinnä tarkoitettu ammattilaisille ja huippu amatööreille! Muuten äkkiä mennään perse edellä puuhun ja pahasti, mut kokeilkaa ettei tuu ainakaan haukattua liian paksua palaa!

Kysyn nyt tähän samaan, että regular varrethan on mulle tällähetkellä vielä sopivat? Lyön driverilla noin 220 metriä ok lyönnillä ja rautaseiskalla 130. Että eihän pidä stiffejä vielä ajatella?

mac kirjoitti: (19.8.2008 8:37:25)
    Kyllä X-20 Tourit on taotut mailat!

No ei todellakaan ole…

Tuskin nuo X-Forgedit liian vaikeat ovat nopeasti kehittyvälle juniorille.

Mutta käy ihmeessä testaamassa. Rautojen valinta on hyvin pitkälti makuasia.

Kannattaa rautoja hankkiessa ottaa samalla siihen asiantunteva fittaus. (Myös draiverillekin) Ei tarvitse sitten arpoa sopivaa vartta.

Rautoihin kuitenkin voisi olla hyvä ProjectX High Launch 5.0. Pysyy mukana hyvin vaikka tulisi tuota lyöntipituuttakin lisää.

Minä en ole välineasioissa(kaan) asiantuntija, joten muut vastaavat noihin merkki- ja mallikysymyksiin. Ajattelin kuitenkin tuoda esille pari juttua, jotka voit ehkä ottaa huomioon miettiessäsi.

Olet samankaltaisessa tilanteessa kuin minun poikani oli viime kesänä. Hän oli silloin 14 v. Pelitaso ja lyönti kehittyivät mukavasti. Tasoitus putosi 18,8 -> 11,7 ja 85-tason tulokset olivat normaaleja, parhaana kai 82. Kauden lopulla, siis näihin aikoihin, hän päätti vaihtaa silloiset naisten mailansa uusiin. Jutteli valmentajansa ja kokeneempien pelikavereidensa kanssa. Kävi testaamassa paljon erilaisia mailoja sekä mittauttamassa swinginopeutta liikkeessä jne. Löysi sitten mieleisensä (Titleist CB jotakin, regut metallivarret).

Uusilla mailoilla pelitaso sitten notkahti. Minun silmääni swingi oli ihan se sama, mutta huonoja lyöntejä tuli useammin, minkä takia luottamus hiipui. Ja vähän innostuskin. Tänä kesänä hän on vasta nyt saavuttamassa sen tason, missä hän oli parhaimmillaan viime kesänä. Itseluottamus ja luotto omaan swingiin ei ole vielä palannut. Tärkeimpänä syynä tähän on toki laiskahko harjoitteluasenne ja todellisen poltteen puute. Toinen tekijä on murrosiässä tapahtuva kova fyysinen muutos ja sen vaikutus koordinaatioon yms. Mutta sivusta seuranneena tulee väkisin ajatelleeksi, että mailojen vaihdolla juuri tuossa vaiheessa on saattanut olla jokin vaikutus tuohon kokonaisuuteen.

Suosittelen siis pitämään tämänkin mielessäsi, kun koetat taistella poltettasi vastaan, jos koetat. Mailojen vaihtaminen vasta ensi vuonna saattaa olla ihan hyvä ajatus. Koeta keskittyä tekniikkasi ja pelisi parantamiseen ja siitä nauttimiseen. Välinekikkailu on varmaankin monessa mielessä mukavaa ja helppoakin, mutta edistää oppimistasi paljon vähemmän kuin saman ajan käyttäminen kentällä tai harjoitusalueella.

Onnea golfurallesi, Pave.

Minkäslaiset noi Titleist Z Blend- raudat on miehiään? Tuli vaan vastaan nettiä selaillessa… Onko kukaan päässyt testaamaan?

Niin ja verrattuna esim. Titleist 735.cm- rautoihin

Tai Titleist AP2?

Noista muista ei ole kokemusta, mutta tuoreena AP2 omistajana en voi muutakuin kehua noita mailoja. Mailat on ProjectX 6.0 varrella. Vertailukohtana voin pitää vanhoja Titun 690mb keihäitä joilla tuli pelattua lähes 5 kautta.
    AP2 vs. 690mb: Tuntuma AP2:ssa on mukavan napakka mutta kuitenkin hiukan pehmeämpi kuin 690:ssä eikä ohutosuma tunnu ihan niin pahasti näpeissä. Toisin PX varsi taitaa olla myös tuntumaltaan hiukan softimpi kuin vanha TT DG S300. Anteeksiantavuudeltaan AP2:set ovat luonnolisesti myös aikapaljon paremmat, esim. paksut osumat verottavat pituutta yllättävän vähän. Mestiksissä tuli lyötyä muutama niin paksu duffi että vanhalta tottumalta luulin pallon jäävän vähintään 10-15m lyhyeks, mutta yllättäen pallo jaksoi lähes perille asti. Ulkonäössä ääni menee edelleen vanhoille 690:lle sekä informaatio osuman laadusta oli myös 690:ssä hiukan parempi kuin AP2:ssa.
    Kaikenkaikkiaan AP2:set ovat kuintekin hyvin tunnokkaan mutta samalla myös erittäin mukavat mailat pelata, eikä osumat muutamaan alaraitaan tai hiukan kärkeen juurikaan tunnu kuin hiukan matalampama lyöntikaarena ja muutaman metrin lyhyempänä ilmalentona. Eli sairaan hyvät kepukat nuo AP2:set. 🙂

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311545 kohteessaKellään kokemuksia?

Etusivu Foorumit Välineet Kellään kokemuksia?