Aihe: Keimola vai Talma - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Keimola vai Talma

Etusivu Foorumit Yleistä Keimola vai Talma

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • TKJ

Seuraavanlaatuinen ’ongelma’ olisi ratkaistavana: Pelatako seuraava kesä Talmassa vai Keimolassa? Viime vuosi tuli pelattua Talmassa, ja kun matka Keimolaan on suurinpiirtein yhtä pitkä/lyhyt, niin vaihtelun vuoksi kiinnostaisi vaihtaa kotikenttää tulevaksi kesäksi. En tiedä Keimolasta kovinkaan paljoa kenttänä. Osaako palstaveljet kertoa, että millaiset ovat Keimolan kentät (pelattavuus, viheriöiden yleinen kunto, väylien yleinen kunto, ’haastavuus’, jne).

Talmassa en ole pelannut mutta sain viime kesänä vähän pelimerkkejä Keimolaan ja pääsin pelaamaan Kirkkaa toistakymmentä kertaa, Sarasta pelasin vain kerran. Kovasti kyllä tykkäsin molemmista kentistä. Omalla tasoituksellani kentissä on haastetta ja mielenkiintoa. Väylillä on korkeuseroa, saa lyödä ylös ja alas, metsäväylät ovat kapeita eli aika usein sai hakea löytöpalloja skuttasta kun omat tietenkin aina jäävät löytymättä. Vettäkin on monella väylällä pelissä mukana. Greenit olivat hyvässä kunnossa, aika vaikeita, kallistuksia paljon eikä aina niin helppolukuisia. Mutta muuten kokonaisuus teki hyvän vaikutelman, kenttäkokonaisuus on myös kauniskin.

Yksi miinus tulee lentokonemelusta. Isot jumbot lentää viipottavat ihmeteltävän hitaasti, aivankuin roikkuisivat ilmassa pitäen aivan mahtavaa meteliä, korvat menee lukkoon ja jylinä on melkoinen, vaikuttaa selvästi keskittymiseen.

KL

Kaksi kautta olen pelannut Keimolassa (viimeksi muistaakseni 2005) ja 7 tai 8 Talmassa, joten kummatkin kentät ovat varsin tuttuja. Lentomelua on kummallakin kentällä, joten siitä joutuu joka tapauksessa kärsimään, ketä se sitten häiritseekin.

Kentistä sanoisin, että Keimolan kenttien väylät ovat keskimäärin kapeampia ja metsäisempiä kuin Talman ja siltä osin vaikeampia. Talman griinit ovat ehkä hivenen isompia, suuria eroja en niissä ole kuitenkaan näkevinäni. Kuntoon en ota kantaa, kun en ole Keimolassa viime aikoina pelannut.

Kirkka on Sarasta helpompi, mutta sen pelattavuutta ainakin minun katsantokannaltani heikentää tuo kahden tiin pallorännisysteemi. Toiset tykkäävät siitä, toiset inhoavat. Saraksen miinus tulee siitä, ettei ysin jälkeen pääse klubilla käymään, vaan aina on pelattava vähintään 12 reikää (sen jälkeen pääsee parkkipaikalle rangen viereen kauas klubista). Muutoin Saras on haastava ja paikoin jopa vaikea kenttä, selvästi mielestäni kiinnostavampi kuin kumpikaan Talman kentistä.

Harjoitusolosuhteet Talmassa ovat kertaluokkaa paremmat kuin Keimolassa, tosin Keimolan lähipelialue on ihan kelpo paikka. Talman par3-kenttä on tottakai mainio lisä. Rangen sijainti Keimolassa parkkipaikan vieressä on plussaa, toisaalta klubille on vähän kiipeämistä, mutta kyllä siitä selviää, kierroksen jälkeen pääseekin alamäkeä;-)

Liekö tuo mikään suuri ongelma kokeilla Keimolaa kauden verran, sittenhän tuon näkee. Kyllä mekin viihdyimme Keimolassa, mutta kyrsiinnyimme Kirkan palloränniin emmekä takaisin mene.

lisä huomio Keimolasta:
    -hitaat greenin
    -arki-iltojen ja viikonlopun ajat on syytä varata reilusti etukäteen jos mainaa kentälle mahtua

Turkulaisille palstaveljille saman suuntainen kysymys,

ensimmäinen täysi kausi käynnistymässä nyt keväällä ja vuokratulla pelioikeudella pelaaminen tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Kenttävaihtoehtoja itselle Turun alueelta on tarjolla käytännössä kaksi, Harjattula ja Kankainen.

Kummatkin kentät ovat palveluiltaan tuttuja, lähinnä nyt kaivattaisiin kokemuksia ja fiiliksiä pidemmältä ajalta.

Löytyisikö siis näistä kentistä kokeneemmilta tuntemuksia?

noissa aikaisemmissa viesteissä mainittiin Keimolan omaperäinen tapa peluuttaa toista kenttäänsä, niin ehkä sen saa parhaiten kiteytettyä ajatuklseen että keimolassa on:
    18 reikäinen Saras jota pelataan ajanvarauksella
    9 reikäiset A ja B (kirkka) joita pelataan toisistaan irrallisina 9 reikäisinä kenttinä pallorännin kaltaisesti ts. teeajat annetaan paikanpäältä cm tiskiltä eikä esim puhelimitse.
    takaysille on mahdollista varata aika samalla kun etuysille, mutta sen saa 2,5h päähän.

toiset tykkäävät ja toiset inhoavat, itse pidin tuosta koska arki-illan 9 ennen pimeää onnistuu paljon jouhevammin kuin monessa muussa paikassa.

