Aihe: Ilonen Indonesian Openissa - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Ilonen Indonesian Openissa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Ilonen Indonesian Openissa

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 299)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jäi vähän kesken kun tumpeloin, taisin jännittää. Niin ei siinä mun mielestä silloin merkkaa osaamisen taso. Mutta kun se spennaaminen oli siellä taustalla esiintyessäni, sainko kaiken irti itsestäni? En tiedä itse.

Taika Rauta kirjoitti: (16.2.2007 21:41:35)
    Jäi vähän kesken kun tumpeloin, taisin jännittää. Niin ei siinä mun mielestä silloin merkkaa osaamisen taso. Mutta kun se spennaaminen oli siellä taustalla esiintyessäni, sainko kaiken irti itsestäni? En tiedä itse.

Kyllä sait, ilman pientä jännitystä ei synny huippusuoritusta. Jos jännitys taas johtaa pelkoon, niin silloin on peli menetetty. Golfista puheenollen pelkoon asti edennyt jännitys tuo mukanaan varovaisuuden, joka tuhoaa rennon ja varman suorittamisen.

Vasen pakki kirjoitti: (16.2.2007 20:51:28)
    Sulla on kyllä mentaali puolesta älyttömän suppea käsitys. Taitaa johtua sun omasta golf taustasta? Millä tahansa tasolla missä tahansa lajissa vaikuttaa samat lainalaisuudet tuon mentaalipuolen osalta.

Ootsä todella niin lapsellinen, että sä odotat jonkun täällä laaja-alaisesti koko käsitystään avartamaan. Mä yritän saada edes jonkun kommentoimaan itse asiaa, mutta et näytä siihen pystyvän.

Sä oot just sellainen heppu, joka puhuu että mentaalipuoli on tärkeä jne. jne. mutta sitten kun siitä pitäis ruveta puhumaan, niin jutut loppuu. Etkö sa todellakaan tajua, että mä yritän saada täällä edes jonkun avartumaan todellisuuteen ja kommentoimaan muutakin kuin ’kyllä se on päästä kiinni’ tai ’älä kato vesiesteeseen’. Viimeksi kun mä kysyin, mitä mentaaliharjoitteita pitäis tehdä, niin JUURI SINUN juttusi loppui siihen.

Chip Greenside kirjoitti: (16.2.2007 21:06:46)
    Täyttä asiaa! Tätä on ennenkin sivuttu omissanikin kirjoituksissa. Tekninen taito ja tuloksentekokyky eivät läheskään aina korreloi keskenään. Skooraaminen on erittäin paljon kiinni korvienvälin toiminnasta. Monesti harmittaa nähdä loistavan tekniikan omaavan junnun ulosmittaavan tekniikan tuoman edun typerällä pelitaktiikalla ja -käsityksellä.

Totta on, että tuloksentekoon vaikuttaa paitsi taidot myös henkiset omainaisuudet ja pelitaktiikka. Eihän sitä ole kukaan kiistänyt. Mutta kerro, miten kehitetään pelitaktiikkaa muuten kuin pelaamalla?

Parti kirjoitti: (16.2.2007 21:31:48)
    Hmm….
    Outo olo hiipii kroppaan.
    Meikän ammattipiirissä on tapana sanoa että kaveri puhuu varmuudella jonka voi antaa ainoastaan täydellinen tietämättämättömyys.

Mutta kuka puhuu ja keneltä on kadonnut kosketus todellisuuteen?

En minä ole väittänyt mitään tietäväni. Sen sijaan olen pannut itseni peliin kertomalla, mitä mieltä olen joistakin valikoiduista asioista. Sinä sen sijaan olet tyytynyt vain kommentoimaan kommentoimista, johon vain raukkamaiset rääpäleet sortuvat. Kun olet nyt sieltä ylhäältä lausunut käsityksesi siitä, mitä mieltä olet minun tietämyksestäni, niin onko hyvä olla?

Muuten sama vastaus kuin Vasemmalle pakille.

PS. Voitko sinä nyt sitten kertoa omalta osaltasi, miten sohvaperuna kehittyy golfissa.

Ei kai sitä muuten voi oppia, kuin pelaamalla. Junnu vois kyllä valmentajansa kanssa laatia itselleen sopivan taktiikan ja ehdottomasti noudattaa sitä, eikä antaa minkään ulkopuolisen tekijän vaikuttaa taktiikan noudattamiseen. Kierroksen jälkeen vois sitten analysoida kaikki tekemiset. Mailanvalinnat, mitä kullakin lyönnillä tavoiteltiin, miten se onnistui, tai miksi ei onnistunut jne. Junnu on aivan liian helppo saada pois tolaaltaan, vaikka ehdottamalla pituuslyöntikisaa tms. Vaatii kovaa kanttia etenkin junnulta, jos pitää etukäteistaktiikan mukaan avata rauta kolmosella, vaikka muilla on driverit käsissä teellä.

Chip Greenside kirjoitti: (16.2.2007 20:05:04)
    Kerrankin kun venyttää itsensä kaikkien aikojen positiivisimpaan ennustukseen, niin sekään ei riitä, vaan vaaditaan venymistä aivan suorituskyvyn äärirajoille.

Ei riitä. Katsos rajat on ainoastaan sitä varten että niitä rikotaan. Se mikä eilen oli venymistä on tänään normisuoritus. Nii. Ja sitten venytään.

fukke diise saisse kirjoitti: (16.2.2007 23:26:28)
    PS. Voitko sinä nyt sitten kertoa omalta osaltasi, miten sohvaperuna kehittyy golfissa.

Voin arvata että ei mitenkään. Kaukosäädintä kurottamalla hommaan on olevinaan jotain vivahde-eroja jotka taidan unohtaa samointein ja keskittyä vaan sutimaan. Golfia näkee sit sieltä Viashitin kanavalta jos ja kun tähän kaapeliverkkoon ymmärtävät alkaa jakelemaan. Kele.

Mutta jotta ei totuus unohtuisi:
    ”Ilonen on härkä!” (c) Punnu

fukke diise saisse kirjoitti: (16.2.2007 23:17:52)

Vasen pakki kirjoitti: (16.2.2007 20:51:28)
    Sulla on kyllä mentaali puolesta älyttömän suppea käsitys. Taitaa johtua sun omasta golf taustasta? Millä tahansa tasolla missä tahansa lajissa vaikuttaa samat lainalaisuudet tuon mentaalipuolen osalta.

Ootsä todella niin lapsellinen, että sä odotat jonkun täällä laaja-alaisesti koko käsitystään avartamaan. Mä yritän saada edes jonkun kommentoimaan itse asiaa, mutta et näytä siihen pystyvän.

Sä oot just sellainen heppu, joka puhuu että mentaalipuoli on tärkeä jne. jne. mutta sitten kun siitä pitäis ruveta puhumaan, niin jutut loppuu. Etkö sa todellakaan tajua, että mä yritän saada täällä edes jonkun avartumaan todellisuuteen ja kommentoimaan muutakin kuin ’kyllä se on päästä kiinni’ tai ’älä kato vesiesteeseen’. Viimeksi kun mä kysyin, mitä mentaaliharjoitteita pitäis tehdä, niin JUURI SINUN juttusi loppui siihen.

Mulla löytyy hyllymetrin verran tennikseen liittyvää mentaalipuolen kirjoitusta. Lähisuvusta löytyy psykiatri, joka on moista valmennusta ko lajissa antanut. Oon katsonut muutaman kerran tennismatseja kyseisen hepun kanssa ja pirun hyvin se osuu oikeaan niissä ’toi kaveri häviää seuraavan pisteen’ ennustuksissaan. Hemmetin paljon paremmin kuin kadunmies. Jos susta tuntuu, että mun kommentit mentaalipuolen tärkeydestä on lähinnä papukaijahuutoja, niin voit ihan vapaasti pitää mielipiteesi. Erään toisen lajin huippu-urheilijoiden valmentajana olen kyllä paljonkin joutunut miettimään minkälaisessa mielentilassa eri ihmiset saavat parhaat kykynsä esiin.

Ei millään pahalla, mutta toi sun ’mitä mentaaliharjoitteita pitäis tehdä’ kysymyksesi osoittaa sun tietämyksen tason kyseisestä asiasta. Luuletko että vastaus on ’mene rangelle ja toista ensin wedge kädessä 500 kertaa ’minä osaan tämän”? Ei kysymys ole harjoitteista, vaan ymmärtämisestä. Sä luulet että Rotellat repii ne pelaajan pelot esiin. Ne pelot on jo esillä. Kysymys on siitä, miten sä pystyt elämään niiden kanssa. Sitä ne Rotellat koittaa opettaa.

Mentaalipuolesta on aika vaikea puhua loukkaamatta jotain ihmistä. Mä voisin nimetä pelikavereistani monta yli- ja alisuorittajaa, mutta jääköön tekemättä. Tärkein ero noissa mun nähdäkseni on se, että alisuorittajat eivät usko omaan tekemiseensä ja ylisuorittajat uskovat. Alisuorittaja sanoo: ’mä en pysty skooraamaan tän hihahuukin kanssa’ ja ylisuorittaja uskoo skooraavansa siitä huolimatta.

Se sun esimerkki lapsen kävelemään oppimisesta oli vähän tarkoitushakuinen. Mentaalipuoli ei opeta ketään lyömään palloa paremmin. Se vain koittaa saada sut siihen olotilaan, jossa on todennäköisintä löytää sisältään se onnistunut swingi. Ja se ei ole harjoittelun suhteen ’joko tai’ vaan ’sekä että’.

Kun tätä ketjun otsikkoa katsoo, niin taidetaan olla vähän OT. Anyway, näin Mikon pelaavan Abu Dhabissa ja mun mielestä siitä paistoi sellainen ’mä kuulun tälle tourille’ fiilis. Se tulee vielä pärjäämään tällä kaudella. Vanhat kumparelaskijat on äijiä:-).

fukke diise saisse kirjoitti: (16.2.2007 23:20:54)

Täyttä asiaa! Tätä on ennenkin sivuttu omissanikin kirjoituksissa. Tekninen taito ja tuloksentekokyky eivät läheskään aina korreloi keskenään. Skooraaminen on erittäin paljon kiinni korvienvälin toiminnasta. Monesti harmittaa nähdä loistavan tekniikan omaavan junnun ulosmittaavan tekniikan tuoman edun typerällä pelitaktiikalla ja -käsityksellä.

Totta on, että tuloksentekoon vaikuttaa paitsi taidot myös henkiset omainaisuudet ja pelitaktiikka. Eihän sitä ole kukaan kiistänyt. Mutta kerro, miten kehitetään pelitaktiikkaa muuten kuin pelaamalla?

Hassua että esim fudiksessa on valmentajia, jotka ennen peliä miettivät miten jotain vastustajaa vastaan kannattaisi pelata. Eikö sen valmentaja kannattaisi olla opettamassa niille pelaajille rintapotkun tekniikkaa?

Okei – toi oli all time low;-).

Chip Greenside kirjoitti: (16.2.2007 23:36:00)
    Ei kai sitä muuten voi oppia, kuin pelaamalla. Junnu vois kyllä valmentajansa kanssa laatia itselleen sopivan taktiikan ja ehdottomasti noudattaa sitä, eikä antaa minkään ulkopuolisen tekijän vaikuttaa taktiikan noudattamiseen. Kierroksen jälkeen vois sitten analysoida kaikki tekemiset. Mailanvalinnat, mitä kullakin lyönnillä tavoiteltiin, miten se onnistui, tai miksi ei onnistunut jne. Junnu on aivan liian helppo saada pois tolaaltaan, vaikka ehdottamalla pituuslyöntikisaa tms. Vaatii kovaa kanttia etenkin junnulta, jos pitää etukäteistaktiikan mukaan avata rauta kolmosella, vaikka muilla on driverit käsissä teellä.

Miksi muuten aina yleisin esimerkki pelitaktiikasta on ’avataan tiiltä rauta kolmosella’? Eikös se pelitaktiikka oikeasti painotu enemmän sinne lähestymislyöntiin kuin avaukseen?

Vasen pakki kirjoitti: (17.2.2007 0:32:11)
    Kun tätä ketjun otsikkoa katsoo, niin taidetaan olla vähän OT. Anyway, näin Mikon pelaavan Abu Dhabissa ja mun mielestä siitä paistoi sellainen ’mä kuulun tälle tourille’ fiilis. Se tulee vielä pärjäämään tällä kaudella. Vanhat kumparelaskijat on äijiä:-).

Toi oli isku vyön alle. Mä oon luvannut olla kommentoimatta tätä asiaa muilta osin kuin mitä mun voidaan olettaa sivullisena asiasta tietävän.

Mutta siirrytään toiseen ketjuun, ja annetaan Mikon pelata tässä ketjussa sopiiko?

Fudis kuoli kun Diego lopetti. Ja syntyy uudelleen kun Diego aloittaa koutsaamisen – kunhan golfin peluulta malttaa.

Vasen pakki kirjoitti: (17.2.2007 0:35:41)

fukke diise saisse kirjoitti: (16.2.2007 23:20:54)

Hassua että esim fudiksessa on valmentajia, jotka ennen peliä miettivät miten jotain vastustajaa vastaan kannattaisi pelata. Eikö sen valmentaja kannattaisi olla opettamassa niille pelaajille rintapotkun tekniikkaa?

Okei – toi oli all time low;-).

Vasen pakki kirjoitti: (17.2.2007 0:37:56)
    Miksi muuten aina yleisin esimerkki pelitaktiikasta on ’avataan tiiltä rauta kolmosella’? Eikös se pelitaktiikka oikeasti painotu enemmän sinne lähestymislyöntiin kuin avaukseen?

En mä oo koskaan tommosta pelitaktiikkaa nähnyt opetettavan. Kaikki mun tuntemat pelimiehet pitää itsestään selvänä, että ensin mietitään, mikä on paras suunta putata reikään (kallistus, greenin nopeus jne. huomioiden), sitten mistä ko. paikkaan on paras lähestyä (greeniä työstettävänä, ei bunkkereita välillä, kumpareet). Vasta sitten katsotaan, millä mailalla ko. lähestymispisteeseen turvallisimmin pääsee.

fukke diise saisse kirjoitti: (17.2.2007 0:58:20)
    [Mutta siirrytään toiseen ketjuun, ja annetaan Mikon pelata tässä ketjussa sopiiko?

Hyvä pointti! Muutaman tunnin kuluttua tiedämmekin jo miltä sijalta Mikko lähtee viikonlopun peleihin…toivottavasti.

fukke diise saisse kirjoitti: (17.2.2007 1:05:11)

Vasen pakki kirjoitti: (17.2.2007 0:37:56)

En mä oo koskaan tommosta pelitaktiikkaa nähnyt opetettavan. Kaikki mun tuntemat pelimiehet pitää itsestään selvänä, että ensin mietitään, mikä on paras suunta putata reikään (kallistus, greenin nopeus jne. huomioiden), sitten mistä ko. paikkaan on paras lähestyä (greeniä työstettävänä, ei bunkkereita välillä, kumpareet). Vasta sitten katsotaan, millä mailalla ko. lähestymispisteeseen turvallisimmin pääsee.

Juuri näin.

Nyt Mikko suomalainen sisu esiin…ja takas kärki kolmikkoon….

Heräsin hymyillen uuteen aamuun. Valitsin sängyssä huolella oikean jalan, jolla nousen. käynnistin luottavaisesti koneen ja näin kolme sinitaustaista numeroa. maailma musteni ja päivä pilalla.

nyt jo neljä bogia ja kärkeen neljä lyöntiä. sama homma kuin viikko sitten, mutta nyt ei taida paikkailla niinkään hyvin.

no toivotaan vielä.

alan kohta uskomaan noihin suomalaisuushöpötyksiin…

Dodiii – parvitosella toinen lyönti 30cm lipusta ja varma eagle tulossa. Jospa se tästä vielä kääntyisi…

Nyt ei kauhea ennustaja tarvi olla jos sanoo, että Jaidee vie voiton. Mikon olisi pitänyt saada etumatkaa.

No sekin päivä tulee, kun Mikon nimi pysyttelee etusivulta pois ja silloin muistellaan, kuinka sikahyvin se pelasi silloin alkuvuodesta 2007.

Birkku perään Mikolle ja kärjen tuntumassa taas keikutaan. Jaideet on kaukana perässä…

Sysimusta pilvi hiipi hiljalleen kentälle ja peli vihellettiin poikki, kun Mikko oli pelannut 14 reikää – nyt -7 ja T2 lyönnin kärjestä. Valoisaa aikaa jäljellä 3 tuntia ja pilvi oli aika massiivinen eli voi olla, että tänään ei enää pelata. Tämä täältä tähän.

Paljonko voittaja saa rahaa Indonesian Openista?

Pete75 kirjoitti: (17.2.2007 12:10:24)

Statisti kirjoitti: (16.2.2007 10:04:29)
    Laskeskelin tuon prize fundin TOP20:lle.

Position # taalat # eurot
    1 # 175006 # 133236
    2 # 116668 # 88822
    3 # 65732 # 50043
    4 # 52501 # 39970
    5 # 44521 # 33895
    6 # 36750 # 27979
    7 # 31501 # 23982
    8 # 26251 # 19985
    9 # 23520 # 17907
    10 # 21000 # 15988
    11 # 19320 # 14709
    12 # 18060 # 13750
    13 # 16905 # 12870
    14 # 16065 # 12231
    15 # 15435 # 11751
    16 # 14805 # 11271
    17 # 14175 # 10792
    18 # 13545 # 10312
    19 # 13020 # 9912
    20 # 12600 # 9593

Pete75 kirjoitti: (17.2.2007 12:10:24)

Voittajan kannalta rahasummahan on oikeastaan merkityksetön, koska voitolla saa vahvan kategorian ET:lle kahdelle seuraavalle vuodelle.

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 299)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #243754 kohteessaIlonen Indonesian Openissa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Ilonen Indonesian Openissa