Aihe: Käsittämättömän hidasta pelaamista Erkko Trophyssä - Golfpiste.com

10.3.–17.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[4][4]
KilpailuaSuomalaista

Käsittämättömän hidasta pelaamista Erkko Trophyssä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Käsittämättömän hidasta pelaamista Erkko Trophyssä

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jos kaksi ensimmäistä väylää kestää eräältä naisryhmältä 40 minuuttia ja edessä on tyhjä par-kolmonen ja jo lähes tyhjä par-vitonen, niin voisiko please ottaa sen hidastelevan pelaajan pois sieltä kentältä? Annetaanhan muissakin lajeissa punaisia kortteja. Harmittaa niiden kahden muun ryhmässä olevan pelaajan puolesta. Ai niin, seurasin myös yhtä miespelaajaa joka lyhyessä lähestymislyönnissä viimeisellä a) ensin käytti etäisyysmittaria b) sitten käveli griinille ja tutki sen c) palattuaan bägille vaihtoi KOLME kertaa mailaa ja d) lopuksi jähmettyi lyöntiasentoon. Please, help me.

Tässä se nähdään kuinka väärä on se kuvitelma, että hidas pelaaminen korreloisi yksi yhteen tasoituksen korkeuden kanssa. Tietenkin ihan aloittelijan eteneminen kentällä on hitaampaa kuin avauksissaan enimmäkseen väylillä pysyvän kokeneen pelaajan.

sixties kirjoitti: (17.8.2012 18:03:56)
    Ai niin, seurasin myös yhtä miespelaajaa joka lyhyessä lähestymislyönnissä viimeisellä a) ensin käytti etäisyysmittaria b) sitten käveli griinille ja tutki sen c) palattuaan bägille vaihtoi KOLME kertaa mailaa ja d) lopuksi jähmettyi lyöntiasentoon.

Korkealla tasoituksella pelaava golfari ei syyllistyisi tällaiseen.

ts

Ballmarker kirjoitti: (18.8.2012 7:13:03)
    Tässä se nähdään kuinka väärä on se kuvitelma, että hidas pelaaminen korreloisi yksi yhteen tasoituksen korkeuden kanssa. Tietenkin ihan aloittelijan eteneminen kentällä on hitaampaa kuin avauksissaan enimmäkseen väylillä pysyvän kokeneen pelaajan.

Mä en muista kenenkään moista väittäneenkään, vaan korreloivan pelitaidon kanssa. Ja edelleen se on niin. Nuokin pelaajat jos haluavat lähteä pelaamaan nopeasti, kierros kestää reilun kaksi tuntia. Huonompi pelaaja ei siihen koskaan pystyisi.

Ylikeskittyminen kisoissa on tietysti asia, jolla nyt voi yrittää puolustella omaa näkökantaansa, mutta ei se totuutta mihinkään muuta. Nopeuden avain (siihen pyrittäessä) on lyöntien päätyminen kutakuinkin tarkoitetulle alueelle ja mielellään riittävän pitkinä.

Mehän voitais Ballmarker tehdä vaikka testi. Lähdetään tyhjään kentään vetämään ja sovitaan että toista ei odotella. Katotaan kumpi on ennen klubilla ni se syö perässä tulevan piikkiin. Juosta ei saa, vaan normaalisti kävellen edettävä.

ts kirjoitti: (18.8.2012 7:31:39)

Mä en muista kenenkään moista väittäneenkään, vaan korreloivan pelitaidon kanssa. Ja edelleen se on niin. Nuokin pelaajat jos haluavat lähteä pelaamaan nopeasti, kierros kestää reilun kaksi tuntia. Huonompi pelaaja ei siihen koskaan pystyisi.

Ylikeskittyminen kisoissa on tietysti asia, jolla nyt voi yrittää puolustella omaa näkökantaansa, mutta ei se totuutta mihinkään muuta. Nopeuden avain (siihen pyrittäessä) on lyöntien päätyminen kutakuinkin tarkoitetulle alueelle ja mielellään riittävän pitkinä.

