Aihe: Kahden tunnin kierros; haaste - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Kahden tunnin kierros; haaste

Etusivu Foorumit Yleistä Kahden tunnin kierros; haaste

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 73)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

Pari kertaa olen tällä palstalla lukenut kahden hengen ryhmästä, joka pelaa täyden kierroksen kahteen tuntiin. Minusta se on aina kuulostanut aika huimalta ja päätin oikein ottaa aikaa. Pelasin Lakiston kentän eilen perjantai-iltana yksinäni, ilman ensimmäistäkään pelaajaa missään vaiheessa edessäni, eli kenttä oli minulle aivan vapaa. Peli kulki kohtuullisesti, vain kerran jouduin etsimään palloani. Alussa pistin välillä vähän juoksuksikin, jottei pimeys pääsisi yllättämään (eikä vaimo hermostuisi kotona….). Koko ajan kävelin niin nopeasti kuin pystyin, puttasin lipun kanssa aikaa säästääkseni, mutta puhdistin kyllä palloni ennen puttaamista ja käyttämäni mailan jokaisen lyönnin jälkeen, kuten tapanani on. Keskityin myös lyönteihini normaalisti. Lopputulema oli 82 lyöntiä ja kierrosaika 2 tuntia 25 minuuttia. Vaikka Lakisto ei olekaan niitä nopeimpia kenttiä pelata suurten korkeuserojensa vuoksi, hämmästelen suuresti, jos kahden ryhmä pystyy pelaamaan kierroksensa kahteen tuntiin. Siksipä heitänkin haasteen: Lähden kenen tahansa kanssa pelaamaan melkein minkä tahansa pk-seudun kentän (minulle tuttu kenttä luonnollisesti edesauttaa nopeaa pelaamista, kun ei tarvitse koko ajan kysellä minne pallo pitäisi lyödä) hiljaiseen aikaan (esim. la-su-aamuna kello 6) kahden ryhmässä tavoitteena kahden tunnin kierros. Lupaan pelata niin nopeasti kuin pystyn enkä etsi palloani minuuttia pidempään. Jos kierros menee kahteen tuntiin, tarjoan tukevan aterian ko. kentän klubilla. Jos menee edes alle kahden ja puolen tunnin, tarjoan oluen tai vaihtoehtoisesti kahvin ja pullan. Kuka lähtee?

Minä olen kerran Leftin kanssa kiertänyt Porkkalan kahdestaan. Kumpikaan ei paljon kentällä kuppaile. Harkkaswingejä emme tee ja kun pallolle mennään, niin etukäteen olemme lipunpaikan jo katsoneet, notta tiedämme kumpaan suntaan väylää lyödään.

Porkkala on hieman keskivertokenttää hitaampi kiertää ja me kierrettiin kenttä 2h 25 min. Left meni kuin hirvi edellä ja minä reidet maitohalpola perässä. Minä olen kyllä ihan varma, että en pääse alle tuon kahden tunnin. Sen veran lujaa kyllä mentiin. Hosumisesta ei kuitenkaan ollut kyse. Takaysin scorea en ihan muista, kun minulla vähän peli repsahti, mutta etuysillä minä löin 41 kertaa ja Left 42 kertaa ja Left vielä singelimiehenä tiputti händäriään, joten ei tuo vauhtimme ainakaan hosumista kuitenkaan ollut.

Tosin nopeammin en kyllä varmaankaan olisi juuri päässyt. Left ehkä kylläkin 🙂

Eli minä passaan…

EFC

Aikas tiukka toi 2 h tavoite kahdelta hengeltä. Itse olen jokunen vuosi sitten pelannut Hyvinkään kentän yksin 2 h 10 minuuttiin ja eteneminen oli koko ajan reipasta kävelyä. Silloin kuljetin bägiä kärryssä, ja nykyään kun bägiä kantaa, niin siitä saa kyllä heti jonkun minuutin pois kierrosajasta.

Toi on aika paha että kiertäisi 2 tunnissa, mutta kuka tietää onnistuuko? Itse en ole ottanut kummemmin aikaa 9 reiän aikana, kun tulee kierrettyä enempi 18 reikää, mutta kyllä joku hullu voi 18 reikää kiertää 2 tunnissa!!!!!! Muistaakseni Guiness World Recordsissa jotkut tyypit oli pelannu 18 reikää 9:ssä minuutissa! Mutta siinä varmaan joka reiällä oli joka paikassa monta pelaajaa hyvin valmiina että kentällä oli varmaan satoja pelaajia omilla paikoillaan, mutta kuka tietää? Ei siinä lukenut, mutta hullua kuiteski!!!!!!!!!

Luin guinnesistä että 4pelajaa on kiertäny St.Andrewsin 18reikää 1h 32min 49sek.

