Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 701 - 725 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä ois mun swingi, jonka nyt vihdoin sain tonne youtubeen laitettua. Kommenttia vaan. My Swing

Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 3:19:04)
    Tässä ois mun swingi, jonka nyt vihdoin sain tonne youtubeen laitettua. Kommenttia vaan. My Swing

Toimivalla linkillä.

sotanorsu kirjoitti: (20.2.2008 7:25:17)
    Toimivalla linkillä.

Vot: Lobin swingi

Antsu kirjoitti: (20.2.2008 15:18:11)

sotanorsu kirjoitti: (20.2.2008 7:25:17)
    Toimivalla linkillä.

Vot: Lobin swingi

Niin siis kyllä mä sen korjasin jo tohon ekaan viestiini, mutta nythän on sit kaks.

Pikkasen voisit koettaa rajottaa tota pään tippumista bäkswingissä. Näyttää nimittäin tulevan vähän ahasta osumahetkellä ja joudut kompensoimaan sitä käsillä. Johtaa helposti epäpuhtaisiin osumiin ja etenki duffeja tulee. Muuten ihan toimivan olonen lätkäsy.

Mulla on ollu kova työmaa tässä koko viime ja tämän talven swingin kehittämisessä. Nyt youtubessa oleva swingi on kehitetty täydestä raakileesta, joka oli dalymainen riuhtaisu, jossa BS:n topissa oikea jalka suoristui ja maila osoitti suoraan palloon, tästä asennosta jouduin tekemään paljon liikkeitä, jotta pääsisin edes DS:ssä planelle.

Mun swingin suurin ongelma on ollu ja on edelleenkin liian aikainen painonsiirto eli aloitan DS:n siirtämällä painon vasemmalle jalalle, joka on vaikeuttanut lantionkiertoa ja tätä kautta myös hartiakiertoa, synnyttäen osumaan ahtautta, kuten Cirya sanoi. Tämä osuman ahtaus ja flätti BS pakottavat mut työntämään pallon kohteesta oikealle ja oikean käden vipillä, eli käsiä kompensoimalla kuten Cirya myös sanoi, saamaan palloon draw, joka vetää pallon takaisin kohteeseen, synnyttämättä kuitenkaan palloa pysäyttävää spiniä, joka on pakollinen raudoilla.

Viime talvena aloittaessani swingimuutosta oli minulla palloon tulo erittäin jyrkkä, avoin stanssi ja tämä kuvailemani painonsiirtovirhe, joka aiheutti draiverilla erittäin korkean lentokaaren, palloon paljon spiniä ja pienen faden. Sain BS:n topissa olleita virheitä kuntoon ennen kesää, joita olivat esim. oikean jalan suoristumisen välttäminen ja ettei maila osoittanut enää palloon eli lyhensin käytännössä BS:ä.

Päätin, etten kesällä keskity swingiin, vaan esim. puttiin ja lähipeliin eli pelaamiseen liittyviin asioihin. Tein muutoksia swingissä vain, jos lentokaaressa oli jotain ongelmia, kuten esim. suljin stanssin draiveissa hiukan flätimmän tulokulman takia, jotta saisin metrejä syövän faden pois. Huomasin kesällä lähipeliin keskittyessä siinä kehitystä ja sain siihen paljon monipuolisuutta. Mutta syksyllä aloin treenaamaan melkein vain punch wedgeä, koska pidin sen käyttäytymisestä griinillä. Tästä alkoivat nykyiset ongelmani. Punch wedgessähän on kyse mailan deloftaamisesta eli palloon tullaan ranteet selvästi lavan edellä. Tämän lyönnin melkein yksinomainen treenaaminen teki BS:ni erittäin flätiksi. Flätti BS ja vanha painonsiirtovirhe ovat johtaneet jo aikaisemmin kuvailemiini ongelmiin.

Olen nyt talvella treenatessani keskittynyt pystymmän BS hakemiseen, jota harjoittelen swingaamalla (Zorbaksen vinkki) seinä takanani yrittämällä välttää osumasta siihen, faden ajattelulla wedgejä lyödessä ja ajattelemalla sitä myös täydessä swingissä. Painonsiirtoon olen saanut paljon järkeä ajattelemalla kiertäväni painoni BS:ssä oikealle jalalle ja pitämällä sen siellä koko lyönnin, joka on antanut vasemmalle puolelle vapautta kiertyä oikeanpuolen edestä.

Mutta, nyt pitää mennä nukkumaan, että ehtii aamulla Yes!in puttiskaboihin.

pjs

pjs kirjoitti: (8.2.2008 17:46:20)

Rauski kirjoitti: (3.2.2008 11:18:38)
    Ehkä se millä se meni kaverin ajatuksiin oli se, että painoa ei siirretä sivuttaisliikkeellä vaan paino siirtyy jalkojen lihaksien tekemällä työllä joka aiheuttaa lantion kierron ja sitä myöta paino siirtyy oikealta vasemmalle.

No tämä auttoi ainakin minulla. Enpä ole aikaisemmin jalkoja yrittänytkään käyttää lantion kiertämiseen, vaan jotenkin ’itsestään’ vääntää niitä (vatsalihaksilla tms, polvia pahemmin liikuttamtta).

Eipä ole enää bäkärissä liukumista.

Tässäpä uusi uljas suoritus:
    Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä

Vanhasta muistista käsillä tulee tehtyä edelleenkin liikaa. Välillä lähtee ihan mukavasti ajatuksella ’vedetään käsillä vain alas ja vedetään oikean puolen vatsalihaksilla maila ympyräkaarta pitkin läpi osumaan’ mutta jotenkin epäilyttää että tuossa tulee passivoitua liikaa. Downsvingissä pitäisi ehkä pysyä oikealla pitempään, epäilen että tuossa liikaa liukumista vasemmalle. Preturnia yritin pistää kehiin mutta eipä se tuossa kuvassa mitenkään näy. Mailan lapa on edelleenkin suljettuna bäkärin huipulla.

Nyt on taas uutta ajatusta taakseviennistä. Kun ei yritä viedä käsiä selän taakse vaan luottaa hartioiden ja lantion kiertoon tuntuu svingi luontevammalta. Tätä svingiä ei Kebaxikaan voi enää sanoa puolikkaaksi:

Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä

Takakuvan lyönti ei onnistunut ihan putkeen.

Eniten mietityttää tuo bäkärin lopussa oleva mailan linja joka tuppaa menemään kohteesta oikealle.
    En ole ihan varma onko siihen syynä vasen ranne, oikean käden työntö, liian kauas ’selän taakse’ viety liike vai mikä..

pjs kirjoitti: (7.3.2008 17:39:51)
    Nyt on taas uutta ajatusta taakseviennistä. Kun ei yritä viedä käsiä selän taakse vaan luottaa hartioiden ja lantion kiertoon tuntuu svingi luontevammalta. Tätä svingiä ei Kebaxikaan voi enää sanoa puolikkaaksi:

Meikäläisen swingi otti dramaattisen askeleen haluttuun suuntaan kun tajusin että taaksevienti ei todellakaan ole taaksevienti vaan backswing. Ja varsinkin se, että käsillä ei tarvitse siinä tehdä yhtään mitään…

Eniten mietityttää tuo bäkärin lopussa oleva mailan linja joka tuppaa menemään kohteesta oikealle.
    En ole ihan varma onko siihen syynä vasen ranne, oikean käden työntö, liian kauas ’selän taakse’ viety liike vai mikä..

Eniten minua mietityttäisi tuo liike millä aloitat ds:n. Teet ehkä varovasti arvoiden sellaisen 20-30cm sivuliu’un kohteen suuntaan. Mielikuva (ja mielellään todellisuuskin) kun pitäisi olla että sivuliukua ei olisi ollenkaan.

Bäkärissä käännät ensin hartioilla ja sitten runttaat lopun käsillä. Katsoppas muuten mihin lapa osoittaa bäkärin huipulla. Lavan etureuna pitäisi olla saman suuntainen vasemman käsivarren kanssa. Muista että ranteet toimivat ylös-alas, eivät vasemmalta oikealle.

Niin juu, ja unohda mailan vetäminen ympyräkaarta pitkin kohteeseen. 😉

Tuossa kundin uudempaa materiaalia sekä edestä että takaa. Kommentit tervetulleita.

Kundi edestä
    Kundi takaa

Rauski kirjoitti: (12.3.2008 17:15:08)
    Tuossa kundin uudempaa materiaalia sekä edestä että takaa. Kommentit tervetulleita.

Kundi edestä
    Kundi takaa

En osaa sanoa onko tämä parempi vai huonompi kuin aikaisempi, siihen ei meikäläisen taidot vielä ihan riitä. Mutta tässä muutamia asioita joita itse huomasin, joko videolta tai pysäytyskuvien kautta. Haluan painottaa, että seuraavat ovat omia mielipiteitäni ja perustuvat siihen tietoon mitä minulla on golfista. Olen pelkkä harrastaja, en valmentaja, ja nämä ovat harrastajan mielipiteitä asiasta.

Nyt kun pakollinen ’Golfpiste-disclaimer’ on alta pois, menemme asiaan:

1) Backswingi lähtee voimakkaalla liikkeellä taakse

Tämä voi olla joko hyvä tai huono asia, sivuttaisliikkeellähän voi (kait ?) saada lisää voimaa lyöntiin. Itse pyrin välttämään näitä ylimääräisiä liikkeitä niistä tulevien toistettavuusongelmien vuoksi, mutta tämä on kait henkilökohtainen mieltymys. Kundin BSW:n ajan mailan linja näyttäisi kuitenkin ihan hyvältä (tuppi osoittaa kohdelinjalle/sen jatkeelle/palloon tai johonkin tosi lähelle), joten ehkä tästä ei tarvitse välittääkään.

2) Backswingi ulottuu liian pitkälle, ja rata vaihtuu DSW:hen mentäessä

Tämän näkee hyvin, jos takakuvasta pysäyttää videon lähellä BSW:n loppuasentoa. Maila osoittaa selkeästi oikealle kohdelinjasta. Näyttäisi siltä, että maila tulee ylös suhteellisen hyvin, ja lähtee sitten vähän jyrkempää rataa alas.

3) Vasen kyynärpää koukussa osuman jälkeen

Etukuvasta katsottuna vasen kyynärpää näyttäisi koukistuvan voimakkaasti juuri osuman jälkeen. Minun mielestäni sen pitäisi olla suorempi, mutta toisaalta tämä on vain henkilökohtainen näkemys. Koukistaminen voi johtua myös mailoista, tai ehkä Kundi vain haluaa viedä mailaa voimakkasti sisälle. Onko ollut push-ongelmia ?

Kohtien #2 ja #3 perusteella swingin linjan pitäisi olla pikkuisen ulkoa sisälle, ja kun tuota takakuvan videota noita miettien katsoo, niin tämä näyttäisi pitävän paikkansa, ainakin pallon välittömän lähtösuunnan perusteella. Kierteistä en sitten osaa sanoa. Jostain minulla on sellainen muistikuva että jyrkemmin ylös ja vähän laakeammin alas (ja osuman jälkeen ulos) olisi parempi linja. Tiedä sitten mikä on paras, kukin kai lyö tyylillään.

Toivottavasti näistä nyt on jotain iloa… Muistutan vielä että nämä ovat vain minun mielipiteitäni siitä mitä näen ja miten asioita tulkitsen. Niitä ei pidä ottaa minään absoluuttisina totuuksina tai selkeinä ohjeina. En myöskään kanna vastuuta näiden mielipiteiden perusteella tehdyistä muutoksista swingiin, jos ne aiheuttavat pahaa tuhoa tai pistävät peruutusvaihteen silmään =)

Rauski kirjoitti: (12.3.2008 17:15:08)

Kundi edestä
    Kundi takaa

Muutama pahin ongelma mikä minun silmääni näkyi:

1) Maila näyttää vievän poikaa eikä päinvastoin: Backswingissä ensin huojutaan oikealle ja kun päästään huipulle niin sitten huojahdetaan takaisin vasemmalle

2)Ylhäältä lähdetään melko vahvasti ulos …välillä. Toisessa swingissä taas lähdetään alaspäin ihan eri rataa. Vaihtelua on siis eri swingien välillä todella paljon. Jokaisessa kuitenkin tullaan liian jyrkästi alas.

3) Ne aikaisemminkin mainitut kanansiivet näyttävät olevan edelleen lempiruokaa…

Ei nyt mennä noihin muihin juttuihin mitä tuossa lisäksi näkyi. Kaivakaa pojan kanssa se ensimmäinen tänne laitettu video esiin ja pyrkikää bäkärin osalta siihen. On meinaan siihen verrattuna mennyt aika paljon huonompaan suuntaan. Nyt tässä uudessa swingissä on sitten puolestaan lantion liike vähän jo oikean suuntainen, sivuliukua edelleen näyttäisi olevan jonkin verran. Vähän loppui tosin tuosta face-on -videosta valo ja freimit kesken. Yhdistettynä tummiin vaatteisiin teki vähän vaikeaa tuosta tulkinnasta.

P.S. Odotin kyllä enemmän tuota Rauskin uutta swingiä, sinä kun kovaan ääneen kehuttiin tapahtuneen suurta kehitystä tuolla toisessa ketjussa. 😉

Kaksi asiaa mitä noissa videoissa juuri hain oli se, että bs lähtee käsillä ja kädet on jännittyneet, siitä tulee heilumista, pallon hakemista yms. BS:n pitäisi lähteä lantion kierrolla ja kädet rentoina. Lantion liukuminen johtuu juuri siitä että vasen jalka näyttäisi olevan melko passiivinen eikä potkaise taaksepäin. Jos oikea jalkaa työntää lantiota, mutta vasen ei tee mitään niin sinnehän se luonnollisesti kulkee: eteenpäin. Noista puuttuu kokonaan se keskipiste jonka ympärillä pitäisi pyöriä. Kuten Januz sanoi, maila vie poikaa eikä toisinpäin ja sitä sitten kompensoidaan mitä erilaisimmilla tempuilla, eikä tasapainoon päästä loppuasennossa, kun meinaa kaatuilla.

Sinänsä ei hätää, osaa poika swingata kunnollakin.

Mun videon saaminen saattaa vähän kestää kun yksi perheenjäsen on keksinyt muuta ohjelmaa viikonlopuksi ja pääsiäiseksi eikä oikein pääse harjoittelemaan. Pitää vaan ajatella positiivisesti (ja v…t), että lepo tekee hyvää.:)

Näihinkin ajatuksiin saa laittaa kommenttia.

Rauski,

Älä muuta pojan backswingiä.

Kerro hänelle kuitenkin kaksi asiaa:

1. Palloon pitää lyödä alaspäin, elikä turvettä pitää lähteä pallon jälkeen. Ei saa yrittää nostaa palloa ilmaan mailalla.

2. Mailanvarren pitää nojata kohteeseen päin osuman läpi. Onnistuu helpoiten kun vetää mailan grippipäätä osuman läpi, eikä anna mailanpään ohittaa käsiä.

Backswingin kanssa nysvääminen tässä vaiheessa täysin tarpeetonta, eikä auta mitenkään.

detonum kirjoitti: (13.3.2008 19:22:17)
    Rauski,

Älä muuta pojan backswingiä.

Kerro hänelle kuitenkin kaksi asiaa:

1. Palloon pitää lyödä alaspäin, elikä turvettä pitää lähteä pallon jälkeen. Ei saa yrittää nostaa palloa ilmaan mailalla.

2. Mailanvarren pitää nojata kohteeseen päin osuman läpi. Onnistuu helpoiten kun vetää mailan grippipäätä osuman läpi, eikä anna mailanpään ohittaa käsiä.

Backswingin kanssa nysvääminen tässä vaiheessa täysin tarpeetonta, eikä auta mitenkään.

Niin siis minähän en muuta mitään sen tekee valmentajat. Tuo video oli tehty lähinnä opetusmielessä siitä kuinka tärkeää on alakerran toimiminen swingissä ja kuinka se vaikuttaa kaikkeen muuhun.

Olen kyllä sinänsä erimieltä tuosta backswing asiasta, siitä kyllä lähtee koko perustus mille swingi rakennetaan.

pjs

januz kirjoitti: (7.3.2008 18:31:11)
    Eniten minua mietityttäisi tuo liike millä aloitat ds:n. Teet ehkä varovasti arvoiden sellaisen 20-30cm sivuliu’un kohteen suuntaan. Mielikuva (ja mielellään todellisuuskin) kun pitäisi olla että sivuliukua ei olisi ollenkaan.

Bäkärissä käännät ensin hartioilla ja sitten runttaat lopun käsillä. Katsoppas muuten mihin lapa osoittaa bäkärin huipulla. Lavan etureuna pitäisi olla saman suuntainen vasemman käsivarren kanssa. Muista että ranteet toimivat ylös-alas, eivät vasemmalta oikealle.

Niin juu, ja unohda mailan vetäminen ympyräkaarta pitkin kohteeseen. 😉

Ihan hyvä huomio ja tämä on (jollain tasolla) itsekin tiedostettu. Sivuliuku on poistettu backsvingissä, nyt se pitäisi saada hallintaan downsvingissä. Bäkärissä auttoi vihje että lantion kierto tapahtuu jalkojen lihastyöllä, olisikos ajatuksia siitä miten downsvingissä tuo pysyisi paremmin paikallaan?

Yritin lähteä downsvingiin siten että oikea polvi ikään kuin lähtisi aluksi kohteesta poispäin mutta videon perusteella tämä ei ainakaan kovin merkittävästi tuntunut siirtymistä hidastavan.

Jos mailaa ei saa vetää ympyränkaarta pitkin kohteeseen niin miten sitten?

pjs kirjoitti: (17.3.2008 19:08:25)
    olisikos ajatuksia siitä miten downsvingissä tuo pysyisi paremmin paikallaan?

No kokeileppas sellaista ajatusta että oikea jalka ponnistaa suoraan eteen ja vasen suoraan taakse. Silloin kaiken järjen mukaan lantion pitäisi pyöriä eikä liukua.

No mitä jos sitä mailan grippipäätä vetää suoraa viivaa kohteeseen?

pjs

januz kirjoitti: (17.3.2008 19:53:22)

pjs kirjoitti: (17.3.2008 19:08:25)
    olisikos ajatuksia siitä miten downsvingissä tuo pysyisi paremmin paikallaan?

No kokeileppas sellaista ajatusta että oikea jalka ponnistaa suoraan eteen ja vasen suoraan taakse. Silloin kaiken järjen mukaan lantion pitäisi pyöriä eikä liukua.

Tässä pitää ensiksi varmaan varmistaa mitä ’suoraan eteen’ ja ’suoraan taakse’ tarkoittaa. Olettaisini että tarkoitit näiden olevan suurinpiirtein stanssilinjan suhteessa.

Ainakin alkuosa kuulostaa hiukan vaaralliselta — olen saanut käsityksen että oikeaa puolta olisi ennemminkin syytä pidätellä takana ettei käy niin että lantion oikea puoli mene ’mene ulos lantion kiertoradalta’, suoraan eteenpäin stanssilinjasta, eli pallonpaikasta oikealle. Oikeampi ’ponnistussuunta’ olisi varmaan palloa kohti mutta en ole varma missä vaiheessa tuotakaan kannattaa tehdä ja kannattaako.

Loppuosaan liittyen myös hiukan epäilyttää — vasemman jalan polkaisu taakse tuntuu ainakin siltä että vasen polvi menisi helposti lukkoon. En ole varma onko tämä järkevää. Usein olen kuullut ohjeen että tuossa kannattaisi ennemmin olla vielä vähän kulmaa tallessa eikä polvea olla potkaistu ihan taka-asentoon että vasenta jalkaa vasten on helpompi lyödä. Tuossa golfpiste etusivulla Jim Flickin ’polvet ratkaisevat’ irtotipsi näyttää ehdottavan sitä että ensin vasenta polvea kohteen suuntaan ja sen päälle kiertoa.

Taas väärinkäsitysten välttämiseksi, tarkoittanet että jos gripin päässä olevaan reikään törkkäisi esim tiin, niin se menisi samansuuntaisesti kohdelinjan kanssa?

ts

pjs kirjoitti: (17.3.2008 21:50:17)
    Oikeampi ’ponnistussuunta’ olisi varmaan palloa kohti mutta en ole varma missä vaiheessa tuotakaan kannattaa tehdä ja kannattaako.

Loppuosaan liittyen myös hiukan epäilyttää — vasemman jalan polkaisu taakse tuntuu ainakin siltä että vasen polvi menisi helposti lukkoon. En ole varma onko tämä järkevää. Usein olen kuullut ohjeen että tuossa kannattaisi ennemmin olla vielä vähän kulmaa tallessa eikä polvea olla potkaistu ihan taka-asentoon että vasenta jalkaa vasten on helpompi lyödä. Tuossa golfpiste etusivulla Jim Flickin ’polvet ratkaisevat’ irtotipsi näyttää ehdottavan sitä että ensin vasenta polvea kohteen suuntaan ja sen päälle kiertoa.

Juu… mäkin nauroin tuota Flickin irtotipsiä. Kyllä sillä pitää potkaista taakse päin ja vallan hemmetin kovaa. Ja miks se ei sais mennä lukkoon? Ehdottomasti sillä pitää potkasta kovempaa taakse, kuin oikealla eteen.

pjs kirjoitti: (17.3.2008 21:50:17)

Taas väärinkäsitysten välttämiseksi, tarkoittanet että jos gripin päässä olevaan reikään törkkäisi esim tiin, niin se menisi samansuuntaisesti kohdelinjan kanssa?

Ympyrän kaariahan on monia. Januz tarkoittaa pystyssä olevan ympyrn leikkaamista. Ei todellakaan gripin pään vetämistä kohteen suuntaan, koska silloin kulmat purkaantuvat liian pian. Grippiä pitää vetää kohteen suuntaan sen asentoa muuttamatta.

https://www.youtube.com/user/Tuupppari
    hcp noussu tasasesti tohon viiden nurkille viimisen parin vuoden aikana. huonoista lyönneistä ei voi tarkemmin edes sanoa mihin päin suuntautuu, vaan ympäri kenttää toistaan mielenkiintoisemmilla kierteillä lähti ainakin viime kesänä. vakautta haeskelen swingiin ja ylimääräisiä liikkeitä pyrin vähentämään. neuvoja tänks!

Hutsadude kirjoitti: (22.3.2008 16:30:55)
    https://www.youtube.com/user/Tuupppari
    hcp noussu tasasesti tohon viiden nurkille viimisen parin vuoden aikana. huonoista lyönneistä ei voi tarkemmin edes sanoa mihin päin suuntautuu, vaan ympäri kenttää toistaan mielenkiintoisemmilla kierteillä lähti ainakin viime kesänä. vakautta haeskelen swingiin ja ylimääräisiä liikkeitä pyrin vähentämään. neuvoja tänks!

Mun silmään näyttää tosi hyvältä. Vasemman jalkaterän siirtyminen osuman jälkeen kielii lievästä yliyrittämisestä. Ainakin noissa olosuhteissa. Lisää RR:ää eli crossausta vastustavaa tekemistä niin hyvä tulee.

Kyllä minä lähtisin tutkimaan tuota vasemman jalan irtoamista (siis maan pinnasta, ei koko muusta kehosta), mielestäni se irtoaa ennen osumaa. Itsellä on ollut vähän saman tyyppistä ongelmaa. Nilkat, polvet ja lantio ei enää toimi kuin ennen. Vielä vanhoilla päivillä meinaa golf-kyynärpääkin valitella kun yrittää muuntaa faden draw-kierteeksi. Onneksi pää sentään toimii kuin parta…mikäs se nyt oli….’karva’…joo, karva….EIIII kun

swingi tänään

Kausi alkaa eikä kysele onko swingi valmis vai ei.
    Aika paljon tuli treenattua ja swingi tuntuu aika erilaiselta kuin syksyllä. Videolla eroja ei kuitenkan paljoa näy. Mailanpään nopeuskaan ei ole hirveästi muuttunut. Filmin swingeissä se oli luokkaa 105-107mph.

Mielenkiintoista päästä katsomaan ulos miten pallo käyttäytyy. Vähän pelkään että nyt on vallalla faden puoli ja jopa turhan vahvakin sellainen…

No, tällä nyt mennään ja katsotaan minne pallo päätyy.

Hyvää kaudenodotusta kaikille.

Kisu tänään

Kisun swngi alkaa jo olla pelottavan hyvä, ajurilla 95mph ja silleen….
    Samoiten raudat ovat alkaneet osumaan ekaksi siihen pienempään palloon, joten paljon edistymistä on tapahtunut.
    Sain tänään turpaani wedge-kisassakin, joten eipä taida kohta löytyä osa-aluetta jossa meikä olisi edellä.

ts

Parti PersiMonni kirjoitti: (24.3.2008 14:19:14)
    Kisu tänään

Kisun swngi alkaa jo olla pelottavan hyvä, ajurilla 95mph ja silleen….
    Samoiten raudat ovat alkaneet osumaan ekaksi siihen pienempään palloon, joten paljon edistymistä on tapahtunut.
    Sain tänään turpaani wedge-kisassakin, joten eipä taida kohta löytyä osa-aluetta jossa meikä olisi edellä.

Duoda… hmm.. duoda… eikunsiisduoda… pitäsköhän sitä villiä korttia tänne duoda…. 😀

No täällä päästäänkin sitten kattomaan putti ja chippitaidot oikeesti… on aika liukasta… paitti raffissa joka on tahmeeta. Eli keskivertona normaali 😉

pjs

ts kirjoitti: (17.3.2008 23:58:02)
    Ympyrän kaariahan on monia. Januz tarkoittaa pystyssä olevan ympyrn leikkaamista. Ei todellakaan gripin pään vetämistä kohteen suuntaan, koska silloin kulmat purkaantuvat liian pian. Grippiä pitää vetää kohteen suuntaan sen asentoa muuttamatta.

Tuota tuota.. olen pohtinut ja kokeillut hiukan asiaa mutta en oikein vieläkään ymmärrä mitenkäs noiden käsien oikein kuuluisi mennä. Löytyisikös rautalankaa?

Esillä 25 viestiä, 701 - 725 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236078 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit