Aihe: Käytöstavat? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Käytöstavat?

Etusivu Foorumit Yleistä Käytöstavat?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Terve Olen tämän kesän aika pelannut jokusen kerran Talissa ja aina siellä on ollut vain ’GolfH****a’ kentällä. Mistä se johtuu että ne osuu sinne aina samaan aikaan? Esimerkki eiliseltä; Meillä oli Joukkue Reikäpelikilpailu ja lähdimme pelaamaan ihan ajallaan. Pelasimme hyvää golfia eli palloja ei etsitty vaan meistä jokainen oli siinä paarin hujakoilla. Kolmannella väylällä Talissa usein tulee hidastelua ja juuri kun olimme puttaamassa meille alettiin huudella, että nopeuttakaa peliä. Kun pääsimme nelosen tiille niin startteri ajaa autolla hoputtamaan. Siis aivan käsittämätöntä! No peli jatkuu ja saimme karistettua hoputtavan kolmen ryhmän kannoiltamme. Phiu… Kun olimme avanneet 9:lle niin takana olevasta Setien ryhmästä yksi juoksee luoksemme ja alkaa avautua hitaasta pelistä – pelasimme 9 reikää 1,45h! Mielestäni se on ihan ok vauhtia ja jos tuo takaatuleva ryhmä olisi pysynyt väylällä ja joutunut odottelemaan, niin tottakai olisimme päästäneet heidät ohi. No sitten kympillä meillä oli huonot avaukset ja takana oleva ryhmä saapui Tiille. Annoimme merkin että ohi vain, meillä kestää. No he pääsivät meidän ohi väylälle ja pelasivat sitten keskenään vääriä palloja. 🙂 Se oli aika hauskaa, koska he itse eivät tienneet mitä puuhastelivat. Sitten me opastimme heitä missä kunkin pallo oli. 🙂 Siihen loppui Setien avautuminen. No kympin sekoilut päättyi siihen, että pallot taskuun ja odottelemaan heitä seuraavalle tiille. No Sedät meni alta ja päästiin avaamaan, pelattiin hyvin koko väylä, mutta …! Eikös siellä ollut seuraava samanlainen ryhmä taas niskassa! Väylällä 12 löimme hyvät avaukset, paitsi yksi meistä, joka löi risteävälle 11 väylälle. Nyt se hauska tuleekin, ryhmä joka meitä hiillosti sai juuri lopetettua puttaamisen ja ystävällisesti kysyivät saako ohittaa. Sanoimme, että ei koska kaikki pallot olivat näkyvissä. Kun 11 väylää pelaavat olivat avanneet meidän kohdille omat pallonsa, he eivät tienneet millä pallolla pelaisi. Voi voi, ryhmä Setiä niskassa ja toinen joka ei tiedä millä pallolla pelaisi … , no autoimme Setiä löytämään omat pallonsa. Peli jatkuu… Menin keskelle omaa väylää, missä olin hyvä avauksen jälkeen, niin eikö takaa kuulu FORE huuto. Ne äskeisen Griinin Sedät alkoi avata pallojaan, vaikka selkeästi näkivät, että odottelin edellä menevän ryhmän poistumista alta. No, löin tosi hyvin ja kierros jatkuu. Juuri, kun aloin lyödä lipulle, kuuluu uudestaan FORE!! Nyt oli pakko huutaa takaisin, että miksi te lyötte? No, Sedät huusi, että haluavat ohittaa. Voi auta armias, mitä hyötyä on ohittaa, jos mekin joudumme odottelemaan sitä edellistä hätähousuryhmää? Jotenkin tässä alkaa olla selkeä yhtäläisyys Talissa vanhusten sekoilussa. Pitäisikö sinne saada vähän nuorempaa verta tai sitten kieltää vanhuksia pelaamasta auringonpaisteessa? Voitte kuvitella miten loppu peli meni, kenttä seisoi joka väylällä ja ennen jokaista lyöntiä jouduimme odottelemaan näitä kolmea herraa, ilmeisesti he ihmettelivät millä pallolla kukin pelaa. :) Kaiken tämän odottelun jälkeen pelasimme 4h ja 11 min. Joten olimmeko me nyt oikeasti niin hitaita? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Vai olenko minä ihan dorka, enkä tajua miten Talissa kuuluu toimia? -Kuhnailija

Talissa pelatessa pitää olla hyvät hermot. Sen olen huomannut. Kerran meidät saavutti yksi ryhmä, vaikka pelasimme IHan hyvää vauhtia. Päästimme papparaiset ohi par-3:lla ja he valittelivat hidasta peliä, vaikka mielestäni menimme ripeästi eteen päin kuten edessämmekin ollut ryhmä. No selvisihän syykin pappojen nopeuteen. Griinin vierellä jos ei tullut par’ia, niin pallo taskuun ja eteenpäin hoputtamaan seuraavaa ryhmää. Onko tämä enää golfia? Senhän pitäisi olla hauskaa!

