Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

24.2.–3.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 17 viestiä, 1,126 - 1,142 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #236493 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Onkos tää nyt Rauski sitä svingiä jolla sanoit lyöväsi pieneen vastikseen
    250-260m ?
    Taidat olla huumori miehiä.

#236494 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

A kirjoitti: (10.11.2008 17:33:47)
    Onkos tää nyt Rauski sitä svingiä jolla sanoit lyöväsi pieneen vastikseen
    250-260m ?
    Taidat olla huumori miehiä.

No en tuolla kyllä mailalla :), noi tipahteli siihen 130-140 m ja kyseessä oli rangepallot ja mailana rautakasi. Draiveri kuvauksesta ei tullut mitään kun tuo Nokialainen ottaa vai 15 kuvaa sekunnissa, se yksi mikä otettiin aikaisemmin näkyi vain kun lähdettiin downswingiin ja seuraava frame olikin jo loppuasennosta, no ehkä ihan hitusen liioittelin.:)

#236495 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Niin siis kesällä kirjoittelit muistaakseni tähän ketjuun niistä draiveri lyönneistä.

Onko se lyönti sitten erin näköinen draiverilla mätätessä kuin näissä pätkissä, paitti tempo ?

En ole kovin paljon niitä jätkiä nähnyt jotka noita mittoja vastikseen vetelee sen takia
    kiinnostuin tosta sun lyönnistä pitääkö se todella paikkansa ,olithan meinaan tiettyä
    oppia saamassa ja siitäkö johtuen noi mitat.

Älä pahastu , olen vain kiinnostunut.

#236496 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

A kirjoitti: (10.11.2008 18:45:12)
    Niin siis kesällä kirjoittelit muistaakseni tähän ketjuun niistä draiveri lyönneistä.

Onko se lyönti sitten erin näköinen draiverilla mätätessä kuin näissä pätkissä, paitti tempo ?

En ole kovin paljon niitä jätkiä nähnyt jotka noita mittoja vastikseen vetelee sen takia
    kiinnostuin tosta sun lyönnistä pitääkö se todella paikkansa ,olithan meinaan tiettyä
    oppia saamassa ja siitäkö johtuen noi mitat.

Älä pahastu , olen vain kiinnostunut.

En pahastu mistään, paitsi jos haukutaan perusteettomasti:). Niin toi on aika rauhallinen swingi, pysyy palikat hieman paremmin kohdalla. Ei tuo mikään hyvä ole, parempiakin on ollut kuten myös huonompia, toi oli aika kylmiltään vedetty ja kun pariin viikkoon ei ole paljoa mailaan koskettu niin on vähän hakemista, rentous ei ollut ihan kohdalla.

Draiverilla luulen että bäkäri on vielä rauhallisempi kuin tuossa, mutta kyllä se sieltä sitten lähtee kun vähän alkaa revittelemään lisää ja saa tuon alapään toimimaan aikaisemmin(ei se alapää mitä joku saattaa luulla, sillä ei ole paljoa tekemistä swingin kanssa).

Ja vielä lisäksi se, että en ole kait väittänyt että aina vetelisin vastatuuleen tuollaisia mittoja. Se oli yksi pisin draivi kilpailu jonka voitin ja siinä oli sellainen fiilis että se pallo kantoi pirun hyvin. Niin ja yksi lievä myötis draivi noin 285m, sillä 50€:n lahjakortti. Normi on tuolla 235-250 noin, kun onnistuu, eikä se nyt mikään hirveän pitkä ole.

Mä luulen että ts ei paljoa kehu kun ton näkee, eikä tunnusta että on mulle oppia antanut:), ei ehkä ole hirveän hyvää mainosta. Mutta täytyy varmaan taas talvella mennä hakemaan lisää oppia, jos tälläisiä tuuppareita jaksaa enää opettaa.

#236497 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauski kirjoitti: (10.11.2008 19:38:48)
    Normi on tuolla 235-250 noin, kun onnistuu, eikä se nyt mikään hirveän pitkä ole.

Mä jotenkin veikkaan ton svingin perusteella että 235:kin on vielä ERITTÄIN paljon yläkanttiin että pudota vaan ihan rohkeesti ne mitat sinne oikeelle tasolle =) Tosin kaikkihan tällä palstalla tuota samaa liioittelua tekee että ei siinä mitään uutta ole sinänsä… Jotkut aloittelijat saattavat vaan luulla todeksi ja turhaan huolestua omasta slaissistaan 😉

#236498 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Oorait , mä ymmärsin sun viestis nro.983 siis väärin , sorry.
    Noi sun normi mitat on mun mielestä ihan hyviä, tuskin pystyn itse parempaan.
    Jatkoja .

#236499 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Iso Helppo kirjoitti: (12.11.2008 16:25:42)

Rauski kirjoitti: (10.11.2008 19:38:48)
    Normi on tuolla 235-250 noin, kun onnistuu, eikä se nyt mikään hirveän pitkä ole.

