Aihe: Kaikki väärin päin - Golfpiste.com

10.3.–17.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[4][4]
KilpailuaSuomalaista

Kaikki väärin päin

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kaikki väärin päin

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen täysin oikeakätinen. Joskus olisi tarvetta lyödä väärältä puolelta, kuten linkissä. Onko joku normipelaaja saanut edes kohtuullisia tuloksia kohtuullisella määrällä harjoittelua. Jos on, niin vinkit olisi kivoja. Haen tässä juuri pelastautumistilannetta enkä sitä, että pitäisi lyödä yhtä hyvin molemmilta puolilta. Siitä löysin ketjun, mutta tästä en. Voisihan sitä tietysti mennä itse rangelle kokeilemaan, mutta jos muille ei muutamasta treenikerrasta merkittävää hyötyä ole ollut, niin mitä suotta. (Joo olen laiska.) Tiger goes lefty

Ei nyt tuollaisesta lyönistä oo kokemusta mutta mutta putterilla lyön silloin tällöin ’väärinpäin’ kun ei oikealta pysty lyömään. Yllättävän pitkälle lentää noinkin. Putterini on perusputteri, ei mikään hämähäkki tai napa tai mitä näitä muita yökötyksiä on =)

askitformore2 kirjoitti: (4.10.2012 12:00:29)
    Ei nyt tuollaisesta lyönistä oo kokemusta mutta mutta putterilla lyön silloin tällöin ’väärinpäin’ kun ei oikealta pysty lyömään. Yllättävän pitkälle lentää noinkin. Putterini on perusputteri, ei mikään hämähäkki tai napa tai mitä näitä muita yökötyksiä on =)

Tota on syytä treenata vasurin mailalla, tuollalailla lapa pystyyn kun ei sitä itse tekniikkaa oikein kehitä. Jos vasuria taritsee niin kannattaa harjoitella sitä ihan rauhallisesti lyöden:

Vasuri. Kun tuo jotenkin toimii niin sitten kokeilla oiikeakätisen mailalla lapa pystyssä.

Niin ja eihän tuo nyt mikään väärinpäin ole vaan toisinpäin. Tää on ihan väärinpäin😉

Jeps. Toi putterihomma vois olla jees, sittenhän ei haittaa vaikka olis kivikossa, putteri voi mun puolesta olla vaikka kuin lommoilla väärältä puolelta 🙂

Lyön muilla mailoilla oikealta mutta puttaan vasemmalta, lisäksi bägissäni on yksi leftin chipperi, mitä käytän rescuena puun/pensaan taakse joutuessani. Siitä on ollut apua lukemattomat kerrat. Koska leftin chipperi vie yhden mailan tilan olen välillä miettinyt siitä luopumista (onhan sille käyttöä kuitenkin suhteellisen vähän) ja sen korvaamista jollain rightin mailalla. Siinä mielessä olen sitten rangella harjoitellut tuota Tiikerin käyttämää lyöntiä, se on aika haastava mutta jos onnistuu pitämän katseen pallossa niin lyönnin saa kyllä onnistumaan. Pallo ei välttämättä lennä kovin pitkälle kuten normilyönnissä mutta saa pallon ainakin takaisin väylälle hankalasta paikasta. Kannattaa ainakin käydä rangella kokeilemassa, aloittaen pienestä chipistä ja edeten siitä sitten korkeampaan svingiin. Koko svingiä tuskin pitkään aikaa tarvitsee sillä kyseessähän on useimmiten välilyönti metsästä, puun tai puskan takaa väylälle.

Tuttu tilanne, sattuu itse kullekin aina silloin tällöin. Pelaamaton paikka ei houkuta, koska eteenpäin on tilaa vaikka kuinka. Tuo Tikewoon esittelemä tyyli on varsin epävarma ja vaatii harjoittelua. Tässä vaihtoehto, jonka otin käyttöön joitakin vuosia sitten kopiomalla pelikaverilta. Ei vaadi harjoittelua lainkaan ja onnistuu joka kerta.

Mailasta (esim I4) kiinni reilusti lämäriotteella vasen käsi gripin alapuolella. Stanssi auki ja tiukka lämäri hamarapuolella. Korkeutta tuohon ei saa kuten Tikewoolla, mutta suunta pysyy ja voimaa saa vaikka kuinka. Ei löytynyt juutuupista esimerkkiä, pitääkin tuottaa sellainen seuraavan kerran tilanteeseen joutuessani.

Itse olen lyönyt noita rystylyöntinä, eli lavan kärki alaspäin ja selkä menosuuntaan, ja sups vaan. Ei se pitkälle lennä, mutta palloon osuminen on helppoa. Toimii lyhyenä pelastautumisvälilyöntinä.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #210942 kohteessaKaikki väärin päin

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kaikki väärin päin