-
JulkaisijaArtikkelit
-
Koinpa eilen vuoden ekalla range-sessiolla jonkinlaisen ahaa-elämyksen. Viimesiä palloja oltiin jo hutkimassa taivaalle, ja tuskailtiin erilaisten slaissien ja suoraan vasemmalle lähtevien voimattomien lyöntien kanssa.. . Jo aiemiin pähkäillyt moneen kertaan, mistä tuo lyöntien voimattomuus/käsillä riuhtomisen tunne oikeen johtuu….ja tullut aina siihen johtopäätökseen, että sillä on nyt kyllä jotain tekemistä ton painonsiirron ja sit saaton kanssa. No, jotenkin noi teoriat on tuntunu mahottomilta siirtää käytäntöön seuraavalla kerralla tai sit ne on ihan puhtaasti unohtunu. Niin…siihen ahaa-elämykseen. Muutama pallo jäljellä, kun ajatteli, että nyt ’vapautetaan’ ne kädet vaikka väkisin osuman jälkeen….annetaan mailan viedä kädet kauas eteen. Ja sit eikun SWING!!…ja hups, tuntuipa lähtevän…helposti…kauniissa kaaressa. Hitto, sit loppukin pallot. Ens kerralla sit hutkimaan innokkaana uuden hienon swingin kanssa/pelon sekaisin tuntein…josko se oli taas vaan näitä teorioita. Toivossa on hyvä elää…sano mummo lumessa, kun pääsiäisen pyhät katiskassa istu.
Toi ’vapautetaan kädet vaikka väkisin’ kuulosti tosi hyvälle. Asiahan menee niin, että kädet vapautuvat itsestään ellei jollain muulla toimeenpiteellä estä niiden vapautumista.
Olet oikeilla jäljillä, onnea seuraavaan harjoitukseen!
En ole onnistunut vapauttamaan edes väkisin. Olisikohan Jari Sarasvuosta apua?
Oman swingin kanssa tuskailemisen sekä yleisen mielenkiinnon nimissä tulee luettua aika paljon eri nettijulkasuista kaikenlaisia ’how to get rid of your slice’…jne…-juttuja, ja täytyy sanoa, että parhaimmillaan (ja pahimmillaan) ne viimekin kesänä sai oman lyönnin entistä enemmän sekasin.
Ei muuta kun ekalla tiillä kaikki aiemmin päivällä opitut ja luetut slaissinkarkotusvinkit yhtäaikaa käyttöön….ja lopputuloshan on selvä.
Mut tohon käsien vapautukseen liittyen muistan joskus lukeneeni jonkun ’huippu’opettajan kertoneen, kuinka se pyys ryhmän jäseniä korostamaan tota vapautuksen tunnetta jopa niin aluksi, että tarvittaessa antavat koko mailan irrota kädestä suoraan eteenpäin. Siinä meni oppitunti letkeesti, kun porukan rautaseiskat lenteli kauniissa kaaressa pallon perään. Siinä voidaan puhua jo todellisesta vapautuksesta.
’Rauta-seiska. Nyt mä ..hhhwaattaaKK! vapautan sut!’
Hehheh…
Viimeksi olen mailan vapauttanut käsistäni kesällä 2003 jolloin molemmat meistä tuntuivat kyllästyneen huitomiseen. Sen verta nolon oloista oli tuo jotta päätin olla tekemättä enää koskaan niin, siitä samalta seisomalta.
Tässä vuoden sisään olen onnistunut tahattomasti vapauttamaan mailan räpylöitteni ikeestä. Toisella kertaa avitti reipas vesisade ja toisella kertaa hieman turhan vahvasti otettu mielikuva heilautuksen virtaavuudesta.
Tällä kautella olen pääasiassa opiskellut mailan vapauttamista oikean käden etusormen ja peukalon ikeestä. Epäilen jopa onnistuneeni siinä jossain määrin.
Tekisi kyllä joskus mieleni päästää maila vapauteen; täytyy vaan varmistaa ettei rangella ole ketään muita.
Vapauttakaa mailanne!
Joskus, kun olen pelannut oikein huonosti olen joutunut vapauttamaan mailan käsistäni.
Mailan vapauttaminen saattaa joskus jopa vähän kirvellä. Riippuu tietenkin mailaan syntyneestä suhteesta; onko maila ollut Sinulle hyvä vai onko se pettänyt siihen asetetut toiveet. Yleisesti ottaen sanoisin kuitenkin, että mailan vapauttaminen on syytä suorittaa keväällä, korkean konjunktuurin aikaan. Vapauttamiseen suosittelen Golfpisteen Pörssiä. Hinta kohdalleen, ja maila vapautuu helposti, ranteita pakottamatta, etusormen ja peukalon hellästä puristuksesta..
Noniin, nyt kun otitte asian puheeksi, niin itseasias toi sananmukanenkin mailan vapautus on ihan lähipäivinä edessä. Uus setti rautakeppejä tais just saapua paikalliselle postitoimistolle.
Eli nyt on siis intoa ehkä enemmän kun laki sallii….aina siihen seuraavan reitsikeikan ekaan lyöntiin asti siis…
on oikeasti hyvä harjoitus mutta kannattaa varmistaa että 50 m säteellä ei ole ketään, maila nimittäin voi vapautua yllättävän moneen eri suuntaan varsinkin ensimmäisillä kerroilla
Saako käden vapautettua myös niin, että istuu sen päällä puali tuntia?
Tämän jälkeen voi vapautettua kättä heiluttaa villisti suuntaan jos toiseen ja kaikilla on hauskaa.
Urbaani legenda kertoo myös, että jos vapautetulla kätösellä hauskuuttaa itseään, on se kuin vierasta sais..
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)