Mehän voitais Ballmarker tehdä vaikka testi. Lähdetään tyhjään kentään vetämään ja sovitaan että toista ei odotella. Katotaan kumpi on ennen klubilla ni se syö perässä tulevan piikkiin. Juosta ei saa, vaan normaalisti kävellen edettävä.

ts,
    kuulostaako sinusta nuo selitykset juuri samalta, kun kuulee hitailta pelaajilta ja kentän tukkijoilta
    – tänään on just nyt tärkeä kierros
    – pystyisin pelaamaan nopeasti, jos haluaisin
    – mennään vaikka kokeileen… Mä oon kyl nopeampi kuin sä

Putti-Possu kirjoitti: (18.8.2012 15:22:34)

ts,
    kuulostaako sinusta nuo selitykset juuri samalta, kun kuulee hitailta pelaajilta ja kentän tukkijoilta

Täsmälleen samaa mieltä kuin Ballmarker. Ts:n kanta voi olla teoriassa oikea, muttei käytännössä. Jos kerran pelaaja ei pelaa nopeasti vaikka pystyisikin, hän on hidas, oli selitykset mitkä tahansa. Jokainen tuntee omalta klubilta nopeimmat pelaajat ja hitaimmat. Ei sitä nopeutta tai hitautta tasoituksilla selitetä. Toinen sattuu vaan olemaan Virtanen ja toinen Lahtinen. Mistä lienevätkin saaneet geeninsä.

KL

Putti-Possu kirjoitti: (18.8.2012 15:22:34)

ts,

Ei kuulosta. Mä kun en koskaan ole väittänyt etteikö hyvissäkin pelaajissa vois olla hitaita.

Mä olen vaan väittänyt, että pelitaito (pallon saaminen suunnilleen sinne mihin sen oli tarkoitus mennä) on surin pelinopeuteen vaikuttava tekijä ja siitä on ihan riittävästi kokemusta. Pelaaja joka ei tuohon pysty, on hidas vaikka kuinka yrittäisi olla nopea, eikä hän sille voi äkkiseltään mitään

Tuo toinen porukka on sitten vaan sitä joka ei yritäkään olla nopea.

Kolme päivää kentällä kiertäen (ei pelaten). Ensimmäinen päivä 5h 45min (iltapäivälähtö), toinen päivä 4h 45min (aamulähtö) ja viimeinen päivä aamulähtö noin 4h 10min.
    Raffista pallon löytäminen oli välillä vähnä hankalaa, aika paksut raffit. Vähiten ei todellakaan syynä ollut että ne saattoivat myös osua puuhun ja kimmota johonkin, 200-280 metrin päästä kun niitä kimpoamisia ei nyt ihan hyvin näe varsinkaan puiden läpi. Olisi ollut kyllä ihan suotavaa että joitakin forekädejä joillakin väylillä olisi ollut, kun pimentoon niitä palloja kuitenkin lyötiin. Väylitä ne pomppi aika hyvin ainakin kahtena ekana päivänä. Toinen pullonkaula tulee siinä ’piccadillyllä’, kun kaksi greeniä päätyy siihen ihan lähelle ja kolmesta paikasta avataan. Kyllä siinä on kohteliasta antaa puttaajille ja avaajille rauha tehdä hommansa. Lisäksi kun jokainen par5 on teoriassa kahdella päällä ja joku par4 on sen verran lyhyt, että niihinkin palloja greenille laitettiin, niin ei mikään ihme että odoteltiin ja ihan hyvästä syystä. Toki oli näkyvissä myös muutamia ’hierojia’, eihän siellä tarvitse olla kuin muutama niin jononmuodostus on selviö.

