Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 626 - 650 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (2.2.2008 20:44:35)
    Mites hemmetissä… noihan on just toisiaan poissulkevia juttuja. CW tulee jos et paina vastaan.

Joo ei tule jos oikeasti painaa vastaan.
    Pikemmin se tuli jotenkin kun paine ei pysynyt ja sitä yritti myöhäisessä vaiheessa pelastaa.

Välillä hain lihaskäskytyksiä swingaamalla vasemmalla ja oikealla erikseen. Vasurin swingi tuntui heti kontrolloidummalta kuin ennen ja mailaan tulee selvästi lisää vauhtia.

Tässä tuli meikäläiselle treenattavaa – Kiitos!!

pjs kirjoitti: (2.2.2008 20:13:48)

pjs kirjoitti: (2.1.2008 22:40:07)
    Nonih, tulipas sitten omakin huitaisu laitettua kun vähän tuntuu olevan lyönnissä ideaa taas. Valitettavasti ei sivukuvaa tällä hetkellä.

Rauta-7 takaa (ihan täysi svingi minulle, jollain muulla tämä olisi varmaan 3/4…)

Saapi heittää kommenttia.

Svingi taas hiukan hukassa joten lienee hyvä sauma laittaa parit videot esille:

Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä

Etukuva lienee hyödyllisempi. Itseä ainakin häiritsee sivuliuku backsvingissä (vastaavasti dsw:ssä tulee sivuliukua) ja olen yrittänyt sen sijaan tehdä enemmän lantiokiertoa mutta jotenkin vaikka kuinka yrittäisi ’pysyä paikallaan’, lopputulos on aina suurinpiirtein sama..

Etukuvasta näkyy myös miten rannekulma purkaantuu turhan aikaisin (tai no, tuolla minun backsvingillä, wrist cock jää vaillinaiseksi — jotenkin tuota ei vain luonnollisesti tule enempää)

Filkat jää vähän kesken. Ois noitten paremmin tietävien helpompi analysoida. Ei näe loppuun asti tuota lantion pelaamista esmes. Kyllähän mäkin yleensä nään mitä lyönnissä tapahtuu mutta korjaussarjaa ei luonnollisesti pysty tällä kokemuksella ja taidoilla tarjoamaan. No tota sveijausta ainakin on havaittavissa niinku sanoitkin. Kettuuks se sitten haittaa jos se on vakio, eli osuu suht puhtaasti palloon. Pään taakse kiertyminen kait on kanssa hyväksyttävää tossa bäkärissä, antaa hartioille paremmin tilaa kääntyä. Yks mikä ihmetytti tuossa bäkärissä oli pään retkahtaminen alas. Yleensä kun ylittää kiertonsa rajat niin kulmien vuotamisen huomaa ylöspäin tapahtuvana jatkumona? Eipä enempää näin viikoloppuna. Niin muutenkaan en tiedä jos tämmösten tuupparien kannattaa täällä ’analysoida’ jäsenten svingejä. Itse kattelen noita filkkoja ajankuluksi ja mielenkiinnosta ja vaikka jos oppis jotain..

Ystävälliseti: Taikina Rauta

ts

Jake2 kirjoitti: (2.2.2008 22:41:21)

ts kirjoitti: (2.2.2008 20:44:35)
    Mites hemmetissä… noihan on just toisiaan poissulkevia juttuja. CW tulee jos et paina vastaan.

Joo ei tule jos oikeasti painaa vastaan.
    Pikemmin se tuli jotenkin kun paine ei pysynyt ja sitä yritti myöhäisessä vaiheessa pelastaa.

Välillä hain lihaskäskytyksiä swingaamalla vasemmalla ja oikealla erikseen. Vasurin swingi tuntui heti kontrolloidummalta kuin ennen ja mailaan tulee selvästi lisää vauhtia.

Tässä tuli meikäläiselle treenattavaa – Kiitos!!

Se paine karkaa yleensä siinä vaiheessa, kun ei usko osuvansa palloon (Taikis voi todistaa ;)) Huoli osumasta saa ohjaamaan käsillä lavan palloon, eikä veto jatkukaan läpi. Tosta asiasta kärsii noin 6 miljoonaa golfaria.

Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä
    Etukuvasta näkyy myös miten rannekulma purkaantuu turhan aikaisin (tai no, tuolla minun backsvingillä, wrist cock jää vaillinaiseksi — jotenkin tuota ei vain luonnollisesti tule enempää)

Ihmettelen enemmän tuosta takakuvasta miten lapa voi olla noin suljettuna bäkärin huipulla ja vasen kämmenselkä osoittaa lähes taakse. Kun itse kokeilin tuollaista, niin se tuntui myös rajoittavan rannekulmia. Näyttäisi että kyynärvarret kiertyisivät ok aukipäin bsw alussa, mutta jossain vaihessa bsw lopulla ne sitten kieryvät taas kiinni?? Maila on planelta ulkona, mutta jotenkin se dsw:n aikana sinne taas palaa??
    Enempää en pysty tällä kokemuksella kommentoimaan.

pjs kirjoitti: (2.1.2008 22:40:07)
    Nonih, tulipas sitten omakin huitaisu laitettua kun vähän tuntuu olevan lyönnissä ideaa taas. Valitettavasti ei sivukuvaa tällä hetkellä.

Rauta-7 takaa (ihan täysi svingi minulle, jollain muulla tämä olisi varmaan 3/4…)

Saapi heittää kommenttia.

Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä

Etukuva lienee hyödyllisempi. Itseä ainakin häiritsee sivuliuku backsvingissä (vastaavasti dsw:ssä tulee sivuliukua) ja olen yrittänyt sen sijaan tehdä enemmän lantiokiertoa mutta jotenkin vaikka kuinka yrittäisi ’pysyä paikallaan’, lopputulos on aina suurinpiirtein sama..

Tässä on viime aikoina painiskeltu yhden kaverin kanssa, pätevän pron opastuksella tuon lantion sivuttaisliikkeen kanssa. Se on aika iso homma saada kuosiin. Eilen alkoi näkyä pientä valonpilkahdusta kun kaveri alkoi tekemään pelkkää lantion kiertoliikeharjoitusta ja oikein jalan potkaisua sen jälkeen kun oli pari tuntia masentuuneena murjotellut. Kun harjoitteli lantion kiertoa noin 50 kertaa alkoi se hiljalleen siirtymään itse swingiin aina välillä. Silloin kun se onnistui tuntui kuulemma ihmeelliseltä ’ihan kun ei löisi ollenkaan’. Tänään homma jatkuu. Ehkä se millä se meni kaverin ajatuksiin oli se, että painoa ei siirretä sivuttaisliikkeellä vaan paino siirtyy jalkojen lihaksien tekemällä työllä joka aiheuttaa lantion kierron ja sitä myöta paino siirtyy oikealta vasemmalle.
    Muuhun en ota kantaa ja muut voi paremmin antaa vinkkejä sekä myös tuohon mitä selostin.

ts

Rauski kirjoitti: (3.2.2008 11:18:38)
    Se on aika iso homma saada kuosiin. Eilen alkoi näkyä pientä valonpilkahdusta kun kaveri alkoi tekemään pelkkää lantion kiertoliikeharjoitusta ja oikein jalan potkaisua sen jälkeen kun oli pari tuntia masentuuneena murjotellut. Kun harjoitteli lantion kiertoa noin 50 kertaa alkoi se hiljalleen siirtymään itse swingiin aina välillä. Silloin kun se onnistui tuntui kuulemma ihmeelliseltä ’ihan kun ei löisi ollenkaan’. Tänään homma jatkuu. Ehkä se millä se meni kaverin ajatuksiin oli se, että painoa ei siirretä sivuttaisliikkeellä vaan paino siirtyy jalkojen lihaksien tekemällä työllä joka aiheuttaa lantion kierron ja sitä myöta paino siirtyy oikealta vasemmalle.

Tuli vaan tässä mieleen, että montaakohan ihmistä on tullut johtaneeksi harhaan puhumala tuosta lantion käytöstä. Mutta kun itselle on niin päivänselvää, että jalat ovat ne toimivat palikat, jotka aiheuttavat tuon lantion kiertymisen, niin eihän sitä tule välttämättä maininneeksi…

Se on siis molempien jalkojen vastasuuntainen potku, joka pistää niiden välissä olevan lantion pyörimään. Painoa pittää roikottaa taaemmalla jalalla, kunnes mailan liike sen oikealle vetää. Siis ei koskaan pyrkiä siirtämään painoa etujalalle.

ts kirjoitti: (3.2.2008 11:30:10)
    Siis ei koskaan pyrkiä siirtämään painoa etujalalle.

Eikä takajalalle.

Se on siis molempien jalkojen vastasuuntainen potku, joka pistää niiden välissä olevan lantion pyörimään. Painoa pittää roikottaa taaemmalla jalalla, kunnes mailan liike sen oikealle vetää.

Pirullista tämä kirjoitettu teksti. Kutakuinkin noin, mutta tuokin on ymmärrettävissä vielä väärin monellakin tavalla. :-/

ts

Bosco kirjoitti: (3.2.2008 16:40:25)

Siis ei koskaan pyrkiä siirtämään painoa etujalalle.

Eikä takajalalle.

Se on siis molempien jalkojen vastasuuntainen potku, joka pistää niiden välissä olevan lantion pyörimään. Painoa pittää roikottaa taaemmalla jalalla, kunnes mailan liike sen oikealle vetää.

Pirullista tämä kirjoitettu teksti. Kutakuinkin noin, mutta tuokin on ymmärrettävissä vielä väärin monellakin tavalla. :-/

Niin on, mutta vielä pirullisempaa on se, jos ihmiset koittavat lantiolla kiertää jalkoja 😉

ts kirjoitti: (3.2.2008 17:03:44)
    Niin on, mutta vielä pirullisempaa on se, jos ihmiset koittavat lantiolla kiertää jalkoja 😉

Niin on, kuten myös se, jos yritetään pitää lannerankaa paikoillaan estämällä lantionkiertoa ja samalla kaularankaa paikoillaan pitämällä päätä ruuvipihdeissä ja tekemällä niiden välissä 120 asteen rintarangan kiertoa hyvän jousivoiman aikaansaamiseksi. 🙂

Bosco kirjoitti: (3.2.2008 17:29:19)

ts kirjoitti: (3.2.2008 17:03:44)

Niin on, kuten myös se, jos yritetään pitää lannerankaa paikoillaan estämällä lantionkiertoa ja samalla kaularankaa paikoillaan pitämällä päätä ruuvipihdeissä ja tekemällä niiden välissä 120 asteen rintarangan kiertoa hyvän jousivoiman aikaansaamiseksi. 🙂

Kohtuulisen muutoksen on joutunut tekemään kun vuosi sitten koetettiin kääntää pään avulla jalkoja:o

Rauta-7 takaa
    Rauta-7 edestä

Tämä on täysin seurausilmiö.

Se on joko tai! Sivuliuku yksinkertaisesti estää lantionkierron ohjaaman vartalonkierron. Sen jälkeen joudut tekemään uuden suunnitelman koko loppuräpellykseen.
    Lantionkiertoasi vastaan toimivat myös selän jännitteet stanssissa (kuva takaa).
    Kierron löytymistä auttaisi pieni preturn (etukuva). Silloin olisi hienoinen sivutiltti ja pää jo valmiiksi paikalla, johon se muuten joutuu kierrossa ’siirtymään’.

pjs

Bosco kirjoitti: (4.2.2008 1:18:59)
    Lantionkiertoasi vastaan toimivat myös selän jännitteet stanssissa (kuva takaa).
    Kierron löytymistä auttaisi pieni preturn (etukuva). Silloin olisi hienoinen sivutiltti ja pää jo valmiiksi paikalla, johon se muuten joutuu kierrossa ’siirtymään’.

Kiitos Bosco, olinkin jo odottanut kirurgintarkkaa dissektointiasi.

Olen käynyt poroni kanssa selkää ja niskaa läpi, jonka jälkeen kääntyminen tuntui helpommalta. Siitä tosin on jo aikaa ja opit ovat ilmeisesti päässeet unohtumaan. Minua kiinnostaisi kuulla sinulta Bosco mitkä asiat videolla toivat esille selän jäykkyyden. Lisäksi voisi olla mielenkiintoista kuulla noin yleisesti ottaen miten selän kuuluisi olla ja/tai miten asiaan saisi oikeanlaisen tuntuman.

Preturn olikin sitten uusi tuttavuus mutta googlaamalla luulen tajunneeni suurinpiirtein mistä on kysymys.

HelloW

Tässä olisi muutaman kuukauden reenaamisen tulos.

Kommentteja?

Muutos on valtava jos vertaa ’vanhaan’ jossa pallon pystyin tiputtaa tiiltä.. 🙂

Swingi Edestä (PW)

pjs kirjoitti: (4.2.2008 7:47:43)
    mitkä asiat videolla toivat esille selän jäykkyyden. Lisäksi voisi olla mielenkiintoista kuulla noin yleisesti ottaen miten selän kuuluisi olla ja/tai miten asiaan saisi oikeanlaisen tuntuman.

Teet vaan kaikki päinvastoin. Annat rintarangan pyöristyä ja olkapäiden rentoutua. vedät napaa sisäänpäin, että lanneranka pääsee oikenemaan ja lantion etukallistus suoristumaan. Lantio alkaa totella jalkatyötä. siitä ylöspäin kaikki tapahtuu ilmaiseksi.
    Tässä aika hyvä

pjs kirjoitti: (4.2.2008 7:47:43)
    Preturn olikin sitten uusi tuttavuus mutta googlaamalla luulen tajunneeni suurinpiirtein mistä on kysymys.

Jotain tällaista

SnagaXP kirjoitti: (4.2.2008 8:59:55)
    Kommentteja?
    Swingi Edestä (PW)

Ei auennut raina.

Bosco kirjoitti: (4.2.2008 23:27:02)
    Teet vaan kaikki päinvastoin. Annat rintarangan pyöristyä ja olkapäiden rentoutua. vedät napaa sisäänpäin, että lanneranka pääsee oikenemaan ja lantion etukallistus suoristumaan. Lantio alkaa totella jalkatyötä. siitä ylöspäin kaikki tapahtuu ilmaiseksi.
    Tässä aika hyvä

Stanssin tarkoitus on luoda parhaat edellytykset hyvälle jalkatyölle ja rennolle ylävartalolle, toisin sanoen hyvälle pallonlyömiselle.
    Jos bokraaja nousee kehään ja liikkuu siellä kuin bodari biitsillä, katselee hän kattovaloja viimeistään minuutin kuluttua matsin alkamisesta.
    Hyvällä bokraajalla lantio liikkuu koko ajan hallitusti jalkojen päällä, vatsa tiukkana ja olkapäät rentoina edessä vähän huonoryhtisen näköisessä ylävartalon asennossa.
    Jostain syystä useimmat golffarit ovat valmiit ottamaan lukua yhä uudelleen ja eikun ranka vaan entistä jäykemmälle.:-)

ts

Bosco kirjoitti: (5.2.2008 11:01:04)

Bosco kirjoitti: (4.2.2008 23:27:02)
    Tässä aika hyvä

Stanssin tarkoitus on luoda parhaat edellytykset hyvälle jalkatyölle ja rennolle ylävartalolle, toisin sanoen hyvälle pallonlyömiselle.
    Jos bokraaja nousee kehään ja liikkuu siellä kuin bodari biitsillä, katselee hän kattovaloja viimeistään minuutin kuluttua matsin alkamisesta.
    Hyvällä bokraajalla lantio liikkuu koko ajan hallitusti jalkojen päällä, vatsa tiukkana ja olkapäät rentoina edessä vähän huonoryhtisen näköisessä ylävartalon asennossa.
    Jostain syystä useimmat golffarit ovat valmiit ottamaan lukua yhä uudelleen ja eikun ranka vaan entistä jäykemmälle.:-)

No mutta kun on käsketty pitää selkä suorana… ja pää paikallaan.. ja vasen käsi suorana…. ja katse tiukasti pallossa… ja pysyä rentona 🙂

Outoo… 🙁

No tässä vielä linkki siihen fileen.

http://video.msn.com/video.aspx?vid=8426ccc4-dd19-4f31-9c40-1594b00b69b4

SnagaXP kirjoitti: (5.2.2008 15:54:33)
    Outoo… 🙁

Et sais ladattua tota johonkin muuhun palveluun? Mä valitsin tuolla m$n:n pakkosyöttökökköpalvelussa oletuskieleksi klingonin, ja nyt mä en tajua mistään enää mitään…

SnagaXP kirjoitti: (5.2.2008 15:54:33)
    Outoo… 🙁

loading loading pompulat pyörii, mutta mitään ei tapahdu? Enks mä nyt tajuu jotain taaskaan… 🙁

Ensin tuli jotain mainoksia sitten vilahti joku poikitain oleva golfswingi, kesto about 2 sek, sitten se meni ohi eikä voinut ottaa uudelleen, kun ei mitään tapahtunut, kesti about 3 minuuttia tuli taas joku hiton mainos ja sitten tilttas kokonaan. Onkos tuo muuten joku Microsoftin oma videopalvelu, tuntuu pirun kätsyltä ja hyvältä?

Saahan ton nyt näkyviin kunhan siihen aluksi valitsee oikean kielen, klingon saattaa tosiaan hieman mutkistaa asioita. Itse palvelu nyt on niin p#rseestä kun vaan olla ja voi ja pitäis kieltää lailla…

Yksi sana: Youtube.

MSN:n videopalvelun voi työntää vaikkapa suohon. Minulla tuli eka swingivideo, joka kesti pari sekkaa, sitten tuli kenkämainos ja sen jälkeen suoraa lähetystä NFL:n playoffeista.

Mutta takaisin swingivideoon en päässyt..

Se on joko tai! Sivuliuku yksinkertaisesti estää lantionkierron ohjaaman vartalonkierron. Sen jälkeen joudut tekemään uuden suunnitelman koko loppuräpellykseen.

Prosessiin kuuluu tietenkin oleellisesti koko svingi-idean muuttaminen, mikä lähtee heti bsw:n aloituksessa. Se vaatii siis oivalluksen. Toteuttaminen on sen jälkeen äärimmäisen yksinkertaista, mutta uskallan vakuuttaa, että lopputulos on radikaali muutos parempaan.

ts

Bosco kirjoitti: (6.2.2008 22:25:57)

Prosessiin kuuluu tietenkin oleellisesti koko svingi-idean muuttaminen, mikä lähtee heti bsw:n aloituksessa. Se vaatii siis oivalluksen. Toteuttaminen on sen jälkeen äärimmäisen yksinkertaista, mutta uskallan vakuuttaa, että lopputulos on radikaali muutos parempaan.

Hetkinen.. oonkos mä joskus humalapäissäni maksnu sulle siitä, että sä kirjottasit tämmösiä tänne?

Oivallus, ymmärrys, totaalinen muutos eikä mitään pikku näpertelyä. Ensin pitää rikkoa kaikki mielikuvat tai ainakin kaivaa ne esiin.

Ei tää duuni loppujen lopuks (ikävä kyllä) ole juurikaan muuta, kuin sitä, että kaivaa esille, miten ihminen minkäkin kohdan swingistä ajattelee väärin.

Esillä 25 viestiä, 626 - 650 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236116 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit