Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Hyviä puttireenejä?
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt pelimiehiltä jotain pikku piristystä putteihin… En oo aikasemmin paljon jaksanu reenailla. Hcp on nyt neljän kannikoissa ja ajattelin että jospa sitä kävis pari kertaa sitten ihan vaan reenaamassa, kun ei oo pelioikeuttakaan tälle vuodelle. Siis hyviä vinkkejä puttireeniks?
Pistä tii noin 15 cm reiän takaa ja yritä säätää voimasi niin että jos putti menee ohi niin se jää tiin ja reiän väliin.
Itse ainakin käytän tätä, se vähentää kolmen putin reikiä ja on helpompi lukea kallistuksia kun tietää putin kovuuden.
Pari Juha Skytän DVD:ltä, joista olen itse hyötynyt:
– pitkää puttia kolme peräkkäin samasta paikasta, 1. niin että katsot reikää koko ajan, 2. silmät kiinni ja 3. normaalisti. Kävi kerran kierroksella sitten niin että kun pituuskontrolli oli hukassa, se löytyi heti kun unohdin pallon ja tuijotin vain reikää putatessa.
– lyhyt putti 5 kertaa, 1. vasempaan reunaan, 2. oikeaan reunaan, 3. kova takareunaan, 4. hidas keskeltä juuri ja juuri sisään, 5. putoaa keskelle reikää. Reikä alkaa näyttämään paljon isommalta, kun tarvitsee putata ’vain’ keskelle. Tätä eri puolilta reikää ja matkaa pidentäen.
Lisäksi puttaan kolikkoon, tai hieman helpotettuna laitan 3 kolikkoa yhteen. Näkee hyvin putin pituuden myös osumista. Käytän tätä varsinkin talvitreeninä sopivan maton päällä.
NimetönHanki rautakaupasta liitulankaa, etsi reikään suora puttilinja griinillä ja kiskaise siihen langalla viiva. Sitten vain hiomaan puttitekniikka ja kovuus kuntoon. Tällä näkee aika nopeasti jos lapa ei tule suoraan palloon ja pallo lähtee linjasta vinoon heti alussa.
Tee sopivilla merkeillä greenille sopivaan paikkaan metri kertaa metrin karsina, jonka keskellä on kuvitteellinen reikä. Putteja esim 10 pallolla eri matkoilta (pidemmiltä) tavoitteena saada mahdollisimman moni pallo karsinan sisään. Ja kisa pystyyn jos kaveri löytyy. Panoksia tietenkin maun ja varallisuuden mukaan. Jos itse joskus treenaan putteja, teen tekniikkaosiot yksin ja tatsitreenit kisaillen.
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Hyviä puttireenejä?