Aihe: Juniorille Greengard! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Juniorille Greengard!

Etusivu Foorumit Yleistä Juniorille Greengard!

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kummipojalle ostettu synttärilahjaksi(8v.) golfmailat. Onko kellään tiedossa mukavaa paikkaa missä pikkumies vois suorittaa greengardin?

Itse olen ’järjestänyt’ green card -kursseja ryhmille niin työn kuin harrastusporukan piirissä varmaan pitkälti toistakymmentä kurssia. Kursseja olen järjestänyt useammassa eri paikassa aina vähän tilanteen mukaan.

Pari asiaa mihin kannattaa ehkä kiinnittää huomiota on mm. ryhmän koko – ihanne olisi, että ryhmässä olisi max. 8 henkeä, näin pro ehtii oikeasti antaa myös henkilökohtaista opastusta. Itse välttäisin myös ns. ’pikakursseja’ eli että kurssi kestäisi esim. vain viikonlopun yli, sillä olisi hyvä, jos opetustuntien välillä olisi pari päivää ja ehtisi hieman käydä harjoittelemassakin edellisellä tunnilla oppimaansa.

Vain yhdestä paikasta olen saanut negatiivista palautetta – liian isot ryhmät, vaikka opettajia oli useampi – opettajat eivät ehtineet keskittyä yksilötasolla opetukseen ja kurssin jälkeen oli ollut aika orpo olo, kun tuntui siltä, ettei ollutkaan oppinut mitään – oli ollut kuulemma hieman rahastuksen makua liukuhihnaopetuksessa.

Sen sijaan erittäin positiivista palautetta opetuksesta olen saanut mm. seuraavista paikoista – (Löfkulla (Pete Seppälä) – Gumböle (Ari Koutuaniemi), Talma (Teemu Tyry) sekä erityisesti Hyvinkäältä ja Virvikistä (Tapio Santala)

Tuon ikäisen yrittäisin kyllä laittaa seuran junnutoimintaan mukaan, vaikka ilman greencardia. Useissa seuroissa on kuitenkin hyvin aktiivista junnutoimintaa, missä lähes nimellisellä korvauksella saa pelioikeuden ja viikottaisen opetuksen. Sitä kautta se greencardkin sitten järjestyy.

Tuusulassa (TGK) on tämän kesän aikana järjestetty erityisesti junioreille suunnattuja alkeiskursseja. Valitettavasti näyttää siltä, että viimeinen suunniteltu kurssi on jo meneillään. Mutta, jos paikka ja ajatus kiinnostavat, kannattaa kysellä klubilta tai Heiniltä, vieläkö niitä tänä vuonna järjestetään.
    Heinillä on myös jumppamaikan koulutus ja olen kuullut monen kehuvan hänen opetustaan. Itse olen ottanut yhden tunnin sekä sivusta seurannut hänen vetämäänsä junnuvalmennusta, ja kokemukset ovat hyvin positiivisia.

Hyvä pointti Paksis :D!

Varmasti samanikäisten kanssa touhutessa innostus lajiinkin syntyy paremmin, jos kiinnostusta alkuvaiheessa on riittävästi.

Samaa mieltä GolfBotin kanssa Hyvinkään opetuksesta – Tapsa osaa opettaa aikuisia ja junnuja.

Kohta 8v täyttävän aloittelijapojan isänä voin suositella edellisten yhdistelmää. Poika kävi junnukurssin ja jatkaa seuran valmennusryhmässä. Innostus tuntuu säilyvän hyvin kun yhdistelmässä on ammattitaitoinen valmennus + oman ikäistä seuraa pelikavereiksi.

Nyt takana junnukurssi ja parit treenit – eilen leijui ilmassa kun pääsi ekaa kertaa kiertämään 9 reikää Par3 kentällä.

Myös Nordcenter järjestää lapsille suunnattuja alkeiskursseja heinäkuussa. Kurssit eivät ilmeisesti ole green card –suoritukseen tähtääviä, mutta toisaalta ne ovat ilmaisia, eikä niihin osallistumiseen ainakaan ilmoituksen perusteella edellytetä NGCC:n jäsenyyttä.

Ilmoitus

Vie essille hiekkaharjuun ku oot siel kerran jäsenenä!!!

Itse olin poikani 13 v. kanssa Virvikin kursilla (Tapio Santala) heti keväällä ensimmäisellä kursilla. Meillä oli edelliseltä kaudelta omatoimista harjoittelua Par3-kentällä sekä talvella Golfsatamassa (kai nyt joku avaa sen ensi talveksi, toivottavasti). Tasoitukset meillä oli toukokuun puolessa välissä tietysti 54 ja tällä hetkellä oma 18,8 ja pojan 20,8. Santala lähti aivan oikeasta päästä liikkeelle, sen tajusi vasta jälkeenpäin: Kertoi että voi opettaa 5 minuutissa kuinka osut palloon, mutta hän antaa opetuksen alusta saakka kuinka myös voit kehittyä jatkossa. Kyllä siinä vähän ihmetteli kun opeteltiin aluksi nelisen tuntia ilman palloa ja hiottiin vain lyöntitekniikkaa mitä erilaisimmilla harjoitteilla, ainakin junnulla olisi ollut hinkua päästä lyömään palloakin. Santalan kursseja voin niin vilpittömästi suositella kuin vain voi. Sehän on lopuksi itsestä kiinni kuinka opit menee perille. Sen olen huomannut kun välillä lyönti ns. katoaa niin eikun takaisin mielessä niihin harjoituksiin mitä tehtiin ja taas alkaa peli kulkea.

Ainakin meillä kurssin kruunasi Santalan neuvot ja esimerkit siitä kuinka ei missään nimessä tule kuunnella kavereiden neuvoja stansien asennoista, liian suorista tai liian koukussa olevista polvista, jos lyönnit ei kulje, toivottavasti näyttää nämä jutut joka kurssilla. Pallo nimittäin lähtee ’suoraan’, kun tekniikka on kunnossa, vaikka stanssi olisi 90 astetta (kumpaan suuntaa tahansa) vinossa palloon nähden tai lyöt polviltasi, tai jalat yhdessä tai jalat niin levällään kuin lihakset antaa periksi.

Muista kursseista ei itselläni ole kokemusta ja hyviä löytyy varmaan muitakin vaikka kuinka paljon. Kertokaapa muutkin kokemuksianne, se varmaan palvelee kaikkia, jotka haluavat saada Golfista hyvän harrastuksen ja ennenkaikkea peli-iloa ja onnistumisen tunteita.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476843 kohteessaJuniorille Greengard!

Etusivu Foorumit Yleistä Juniorille Greengard!