Aihe: Jalkatyö - Golfpiste.com

22.9.–29.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][13]
KilpailuaSuomalaista

Jalkatyö

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (1.9.2008 22:22:11)
    Hemmetti.. sillä oikeella jalallahan pitää kiertää korkkia auki. Tärpättipullon korkiia.

Vähän niinkuin näin? Pyörii

ts

JuusT kirjoitti: (2.9.2008 5:21:20)

ts kirjoitti: (1.9.2008 22:22:11)
    Hemmetti.. sillä oikeella jalallahan pitää kiertää korkkia auki. Tärpättipullon korkiia.

Vähän niinkuin näin? Pyörii

Voipi olla. En tiiä, kun tossa ei näkyny sitä oikeeta jalkaa. .. niinkun kenkää…ja sen pohjaa

ts

januz kirjoitti: (2.9.2008 12:24:57)
    Tässä hiukan jalkatyötä:

https://www.youtube.com/watch?v=BLnv6F5ImV4&fmt=18

Hieman. Mutta tärpättipullon korkki ei näy tuossa… tai näkyy, mutta kuka löytää?

ts

ts kirjoitti: (2.9.2008 13:39:13)

Tässä hiukan jalkatyötä:

Hieman. Mutta tärpättipullon korkki ei näy tuossa… tai näkyy, mutta kuka löytää?

Mutta RR näkyy. Katsokaas mailan varren asennon muutosta, kun Sergio lähtee alas. Mihin päin käsivarret kiertyvät?

Kiitos januz.

ts kirjoitti: (2.9.2008 13:42:06)
    Mihin päin käsivarret kiertyvät?

No ei ainakaan vastapäivään. Mun silmään näyttäis että yritetään kovasti koko swingin ajan vääntää myötäpäivään, mutta tuollaisella rotaatiolla se ei onnistu kuin tuossa alussa.

Kun tullaan lähemmäs palloa niin vartalon kierrosta lähtevä voima pakottaa kulmat auki. Kuitenkin tuo myötäpäivään tehty työ saa lavan pysymään osuman jälkeenkin melko pitkään kohdelinjan suuntaisena.

ts kirjoitti: (1.9.2008 22:22:11)

No se mun fiilis siitä lantion käännöstä on sellainen kuin seisoisin yhdellä jalalla, vasen jalka ilmassa, ja käännän lantiota oikea jalka akselina.

(WannaBeTiger 26.7.2008 13:04:14)

Sinä vastasit silloin että kuulostaa vähän tyhjänpäällä pyörimiseltä.

Ehkä me oltiin hieman samoilla linjoilla kumminkin. Oikea jalka ponnistaa ja kiertyy/kierrättää samaa aikaan.

Tässä hiukan jalkatyötä:

Oikea polvi?

ts

WannaBeTiger kirjoitti: (2.9.2008 19:22:35)

Tässä hiukan jalkatyötä:

Oikea polvi?

Noup.. oikeella polvella on aika vaikee avata korkkia. Siis toi vois oikeesti tapahtua…

Mä en näistä swingeistä mitään tiedä mutta korkkien aukomisessa mulla on aika paljon praktiikkaa. Siis jos se tärpättipullo ois haudattu siten että sen korkki olis oikean jalan päkiän ja ukkovarpaan liittymäkohdan alla, niin vois vaikka pyörähtääkin.

ts kirjoitti: (2.9.2008 19:27:45)

WannaBeTiger kirjoitti: (2.9.2008 19:22:35)

Tässä hiukan jalkatyötä:

Oikea polvi?

Noup.. oikeella polvella on aika vaikee avata korkkia. Siis toi vois oikeesti tapahtua…

Niin siis tarkoitin että oikean polven liikkeestä näkee mitä oikean päkiän ja maan välissä tapahtuu. Mutta muuten mä olen sun kysymyksestä pihalla kun lumi ukko… onko se korkki maapallo?

ts

Rusku kirjoitti: (2.9.2008 19:49:42)
    Mä en näistä swingeistä mitään tiedä mutta korkkien aukomisessa mulla on aika paljon praktiikkaa. Siis jos se tärpättipullo ois haudattu siten että sen korkki olis oikean jalan päkiän ja ukkovarpaan liittymäkohdan alla, niin vois vaikka pyörähtääkin.

Pursku perkules… mä arvasin, että muusikko ymmärtää tän mielikuvan. Korkki ku korkki 😉

ts

ts kirjoitti: (2.9.2008 19:54:02)

Pursku perkules… mä arvasin, että muusikko ymmärtää tän mielikuvan. Korkki ku korkki 😉

Äh.. piti vielä kysyä, että miks se pitää olla tärpättipullo, eikä semmonen tutumpi…

Pitää painaa samaa aikaan kuin kiertää.

ts kirjoitti: (2.9.2008 19:54:54)

ts kirjoitti: (2.9.2008 19:54:02)

Äh.. piti vielä kysyä, että miks se pitää olla tärpättipullo, eikä semmonen tutumpi…

Köyhistä tärpättipäivistä on jo sen verran aikaa, etten ihan kaikkea muista, mutta eikös siinä pullossa liene jonkinlainen lapsilukko!? Siis painetta pitää olla, pelkkä pyöritys ei riitä.

Testailin tänään aukasta tärpättipulloa rangella ja tais se muutaman kerran aueta. En taidakaan vaihtaa rautojen stiffejä reguihin.

Tärpättipullon korkki ja oikea polvi

Jos oikea jalka toimii ts:n kuvailemalla tavalla niin oikea polvi piirtää loivaa kehää oikean jalkapöydän päältä kohti oikeaa nilkkaa. Jos tätä kiertävää efektiä ja samanaikaista painetta ei ole niin polvi liikkuu enemmän vaaka tasossa kohteen suuntaan. Tämä hieman alaviistoon ja vastapäivään suuntautuva voima estää tehokkaasti lantiota työntymästä kohteensuuntaan ja muodostaa lantioon pitkän tasaisen vedon. Amatöörin hajatelmia… suhtautukaa kyynisesti.

ts

WannaBeTiger kirjoitti: (2.9.2008 22:47:58)
    Tärpättipullon korkki ja oikea polvi

Jos oikea jalka toimii ts:n kuvailemalla tavalla niin oikea polvi piirtää loivaa kehää oikean jalkapöydän päältä kohti oikeaa nilkkaa. Jos tätä kiertävää efektiä ja samanaikaista painetta ei ole niin polvi liikkuu enemmän vaaka tasossa kohteen suuntaan. Tämä hieman alaviistoon ja vastapäivään suuntautuva voima estää tehokkaasti lantiota työntymästä kohteensuuntaan ja muodostaa lantioon pitkän tasaisen vedon. Amatöörin hajatelmia… suhtautukaa kyynisesti.

Loistavaa… amatööri on hyvä ja jatkaa 😉

pikku korjaus: Jos oikea jalka toimii ts:n kuvailemalla tavalla niin oikea polvi piirtää loivaa kehää oikean jalkapöydän päältä kohti vasenta nilkkaa.

ts

WannaBeTiger kirjoitti: (2.9.2008 23:03:13)
    pikku korjaus: Jos oikea jalka toimii ts:n kuvailemalla tavalla niin oikea polvi piirtää loivaa kehää oikean jalkapöydän päältä kohti vasenta nilkkaa.

Muista vaan pitää se paine siinä korkissa… muuten pyörii tyhjää

Tähän väliin vähän mieltä askarruttava kysymys, kun mulla on ollut ongelmia märillä, pehmeillä tiiauspaikoilla. Siinä lähtee kengänpohjat liukumaan ja tekee hiton rumaa jälkeä nurmikkoon sellaista kierteen tyyppistä niistä ruusukkeista. Tarkoittakohan tuo sitä, että siinä on jotain väärää liikettä vai onko kenties liian vähän jotain painetta tms. Tuota kun alkoi varomaan, kun on muutaman kerran pettänyt vasen jalka alta, niin sen jälkeen lähtee lyönnit ihan minne sattuu useimmiten aika voimakas slaissi.

Rauski kirjoitti: (2.9.2008 23:18:55)
    Tähän väliin vähän mieltä askarruttava kysymys, kun mulla on ollut ongelmia märillä, pehmeillä tiiauspaikoilla. Siinä lähtee kengänpohjat liukumaan ja tekee hiton rumaa jälkeä nurmikkoon sellaista kierteen tyyppistä niistä ruusukkeista. Tarkoittakohan tuo sitä, että siinä on jotain väärää liikettä vai onko kenties liian vähän jotain painetta tms. Tuota kun alkoi varomaan, kun on muutaman kerran pettänyt vasen jalka alta, niin sen jälkeen lähtee lyönnit ihan minne sattuu useimmiten aika voimakas slaissi.

Data sitten pitäköön turpansa kiinni……….

Kapteeni Morgan kuittaa. Pullo on laskeutunut…

Rauski kirjoitti: (2.9.2008 23:18:55)Tähän väliin vähän mieltä askarruttava kysymys, kun mulla on ollut ongelmia märillä, pehmeillä tiiauspaikoilla. Siinä lähtee kengänpohjat liukumaan ja tekee hiton rumaa jälkeä nurmikkoon sellaista kierteen tyyppistä niistä ruusukkeista. Tarkoittakohan tuo sitä, että siinä on jotain väärää liikettä vai onko kenties liian vähän jotain painetta tms. Tuota kun alkoi varomaan, kun on muutaman kerran pettänyt vasen jalka alta, niin sen jälkeen lähtee lyönnit ihan minne sattuu useimmiten aika voimakas slaissi.

Vaihtoehto voisi olla että paine on vääränlainen ja kantapää lähteekin kiertämään taakse ja polven kaaresta tulee liian jyrkkä kun oikea jalka pyörähtää ikäänkuin paikallaan päkiän ympäri.
    Voihan se toisaalta olla että ruusukkeet on keränneet niin paljon ruohoa ym. että pitoa ei vaan ole riittävästi.

Jake2 kirjoitti: (3.9.2008 5:45:20)

Rauski kirjoitti: (2.9.2008 23:18:55)Tähän väliin vähän mieltä askarruttava kysymys, kun mulla on ollut ongelmia märillä, pehmeillä tiiauspaikoilla. Siinä lähtee kengänpohjat liukumaan ja tekee hiton rumaa jälkeä nurmikkoon sellaista kierteen tyyppistä niistä ruusukkeista. Tarkoittakohan tuo sitä, että siinä on jotain väärää liikettä vai onko kenties liian vähän jotain painetta tms. Tuota kun alkoi varomaan, kun on muutaman kerran pettänyt vasen jalka alta, niin sen jälkeen lähtee lyönnit ihan minne sattuu useimmiten aika voimakas slaissi.

Vaihtoehto voisi olla että paine on vääränlainen ja kantapää lähteekin kiertämään taakse ja polven kaaresta tulee liian jyrkkä kun oikea jalka pyörähtää ikäänkuin paikallaan päkiän ympäri.

Niin siis ajattelin oikealta lyövän oikeaa jalkaa. Vasemman jalan taas luulisi pyörähtävän herkemmin kantapään ympäri jos paine karkaa liian takapuolen puolelle.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 89)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #230097 kohteessaJalkatyö