Itse en tykkää juosta kentällä, vaikka ripeästi siellä tuleekin liikuttua. Oma ennätys taitaa olla kolmen ryhmässä 3 h 15 min., kylläkin iltasella tyhjällä kentällä. Ryhmässä kaksi ladyä ja hyväkuntoinen ’nuorimies’ ;o), joka kantoi bägiä. Palloja ei juurikaan tarvinnut etsiä ja peli kulki kaikilla hyvin, matkalla ehti jopa rupatella rennosti.
    Normaalisti molemmat kotikentät kiertää neljän ryhmässä kyllä alle neljään tuntiin , jos ei tarvitse edellä menijöitä odotella, eikä hirveästi tule sössittyä :o).

Gary Mc Cord ja Bill Mallon pelasivat PGA tourin kisan sunnuntaiaamuna (takatiiltä tottakai) tunti 37 min. Molempien tulos oli 75 lyöntiä. Jonkun mielestä golfari kävelee keskimäärin 8.1 km kierroksen aikana. En minä kyllä niin paljon kävele. Sovitaanko, että noin 6,5 km keltaisilta. Pelkkä ripeä (ei hengästyttävä) kävely vienee noin 90 min. Kahteen tuntiin jää vielä puoli tuntia aikaa mäiskiä palloa ja sihtailla puttilinjoja ja muuta itse peliin kuuluvaa.

Muistan vielä oman kierrokseni Uudessakaupungissa (minulle uusi kenttä), jolloin pelasin yksin. Kierrosaika oli 1 h 45 min, vaikka kentällä oli aika paljon porukkaa. Luulisin kuitenkin, että kierrosaika olisi ollut noin 2 h, jos kentällä ei olisi ollut niin paljon väkeä. He kun antoivat minulle aina auliisti ohituslupaa. Ohituksen aikana en tietysti kuhnustellut vaan kävelin melko ripeästi.

Kotikentällä luulisin, että etsin pallojani noin 1 min per kierros. Puttilinjoja sihtailen kun muut puttailevat ja kun lähestyn palloani. Kierroskeskiarvo lienee noin kahdeksan yli, joka johtuu yleensä lähipelin ongelmista.

PS. Pääkaupunkiseudulta en ole, enkä ole siellä koskaan pelannutkaan. Mieli tekisi kyllä muutamalle kentälle, kuten Kurk ja Vuosaari.

Pelailen melko pitkällä kentällä (NRG), ja kahdestaankin tekee tiukkaa tohon kahteen tuntiin, edes etuysillä? Siis, jos nyt yhtään keskitytään lyönteihin. Enkä ole erityisen hidas peluri, ei ainakaan sheriffien ole tarvinnut hoputtaa koskaan. Paitsi kerran Hyvinkäällä. Mutta se olikin deputy.

Olen onnistunut pelaamaan yksinäni Oulun Sangin talvigriineille, jotka nopeuttavat peliä jonkin verran, noin 2 tuntiin 20 minuuttiin. Kyllä, kiirettä piti. Samalla reissulla 36 reikää veivät aikaa 5:30, viimeiset 16 reikää pelasin kentällä vastaan tulleen pelaajan kanssa. Tuohon mahtui mukaan kahvitauko.

2 tuntia? Ei, ei onnistu minulta.

Joo Nokialla on paha kaksikko 14 ja 15. Mulla tulee polvet kipeäksi alamäessä ja hapot iskee reisiin 15 väylän nousussa. Toisaalta 15 väylän voi nakata kahdella päälle, jolloin säästyy aikaa kun ei tarvi välilyöntiä.

PT

Tavallisen 18-reikää kävelykierroksen jälkeen 18-reikää kaksi miestä, mutta kylläkin golfautolla 1h 40min.

Tavallisen 18-reikää kävelykierroksen jälkeen 18-reikää kaksi miestä, mutta kylläkin golfautolla 1h 40min.

Siis kävelykierros? Autolla? Joo, kyä määki hornetilla parissa minuutissa.

Joo Nokialla on paha kaksikko 14 ja 15. Mulla tulee polvet kipeäksi alamäessä ja hapot iskee reisiin 15 väylän nousussa. Toisaalta 15 väylän voi nakata kahdella päälle, jolloin säästyy aikaa kun ei tarvi välilyöntiä.

No, tarvikko tohon 14:lle välilyönnin?

Kyllä määkin autolla. Kenttänä oli Kissimee GC. Käykää katsomassa. Green Fee oli pari vuotta sitten 25 USD autolla. Kenttä oli lentokentän vieressä ja sieltä nousi aina välillä toisen maailmansodan aikaisia lentokoneita. Disneyn huvipuistot olivat melko lähellä ja Universalin studio……

Annetaan nyt AAHille (heti silmiini sattui tuo AA) kentästä jotain palautetta jota alkoholin sumentama ajatuskoneistoni suostuu ennen lopullista simahtamista vielä suoltamaan. Niin Nokia River: 2 – väylä, loistava par 4, sopivan pitkä. 3-väylä backtee hieno, klubitee liian lyhyt. 4-väylä, jotenkin hieno par 5. Väylä 6 – ovela ja lyhyt, muttei helppo. Väylä 7: keltaisilta liian lyhyt. Väylä kasi: vetäisin kahdella päälle ja jälkeenpäin kaverit sanoivat, ettei tätä ole suunniteltu vedettävän kahdellä päälle. Väylä 10 – birdie. Väylä 12 – hieno par 4. Väylä 14 – erittäin komea par 3 (par tulos lienee aika tavallinen),
    Väylä 18 – hieno päätösväylä, itse vetäsin toisella wedgen 80 m. Oliko traivilla sopivasti mittaa ?

Nuorempana miehenä – olisko 90-luvun alkupuoliskoa – meni Pickalan Park yksin tyhjään kenttään 1h 50 min, tuloksena 92. Ei menis enää, joten en ota KL:n haastetta vastaan.

Kauden nopein kierros on 20.5 Pickala seaside 9 asteen lämmössä ja jatkuvassa vesisateessa yksin tyhjään kenttään (miksiköhän se kenttä oli tyhjä?) 2 h 40 min. Keli oli aika raskas, peli meni huonosti ja valvojakin poikkesi juttelemassa ja tsekkaamassa tarvinko mentaalihoitoa, joten uskoisin yksin pystyväni vetämään sellaiseen 2h 10 min:iin optimaalisissa olosuhteissa.

In Anaheim, Calif., Steve Scott, the American record-holder in the mile and 1,500-meter run, shot a 92 in playing what is being called the fastest round of golf in history. Using only two clubs, Scott played the 6,025-yard, par-71 H.G. Miller Golf Course in 29 minutes 33.05 seconds, according to the course manager, Frank Pepito, who said that Scott was timed by two stopwatches and also clocked by Pepito.

Kerran piti kiirettä Keimolassa kun starttasin yksin klo 8 ja kentällä alkoi yhteislähtökisa klo 10 eli silloin piti olla poissa jaloista.
    Reipasta kävelyä ja välillä pientä hölkkää. Clubilla totesin, että jäi vielä 10 min. aikaakin eli 1h50min. Tulos jotain 82-84.
    Uskon että onnistuu tänäkin päivänä. Haaste otettu vastaan !

Eilen pelasin 9 reikää 1h 20 min ja ohitin 4 porukkaa…silti hidas kierros..seisoa sai ja yhdesti odotin että 3 porukkaa puttasivat ensin..jonka jälkeen ohitin heistä ekan porukan..seuraavalla toisen jne.

1/2 kierros oli silti parempi kuin edelliseni ( 17 bogeypistettä ) HCP:ni on 17.5.

Ehkä hieman hitautta toi se, että kentällä oli samaan aikaan kisaa pelaavia porukoita ( 72 reiän marathon ).

Kyllä puolikas olisi ilman ohittamisia mennyt kevyesti alle tunnin.

Piti oikein tarkastaa, kuinka pitkä kenttä tuli silloin Uudessakaupungissa kierrettyä. Kenttä oli 9-väyläinen ja mittaa peräti 5934 m eli ei mikään mini-kenttä (par 72, CR 72.1). Ihmettelijöille vielä tiedoksi, että tuo mitta liennee kaksinkertainen eli ysi on vajaa 3 km. Myös minä kiersin siis ysin kahteen kertaan. Mäkinen kenttä ei kyllä kauheasti ollut. Muuten kyllä muistini kentästä ja siirtymistä ei enää anna paljon mielikuvia.

Muistan kuitenkin yhden ohituksen. Edessä olevat kaverit olivat avanneet par-3 väylän ja olivat melkein griinillä. Viittilöivät minua avaamaan ja täräytin kernille. Kävelin pojat kiinni ja puttasin samaan aikaan. Kävelin sitten par-5 avauspaikalle ja tinttasin pitkän draivin. Koska pojat rymistelivät jo perässä kävelin terhakkaasti pois heidän lyöntimitoiltaan ja naksautin ohimennen rauta-2 lyönnin greenille (ko. maila on nykyisin varastossa, koska sillä ei onnistu suorat pitkät naksaukset, voikohan se olla jotenkin vaurioitunut ? ulospäin ei kyllä näy mitään). Saatoin olla hieman hengästynyt koska puttasin edestakaisin kolme kertaa ja häivyin seuraavalle tee-boxille, jossa vedin varmaan pari minuuttia henkeä, eli aikaa oli siis seisoskeluunkin.

Pari kertaa olen kauniina aamuna ennen työpäivää pelannut 9-reikää alle tunnin, 45min taitaa olla ennätys. Tänäkin kesänä kerran pelasin myöhään illalla (22.20 lähdöllä) yksin Oulun Sanki-kentän etuysin 55 minuuttiin. Sitten sain muun joukon kiinni ja kokonaiskesto törkeän pitkältä tuntuneen odottelun jälkeen n. 2h 40min. Tulos oli jossain 82-87 haarukassa, en muista tarkkaan. Kannan bägiä.

Ai niin, pelasin kerran viime kesänä 9 reikää 40 minuuttiin, mutta silloin mukana oli vain rauta-8 (tulos ~45), ei edes putteria, ei bägiä. Osa väylistä meni taiteiluksi, mutten hukannut yhtään palloa. Miksi noin? Ostin uuden takin ja seuraavien päivien kisoja varten täytyi testata, voiko siinä riehua kentällä ilman vaikutusta tulokseen. Kaikki tämä panee miettimään, miksi ihmeessä saan nykyään kulutettua keskimäärin lähes 90 lyöntiä, vaikka työkalupakissa on erilaisia tikkuja erilaisiin mittoihin ja aikaa kuluu kierroksella se heinäkuinen standardi (4.5 – 5h). Handäri <10. Ei muuten naurata edes jokaisella kierroksella …

Ajalta ennen kantobägiä muistuu mieleen kierros Katinkullassa n. 5 vuotta sitten, kun pelasin 18 reikää 2h 15min kärryjä vedellen. Tahti oli välillä aika huimaa, kun piti ehtiä pelata loppuun ennen pimeää. Ohitin varmaan lähes kymmenen porukkaa.

KL

No niin, joku rohkea (tai yllytyshullu) on jo löytynyt! Pistäpä Spin viestiä katinite(a)suomi24.fi niin aletaan järjestää tapaamista ja sopia reunaehdoista (puttaaminen lipun kanssa vai ilman, pelataanko pallo aina reikään, juostaanko vai ei, jne.) ja tietenkin kentästä.

Herbus: muistan joskus lukeneeni speedgolfista. Siinä lasketaan lyönnit ja käytetyt minuutit yhteen ja alin tulos voittaa. Lukemani artikkelin mukaan parhaat pelaajat pääsevät tuonne 110:n pintaan, ts. pelaavat kentän lähes pariin ja noin 40 minuutissa. Kovia jätkiä, jos tuo pitää paikkansa.

Oma ennätykseni, sekä tuloksellisesti että nopeudessa on noin 2h 10min tuloksena par 72 Pickalan Seaside. Jouduin 17 tiillä odottamaan ehkä 5min ja uudestaan 18 saman verran joten noin 2h olisi mennyt ilman odottelua.

Viimeksi tänään kotikenttäni kuusi ensimmäistä reikää 35 min, tulos +2. Tällä matkalla ei käytännössä ole lainkaan siirtymiä. Nopein täysi kierrokseni on 2 h 15 min, yksin pelattuna ja pääosa puteista lippu reiässä. Kaksi tuntia kahteen pekkaan on periaatteessa mahdollinen, mutta se ei kuulosta kovin hauskalta eikä se myöskään salli MITÄÄN odotteluja eikä pallon etsimistä.

[Vasuri] kirjoitti: (18.7.2006 0:16:07)
    Pari kertaa olen kauniina aamuna ennen työpäivää pelannut 9-reikää alle tunnin, 45min taitaa olla ennätys.

Ai niin, pelasin kerran viime kesänä 9 reikää 40 minuuttiin, mutta silloin mukana oli vain rauta-8 (tulos ~45), ei edes putteria, ei bägiä.

Yksi kysymys..kun kerran samalla kentällä pelataan..korjaatko divotit ja palloiskeymät greenillä ?

Mulla meni aamulla harjoitus ysiin ainakin 1 h 20 min ( toiseen 1 h 30 min ) mutta korjasin joka greenillä ainakin 5 koloa. Hukkasin tosin ennätysmäärän palloja ( kaiken kaikkiaan 8 joista 2 titua ). Heräsin 4:20 ja laitoin aamiaisen ja 5:02 kentällä.

Jukka-62 kirjoitti: (18.7.2006 14:37:44)

Hukkasin tosin ennätysmäärän palloja ( kaiken kaikkiaan 8 joista 2 titua ). Heräsin 4:20 ja laitoin aamiaisen ja 5:02 kentällä.

Tuohan kiinnostaa kiviäkin.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 73)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489856 kohteessaKahden tunnin kierros; haaste

Etusivu Foorumit Yleistä Kahden tunnin kierros; haaste