Aihe: Ikäjakauman vinous! - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Ikäjakauman vinous!

Etusivu Foorumit Yleistä Ikäjakauman vinous!

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Chip Greenside kirjoitti: (24.8.2009 19:43:17)
    ,Säälittävä kirjoitus Jaakkolalta. Yhden mätämunan takia hän on valmis yleistämään kaikki vanhemman sukupolven edustajat etuilijoiksi ja vinoutumaksi joka pitäisi saada korjatuksi.

Jaakkola edustaa märkäkorvien sukupolvea, jonka ’minä itse ensin’-ajatusmaailma on suurimmalle osalle suurten ikäluokkien edustajista vieras. Hänen ikäpolvensa on saanut koko maailman valmiina ja päässyt valmiiseen pöytään mässäilemään arvostelemansa sukupolven valmistamista antimista. Tuo sukupolvi on hyvää kyytiä tuhoamassa sen, mikä heille on valmiiksi rakennettu ja paskantamassa siihen yltäkylläisyyden pöytään, jonka antimet ovat pääosin aikaisempien sukupolvien sinne hankkimia.

Suora lainaus Jeren kirjoituksesta: ’Kyseessä oli luonnollisesti vain yksittäistapaus’.
    Toisaalta vuodatuksellasi todistat Jeren kirjoituksen oikean suuntaiseksi.

TäH? kirjoitti: (25.8.2009 16:34:06)

anssijokunen kirjoitti: (25.8.2009 11:52:02)

Näissäkin tapauksissa anteeksipyyntö riittää, mutta sitä ei ole taidettu opettaa Suomalaisille ennen peruskoulun tuloa.

Onhan se opetettu, sehän on ’OHO’, etkö ole muka koskaan kuullut? 😉

Bulls Hit kirjoitti: (27.8.2009 9:25:50)

Chip Greenside kirjoitti: (24.8.2009 19:43:17)
    ,Säälittävä kirjoitus Jaakkolalta. Yhden mätämunan takia hän on valmis yleistämään kaikki vanhemman sukupolven edustajat etuilijoiksi ja vinoutumaksi joka pitäisi saada korjatuksi.

Jaakkola edustaa märkäkorvien sukupolvea, jonka ’minä itse ensin’-ajatusmaailma on suurimmalle osalle suurten ikäluokkien edustajista vieras. Hänen ikäpolvensa on saanut koko maailman valmiina ja päässyt valmiiseen pöytään mässäilemään arvostelemansa sukupolven valmistamista antimista. Tuo sukupolvi on hyvää kyytiä tuhoamassa sen, mikä heille on valmiiksi rakennettu ja paskantamassa siihen yltäkylläisyyden pöytään, jonka antimet ovat pääosin aikaisempien sukupolvien sinne hankkimia.

Suora lainaus Jeren kirjoituksesta: ’Kyseessä oli luonnollisesti vain yksittäistapaus’.

Seniorit ovat ylivoimaisesti tärkein yksittäinen ryhmä suomalaisessa golfissa. Pääasiassa heidän(suuret ikäluokat) panoksellaan on rakennettu valtaosa Suomen golfkentistä, joilla on nyt märkäkorvien hyvä temmeltää. He tasapainottavat tärkeällä tavalla kentän käyttöä pelaamalla aamuisin. Kentä kapasiteetti tulee paremmin hyödynnettyä. Mikäli kaikki pelioikeutetut olisivat työelämässä, voisi kentällä olla huomattavasti vähemmän pelioikeutettuja (senioreita n. 40%), koska kaikki pelaisivat arkisin iltapäivällä. Tällä olisi suuri merkitys talouteen.

Mitä käyttäytymiseen tulee, niin seniorit ovat siinäkin asiassa keskimäärin parhaita. Jos jonkun pojanklopin asenne on kielteinen senioreita kohtaan, niin kyllä se kannattaisi pitää omana tietona eikä tuoda esille liiton ’pää-äänenkannattajassa’, varsinkaan tuossa asemassa. Kaverinsa kommentin: ’Heitä on kohta kaikki paikat täynnä’ jukaiseminen kuvaa hyvin tuota asennetta. Ei ehkä kannattaisi purra ruokkivaa kättä. Mikäli tuo yksi etuilu on ollut suurin uutinen ja takaisku, joka toimituspäällikköä on lehtien ilmestymiskertojen välillä kohdannut, niin kaiken pitäisi olla kohtuullisen hyvin.

Mitä etuiluun ja aseman väärinkäyttöön tulee, niin en koskaan itse syyllisty sellaiseen. Etuilijan palautan varmasti ruotuun ja väärinkäytökset otan julkisesti esille, josta ei kyllä kaikissa piireissä pidetä.

Bulls Hit kirjoitti: (27.8.2009 9:25:50)
    [Suora lainaus Jeren kirjoituksesta: ’Kyseessä oli luonnollisesti vain yksittäistapaus’.

Vai että sivistyksen puute olisi jotenkin ikäkauteen liittyvä ilmiö. Kyllä sitä valittevasti tapaa aika tasaisesti kaikissa ikäryhmissä. Ainoa pieni etu mikä nuoremmilla on, on mahdollisuus, että tuo puute olisi vielä korjattavissa – teoriassa. Valitettavasti vaan ’mulle kaikki heti’ -ajattelu lisääntyy ja voi hyvin.

Muutoin olen Chipin kanssa samaa mieltä. Varsin ala-arvoinen kirjoitus Liiton lehdessä. Itse asiassa muistuttaa kovin ajankohtaista ’kiihottamista kansanryhmää vastaan’.

Olen sitä mieltä, että nuori tai vanha ikä korostavat perusluonnetta. Siinä välissä osataan paremmin ajatella ja ehkä hillitä luonteen negatiivisia puolia, kun pitää luoda uraa, saada nais/miesseuraa, olla omille skideille esimerkkinä jne.

Suurin osa seniori-ikäisistä on mielestäni nuorempia herrasmiesmäisempää porukkaa, kun elämänkokemusta on karttunut ja ei enää tarvitse päteä. Mutta vastaavasti sitten joillakin kusipäisyys hurahtaa sellaisella tavalla tappiin jota harvoin näkee työikäisissä. Jokin ihmeellinen katkeruus tai perusnegatiivisuuden tauti heitä vaivaa. En tiedä mikä.

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #393043 kohteessaIkäjakauman vinous!

Etusivu Foorumit Yleistä Ikäjakauman vinous!