Itse Keimolaa pelaavana en ole muutamaan vuoteen pelannut Talmassa joten en lähde vertaamaan. Sensijaan kerron hieman tuosta pallorännisysteemistä (joka ainakin minulle sopii hyvin).

Kirkan ysit saa varata vain tiskiltä. samalla voi varata toisen puolen 2,5 tunnin päähän näin halutessaan. Se puolikas kestää ruuhka-aikaankin noin 2 tuntia joten siinä välissä pääsee/ehtii klubille kahville/bisselle. Lisäksi on mahdollista tiedustella toisen ysin startin aikaistamista. Jos tilaa on, pääsee kyllä jatkamaan suoraakin. Ainoa huono puoli tässä on, että joutuu könyämään ylämäkeen cädäritiskille sen 50 metriä, ei voi hoitaa puhelimella 9. griiniltä. Viitsi, vitsi. Haittakse?

Samalla vastaan Joosepille. Jos haluaa pelata Sarasta, tuo etukäteen varaaminen pitänee paikkansa. Sensijaan tuo kahden rännin systeemi takaa, että pääset kentälle jouhevasti lähes koska tahansa. Pahimmat ruuhkat kentällä minun kokemukseni mukaan ovat kauniina syyskuun sunnuntaina kun kaikki kynnelle kykenevät ovat lähteneet ad hoc pelaamaan ’kesän viimeistä kierrosta’. Tällöin voi joutua odottamaan Kirkankin starttia toista tuntia.

Minullekin sopi tuo Kirkan systeemi hyvin. Kahden ysin välillä ehti hyvin juoda kupin kahvia ja vähän tankata. Kivaa oli myös se, että kierros aloitettiin väillä A:lta ja välillä B:ltä, tuli vähän vaihtelua. Lisäpisteet haluaisin antaa fasiliteeteista ja oheispalveluista. Etenkin ravintolan olutvalikoima oli hyvä, ei sitä tavallista oluesta vierottaumissolutta hanasta vaan oikein maukkaita kotimaisia tummia oluita. Täyden kierroksen jälkeen oli nautinnnollista istua terassilla minne aurinko paistoi, haukata kylmää huurteista ja ihailla kaunista kenttämaisemaa.

Talma on loistava kokonaisuus,kaikki ysit erinlaisia,ilmapiiri hyvä,peliaikoja saa hyvin,treenialueet hienot.

Greenit yleensä kunnossa vasta kesäkuun puolessa välissä mutta sitten ne ovatkin hyvät mutta melko hitaat mestiksiin asti.

Talmassa on aina valitettu hiekoituksen määrästä.Helpottaisi jos olisi 2-3 viikkoa väliä niin olisi aina toinen kenttä kunnossa.

TKJ

Itse pidin Talmasta hyvinkin paljon. Mutta vaihtelu virkistää aina. Viime vuosi oli todella kiva pelata golffia, kun oli edessä uusi kenttä (tai 2 uutta kenttää).

Arvostan pelaamisessa hyviä greenejä. Minusta Talmassa oli kohtuu hyvät griinit, ja nyt kiinnostaisi kuulla vielä tarkemmin Keimolan griineistä mielipiteitä.

Ovatko ne kunnoltaan pääosin tasaisia? Pallo menee siis sinne minne puttaaja sen lähetti, vai ovatko ne kenties ’kuoppaisia’, ja pallo elää sinne tänne? Tuollaiset griinit vievät ilon koko puttaamisesta ainakin itselläni, ja puttipeli hajoaa vähän turhankin paljon tuollaisilla greeneillä.

Hitaus ei sinänsä haittaa, jos vain kaikki greenit ovat suurinpiirtein samanlaisia, ja pallo menee ilman suurempaa elämistä eteenpäin?

Haade kirjoitti: (22.2.2012 10:36:55)

Hitaus ei sinänsä haittaa, jos vain kaikki greenit ovat suurinpiirtein samanlaisia, ja pallo menee ilman suurempaa elämistä eteenpäin?

greenit ovat erittäin tasalaatuisia, ml klubin edustan harjoitusviheriö, ja ainakin aina silloin kun itse olen siellä käynyt ovat ne oleet hyvässä kunnossa.

Keimolan greenit olivat ainakin viime kesänä hyvässä kunnossa, tasaisia, ei kuoppia, pallo meni sinne minne stanssi ja maila osoittivat eli aivan liian usein reiän vierstä. Vaativia ne kyllä ovat, kallistuksia riittää ja eritasogreenjäkin on riittämiin. Mutta sehän tuo vain mukavaa haastetta peliin, ei kait kukaan jaksa pitkään putata minigolfmaisilla tasaisilla verkagreenillä.

Jooseppi kirjoitti: (22.2.2012 8:29:49)
    toiset tykkäävät ja toiset inhoavat, itse pidin tuosta koska arki-illan 9 ennen pimeää onnistuu paljon jouhevammin kuin monessa muussa paikassa.

Mulla taitaapi olla seitsemäs kausi Talmassa aluillaan, eikä ole vielä kertaakaan ollut ongelmia iltaysin pelaamisessa, vaikka tuommoista palloränniä siellä ei olekaan.

Ja ränneistä tulikin mieleen, jos tykkää lyödä palloja metsäränneihin, niin silloinhan Keimola on oiva paikka. Itse en moisesta pidä.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #429348 kohteessaKeimola vai Talma

Etusivu Foorumit Yleistä Keimola vai Talma