Mä jotenkin veikkaan ton svingin perusteella että 235:kin on vielä ERITTÄIN paljon yläkanttiin että pudota vaan ihan rohkeesti ne mitat sinne oikeelle tasolle =) Tosin kaikkihan tällä palstalla tuota samaa liioittelua tekee että ei siinä mitään uutta ole sinänsä… Jotkut aloittelijat saattavat vaan luulla todeksi ja turhaan huolestua omasta slaissistaan 😉

Kyllä mä ihan totta puhun, on sen verran paljon tullut duunissakin katsottua liitoittelua tietyissä asioissa että totuus joskus katoaa, se voi johtaa mun duunissa yllättävän kalliisin ratkaisuihin, joten edes siviilissä en näistä kerro vastoin totuutta. Ja eihän tuo mikään ’draiveri swingi’ ole vaan rauta kasilla sellainen tiputus lipulle, draiverilla haetaan vähän enemmän painetta siihen palloon:) Se miten mä sen teen niin en itsekään oikein tiedä, mutta junnukin alkoi vetelemään samanlaisia mittoja kun koitin kertoa sille sitä paineen hakemista, voi olla että kerroin jotain väärin, mutta pirun paljon paremmin se osaa sen toteuttaa ja väylälle. Eiköhän tuo ts niitä saloja kerro ensi
    talvena, jos sellaista niissä on.

#236500 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tässä on uusinta matskua:

Spone maasta

Tervehdys.

Pitkän taustaseurailun jälkeen päätin aloittaa erittäin hyödylliseksi osoittautuneesta ketjusta.

Oma tarina lajin parissa on suht lyhyt. Löin ensimmäisen kerran viime vuoden elokuussa ja se oli käytännössä siinä. Syksyn hakkasin rangella ymmärtämättä sen enempää oikein mistään swingin hienouksista mitään. Slaissia slaissin perään pari kolme kuukautta. Five Lessonsin selasin kannesta kanteen ja katselin urakalla Youtube-videoita, lyönti ei niistä sen kummemmaksi muuttunut. Vuodenvaihteen jälkeen viidellä pron tunnilla korjattiin grippi ja saatiin myös pois backswingissä ollut painonsiirto oikean jalan ulkosyrjälle. Kas kummaa, uudella gripillä sain myös suoria lyöntejä ja homma edistyi. Sen jälkeen on luettu urakalla The Inside Moves The Outsidea, slicefixerin ohjeita, katsottu sevam1:sen videoita ja luettu vielä vähän lisää Five Lessonsia. Alkaa tuntua, että mitä enemmän swingiä miettii, sen enemmän homma on sekaisin.

Tässä keväällä tajusin, että lantion ja ranteiden käyttö on ollut aivan olematonta ja olen yrittänyt saada niitä enemmän mukaan lyöntiin.

Tämän hetken tilanne:

RAUTA6
    DRAIVERI

(DTL-kuvaa en saanut aurinkoa vasten kuvattua, täytyy ottaa ne ensi viikolla.)

Ranteiden käyttö rautalyönneissä on aivan hakusessa tällä hetkellä. Ei ole oikein minkäänlaista käsitystä tai tuntumaa siitä, miten ranteiden pitäisi backswingin huipulla olla. Lyhyillä raudoilla lyönnit onnistuvat useammin, pidemmillä hajontaa tulee välillä hyvinkin reilusti.

Draiverin kanssa homma tuntuu ranteiden kanssa vähän paremmalta. Lyönti tosin on hyvinkin vaihteleva, tänään lyötiin hookkia ja pari suoraa, yleensä slaisseja ja pari suoraa silloin tällöin.

Tänään yritin myös kovasti saada aikaan sevamin mainitseman pre-torque-jännitteen oikeassa jalassa, mutta paha sanoa onnistuiko. Oikea polvi ja alaselkä ovat jumissa, joten tuli ehkä käänneltyä jalkaa vähän turhan rajusti maata vasten.

EFC

Ja mä nostin tän.

Samuel ei vielä ole jäsenenä kun ei osaa vielä kirjoittaa selkokielistä tekstiä. U.S Kids Golf draiveri pysyy jo melko mukavasti kädessä ja tässä on juuri 5 vuotta täyttäneen juniorin draivinäyte punkkerin lipan yli. Kentällä avaukset ovat olleet parhaimmillaan luokkaa 60m.

Koulutuksessa ei vielä olla päästy frontswingin säätämiseen, mutta otetaan askel kerrallaan 🙂

Samuel 5v draivi

APu72 kirjoitti: (1.10.2010 11:36:25)
    Samuel 5v draivi

Tehokkaan näköinen huispasu, ja jos oikein tulkitsen, niin melkein yhtä tehokas oli isänsäkin eilen Riverissä;-)

Kylläpä oli pojan swingissä tehoja! Varo vaan parin vuoden kuluttua jäät jo toiseksi;)

a_k

Laitetaan nyt tännekkin sitten pari huonolaatusta videoo

i7

i7 dtl

driver

driver dtl

Tässä lyön soketin 😀 XD. (sori huono laatu, kuvattiin kannyllä.) https://www.youtube.com/watch?v=VmLkkSIh3ts

Niin, toi mun swingi on alkukaudelta, noin toukokuulta.

Niin, ja tässä pelaan minä ( sinipaitanen, jolla on farkut) Ja kaveri ja veli bakäriltä. löin surkeen avauksen mut 2 lyönti iha ok, kato swingiä:). Tein bogin :(. https://www.youtube.com/watch?v=9w9nSFaPpjY&feature=related

Esillä 17 viestiä, 1,126 - 1,142 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236388 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit