Aihe: John Daly Vegasissa - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

John Daly Vegasissa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu John Daly Vegasissa

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • En oo koskaan ollut Dalyn fani millaan muotoa. Siis taman alkoholistin, joka hakkaa vaimojaan ja polttaa rookia lapsensa laheisyydessa. Olkoonkin sitten vaikka kuinka ’everyday American’ tahansa. Ensinnakin nama Loudmouth hepeneet nayttaa lahinna helmilta sioilla hanen paallaan (tama siis yhtaan puuttumatta kaverin ulkonakoon!) ja kaikenlainen kunnioitus miehella on taysin nollassa. Anyways, eilen ja toissapaivana kovasti puhuttiin eri medioissa siita, etta John tulee ja on jopa voittotaistelussa sunnuntaina. Noh, eipa ole. Onko sitten mennyt vahan pitkaksi tuo Vegasin yo vai mika lienee, mutta lauantain kakkosreijalle kutonen ja kolmoselle kasi. Ulosmeno varsin huikeasti 44. Kymmenen reijan jalkeen mies on 11 yli ja aamulla ollut -9 on vaihtunut vilkkaasti +1 tulokseksi. Viela on pari tuntia jaljella tuskaa Johnilla. Katsellaan miten kay! Kisastudio pystyssa…

Reika 11: bogi. +12. Onkohan caddie jo lahtenyt omille teilleen?

Reika 12: tripla. +15. Onko koo otsassa vai onko mies kipea?

EFC

Golfinn kirjoitti: (7.10.2012 0:08:20)
    Reika 12: tripla. +15. Onko koo otsassa vai onko mies kipea?

Mun mielestä onn loistavaa että lajin parissa on Dalyn kaltaisia tyyppejä ja ennenkuin joku kerkee kommentoida, niin mies on kuitenkin 2x majorvoittaja. Tänään kieltämäti homma lähtenyt hieman lapasesta.mutta Et:lle kortti tulevalle vuodelle on aika lähellä.

Joo ja kyllahan han kutsuja tulee saamaan erinaisiin turnauksiin myos, koska on hyvin pidetty pelaaja varsinkin talla mantereella. Ma en oo vaan koskaan ymmartanyt sita, etta kun pokit toisia naisia vaikka oot naimisissa (vrt. Tiger), niin se on asia josta puhutaan vielakin ja jota pidettiin hirveana tekona. Mutta kun mies on taysi alkoholisti, hakkaa naisia ja vetaa rookia laps(i)en nenan edessa valittamatta siita yhtaan, se on jotenkin ok ja siita ei puhuta. John on John… joopa joo.

Pelillisesti Daly on, tai ainakin oli, viihdyttava. Nytkin kundi on rakentamassa ysikymppista eilisen 63:n peraan. Noh, odottellaan syyta tamanpaivaiseen niiamiseen ja katsotaan sitten. Mahtaako pelata enaa huomenna missaan tapauksessa.

15 reikaa ja 16 yli.

Nonni, vikat 6 reikaahan naytti menneen par:iin ja kundi naytti ollaan oikeen mukavan punakka 18:lla griinilla. Caddienkin kanssa sellanen ’Sorry buddy’ nyokyttely siihen loppuun ja siita sitten dinnerille.

63sta 86een… Oliskohan lahella PGA Tourin ennatysta?

Toivottavasti caddie ei laittanut ’kaikki punaselle’ viime yona, koska tili ei huomenna kovinkaan kummonen ole, lol.

Golfinn kirjoitti: (6.10.2012 23:37:02)
    Olkoonkin sitten vaikka kuinka ’everyday American’ tahansa. ..

Mitä tämä ilmaisu tarkoittaa? Sitäkö, että on tavallisen, keskimääräisen amerikkalaismiehen oloinen? Että tämmöisiä ne tavikset jenkeissä ovat? Ei kai nyt sentään…..

a_k

Tällä kertaa ei tullu mitään typeriä selityksiä, ’loukkaantumisia’, raivostumisia tai kentältä poistumisia. Katoin tota recappia ja ainakin yritti pelata, kaikki putit vaan kimpoili hevosenkenkinä pois ja haastattelussa sanoi suurinpiirtein, että yksinkertaisesti sattu huono päivä. Tuli missejä vasemmalle vaikka yleensä tulee oikeelle, kun yritti lyödä cuttia niin tuli pulleja, kun yritti lyödä draw:ta niin lähti suoraa oikeelle yms. Sitten kun tuli missejä greenin ulkopuolelle niin olivat kuulemma semmosissa paikoissa joista ei pystyny korjaamaan.

Eli toisinsanoen ton perusteella yritti kyllä, mutta mikään vaan ei menny nappiin ja ihan tyylikkäästi hoiti ton ilman mitään. Sinänsä harmillista kun tuo projected rank rahalistalla ois ollu tolla top10 sijoituksella 125 parhaan joukossa, jolla ois saanu kortin enskaudeks. Dalyllä on kyllä vielä kutsu tässä kuussa kahteen turnaukseen, joissa voi yrittää uudestaan.

Juu, todella vaikeaa on kasittaa John ’koo otsassa’ Dalyn suosiota. Nytkin eilisen rundin jalkeen kehtasi jaada jakamaan nimmareita, vaikka kaiken jarjen mukaan taman laskin, siis puuttumatta mitenkaan hanen ulkonakoonsa, olisi pitanyt hakata niiden pyytajat. LOL

Ballmarker kirjoitti: (7.10.2012 6:40:51)

Mitä tämä ilmaisu tarkoittaa? Sitäkö, että on tavallisen, keskimääräisen amerikkalaismiehen oloinen? Että tämmöisiä ne tavikset jenkeissä ovat? Ei kai nyt sentään…..

Pitaa asua Jenkeissa tarpeeksi kauan ymmartaakseen mita tuo tarkoittaa. Ihan tunnettu sanonta Dalysta taallapain. Mita sita ihmettelemaan?

AAH kirjoitti: (7.10.2012 10:40:36)
    Juu, todella vaikeaa on kasittaa John ’koo otsassa’ Dalyn suosiota. Nytkin eilisen rundin jalkeen kehtasi jaada jakamaan nimmareita, vaikka kaiken jarjen mukaan taman laskin, siis puuttumatta mitenkaan hanen ulkonakoonsa, olisi pitanyt hakata niiden pyytajat. LOL

Tassa olis hyva muistaa myos miksi Vijay Singh ei ole suosittu. Jopa niin epasuosittu, etta han oli pitkaan ilman mainoksia paidassaan. Miksi? Ehka kaikki muistaa mita Vijay on golf-urallaan tehnyt. Lisaksi han toki on hieman ’vaikeasti lahestyttava’ persoonallisuus, kauniisti sanottuna.

Miksi monet eivat tykkaa Tigerista? Vegasin seikkailut, sylkemiset ja kiroilut kentalla seka mailojen heittelyt… Aika pienta loppupeleissa. Aika suurta kuitenkin monille ihmisille.

Molempien herrojen ’toilailut’ on siis ihan ymmarrettavia syita tietynlaiseen epasuosioon. Mutta John Daly? Niin kun sanoi jo aiemmin, mies oli taysi alkoholisti, hakkasi vaimojaan, vetaa rookia lasten nenan edessa ja:

Daly once claimed that he drank a fifth of Jack Daniel’s every day during the year he was 23 years of age, and the various reported incidents include being removed from a British Airways airplane by airport security for harassing a flight attendant while drunk. He has entered into various alcohol addiction programs, including the Betty Ford Clinic, at least three times, and has experienced four divorces since becoming a professional golfer.

In May 1993, he was upset by his opening round at the Kemper Open, threw his scoring card in the scoring tent, walked off, and was disqualified. In late 1993, Daly was given an indefinite suspension for 1994 after quitting in the middle of the Kapalua International, and was told to seek treatment for his alcoholism. He was at first suspended for the first 12 tournaments of the 1994 season, but he returned a few weeks earlier than expected, and played in the Honda Classic, finishing fourth. These incidents resulted in a stretch between 1996 and 2001 without a professional victory. During this stretch, Daly was especially known for having spectacular blow-up holes near the end of rounds such as knocking multiple balls into water or out-of-bounds for a double-digit score, or for hitting a ball while it was still moving, and then walking off the course. During the 1998 Greater Vancouver Open, Daly was visibly shaking as he tried to play, causing television announcers to audibly wince at the sight.

In March 2008, Daly’s swing coach Butch Harmon quit, saying that ’the most important thing in [Daly’s] life is getting drunk.’

In July 1994, Daly claimed that many PGA golfers were cocaine users, and said that if drug testing was done properly on tour, he would be ’one of the cleanest guys out there’. This statement brought an uproar among the pro golf community. Daly voluntarily missed the remainder of the 1994 season, citing physical and mental exhaustion.

Ihan vaan recappina wikista. Aika vankkoja syita siita miksi miesta ei valttamatta tarvitse arvostaa. Miehesta pitavat toki tuovat sen hienon puolen miehesta esiin, etta han on loistava yleison ja fanien kanssa, ja antaa rahaa varsin avokatisesti hyvantekevaisyyteen. Ja siita miehelle ehdottomasti propsit. Ma en vaan henk koht arvosta ihmisia, jotka hakkaavat naisia, ovat niin egosentrisia etta eivat edes oman lapsensa terveydesta piittaa ja hapaisevat hienoa lajia tempauksillaan, jotka Daly on vienyt ihan omaan kategoriaansa omalla kayttaytymisellaan.

Mutta edelleen, ei mulla sita mitaan vastaan ole, jos jotkut miehesta pitavat. Mina en pida. Ja syyt on aika selvat.

Golfinn kirjoitti: (8.10.2012 20:37:34)

Ballmarker kirjoitti: (7.10.2012 6:40:51)

Pitaa asua Jenkeissa tarpeeksi kauan ymmartaakseen mita tuo tarkoittaa. Ihan tunnettu sanonta Dalysta taallapain. Mita sita ihmettelemaan?

Sitä vaan, että onko ’everyday American’ siis rettelöivä, häiriköivä, ylettomästi viinaa vetävä läski?

Ballmarker kirjoitti: (8.10.2012 21:07:19)
    Sitä vaan, että onko ’everyday American’ siis rettelöivä, häiriköivä, ylettomästi viinaa vetävä läski?

Onko John Daly sita? Muuta siis kun laski…

Golfinn kirjoitti: (8.10.2012 22:02:22)

Ballmarker kirjoitti: (8.10.2012 21:07:19)

Onko John Daly sita? Muuta siis kun laski…

John Dalyn muistelmien (Raffista raffiin) mukaan vastaus on kyllä.

Ei nyt lahdeta pilkunviilailuun, mutta kirja on julkaistu 2007. Siis vuotta ennen kun Butch otti kaverin huostaansa ja heitti miltei samantein hanet ulos. Sen jalkeen han on lopettanut juomisen omien sanojensa mukaan ainakin. Ja niin kun olen koko ketjun ajan sanonut, mies on mielestani varsin epamiellyyttava hahmo kaikkineen, mutta ei kai han nyt koko aikaa sentaan ollut ’rettelöivä, häiriköivä, ylettomästi viinaa vetävä läski’? Ylipainoinen toki, mutta siina kategoriassa jannu on keskiverto amerikkalaisen kanssa samassa veneessa jos missa.

Mutta antaa tan nyt mun osalta olla talla kertaa tasta aiheesta. Koko homman tarkoitus oli ihmetella mita kummaa tapahtui pe-la valisena yona Vegasissa, kun 63 muuttuu 86:ksi ja mies punotti varsin kovasti lauantaisella rundillaan. Ja kaikken vahiten tassa nyt miesta itseaan haluaisin puolustella, lol

Siina olen kylla samaa mielta monien kanssa, etta Tourilla on vain kaksi ’rock-staraa’, jotka keraavat ihmisia ymparilleen muita enemman, ja ne ovat Tiger ja The Lion. Jotain naissa tyypeissa pitaa olla kylla… Ei kylla sita samaa, se on selva.

Golfinn kirjoitti: (8.10.2012 23:32:59)
    Ei nyt lahdeta pilkunviilailuun, mutta kirja on julkaistu 2007. Siis vuotta ennen kun Butch otti kaverin huostaansa ja heitti miltei samantein hanet ulos. Sen jalkeen han on lopettanut juomisen omien sanojensa mukaan ainakin.

Muistelmiensa mukaankin John D lopetti juomisen jo ennen vuotta 2007 – ja jopa useita kertoja. Aina kuitenkin tuli joku moka, joka avasi korkin. Esim. kerran Scandinavian Mastersissa joku ruotsalainen törppö piccolo oli jättänyt tyhjentämättä JD:n hotellihuoneen minibaarin, vaikka huonetta varattaessa näin oli vaadittu tehtäväksi. JD joutui sitten itse tyhjentämään minibaarin…Joten ei kait sitä tarvitse ihmetellä, miksi 63 muuttui 86:ksi. Hotellissa saattoi olla suurempikin baari kuin minibaari.

Joo, ja jos naette mut joskus kentalla ja ma shankkaan pitsejani, niin tiedatte, etta olen krapulapaissani siella. Ja kylla, Vegasissakin on tullut haettua palloa etuoikealta jonnin kerran…

Ihmetellä täytyy tätäkin dissausketjua. Mun mielestä JD on hyvinkin viihdyttävä pelimies vaikkakin hiukan surullisen hahmon ritari. Ja jos näitä ulkogolfillisia ansioita asenteista, poliittisista mielipiteistä tms. puhumattakaan ruvettaisiin kunnolla ruotimaan niin kyllähän suhtautuminen moneen muuhunkin peluriin voisi muuttua.

Kovasti kummastelen ketjunaloittajan tiukkapipoista otetta kun olen miestä varsin suvaitsevaiseksi onnistunut kuvittelemaan.

Kaikkea hyvää Dalylle ihmisenä, mutta sellaista golfaria tai ketään muutakaan en osaa kunnioittaa joka heittää lahjansa hukkaan tai ainakin jättää ne hyödyntämättä. On sääli, että golfin fyysiset ja psyykkiset vaatimukset ovat niin alhaiset että ylipainoiset juopot voivat harjoittaa sitä ammatikseen. Ei sellaisten pitäisi pärjätä edes klubikisoissa. Mutta ei tosiaan mitään Dalya vastaan henkilönä. Hieno pelimies periaatteessa.

#210381 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Fubar kirjoitti: (9.10.2012 14:21:59)
    Ihmetellä täytyy tätäkin dissausketjua. Mun mielestä JD on hyvinkin viihdyttävä pelimies vaikkakin hiukan surullisen hahmon ritari. Ja jos näitä ulkogolfillisia ansioita asenteista, poliittisista mielipiteistä tms. puhumattakaan ruvettaisiin kunnolla ruotimaan niin kyllähän suhtautuminen moneen muuhunkin peluriin voisi muuttua.

Kovasti kummastelen ketjunaloittajan tiukkapipoista otetta kun olen miestä varsin suvaitsevaiseksi onnistunut kuvittelemaan.

Ja suvaitsevainen olenkin. Kiitos vaan kommentista!

Ei tarkoitus ollut dissata JD:ta. Siis syytta. Ma vaan kun seuraan tota PGA Touria hyvinkin lahelta ja tarkkaan, niin en edes nahnyt sita mahista, etta vaikka kundi oli pelannut hyvin 2 rundia, niin se jatkuisi loppuun asti. Sitten kun JD menee ja on 11 yli hetkessa, tuli mieleen vaan, etta mitakohan se on TAAS horhoillyt. Vegasissa kun ollaan. Usko pois, osani olen minakin saanut Vegasissa torttoilysta. Kayn siella useasti pelaamassa ja pelaamassa enka enaa esim allekirjoita sitakaan sanontaa, etta What happens in Vegas, stays in Vegas 😉 Kaikki me mokaillaan. Toiset enemman, toiset vahemman.

Dalya en arvosta monestakaan syysta. Useat naista olen jo listannut tuolla ylhaalla. Eli olkoon kyseessa vaikka veljeni, niin en voi sietaa kun naiseen kosketaan joko vakivaltaisesti tai hanen sita haluamatta. Enka sieda sita, etta kaveri omaa egosentrisyyttaan tekee lapsestaan second hand tupakoitsijan. Nama on niin niita suuria asioita mulle ja siksi en pida JDsta ihmisena. Jos joku on ok naiden asioiden kanssa ja ei nae niita ongelmina, niin en voi kun ihmetella.

Lisaksi Daly on ammatillisessa mielessa kussut omaan pesaansa varsin rankasti. Han on myos vahingoittanut taman rakkaan lajin imagoa torttoilyllaan enemman kun ehka kukaan muu tunnettu ammattigolfari. Lisaksi hanelle on annettu kultaisella kadella diileja (esim TaylorMade & Butch Harmon), jotka han kusi jokaisen aivan taysin. Lisaksi han kusi molemmat major-voittonsakin. Monet ei saa edes sita ensimmaista breikkia tassa lajissa ja tama mies vahat valittaa kun ihmiset haluaa auttaa. Respektia? Ei kai…

Paikatakseen tata han on sitten super-hyva faneilleen (kyllahan syrjitty tukea jostain aina hakee), antaa itsestaan hieman alakuloisen kuvan ’elaman epaonnisena hahmona’ ja antaa vahia rahojaan hyvantekevaisyyteen. Kaikken naurettavin juttu mun mielesta nykyisessa Dalyssa on nuo Loudmouth tuotteet. Meinaan jos olet avoimesti redneck, niin ole sitten redneck. Ala ole redneckia kun se sopii ja jotain muuta kun tarttet rahaa. Tollasille ihmisille on ihan nimikin: tuuliviiri.

Tama on siis mun oma mielipide miehesta. Ei dissaus eika mustamaalaus.
    Kuulisin kylla mieluusti vastakkaisia argumentteja miehesta!

#210382 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golfinn kirjoitti: (9.10.2012 21:00:27)
    Kuulisin kylla mieluusti vastakkaisia argumentteja miehesta!

Mulla ei JD:in muuta kontaktia ole, kuin Viasatin välityksellä, ja mielenkiintoisempaa hänen touhujaan on katsella, kuin esim. tuoreen voittajan RM:n. Tylsempää kiertäjää kentällä saa hakea!
    John on toista maata: Koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee. Ja pukeutumisestaan sen verran, etten osaisi enää kuvitella koko äijää ilman tuota riikinkukko-habitusta.
    Tällaisia suhareita vaan tarvitaan joukossa, jossei muuhun, niin joidenkin sylkykupiks.

#210383 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Daly on mitä on. Pelata kuitenkin osaa.

Europian Tourilla hän on juuri Ilosen Mikon edellä vaikka on pelannut vain 9 kisassa (Mikko pelannut jo 20 kisaa). Jenkkien PGA Tourilla hän on 143 ja sielläkin hän on pelannut vain alle puolet siitä kilpailumäärästä mitä useimmat.

Moni suomalainen ammattipelaaja saattaisi olla jopa tyytyväinen jos olisi samoilla sijoituksilla maailman kovimmilla Toureilla.

#210384 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen eri mieltä suvaitsevaisuudesta tässä asiassa. Kenenkään ei ikinä tule hyväksyä vaimon ja lasten hakkaamista. Eikä alkoholismissakaan ole mitään ihailtavaa.

#210385 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

AkKe kirjoitti: (10.10.2012 12:46:01)

Olen eri mieltä suvaitsevaisuudesta tässä asiassa. Kenenkään ei ikinä tule hyväksyä vaimon ja lasten hakkaamista. Eikä alkoholismissakaan ole mitään ihailtavaa.

Juu ei ole ei. Itse olen lukenut Dalyn elämäkerrasta, että pani kämppänsä päreiksi, jotta ei tulisi lyötyä vaimoa. On sitten lyöty varmaan sen jälkeen.

Yritin vain todeta, että jos täällä golfpalstoilla jokaisen pelurin kohdalla alettaisiin heijastella pelaamisen lisäksi ko. ihmisen yksityispersoonia voisi tulla paljonkin melenkiintosia asioita vastaan. Itse edelleen katselen mielelläni Tigerinkin pelaamista vaikka ei miehen taannoisissa säädöissä ollut juuri ihailemista.

#210386 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tietääkseni Dalyllä ei ole ollut yhtäkään syytettä / mitään lasten tai vaimon hakkaamisesta. Jos on jotain faktoja eikä huhuja, niin lukisin mielelläni.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #210389 kohteessaJohn Daly Vegasissa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu John Daly Vegasissa