Aihe: Kannattaisiko ’Hipun’ valittaa urheilun sovittelulautakuntaan? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Kannattaisiko ’Hipun’ valittaa urheilun sovittelulautakuntaan?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kannattaisiko ’Hipun’ valittaa urheilun sovittelulautakuntaan?

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Suomen päävalmentaja on tehnyt omalaatuisen ja itsekkään ratkaisun valitessaan Miro Veijalaisen Albert Eckhardtin tilalle Suomen MM-joukkueeseen. Tilanne on harvinaisen paha sen takia että päävalmentaja Staffan Johansson on valmentanut Veijalaista, eivätkä kisatulokset puolla Veijalaisen valintaa (ks Golfpisteen juttu). Muistuttaa kovasti keihäsvalintasotkuja. Toisaalta, liekö valinnalla lainkaan merkitystä Suomen peliesitykset muistaen.

Ei.
    Hipun saavutuksia ei käy kiistäminen ja kaveri on tehnyt loistavaa jälkeä viime vuosina. Tällä kaudella ei tosin ole kulkenut ihan samalla lailla, FAC:a lukuunottamatta. En väitä, että Miro Veijalainen olisi paikkaan yhtään sen oikeutetumpi, mutta valinnat on nyt tehty ja antaa miesten keskittyä kilpailuun. Tosin tuskin tämä valinta nouseekaan valtakunnallisesti merkittäväksi puheenaiheeksi ja kiistakapulaksi. Uskon, että Staffan on keskustellut tästä valinnasta kavereiden kanssa sekä etu- että jälkikäteen. Hippu on varamies ja hänen täytyy saada valmistautua tuohon kisaan samalla lailla kuin nuo valitut pelaajat ja olla valmiina hyppäämään boxiin, jos tarve tulee.
    Uskon että Mirolla on myös sanansa sanottavana noissa kisoissa. Pelasi kaikesta päätellen hyvää golfia Teijossakin viime viikonloppuna.

ts

Vois olla aika hankala valitusta rakentaa kun faktat ovat tuon tehdyn valinnan puolella. Jollain muulla kuin Hipulla vois olla asiasta enemmän hampaankolossa kun on muutaman isohkon voiton ottanut varsinkin loppukaudesta ja pelannut muutenkin mainiosti.

sixties kirjoitti: (5.9.2012 18:29:57)
    Suomen päävalmentaja on tehnyt omalaatuisen ja itsekkään ratkaisun valitessaan Miro Veijalaisen Albert Eckhardtin tilalle Suomen MM-joukkueeseen. Tilanne on harvinaisen paha sen takia että päävalmentaja Staffan Johansson on valmentanut Veijalaista, eivätkä kisatulokset puolla Veijalaisen valintaa (ks Golfpisteen juttu). Muistuttaa kovasti keihäsvalintasotkuja.
    Toisaalta, liekö valinnalla lainkaan merkitystä Suomen peliesitykset muistaen.

Kun oli näin tasaista tulisi asia ratkaista urheilullisesti. Siihen golf’issa on hyvät mahdollisuudet.
    Kaverit vain pelaamaan keskinäisestä paremmuudesta. Esimerkiksi niin että pelattaisiin reikäpelit ja voittaja olisi hän joka saavuttaisi ensin kolme voittoa. Pelit pelattaisiin eri kentillä, mm. molempien kotikentällä jolloin ei syntyisi sanomista senkään suuhteen. Siinä tulisi samalla esille kavereiden paineensietokyky. Sitäkin tarvitaan MM-kisoissa.

Tällainen arvosteluihin ja mielipiteisiin jne. perustuva ratkaisu on aina huono sillä siitä seuraa ikäviä jälkipuheita sekä turhaa kyräilyä. Suoraan sanottuna ihmettelen miksei tällaisessa tasatilanteessa ratkaista valintaa reilusti kavereiden itsensä kesken.

ts

Edelleen mä ihmettelen minkä takia valinnasta puhutaan vain noiden kahden välillä.

Hakula ja Pulkkanen olivat selvät, mutta tuosta kolmannesta paikasta varmaan voisi keskustella listojen perusteella hieman laajemminkin.

ts kirjoitti: (6.9.2012 12:03:31)
    Edelleen mä ihmettelen minkä takia valinnasta puhutaan vain noiden kahden välillä.

Hakula ja Pulkkanen olivat selvät, mutta tuosta kolmannesta paikasta varmaan voisi keskustella listojen perusteella hieman laajemminkin.

ts:llä on selvä vakaa mielipide, jota hän aivan ilmiselvästi piilottelee. Avaa sinä, ts, keskustelu siitä kolmannesta paikasta, nimillä.

ruupe kirjoitti: (6.9.2012 12:23:34)

ts:llä on selvä vakaa mielipide, jota hän aivan ilmiselvästi piilottelee. Avaa sinä, ts, keskustelu siitä kolmannesta paikasta, nimillä.

Eikös jotain voisi tuosta listasta päätellä?

FAR-miehet

ts

Niin siis mun mielipide lähinnä koski just tuon Rauksin postaaman linkin kautta esiin nousevaa ajatusta, että nimiä tässä kohti olis voinu keskustelussa pyöriä enemmänkin. Ei lainkaan itse valintaa johon Staffanilla varmasti on omat perusteensa. Itse toki näkisin sen kauden esitykset historiaa suurempana kriteerinä.

Rauski kirjoitti: (6.9.2012 12:40:35)

FAR-miehet

Tottakai voi. Listasta voidaan hakea perusteluja kaikenlaisille valinnoille, jos sitä aletaan purkamaan painottaen eri osa-alueita: menestystä kilpailuissa, kilpailujen määrää, aikajännettä jne. Kaikille valinnoille löydetään perusteita. Enemmänkin provosoin ts:ää koska uskon, että hänellä on keskivertogolfaria enemmän tietoa Suomen amatöörikilpagolfista.

ts

ruupe kirjoitti: (6.9.2012 12:59:28)

Rauski kirjoitti: (6.9.2012 12:40:35)

FAR-miehet

Tottakai voi. Listasta voidaan hakea perusteluja kaikenlaisille valinnoille, jos sitä aletaan purkamaan painottaen eri osa-alueita: menestystä kilpailuissa, kilpailujen määrää, aikajännettä jne. Kaikille valinnoille löydetään perusteita. Enemmänkin provosoin ts:ää koska uskon, että hänellä on keskivertogolfaria enemmän tietoa Suomen amatöörikilpagolfista.

Ei mulla kyllä juurikaan ole vaan kovastikin koen etääntyneeni tuolta puolelta, valitettavasti. Pitäis ehtiä varmaan sitäkin seuraamaan vähän tiiviimmin, mutta tuossa ammattilaisten seuraamisessa menee niin kovin aika nykyään.

Mutta kyllä mä esim reikäpelien SM-kisat seurasin aika tiiviisti. Hienoa peliä pelasivat 😉

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #211477 kohteessaKannattaisiko ’Hipun’ valittaa urheilun sovittelulautakuntaan?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kannattaisiko ’Hipun’ valittaa urheilun sovittelulautakuntaan?