Aihe: Kahden tunnin kierros; haaste - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Kahden tunnin kierros; haaste

Etusivu Foorumit Yleistä Kahden tunnin kierros; haaste

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 6km tunnissa lienee tuollainen reipas kävelyvauhti. 59 minuttia jää muuhun paikalla suoritettavaan töhelöintiin. Käytetään siitä keskimäärin 3 minuuttia/ väylä =54 minuuttia. Bogivauhdin mukaan 5 lyöntiä per väylä tekee puoli minuuttia per lyönti ja jäljelle jää vielä puoli minuuttia per väylä muuhun haahuiluun ja klubilla ehtii siemaista kahvit rauhassa viisi minuuttia. tekee yhteensä 1t 59min mot.

Alle kahden tunnin en ole kahden hengen flaitilla päässyt. Pickalan Seasidellä broidin kanssa 2t 5min on nopein rundi. Park paineltiin viisi minuuttia hitaammin, mutta silloin jouduttiin jo pari ryhmääkin ohittamaan.
    Tuohon aikaan riittää reipas kävely ja määrätietoinen toiminta. Golfin sääntöjä on myös noudatettu, eli lipun kanssa ei ole puttailtu jne.

Alle kahden tunnin en ole kahden hengen flaitilla päässyt. Pickalan Seasidellä broidin kanssa 2t 5min on nopein rundi. Park paineltiin viisi minuuttia hitaammin, mutta silloin jouduttiin jo pari ryhmääkin ohittamaan.
    Tuohon aikaan riittää reipas kävely ja määrätietoinen toiminta. Golfin sääntöjä on myös noudatettu, eli lipun kanssa ei ole puttailtu jne.

Lavantauti kirjoitti: (18.7.2006 14:48:04)

Jukka-62 kirjoitti: (18.7.2006 14:37:44)

Hukkasin tosin ennätysmäärän palloja ( kaiken kaikkiaan 8 joista 2 titua ).

Tuohan kiinnostaa kiviäkin.

Itse asiassa poltseja meni 9 ( kun tarkaan laskin )….jotain aamukankeutta varmaan ja unihiekkaa silmässä. Unen merkitystä tarkkuutta vaativassa harrastuksessa ei pidä aliarvioida.

Kun seisoin tänä aamuna yksin Pickalan Seasiden tiillä, ajattelin, että katson mihin kierrosaikaan pääsen – lopputulos oli 2 h 18 min. Edellä lähti kolmen ryhmä, jota jouduin odottelemaan pari hetkeä, mutta päästivät ohittamaan kolmannella. Puolin ja toisin tyylikäs ohitus: pelasivat pallonsa tämän par3:n griinille, minä löin avaukseni 5 m:iin ja kävin pistämässä birkkuni (päivän ainoan) sisään. Ihan tyhjään kenttään pelaten olisi aika ollut ehkä 2h 13 min.

Pelasin täysin sääntöjen mukaan, siis lippu pois reiästä ennen puttia, kaikki reiät loppuun asti jne. Taktisesti pelasin peruspeliäni eli en yrittänyt mitään varmisteluita. Yhtään juoksuaskelta en ottanut, korjasin kaikki alastulojälkeni ja pari muutakin, valmistauduin lyönteihin kuten tavallisillakin kierroksilla, otin hanskan pois kädestä putatessani jne.

Tuloksellisesti kierros oli hyvä: 85 lyöntiä. Kahdeksan väyläosumaa, 10 griiniosumaa, 20 puttia noista kymmenestä griiniosumasta, kaikkiaan 37 puttia (tämä on ainoa todella huono tunnusluvun arvo), kaksi penaltia, yksi bunkkerilyönti, kaksi väyläbunkkerilyöntiä.

Tästä alle kahden tunnin puristaminen edellyttäisi kyllä siirtymistä kärrybägistä kantobägiin ja muutamaa juoksuaskelta.

EFC

No niin , pitihän se kokeilla uudestaan. Tänään aamulla tyhjän kenttään yksin kierretty rundi kesti 2 h 15 min. Kantobägi, ei juoksuaskelia, jäljet tietty korjasin, lippu about 50 prossasesti pois (riippui hieman tilanteesta), hanska pois putatessa, pari lyhyttä odotusta leikkurin takia, pari lyhyttä pallon etsintää.
    Yhteenvetona totean että en pääse yksin alla kahden tunnin aikaan kävelemällä ja periaatteesta en ala juoksemaan, jos olisi caddy, niin se varmaan nopeuttaisi ton vaadittavat 10 – 15 minuuttia. Onnea vaan Spinnin ja KL:n yritykselle.

No nyt kokeilin todella nopeaa 9-reiän kierrosta …kuusi kierrosta sain pelattua yksin ja 3 viimeistä erään yksinpelaajan kanssa ( hänelle en kertonut mitään nopeuskokeilusta ).
    Pelasin skeittikengät jalassa ( toiset kengät märät ) ja ilman hanskaa.

16 pokipojoa ja aika 56 minuuttia.

Pelaaja jonka sain kiinni oli lähtenyt 40 minsaa aiemmin. Hän ei juuri hidastanut menoa ( ainakaan 10 minsaa enempää )…kun hän löi olin jo valmiina stanssissa ja pamautin aina välittömästi hänen lyöntinsä jälkeen.

Vaaran etuysin viimeinen par-5 ( 434 m ) löin kaksi R7 lyöntiä ja yhden S_W:llä päälle tulos par.

Uskoisin tuo 2 tunnin kierroksen 18 kololle onnistuvan.

Jukka-62 kirjoitti: (24.7.2006 10:37:57)
    …kuusi kierrosta sain pelattua yksin

siis kuusi väylää….

Pelasimme Tunisiassa Soussessa Port -El-Kantaouin kentän kaksi merenpuolen ysiä kahden ryhmässä ( 2 naista, tasoitukset 9 ja 12) puoleentoista tuntiin, lähdettiin ensimmäisinä tosi aikaisin aamulla ja takaysillä ohiteltiin sopivasti muutama peliporukka. Salaisuutemme? Lähestyminen greenillä, 1-2 puttia ja … golfauto! 🙂 Bruttotulokset 78 ja 82.

JAJ

Kahteen tuntiin ehtii hyvinkin kahden hengen ryhmällä, talvigriineillä ja yhdellä mailalla.

Kalafornia kesäkunnossa vaatiin 2 tuntia ja 30-45 minuuttia.

Tuttu 3-4 hengen porukka pelaa lähes yhtä nopeasti kuin kahden hengen ryhmä, sillä edellytyksellä että:
    1. jokainen menee suoraan omalle pallolleen
    2. muut valitsee oman mailansa ensimmäisen lyödessä
    3. seuraava lyöti lähtee heti kun edellinen on maassa
    4. griinillä kaikki lukevat puttilinjansa valmiiksi
    5. turha merkkailu jätetään pois, eli alle metriin jääneet lyödään pois
    6. seuraavalla tiillä honorissa oleva menee heti lyömään ja merkkailee korttinsa vasta lyötyään

Pitkästä aikaa kokeilin todella nopeaa pelaamista tämän KL:n haasteen innoittamana. Taustana se, että ysireikäisiä on tullut rypistettyä, mutta koko kierrosta ei kymmeneen vuoteen (silloin kunto oli himpun verran parempi).

Kenttänä oli Talman Laakso, jonka etuysi on tuntumaltaan melko nopea, takaysi ehkä 5min hitaampi. Pelasin yksin ja kenttä oli melko tyhjä, varustuksena ihan täysimittainen kantobägi ja golfkengät. Lyöntijäljet ja alastulojäljet paikkasin.

Etuysillä pyrin pelaamaan melko normaalia peliä, tehostetun reipasta kävelyä, mutta ei juoksuaskelia. Jokunen harkkasvingi ja liput pois vain alle 5m. Aikaa meni yhdellä (sujuvalla) ohituksella 57 min.

Takaysille lisäsin höyryä ja otin hölkkäaskeleita alamäissä, harkkoja ei enää yhtään edes griinillä ja muutaman metrisen putin lippu kädessä ja bägi selässä. Pulssi nousi paikoin hiukan liikaa, mutta peli pysyi kasassa yhtä hikisessä kädessä pyörähtänyttä lukuunottamatta (hikinauha tai rannekkeet ovat muuten kova sana tässä lajissa!). Kolme ohitusta, joista kaksi hyvin sujuvaa ja yksi ’runnomalla’. Aikaa 55 min.

Lopputulema: aikaa meni 1h 52 min, tulos kierroskeskiarvoani pari lyöntiä paremmin 81. Palloja meni kaksi, yhtä epäselvään paikkaan mennyttä en etsinyt ja toinen veteen. Tuntuiko golfilta? Kyllä, mutta selvästi ’töitä’ joutui tekemään, kierroksen jälkeen tuntui puolittaiselta urheilusuoritukselta. Muutama huono lyönti, lähinnä putti, johtui mielestäni puutteellisesta valmistautumisesta, mutta saattoipa joku tietty sen takia onnistuakin…

Lähtökohta minulla kuitenkin on, että normaalisti yksin pelattaessa menee sellainen 2h 10min, vaikka ei etsisi yhtään boltsia. Kahden hengen kiekka ei ole ainakaan viime aikoina mennyt alle 2h 30 min, jos kohta harvoimpa niitä kyllä vapaasti pelaa japoikkeuksetta olen se reippain kävelijä.

Eli en kyllä usko, että haaste onnistuu KL:n kuvaamalla pelityylillä, jos kenttä on normimittainen. Alle 2h 30min pitäisi kyllä mennä. Hattua nostan niille sankareille, jotka ihan normivauhdillaan pelaavat parilla hengellä kahteen tuntiin (toki kentät vaihtelevat melkoisesti).

Miksi ette vaihda lajia jos ainoa tavoite ja ylpeilyn aihe on juosta kenttä läpi niin nopeasti kuin pystyy. Tänäänkin takana ravasi kolmen ryhmä räisiken palloja minne sattuu mutta matka taittui lähes juosten. Ainoa tavoite tuntui olevan otaa ryhmämme kiinni jotta päästäisiin vaatimaan ohituslupaa. Joka kylästä ja kaupunginosasta löytyy urheilukenttä ja 400 m juoksurata eikä välttämättä tarvitse omia mailoja. Menkää sinne juoksemaan.
    Kohta varmaan ollaan vaatimassa tuloskorttiin omaa saraketta johon merkitään kierrokseen kulunut aika ja sen vaikuttamista tasoitukseen. Jos pelaa 20 yli tasoituksen mutta aikaa menee vain 2:08 niin tasoitus laskee 60:llä.

KL

Nayttaa silta, etta taman threadin pointti on jo tullut selvaksi. Aloitin taman ihan vain siksi, etta jotkut talla palstalla ovat elvistelleet noilla kahden hengen kahden tunnin kierroksilla ja itkevat muitten hidasta pelia. Moni otti aiheeseen kantaa ja yksi jopa lupasi ottaa haasteen vastaan, muttei sitten kuitenkaan ottanut yhteytta. Ei se mitaan, minulle kierroksen nopeus ei ole itseisarvo, kunhan halusin vahan sohaista ampiaispesaa.

Ehka tamakin ketju kuitenkin on palvellut tarkoitustaan, eli saanut ihmiset ajattelemaan miten pelista selviaisi nopeammin kuitenkaan hosumatta ja tulostason karsimatta. Itse asiassa pelin nopeuttaminen ei ole ollenkaan vaikeaa, jos vain viitsii keskittya tekemisiinsa.

Mukavia ja ripeita kierroksia kaikille!

kerran tuli ringsiden mestiksissä pelattua kierroksen 2h ja 8 minuuttia..
    olin ekassa lähdössä ja meitä oli vaan 2. ei siinä ihmeellisen nopeasti pelattu, ja keskityin lyönteihin. neljä alle parin meni se kierros 🙂

Jukka-62 kirjoitti: (18.7.2006 14:37:44)

[Vasuri] kirjoitti: (18.7.2006 0:16:07)
    Pari kertaa olen kauniina aamuna ennen työpäivää pelannut 9-reikää alle tunnin, 45min taitaa olla ennätys.

Ai niin, pelasin kerran viime kesänä 9 reikää 40 minuuttiin, mutta silloin mukana oli vain rauta-8 (tulos ~45), ei edes putteria, ei bägiä.

Yksi kysymys..kun kerran samalla kentällä pelataan..korjaatko divotit ja palloiskeymät greenillä ?

Korjaan. Korjaan valehtelematta aina enemmän reikiä griineissä kuin niitä itse aiheutan. Itseäkin tympii, kun hiljaisina aikoina (aamut, illat) saa olla yksin kiertäessä korjailemassa griinejä – ihan jokaiselta griiniltä en *etsiä* viittä koloa paikattavaksi.

Divotit – Sankivaarassa ei ihan joka väylällä palautettavaa lättyä irtoa; minä potkin reiät umpeen (jos ympärillä vahvaa ruohoa, se aukko kasvaa takuulla kuivuvaa palasta paremmin umpeen, jos taas kuiva paikka, ei sen silpun takaisinraahaaminen juuri auta) -> pieni maansiirtotyö kengällä palauttaa lyöntipinnan sellaiseksi, että kehtaan poistua paikalta ja minua ei harmittaisi, jos päätyisin samaan paikkaan uudestaan. Huonosti paikattu lyöntijälki, kaksi-kolme hellepäivää ja tuloksena on tuulessa lennähtävä kuivunut nurmisiivu. En nyt tiedä, onko tuo potkiskelu kentän kannalta parempi ratkaisu, mutta ainakin jättää baanat pelattavampaan kuntoon.

KL kirjoitti: (30.7.2006 23:02:22)

Ehka tamakin ketju kuitenkin on palvellut tarkoitustaan, eli saanut ihmiset ajattelemaan miten pelista selviaisi nopeammin kuitenkaan hosumatta ja tulostason karsimatta. Itse asiassa pelin nopeuttaminen ei ole ollenkaan vaikeaa, jos vain viitsii keskittya tekemisiinsa.

Tässä muutamia pointteja, jotka kokemukseni mukaan vähentävät seisoskelua kentällä:

1) Älä jää griinin viereen merkkailemaan ja tutkimaan korttiasi, kaiva se esiin vasta seuraavalla tiillä ja vasta oman avauksesi jälkeen jos olet honöörissä.

2) Honöörimies kävelee ripeästi seuraavalle tiille ja ottaa oitis sinne saavuttuaan draiverin käteensä ja antaa palaa.

3) Mene väylällä aina valmiiksi mahdollisimman lähelle omaa palloasi kuitenkaan muiden peliä häiritsemättä, seuraa mitä pelikaverit tekevät ja mieti valmiiksi mailavalintasi niin, että kun vuorosi tulee tiedät heti millä vehkeellä ammut.

4) Kun saavut griinille vie aina bägisi/kärrysi sinne puolelle griiniä mistä jatketaan matkaa seuraavalle tiille.

Jos jokainen noudattaa mm. yllämainittuja itsestäänselvyyksiä, niin seisoskelu vähenee ilman, että kenenkään tarvitsee millään tavalla hosua.

Itse olen pelannut Masterin Forest kentän kahden hengen ryhmässä 1h 31 min. Etuysi meni noin puoleen tuntiin (ohitimme 6 ryhmää) ja takaysi etuysiin nähden hitaasti tuntiin. Pertsa pelasi koko kierroksensa aika lailla händäriin, minä taas pari yli. Taisimme ohittaa 10 ryhmää koko kierroksen aikana (yhdellä väylällä jopa kaksi ryhmää). Ja tämä on oikeastikin totta. Ja juostua tuli, noin puolet kierroksesta juoksimme.

Ottakaa haaste vastaan ja pistäkääpä paremmaksi… (ja jos pistätte, ilmoittakaa, niin vastaan haasteeseen).

Nimetön

Olen pelannut yksin pari kertaa Keimolan Kirkka-kentän tasan kahteen tuntiin, ajankohta ollut syys-lokakuu. Ei siinäkään tarvinnut liikaa aikailla ja pelaaminen oli suht rytmikästä. Kyllä se lenkkeilystä kävi 🙂

Nimetön

Olen pelannut yksin pari kertaa Keimolan Kirkka-kentän tasan kahteen tuntiin, ajankohta ollut syys-lokakuu. Ei siinäkään tarvinnut liikaa aikailla ja pelaaminen oli suht rytmikästä. Kyllä se lenkkeilystä kävi 🙂

Lähetin viestiä sähköpostiisi, liekö tullut perille ? Mitään ei ole peruttu. Se mitä luvataan, pidetään.

KL

Joo, nyt oli tullut. Palataan asiaan piakkoin, eikohan viela elokuussa ehdita.

KL

Tänään yritimme Spin6:n kanssa päästä tuohon paljon puhuttuun kahteen tuntiin per 18 reikää Luukissa. Kentän varaustilanne lupaili hyviä mahdollisuuksia, koska ennen lähöämme klo 17.30 edellinen lähtijä oli tuntia aiemmin. Toisin sanoen, ripeästi etenemällä muutama ryhmä saattaisi tulla selkä edellä vastaan. Toisaalta jokunen ryhmä saattaisi lopettaa 9 reiän jälkeen, joten prognoosi oli kohtuullinen.

Ekat 3 reikää pelasimme aikataulussa (18 minuuttia), mutta reiällä 4 joku papparainen (eikun senioripelaaja…) tuli selkä edellä vastaan eikä joko kuullut tai ollut kuulevinaan huutojamme. Siihen tuli ensimmäinen pysähdys.

Kutosella pääsimme papasta ohi, mutta kasilla jysähti taas. Siis: kentälle olikin lähtenyt paljon pelaajia ilman etukäteisvarausta.

Pääsimme hidastelijoista ohi kympillä ja 12 reiän jälkeen aikaa oli kulunut tunti ja vartti, joten aikataulusta oltiin jonkin verran edellä odottelusta huolimatta. Reikä 13 meni vielä ilman odottelua, mutta sen jälkeen edessä oli kolmen ryhmä, joka ei halunnut päästää meitä ohi, koska heidän edellään oli neljän ryhmä. (joka muuten kulki kuin lauma lampaita, ilman minkäänlaista kiirettä mihinkään….).

Lopputulos oli, että viimeisen kuuteen reikään (joista siis ensimmäisellä meidän ei tarvinnut vielä odottaa ketään) meni aikaa tunti ja 10 minuuttia, eli melkein saman verran kuin reikiin 1-12!!! Koko kierros siis kesti kaiken kaikkiaan 2 tuntia ja 25 minuuttia.

Spinin kanssa aloitimme kierroksemme ripeällä kävelyllä, mutta varsin pian siirryimme kevyeen hölkkään. Pelkällä kävelyllä ei tuohon kahteen tuntiin mielestäni ole mahdollisuuksia, toisaalta hölkän aiheuttama hengästyminen ja kiireen tunne helposti lisäävät lyöntimäärää huonon keskittymisen ja hätäilyn vuoksi.

Tuloksista sen verran, että molemmat pelasimme takaysin yhden yli parin, etuysi meni selvästi huonommin. Oma fiilikseni oli, että hosuminen vaikutti asiaan vain hieman, mutta ainakin omalta kohdaltani jotenkin se fiilis katosi sen ensimmäisen pappa…. eikun senioripelaajan selän katselemiseen.

Tällaista tällä kertaa, sopivana ajankohtana täytyy yrittää uudelleen, joskin on sanottava, ettei tällainen juoksugolf ainakaan minua kovasti houkuttele, siinä jäävät ne kaikki muut nautittavat elementit aivan liian vähälle.

Lopuksi suurkiitos Spin6:lle eriomaisesta peliseurasta ja tietenkin siitä haasteeseen tarttumisesta!

KL kirjoitti: (17.9.2006 22:05:10)
    Reikä 13 meni vielä ilman odottelua, mutta sen jälkeen edessä oli kolmen ryhmä, joka ei halunnut päästää meitä ohi, koska heidän edellään oli neljän ryhmä. (joka muuten kulki kuin lauma lampaita, ilman minkäänlaista kiirettä mihinkään….).

Olisihan sut pitänyt tunnistaa. Itse olin kolmas tuossa edessänne olleessa kolmen hengen ryhmässä, johon itse liityin 14. tiiauspaikalla pelattuani takaysiä yksin siihen asti. Vähän ihmettelin, että ketä hulluja sieltä takaalta juosten tulee, mutta nyt ymmärränkin. Tai siis en ymmärrä noin nopeaa peliä, mutta ymmärrän, miksi kiirettä piditte.

Joku vuosi sitten Sankivaarassa. 18 reikää. Kahden hengen lähtö _aikaisin_ aamulla muistaakseni. Yhteislaukaus ykkösellä. Ainut sääntö: Saa huutaa fore, kun vain aivan varma, että osuu kaveriin. Ei muuten. Mukana muutama maila. Muistaakseni 4, joista yksi oli putteri. Hävisin. Kaveri pelas pikkusen alle tuntiin. Olikohan 58min ja itsellä meni muistaakeni 6 min päälle tunnin. Molempien scoret oli muutaman lyönnin omaa silloista tasoitusta korkeammat. Ei kuitenkaan paljon. Koetin kaivella koneen syövereistä tarkkoja lukuja, muttei löytynyt. Toivottavasti muistin edes suunnilleen oikein. Ainut joka jäi kaivertamaan, että oliko se tunti vai 100min. Yhteislaukauksen toinen suorittaja. Jos luet tämän niin korjaa 🙂 Sulla muistaakseni oli dataa tallessa.

Nojjooo… onkohan nyt kyse enää golfin pelaamisesta jos aletaan kiertää kenttää juoksujalkaa, pururadat on sitä varten. Ripeä ja joustava skulaaminen on toki suotavaa ja kyllä itse ainakin diggaan siitä että saa keskittyä suorituksiin hieman paremmin kuin heittämällä putteja lippu toisessa kourassa etc.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489899 kohteessaKahden tunnin kierros; haaste

Etusivu Foorumit Yleistä Kahden tunnin kierros; haaste