Itse en useinkaan saa palloa haluamaani paikkaan mutta pelaan nopeasti. Kisakierroksia ilman edessä olevia hidastajia kestää 2.40-3.00 tuntia. Tänään kesti kolmen ryhmässä 3.18 ja jouduttiin odottamaan ohitusta 4 väylää. Ensimmäisen ohituksen jälkeen ohitimme takaysillä vielä kaksi ryhmää. Silti onnistuin pelaamaan 7 lyöntiä yli tasoitukseni. Kyllä hidastukset tulevat kaikesta oheistominnasta sekä lyönin valmistelusta. Ei se että lyöt minne haluat nopeuta peliä jos et myöskin ole kaikkein tärkeimmässä eli kaikessa muussa nopea.
    Ps. Ryhmät jotka ohitimme eivät olleet kilparyhmiä vaan aamupelaajia.

ts

Kapu kirjoitti: (18.8.2012 16:22:20)
    Itse en useinkaan saa palloa haluamaani paikkaan mutta pelaan nopeasti. Kisakierroksia ilman edessä olevia hidastajia kestää 2.40-3.00 tuntia. Tänään kesti kolmen ryhmässä 3.18 ja jouduttiin odottamaan ohitusta 4 väylää. Ensimmäisen ohituksen jälkeen ohitimme takaysillä vielä kaksi ryhmää. Silti onnistuin pelaamaan 7 lyöntiä yli tasoitukseni. Kyllä hidastukset tulevat kaikesta oheistominnasta sekä lyönin valmistelusta. Ei se että lyöt minne haluat nopeuta peliä jos et myöskin ole kaikkein tärkeimmässä eli kaikessa muussa nopea.
    Ps. Ryhmät jotka ohitimme eivät olleet kilparyhmiä vaan aamupelaajia.

En mäkän ole saanu urani aikana kun muutaman kerran pallon haluaamaani paikkaan, mutta siedettävään aika usein.

Se nyt vaan on niin, että 110 lyöntiä kestää keskimäärin pirun paljon pidempään kuin 80 lyöntiä keirroksella.

ts kirjoitti: (18.8.2012 16:34:19)
    Se nyt vaan on niin, että 110 lyöntiä kestää keskimäärin pirun paljon pidempään kuin 80 lyöntiä keirroksella.

Luonnollisesti asia on juuri noin, mutta aikailu tuleekin siitä, mitä pelaaja tekee silloin kun ei lyö sitä palloa….ja se ajankäyttö ei ole tasoituksesta kiinni.

Kyllä tässä jonkinlaista korrelointia tuntuu olevan. Tänään kun oli päätöspäivänä saatu – ilmeisesti – suurimmat hidastelijat laulukuoroon niin kenttä veti ihan hyvin. Tosin, niin kuin Rauski kirjoitti, Piccadillyllä jouduttiin hieman odottelemaan, mutta no problem. Hienoa seurata taas golfkisaa paikan päällä. Suosittelen.

sixties kirjoitti: (18.8.2012 19:16:29)

Kyllä tässä jonkinlaista korrelointia tuntuu olevan. Tänään kun oli päätöspäivänä saatu – ilmeisesti – suurimmat hidastelijat laulukuoroon niin kenttä veti ihan hyvin. Tosin, niin kuin Rauski kirjoitti, Piccadillyllä jouduttiin hieman odottelemaan, mutta no problem. Hienoa seurata taas golfkisaa paikan päällä. Suosittelen.

No oli siellä kyllä vähän muutakin. Eva Wahlström ajoi fillarilla hiljaa ohi kun oltiin kutosta avaamassa, kaveri unohti hetkeksi että oli sen vuoro. Jos ajoi useammin niin en epäile etteikö olisi vähän hidastanut. Kakkosväylän lähettyvillä oli auringonottopaikka, jouduttiin vähän vertailemaan etäisyysmittareiden suurennusominaisuuksia. Harmi, kun siihen ei vielä ole keksitty kameraa. 12 väylällä tuli yksi koiranulkoiluttaja, nuori neito, väylän reunaa pitkin kohti tiiausboksia. Jouduttiin odottelemaan, että hyvin muotoiltu neiti koirineen ei saa palloa päähän. No hyvä että odotettiin, olimme innokkaana neuvomassa kuinka pääsee kentältä pois. Siinäkin meni vähän aikaa kun oltiin erimielisiä mistä pääsee parhaiten pois. On toi nyt tietty vähän hankalaa kun ulkoisia häiriötekijöitä tuolla tavalla kentälle ilmaantuu.;)

Ballmarker kirjoitti: (18.8.2012 18:21:41)
    … mitä pelaaja tekee silloin kun ei lyö sitä palloa….