Tässä on yksi syy, jonka vuoksi en viitsi Talissa juurikaan käydä pelaamassa. Muualla en ole tätä ilmiötä havainnut.

Joo samoja kokemuksia. Jos yhdelläkin väylällä menee yksikin avaus metsään ja jäät seuraavien kannasta -> heti on joku verenpainepotilas huutamassa että ’vauhtia’. Ja kun kenttähenkilökunta säätää lippua/reikää eikä voi lyödä greenille, taas ollaan mölisemässä.

Mun mielestä nää papat vois mennä sinne ulkoilualueelle hölkälle ja pudottaa pallon aina 50 metrin välein ja pistää sen taskuun. Ei ne siellä pelaamassa ole vaan kävelylenkillä.

Erittäin ikävä henki siellä tuntuu olevan ei-jäseniä vastaan. Jos omalla klubilla setäkerho käyttäytyisi noin, pitäisi kyllä herroille puhuttelun. Ei eläkeläiset voi terrorisoida omia klubejaan niin, että nuoremmat jäsenet joutuvat punastellen selittelemään vihamielistä käytöstä. Ei niillä kaikilla voi alzheimerkaan olla, sehän aiheuttaa aggressiivisuutta.

Onneksi täällä pk-seudulla on paljon kenttiä.

Hyviä lenkkejä myös papoille! Ja kaikki Taliin katsomaan Mineaa ja kumppaneita, silloin on jäärätkin hiljaa (vaikka pelaahan ne naiset hitaasti ja lyövät lyhyelle ja pitävät liian kireitä vaatteita ja pulisevat mennessään)!

Tali _on_ perseestä. Viimeksi kun kävin siellä sain sellaisia sydämentykytyksiä, etten pystynyt kunnolla nukkumaan kahteen viikkoon. Tai ainakaan kääntymään yöllä vatsalleni.

Syynä oli ryhmä jota seurasin LET kisassa. Rymässä pelasi mm S. Sandolo ja C. Butler pinkeissä pöksyissään.

Ikinä en enää mene Taliin. Tai no. Ehkä pitää kuitenkin nöyrtyä Carlien takia. Edessä taas unettomia öitä 🙁

Kenttähän on kaupungin omistamalla maalla, ja se on tarkoitettu kaupunkilaisten virkistyskäyttöön. Kuka vain voi siis mennä nauttimaan kentän maisemista.
    Kaikki kynnelle kykenevät viikonloppuisin prime-time -aikaan laahustelemaan pitkin kentälle tehtyjä kävelyteitä Talilaisten iloksi 🙂

pekkapee kirjoitti: (21.8.2007 10:17:20)

Hyviä lenkkejä myös papoille! Ja kaikki Taliin katsomaan Mineaa ja kumppaneita, silloin on jäärätkin hiljaa (vaikka pelaahan ne naiset hitaasti ja lyövät lyhyelle ja pitävät liian kireitä vaatteita ja pulisevat mennessään)!

Meinaaksie että tässä maassa ei ole muita joita voi hehkuttaa ku Minea??? Pekkapee jee jee!!!

SnagaXP kirjoitti: (21.8.2007 9:14:20)
    Väylällä 12 löimme hyvät avaukset, paitsi yksi meistä, joka löi risteävälle 11 väylälle. Nyt se hauska tuleekin, ryhmä joka meitä hiillosti sai juuri lopetettua puttaamisen ja ystävällisesti kysyivät saako ohittaa. Sanoimme, että ei koska kaikki pallot olivat näkyvissä.

Bosco kirjoitti: (21.8.2007 11:51:51)

Väylällä 12 löimme hyvät avaukset, paitsi yksi meistä, joka löi risteävälle 11 väylälle. Nyt se hauska tuleekin, ryhmä joka meitä hiillosti sai juuri lopetettua puttaamisen ja ystävällisesti kysyivät saako ohittaa. Sanoimme, että ei koska kaikki pallot olivat näkyvissä.

