Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Jäsenten svingit II (tuuppariosasto)
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Osoitteessa http://www.4par.biz/swingi.php on meikeläisen räpellys. Kuvasarja kannattaa ajaa loppuun (2,40 s) Auto-toiminnolla ennen yksittäisten ruutujen selailua. Toivon kommentteja ja ehdotuksia seuraaviin asioihin: 1) Svingi. Mitkä ovat kaksi keskeisintä kohtaa, johon minun kannattaisi kiinnittää huomiota? Itse koe suurimmaksi ongelmaksi suuret vaihtelut lyöntien välillä. Luulen myös, että hukkaan energiaa osuma-alueella. 2) Esitystapa. Saako tällaisesta nettiversiosta käsityksen svingin tapahtumista? Mitä hyvää/huonoa kuvasarjan esitystavassa on? Jos unohdetaan vähäisestä valosta johtuvat pitkät valotusajat sekä puutteeliinen terävyys, mitä (kuva)teknistä puolta pitäisi kehittää edelleen?
Todella hieno idea, ja hyvinhän tuo näyttääpi toimivan.
Toivoisin parannusta tuohon nappiosastoon, sieltä puuttuu ’pysäytä’ nappi kokonaan. Jos laitan ’Auto’:n päälle, niin kuvasarjan keskeyttäminen ei ole enää mahdollista, eikä ’Seuraava’ ja ’Edellinen’ napeilla ole oikeastaan mitään virkaa. Jos aloittaa suoraan noilla yhden kuvan napeilla niin ongelmia ei ole.
Swingillisesti ajateltuna taakseviennissä näen ainakin yhden selkeän ongelman. Takakuvassa välillä T+0.75 -> T+0.85 huomaa selkeästi miten maila roikkuu alhaalla. Tässä kohtaa sen pitäisi olla jo vaakatasossa, ja kohdasta T+0.85 eteenpäin mailan pitäisi nousta paljon jyrkemmin ylöspäin.
Tutunoloista kauraa, näin se mullakin menee. Bäkärissä vasen puoli vuotaa, keskipiste heiluu ja osumassa kädet jää jälkeen. En tiedä onko siinä nyt sitten mitään mihin kiinnittää huomiota. Kaiken takana voipi olla se sama kirottu hajatusvihree eli haave suorasta lyönnistä. Proffat selittänee asjan paremmin.
Antsu kirjoitti: (21.3.2008 15:59:38)
Toivoisin parannusta tuohon nappiosastoon, sieltä puuttuu ’pysäytä’ nappi kokonaan.Nyt on Stop-nappi. Vielä kun osaisi yhdistää Run/Stop-toiminnot samaan nappiin.
Hyvä alku, jatka molempia harrastuksiasi.
1) Näyttää siltä, että striimiin pitää saada huomattavasti enemmän kuvia / sekunti, oisko kameranvaihdon paikka?
2) Kuvan rajaus näyttää liian tiukalta, eipä mahu mela nyt raameihin
3) Miksi valaistus täytyy unohtaa, sehän on aivan olennainen osa kuvausta, ei kai vielä riitä, että tietää tilan liian hämäräksi tällaisiin nopeiden tilanteiden kuvauksiin?Noillakin kuvilla/s pärjäisi paremmin jos saisi lyhyemmän valotusajan. Lisävalo varmaan auttaisi olemassa olevalle kameralle. Pienissä sisätiloissa rajaus tulee ongelmaksi ja läheltä laajakulmalla kuvatessa tulee myös kuvakulmasta johtuvia ongelmia, esim. takakuvassa kohdelinjan suuntaisen liikkeen voi vahingossa tulkita pystysuuntaiseksi. Tässä tuo etukuva auttaa paljon.
Tässä ajatuksia mitä swingistä on tullut:
Bs näyttää siltä että Hogania olisi kopioitu, paitsi lantio&jalat. Lantion liuku/liiallinen kierto pitäisi varmaan saada jotenkin kuriin. Oikea jalkaterä suorempaan? Lantion sivuliuku pois? Harjoituksen vuoksi vasen kantapää maassa?
Miten polvet – olisiko parempi että olisvat enemmän erillään? Itsellä tulee tuota samaa että ne sojottavat sisään.
Voisiko stanssia hieman leventää (mikä maila)? Pallo näyttäisi olen aika takana. Noinkin kapealla stanssilla kuvittelisin optimipaikan olevan lähempänä vasenta jalkaa. Auttaisiko se purkamaan Ds:n vasemman puolen turhia supistuksia?Jos hartoiden kierto aika flatti, kannattaisiko jyrkentää hieman? – en tiedä, mutta jos haluaa niin vasenta olkapäätä hieman enemmän leuan alle?
Ds taas näyttäsisi menevän käsien vetämänä kun kierron pitäisi lähteä lantiosta. Bs vuotojen korjaaminen saattaa auttaa – minulla ei riittänyt. Oikeanalainen jalkatyö että lantion saa kiertymään! Mitkä ovat nuo vasemman käden lihaskäskytykset Ds:ssä?
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Jäsenten svingit II (tuuppariosasto)