Mää koitan kirota hyvin nopeasti ja lyödä sitten liki samantien uudestaan.

Lopettakaa tuo ainainen narina hitaasta pelaamisesta, vaihtakaa laji pikajuoksuun !! Tai ostakaa osake läheltä kotia niin pääsette nopeasti mamman luokse !

Johto vaihtaa lajin vaikka postimerkkien keräilyyn. Se on varmasti hieno ja antoisa harrastus sekä pitää johdon poissa jaloista golfkentällä.

Rauski kirjoitti: (18.8.2012 16:21:01)
    Kolme päivää kentällä kiertäen (ei pelaten). Ensimmäinen päivä 5h 45min (iltapäivälähtö), toinen päivä 4h 45min (aamulähtö) ja viimeinen päivä aamulähtö noin 4h 10min.
    Raffista pallon löytäminen oli välillä vähnä hankalaa, aika paksut raffit. Vähiten ei todellakaan syynä ollut että ne saattoivat myös osua puuhun ja kimmota johonkin, 200-280 metrin päästä kun niitä kimpoamisia ei nyt ihan hyvin näe varsinkaan puiden läpi. Olisi ollut kyllä ihan suotavaa että joitakin forekädejä joillakin väylillä olisi ollut, kun pimentoon niitä palloja kuitenkin lyötiin. Väylitä ne pomppi aika hyvin ainakin kahtena ekana päivänä. Toinen pullonkaula tulee siinä ’piccadillyllä’, kun kaksi greeniä päätyy siihen ihan lähelle ja kolmesta paikasta avataan. Kyllä siinä on kohteliasta antaa puttaajille ja avaajille rauha tehdä hommansa. Lisäksi kun jokainen par5 on teoriassa kahdella päällä ja joku par4 on sen verran lyhyt, että niihinkin palloja greenille laitettiin, niin ei mikään ihme että odoteltiin ja ihan hyvästä syystä. Toki oli näkyvissä myös muutamia ’hierojia’, eihän siellä tarvitse olla kuin muutama niin jononmuodostus on selviö.

Takerrun vain yhteen kohtaan… siihen boldattuun.

OIlisi suotavaa sitä ja tätä. Nämäkin joita kaipaat ovat yleensä vapaaehtoisia. Hei eivät saa hommastaan palkkaa, vaan toimivat ystävän eleenä. Moniko pelaajista olisi valmiit maksamaan siitä että kentällä olisi enemmän vapaaehtoisia?

On harmi ettei useimmat pelaajat edes tajua, kuinka paljon töitä ja vaivaa on nähty toimitsijoiden, tuomareiden ja muiden taustajoukkueiden tekemänä ennenkuin ensimmäinenkään pallo on kisassa pelissä. Kuinka hommat alkaa aikaisin aamulla päättyen myöhäiseen iltaan.

Itse teen tätä usein, ja pidän siitä. Mutta joskus kun ’prinsessat ja prinssit’ valittelevat pikkuasoista, jotka itse asiassa johtuu omasta syystä, käy kyllä sääliksi niitä jotka ovat vaivaa nähneet.

Bogikone kirjoitti: (18.8.2012 21:47:15)
    Itse teen tätä usein, ja pidän siitä. Mutta joskus kun ’prinsessat ja prinssit’ valittelevat pikkuasoista, jotka itse asiassa johtuu omasta syystä, käy kyllä sääliksi niitä jotka ovat vaivaa nähneet.

Itse en käsittänyt Rauskin kommenttia miksikään herneestä valittamiseksi. Vaan kommentiksi siitä, että jos niitä forekädejä olisi ollut, niin kierrosajat eivät ehkä olisi niin venyneet.

ts

Q8 kirjoitti: (19.8.2012 8:55:59)

Itse en käsittänyt Rauskin kommenttia miksikään herneestä valittamiseksi. Vaan kommentiksi siitä, että jos niitä forekädejä olisi ollut, niin kierrosajat eivät ehkä olisi niin venyneet.

Mä ymmärsin lähinnä cädin jääneen kovin usein ihailemaan maisemaa…

ts kirjoitti: (19.8.2012 9:46:53)

Ai niitä prinsessoja ja niiden maisemia?

Eihän ne mitään forecädejä tarvi nehän pelaa kierroksen alle 80 lyönnin ja kyllä tietävät mihin pallo menee.

Talissa on kyllä tähän astisista kilpailuista mun kokemuksen mukaan ollut ehdottomasti parhaat maisemat. Näyttää jopa Tillanderkin ymmärtävän hiljalleen jotain golfista, ainakin blogin mukaan;)

Ei se ollut moite ettei ollut forekädejä, se olisi vaan ollut hyvä jos sellaisia olisi ollut tai siis edes jostain saatu. Kaikki kiitos kaikille vapaaehtoisille. Erityisesti sille yhdelle 9-vuotiaalle golfarinalulle joka kirjasi tuloksia viimesenä päivän vitosväylän jälkeen. Olipa reipas ja tarkka kaveri!

Hmmm, en ole aivan varma, olimmeko ’samassa’ kisassa, mutta viimeinen lähtö oli 15:00 ja jos tuo lähtö ei ohittanut edellä startanneitaan, niin hekin pelasivat 5:45 ja tämähän tekee tuolloin 15:00 + 5:45 = 20:45. Itselleni olen kirjannut, että olin kotona 20:30 hyvin ravittuna ja kierroksen jälkeiset paperityöt tehneenä, joten jokien ei nyt täsmää. Uskoisin ja muistelisin, että oikea aika kierrokselle viimeisten ryhmien osalta on ollut 4:45 ennen.

BayStream kirjoitti: (19.8.2012 22:13:54)

Hmmm, en ole aivan varma, olimmeko ’samassa’ kisassa, mutta viimeinen lähtö oli 15:00 ja jos tuo lähtö ei ohittanut edellä startanneitaan, niin hekin pelasivat 5:45 ja tämähän tekee tuolloin 15:00 + 5:45 = 20:45. Itselleni olen kirjannut, että olin kotona 20:30 hyvin ravittuna ja kierroksen jälkeiset paperityöt tehneenä, joten jokien ei nyt täsmää. Uskoisin ja muistelisin, että oikea aika kierrokselle viimeisten ryhmien osalta on ollut 4:45 ennen.

No voihan perhana, edellisenä päivänä pyysin Henkkaa laittamaan autoon kellon oikein, kun mä aina räplään sen kanssa monta minuuttia, ennenkuin ne säädöt löytyy sieltä. Autossa kysyin paljonko kello on kun noin 10 minuuttia oli kulunut kierroksen loppumisesta, aurinkolaseilla sitä ei nää. Siitä laskin sen noin 5:45. Täytyypä huomenna tarkastaa heittääkö kello myös tunnin. Sori, jos tuli väärää tietoa.

Rauski kirjoitti: (20.8.2012 0:09:04)

BayStream kirjoitti: (19.8.2012 22:13:54)

No voihan perhana, edellisenä päivänä pyysin Henkkaa laittamaan autoon kellon oikein, kun mä aina räplään sen kanssa monta minuuttia, ennenkuin ne säädöt löytyy sieltä. Autossa kysyin paljonko kello on kun noin 10 minuuttia oli kulunut kierroksen loppumisesta, aurinkolaseilla sitä ei nää. Siitä laskin sen noin 5:45. Täytyypä huomenna tarkastaa heittääkö kello myös tunnin. Sori, jos tuli väärää tietoa.

Löytyi lompakosta yksi kuitti kellonaikoineen, joka vahvistaa että ensimmäisen päivän kierros olikin noin 4:45h.

Kyseisen kisanhan muuten voitti äärimmäisen hitaasti pelannut kundi. Ylipäänsä ihmettelin kisaa seurattuani, miten tolkuttoman kauan griineillä vietetään aikaa. Helppoahan sellaista pelleilyä olisi kitkeä pois, esimerkiksi niinkin monimutkaisella tavalla kuin pelinopeuksia valvomalla.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #211614 kohteessaKäsittämättömän hidasta pelaamista Erkko Trophyssä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Käsittämättömän hidasta pelaamista Erkko Trophyssä