Jep, multakin meni vähän ohi toi kohta…

januz kirjoitti: (21.8.2007 12:02:08)

Bosco kirjoitti: (21.8.2007 11:51:51)

Jep, multakin meni vähän ohi toi kohta…

No Snaga varmasti tarkoitti sitä, että hänen ryhmänsä avauslyönnit olivat näkyvillä, joten peli oli jatkettavissa viivytyksettä (kö)?

On tosta Talista aiemminkin joku näköjään avautunut…
    Tali -ketju

Jaaha, kuulostaapi siltä että minä en mene koskaan Taliin pelaamaan. Sietäisivät tuollaiset papparaiset selkäänsä… Phyi!

goldencap kirjoitti: (21.8.2007 13:59:34)
    Jaaha, kuulostaapi siltä että minä en mene koskaan Taliin pelaamaan. Sietäisivät tuollaiset papparaiset selkäänsä… Phyi!

Kuulopuheiden mukaan onkin syytä toimia asiassa kuin asiassa. Mikset menisi itse tutkaamaan onko noita papparaisia syytä vetää turpaan vai ei?

goldencap kirjoitti: (21.8.2007 13:59:34)

Minä menen, mutta en pelaamaan. 1.9. olen VIP-teltassa kuuntelemassa ykköstiin iloisia kilahduksia. Siggen sikarihuoneen säännöt eivät päde tilapäisissä rakennelmissa, joten voinen turvallisesti nauttia VIP-vieraiden ja muiden kaltaisieni häntäheikkien kaljankittaamisesta. Jos minulla käy hyvä tuuri, niin voin nähdä Hjalliksenkin.

Jos Sinua ja Teitä muut ketjun marisijat kohdellaan HGK:ssa huonosti, miksi ihmeessä toistuvasti käytte Talissa; menkää toki kotikentillenne pelaamaan. Onnellisiksi siten tulette Te kuin arvatenkin myös HGK:n jäsenet.

Flora kirjoitti: (21.8.2007 14:46:26)
    Jos Sinua ja Teitä muut ketjun marisijat kohdellaan HGK:ssa huonosti, miksi ihmeessä toistuvasti käytte Talissa; menkää toki kotikentillenne pelaamaan. Onnellisiksi siten tulette Te kuin arvatenkin myös HGK:n jäsenet.

IHME marinaa keskustelupalstalla. Mene toki lukemaan netistä muita kuin keskustelusaitteja (-: Itse olen Talissa säästynyt huonokäytöksisiltä jäsenistä..

Nimetön

Ja taas porukka vetää herneitä nenään, kun joku hieman kritisoi. Itselläni ei Talista ole kokemuksia, mutta kyseistä, ilmiötä mistä tässä puhutaan, ilmenee (ikävä kyllä) aika monella kentällä nykyään. Ikärakenteeseen en viitsi puuttua, mutta golfkentällä on nykyään niin kiire, että kaikki rundit yli 3 tunnin ovat vetkuttelua.

Mielenkiintoista luettavaa maamme golfin ’kehdosta’. Tali on mulla must listalla kentistä joilla pitää käydä pelaamassa. Tänä kesänä se ei taida toteutua, mutta jo ensi kesänä varmaankin.

Tämmöisten ketjujen lueskelu saa tietty aikaan negatiivisen ennokkolalatauksen tulevaan vierailuun, mutta mulle on ihan paskahailee miten nämä seniorit käyttäytyvät (siis ehkä käyttäytyvät).. itseasiassa tuskin menen sinne yksin – ja pelikaverini tuntien, vierailusta voi tulla mielenkiintoinen – otetaan caddie mukaan.

’Meille ei vi**uilla.’

ts

LeatherD kirjoitti: (21.8.2007 15:11:08)
    Ja taas porukka vetää herneitä nenään, kun joku hieman kritisoi. Itselläni ei Talista ole kokemuksia, mutta kyseistä, ilmiötä mistä tässä puhutaan, ilmenee (ikävä kyllä) aika monella kentällä nykyään. Ikärakenteeseen en viitsi puuttua, mutta golfkentällä on nykyään niin kiire, että kaikki rundit yli 3 tunnin ovat vetkuttelua.

Ja kaikkein huvittavimmaksi on muodostunut tuo, että joillain on jopa niin kiire, että palloja ei ehditä pelaamaan reikään asti. Sitten ollaan vaatimassa, että muun kentän pitäisi sopeutua sellaiseen rytmiin.

Nimetön

olikohan ’lassi’muiden huru-ukkojen kanssa pelaamassa?lassi,TUULETA,jes!sä oot mun idoli!

Mulle ei oo ikinä kukaan tullu Talissa aukomaan päätään, hoputtamaan tai muutenkaan pärisyttelemään partaansa. Kierrokset on nopeita ja se on hyvä.
    Hyvä paikka pelata, mutta jostain syystä mahottoman vaikeaa tehdä hyvä tulos.

Joo.

Mut joskus kun on niin ajatuksissaa niin ei tule ihan niin selkeesti juttua kirjoitettua.

Eli kaikki pallot oli pelissä ja löytyi, ainoot mitkä oli hukassa oli ne papparaiset.

On mulla ollut hyviäkin rundeja siellä, kilpailuissa on aina ollut kivaa. Niissä siellä on ilmeisesti yläikäraja? 🙂

LeatherD kirjoitti: (21.8.2007 15:11:08)

Aikuuseen oikeesti kuinka monen ’normaalin’ (18) pelaa 3 h?
    No toki Salon, mut sehän on miltei lähipelitreenikenttä. JepJep

The Truth is out somewhere kirjoitti: (21.8.2007 22:42:42)
    Aikuuseen oikeesti kuinka monen ’normaalin’ (18) pelaa 3 h?
    No toki Salon, mut sehän on miltei lähipelitreenikenttä. JepJep

No ei yhtään. Ainakaan 4 hengen porukassa. Itselläni nopein 18 reikäinen on ollut 3h 20 minuuttia ja sekin oli kolmen hengen porukassa, jossa kaksi muuta olivat kovia singelimiehiä ja itsekin satuin pelaamaan händäriäni huomattavasti paremmin. Lisäksi kentällä ei tällöin ollut juuri ruuhkaa.

Vaikuttaahan tuo kyllä aikamoiselta touhulta.

Onhan niitä kiireisiä hötkyilijöitä joka lähtöön ja täytyy myöntää että itselläkin joskus meinaa ränni lämmetä kun siellä edessä hinkataan ja hinkataan ja kun on saatu hinkkaukset hinkattua niin löntystetään ykköstä ens tiille ja taas hinkuti hinkuti….

mutta.. mutta.. on se väliin mukava pelata golfiakin… jopa tulosta joskus yrittää..

tässähän ollaan kohta takaisin siinä ohittelukeskustelussa, josta saa kyllä semmoiset väännöt aikaan että.

Jos siellä edessä on kenttä suht koht täynnä niin ei sattans lähdetä ohittelemaan!!!

Niin ja niille papparaisille semmoisia terveisiä jotta jos se pallo sieltä nilkoille saati sitten jopa niskaan tulee, kuten alkup. tilanteessa tapahtui niin jos satun itse hieman lämpöisenä käymään niin käyn kyllä kädestä pitäen palauttamassa pallon samon tein takaisin oli sitten sotaveteraani eli ei!

On se sitten PRKL!!!

Sori.

Mielestäni Tali on yksi suomen parhaita kenttiä nimenomaan siksi, että rundiin erittäin harvoin menee yli 4 tuntia. Juuri tuo asenne, että 4 tuntia 11 minuttia on ok, on se joka tuhoaa pienemmänkin toivon nopeasta golfista. Harkkarundilla jokaista puttilinjaa ei tarvitse katsoa neljästa suunnasta, eikä etsiä jokaista palloa viisi minuuttia.

Ja kyllä, olen pelannut talin alle kolmeen tuntiin juoksematta. Kentän erittäin lyhyet siirtymät ja harvat pallonmenetykset mahdollistavat tämän.

Se että orjamaisesti seuraa sääntöä siitä, että ohitusta ei voi sallia jos edessä on ryhmä, muodostaa juuri ikäviä jonoja kentällä koska jonossa kakkosena oleva ryhmä toteaa lakoonisesti takanaoleville vain että ’ootteko tyhmiä, meillähän on edessämme ryhmä, teidän ohitus ei auta yhtään mitään’.

Eli neuvona. Pysy vaan siellä kotikentälläsi ja pelaa niitä neljän ja puolen tunnin rundeja, niin me muut jotka tykkäämme ja arvostamme nopeata golfia voimme nauttia rauhassa Talissa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #474572 kohteessaKäytöstavat?

Etusivu Foorumit Yleistä Käytöstavat?