Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 826 - 850 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Lavantauti kirjoitti: (17.4.2008 8:07:24)

kebax kirjoitti: (16.4.2008 15:17:13)
    Minä en osaa kyllä kenenkään swingistä sanoa yhtään mitään joten tyydyn havainnoimaan epäolennaisia asjoita. Laviksella on kyllä silmiinpistävän omaperäisen erikoinen loppuasento. En tiä onko hyvä vai huono mutta ehkä jollain tapaa hieno.

Mä tiedän!!! Mä yritän kovasti työstää koko hommaa kiertämään enemmän. Anna mulle 2 viikkoa.

Miksi leppoisan raudan loppuasennon (sinänsä) pitäisi olla jotain muuta kuin tuota?

Ps. Jos ihan tarkkoja ollaan, pieni ero Beniin ja Samiin nähden tulee juuri swingin geometriasta… Eli kahden viikon kuluttua nähtäneen sitten astetta toisen tyyppinen loppuasento…

Scoop kirjoitti: (17.4.2008 11:27:23)

Lavantauti kirjoitti: (17.4.2008 8:07:24)

kebax kirjoitti: (16.4.2008 15:17:13)
    Minä en osaa kyllä kenenkään swingistä sanoa yhtään mitään joten tyydyn havainnoimaan epäolennaisia asjoita. Laviksella on kyllä silmiinpistävän omaperäisen erikoinen loppuasento. En tiä onko hyvä vai huono mutta ehkä jollain tapaa hieno.

Mä tiedän!!! Mä yritän kovasti työstää koko hommaa kiertämään enemmän. Anna mulle 2 viikkoa.

Miksi leppoisan raudan loppuasennon (sinänsä) pitäisi olla jotain muuta kuin tuota?

Ps. Jos ihan tarkkoja ollaan, pieni ero Beniin ja Samiin nähden tulee juuri swingin geometriasta… Eli kahden viikon kuluttua nähtäneen sitten astetta toisen tyyppinen loppuasento…

Mulla on visio.
    Pitäis saada yläkroppa kiertymään ds:n alussa paremmin. Nyt mulla karkaa lantio alta ja se aiheuttaa kylkikivun lisäksi hukkia ja pushia. Kun yläkroppa lähtee liikkeelle aikaisemmin, se pääsee myös pyörähtämään paremmin ja lopussa saatto on automaattisesti hieman pidempi ja maila on enemmän horisontin suunnassa. Ei siitä mikään Adam Scott-loppuasento tule..

Näin:

[/url]

Mulla on ihan erilainen visio, vaikka yhdyn omaan svingianalyysiisi, jonka teit postauksen alussa. 🙂

Mitä! Mitä vikaa mun visiossa on?

Juuri se yläkropalla kiertäminen ds:ssä aiheuttaa harmaita hiuksia. Ds:ä pitäisi johtaa alakerrasta eli jaloista ja lantiosta kiertämällä, yläkroppa sitten seuraa tätä liikettä. Tämä on helpoin suorittaa jos jo bs:ssä kierretään tietoisesti lantiota. Tällä tavalla saadaan lantio/jalat aktiiviseen tilaan ja kiertämistä on helppo jatkaa ds:ssä.

Lavantauti kirjoitti: (17.4.2008 13:14:23)

Veikkaisin, että Boscon visio on kovasti WBT:n analyyzin mukainen. Olennaista on, mihin suuntaan lantio ’karkaa’. Jos bsw vie lantiota ylös ja ulos, ja dsw lippua kohti, tulee varmasti tunne, että se karkaa harakoille. Jos lantio sen sijaan pyörii paremmin jalustan ympäri (vrt. aiempi kommentti), ei ehkä tule tuota tarvetta ’pistää yläkroppa liikkeelle aikaisemmin’, vaan se seuraa mukavasti kyydissä. Käytännössä (nyt siirrytään mielikuvien iloiseen maailmaan) voipi hyvin olla, että tuo tekemäsi muutos johtaa parempaan lantion käyttöön, jolloin lopputuloskin voi olla toivotun kaltainen, vaikka omasta mielestäsi teetkin jotain muuta. Vaikhia sanoa, kun ei ole flikkiä.

Scoop kirjoitti: (17.4.2008 14:11:40)

Lavantauti kirjoitti: (17.4.2008 13:14:23)

Veikkaisin, että Boscon visio on kovasti WBT:n analyyzin mukainen. Olennaista on, mihin suuntaan lantio ’karkaa’. Jos bsw vie lantiota ylös ja ulos, ja dsw lippua kohti, tulee varmasti tunne, että se karkaa harakoille. Jos lantio sen sijaan pyörii paremmin jalustan ympäri (vrt. aiempi kommentti), ei ehkä tule tuota tarvetta ’pistää yläkroppa liikkeelle aikaisemmin’, vaan se seuraa mukavasti kyydissä. Käytännössä (nyt siirrytään mielikuvien iloiseen maailmaan) voipi hyvin olla, että tuo tekemäsi muutos johtaa parempaan lantion käyttöön, jolloin lopputuloskin voi olla toivotun kaltainen, vaikka omasta mielestäsi teetkin jotain muuta. Vaikhia sanoa, kun ei ole flikkiä.

Projekti ’Svingi kuosiin 10:ssä päivässä’ on ohi!

Kädet on hakattu verille, olkapäät on irti kuopistaan, ranteet huutaa hoosiannaa kivan lyöntimaton ansiosta ja päähän sattuu äärimmäisyyksiin vedetty mentaalitreeni, mutta nyt se on semmonen että kylkeen ei satu vaikka kuinka rappaa ja tuntuu siltä että lantio on nyt kuosissa.. Ainakin pallit lentää niin perkeleesti ja suoraan. Tällä svingillä mä vien GPI:ssä scratchin. (ja Hörhölle, jos luet tätä, huomioi videon hieno windstopperi!)

Lavis r5 takaa

Huono kuvakulma, mutta ei varmaan paljoa haittaa jos kengät ei näy…

Lavantauti kirjoitti: (20.4.2008 21:16:25)
    Tällä svingillä mä vien GPI:ssä scratchin. (ja Hörhölle, jos luet tätä, huomioi videon hieno windstopperi!)

Lavis r5 takaa

No tuo valtavan hieno vaatekappale on tietysti Laviksen ylpeänä kantama palkinto GPI 2007-kilpailusta. En tarkkaan muista, mutta oliko se palkintona Hcp- vai PB-kilpailusta? Kyllä tuolla on mukava keulia 🙂 Miten siinä Scr:ssä kävikään? Mulla tais olla +2 ja sulla joka tapauksessa enemmän, kuten myös niitä himottuja bogey pisteitä?

Sitä tikulla silmään, joka ei erittäin tärkeitä bogipisteitä kunnioita! Kokeile seuraavalla tuulisella ilmalla laittaa se runokirja päälles!

MakeeK:n komediateatteri esittää:

Hybridi 1
    Hybridi 2
    Hybridi 3
    Raiveri 1
    Raiveri 2

Noni!! Ampukaa kovilla mutta perustelujen kera. Ainoot hyvät puolet mitä puusilmäni näkee:
    – Osuin palloon
    – En kaatunu
    – Maila pysy käsissä
    – Hybridi 2 -elokuvan lantion alkupyrähdys lupaavakokö??

Loppu onkin legendaa…

Terveisin, löysärannereleasejobägärinhuipulla.

MakeeK kirjoitti: (26.4.2008 17:07:17)

Ensihuomioni: perhana, teillä päin on kesä paljon pidemmällä kuin täällä kun pystyy teepaitasillaan pihalla hillumaan. Meillä oli rangella vielä lunta ja pipopäisiä ihmisiä kun siellä ensimmäistä kertaa kävin tänään lyömässä palloja.

Pitäisköhän lähtä käväisemään siellä 😀

ts

Hybridi 1
    Hybridi 2
    Hybridi 3
    Raiveri 1
    Raiveri 2

Noni!! Ampukaa kovilla mutta perustelujen kera. Ainoot hyvät puolet mitä puusilmäni näkee:
    – Osuin palloon
    – En kaatunu
    – Maila pysy käsissä
    – Hybridi 2 -elokuvan lantion alkupyrähdys lupaavakokö??

Loppu onkin legendaa…

Terveisin, löysärannereleasejobägärinhuipulla.

Nii… kovin menee nopiasti kädet koukkuun saatossa. Näyttäis pelaaja aika paljon vaikuttavan lapaan koko mailan sijasta…

Mika Hekkanen kirjoitti: (26.4.2008 17:47:55)

Ensihuomioni: perhana, teillä päin on kesä paljon pidemmällä kuin täällä kun pystyy teepaitasillaan pihalla hillumaan. Meillä oli rangella vielä lunta ja pipopäisiä ihmisiä kun siellä ensimmäistä kertaa kävin tänään lyömässä palloja.

Pitäisköhän lähtä käväisemään siellä 😀

Ei kannata tänne eteään tulla, nytkin naamaa ja käsiä kuumottaa niin pirusti, varmaan on iho palanut pahasti.

MakeeK:n swingiin liittyen niin jotenkin tuo lantion kääntyminen näyttää luonnottomalta vaikka järjestys on hyvin hallussa, millä sä sitä lantiota oikein käännät?
    Miten ton saa oikein aikaiseksi, selän alalihaksillako vai peräti pakaralihaksilla?

ts

Nii… ei saa loukkaantua nyt, mutta tuota…. miten kaiken tän meitin kirjottelun jälkeen joku vielä lyö palloa muissa kun golfkengissä? Mää oisin ainakin persiilläni just het välittömästi!

ts kirjoitti: (26.4.2008 21:13:57)
    Nii… ei saa loukkaantua nyt, mutta tuota…. miten kaiken tän meitin kirjottelun jälkeen joku vielä lyö palloa muissa kun golfkengissä? Mää oisin ainakin persiilläni just het välittömästi!

No mulla ei oo golfkenkii.

Rauski kirjoitti: (26.4.2008 21:00:20)
    MakeeK:n swingiin liittyen niin jotenkin tuo lantion kääntyminen näyttää luonnottomalta vaikka järjestys on hyvin hallussa, millä sä sitä lantiota oikein käännät?
    Miten ton saa oikein aikaiseksi, selän alalihaksillako vai peräti pakaralihaksilla?

Musta tuntuis että se olis vaan pikku potku vasemmalla eteenpäin ja koska jalka on maassa kiinni eikä kenkä luista, niin alkaa syntymään pyörintää.

Tarkistetaan lausuntoa vielä että tunne on kuin vasenta jalkaa koitetaan oikasta jollloin se ’potku’ syntyy.

Eiköhän pistetä pieni kolehti tulevaisuuden tähdelle. Power is nothing without control!!!!!

ts

MakeeK kirjoitti: (26.4.2008 21:19:58)

Rauski kirjoitti: (26.4.2008 21:00:20)

Musta tuntuis että se olis vaan pikku potku vasemmalla eteenpäin ja koska jalka on maassa kiinni eikä kenkä luista, niin alkaa syntymään pyörintää.

Niinpä… ja sit slaissaa. Osta golfkengät.

ts kirjoitti: (26.4.2008 22:23:23)

Siis hä?

ts

MakeeK kirjoitti: (26.4.2008 22:57:43)

Siis hä?

No hemmetti. Luistaahan tommonen tohveli jos jaloilla oikeesti sen tekee mitä pitäs. Sitten kun tietää, että luistaa, ni sitten ei tee.

Siis hä?

Tää on Make hyvä ketju, tää kannattaa lukee alusta asti. Kyllä sä sitte huomaat, kun etenet, mitkä nimimerkit voi suosiolla ohittaa.

four birdie kirjoitti: (26.4.2008 23:23:36)

Siis hä?

Tää on Make hyvä ketju, tää kannattaa lukee alusta asti. Kyllä sä sitte huomaat, kun etenet, mitkä nimimerkit voi suosiolla ohittaa.

Tuo MetsienKuningas sekoittaa ajatusta, tarkoitin, lue suunnanvaihto ketju kokonaan ja siinä kun etenet, huomaat, mitkä nimimerkit voi suosiolla ohittaa, jos huvittaa.

Perhana nyt kun mainittiin, niin syykin tuolle oudolle lantioliikkeelle alkaa löytymään, et sä ihan ihan oikeasti voi ilman golfkenkiä tuota lyöntiä tehdä. Harjoittele swingiä vaikka nuo kengät jalassa ja sittenkun kun jalat pettää alta ja olet turvallasi niin tiedät että olet mennyt oikeaan suuntaan.

Rauski kirjoitti: (26.4.2008 23:40:24)
    Perhana nyt kun mainittiin, niin syykin tuolle oudolle lantioliikkeelle alkaa löytymään, et sä ihan ihan oikeasti voi ilman golfkenkiä tuota lyöntiä tehdä. Harjoittele swingiä vaikka nuo kengät jalassa ja sittenkun kun jalat pettää alta ja olet turvallasi niin tiedät että olet mennyt oikeaan suuntaan.

Mä oon Rauski eri mieltä. Mun mielestä kannattaa ennenminkin naulata nuo tennarit lattiaan, ja panna sitten kaveri lyömään palloa.

ts

four birdie kirjoitti: (26.4.2008 23:54:38)

Rauski kirjoitti: (26.4.2008 23:40:24)

Mä oon Rauski eri mieltä. Mun mielestä kannattaa ennenminkin naulata nuo tennarit lattiaan, ja panna sitten kaveri lyömään palloa.

Mä oon sitten teidän molempien kanssa samaa mieltä.. tai eri… emmää tiedä. Mutta Rauski lienee tarkottanu sitä, että tuossa vaiheessa olis jalkatyö riittävää. Ei ne turhaan ne piikit siellä pohjissa ole.

Mutta täähän on vaan mun näkemys… ja liittyy tiettyyn tapaan lyödä. Voihan sitä palloa läpsiä eteen päin toisinkin…

Esillä 25 viestiä, 826 - 850 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236187 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit