23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Hyvät aurinkolasit?

Etusivu Foorumit Välineet Hyvät aurinkolasit?

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Täältä löysin ainakin paljon Adidaksen ja Oakleyn aurinkolasimalleja. Adidas ainakin on tehnyt useammankin puhtaasti golfiin suunnitellun lasimallin. Hyviä on varmasti mallit joihin voi kätevästi vaihdella linssejä valaistuksen mukaan.

    Moi,

    lyhyesti käyttökokemuksista Etelästä niin:
    – tuo G30 linssi ei ainakaan heikentänyt näkyvyyttä, enemmänkin päinvastoin
    – linssi ei ole kauhean tumma eli nämä lasit jäävät kyllä enimmäkseen golfiin
    – ihan ei perinteisen lippiksen kanssa istunut, mutta juuri yksi päivä huomasin, kolokanavalta, että kyllä ne ’aisat’ voi jäädä lippiksen päällekin…

    Tänään ostin Lidlistä ihan hyvät aurinkolasit. Muovilinssit, joten UV suoja on 100%. Hintaa taisi olla jotain 3 €. Ihan asiallisen näköiset lasit jotka istuu hyvin päähän.

    Itselläni kesti varmaan 10 vuotta löytää sellaiset aurinkolasit, tai sitten kehittyä pelaajana siten että, pystyin lyömään, chippaamaan ja puttaamaan aurnkolasit päässä. Toimivimmat ovat olleet sellaiset kaarevat ’sport’ malliset hieman punertava linssiset lasit. Ne ei näytä juurikaan tummentavan maisemaa, mutta pallon näkee huomattavasti paremmin ilmalennon aikana kun on lyönyt vasten aurinkoa joka on matalalla.

    Saas nähdä kuinka nämä tämän päiväset Lidlin lasit toimii kentällä. Muovi on ainakin paljon edellisiä laseja tummepaa. Voi siis olla ettei sovellu niin hyvin kuin entiset.

    Hörhö kirjoitti: (13.3.2011 13:55:50)
    Eräs optikko kertoi, että erillisiä UV-estoja ei käytännössä tarvitse, sillä jo perusmuovilinssi suodattaa lähes kaiken haitallisen UV- säteilyn. Sanoi tuon UV-hypetyksen olevan markkinointiosastojen ja myyjien hypetystä.

    Näin on. Eilen juuri luin tuosta aiheesta joltain nettisivulta. Muovilinssit suojaat aina hyvin UV-säteilyltä. Lasilinsseissä voi sen sijaan olla mahdollista se että ne ovat tummat, mutta silti päästävät UV:ta läpi. Itseäni arveluttaa siis ainakin enemmän pitää jotain kallita Guccin optikolta ostettuja lasilinssejä kuin Lidlin muovilaseja päässä.

    Tupla9 kirjoitti: (8.3.2011 10:31:47)
    Moro

    Itse käytän Maui Jim laseja. http://www.mauijim.com/shop/mens.html.
    Laseissa on hiukan suurentavat optiikka. Soveltuu hämärään ja kirkkaaseen. Äärettömän kestävät olen saanut pallon linssiin kimmokkeena jopa. Ikävä näissä vain on että Suomessa näitä ei myydä.
    Parempaa kontrastia en ole löytänyt muiden valmistajien linsseissä kuin näissä joka auttaa kesäisillä keleillä äärettömän paljon.

    -Jukka-

    Ostin myös reissulta Maui Jimin Banyansit, vaikuttaa hyvältä, aiemmin en ole pystynyt pitämään aurinkolaseja päässä pelatessani mutta nyt saattaa asia tulla muutos.

    http://www.mauijim.com/media/golf/index.htm

    asa

    Pörssin välineosastolla olis myynnissä uudet.

    Kattohan ovat saaneet ihan golf malliston. Thänks vinkistä. Pitää laittaa ostoslistalle ens kuulle kun menen rapakon toiselle puolelle. Uudet lasit pitäisikin jo hommata vähitellen

    -Jukka-

    Mistäs löytyisi kunnolliset pelilasit vahvuuksilla? En ole vielä onnistunut löytämään. Linssin pitäisi olla juuri tuollainen kontrastit esiintuova. Sillä näkyykö pallo paremmin ruohoa vasten ei ole mitään merkitystä. Sellaiset urheilulasit, joissa on sisällä toiset pikkulinssit eivät myöskään ole hyvät.

    Chip Greenside kirjoitti: (4.5.2011 13:19:35)
    Mistäs löytyisi kunnolliset pelilasit vahvuuksilla? En ole vielä onnistunut löytämään. Linssin pitäisi olla juuri tuollainen kontrastit esiintuova. Sillä näkyykö pallo paremmin ruohoa vasten ei ole mitään merkitystä. Sellaiset urheilulasit, joissa on sisällä toiset pikkulinssit eivät myöskään ole hyvät.

    Tuosta pelilasit vapaavalintaisella vahvuudella. Kontrasti on kovasta musta-valkoisesta about kaikkeen siltä väliltä. Riippuu siis vahvuudesta. Mitään sisällä olevia linssejähän noissa ei ole, ellei sitten erikseen nimenomaan linssikeittoa halua.

    Kannattaa kokeilla myös Ray-Baneita, ovat laadukkaita linssejä ja löytyy myös sporttisempia malleja jotka pysyy päässä myös lyödessä. Esim. 4108 on hyvä malli.

    RB 3237 on mulla toista kesää käytössä. Erinomaiset ovat. Vahvuuksien vuoksi ei linssit ole alkuperäistä Ray-Ban -toimitusta, mutta erinomaista laatua kuitenkin. Värinä ruskea (lähes B-15) polaroid.

    Jos kaipaa polarisaatiolla olevaa linssiä, kannattaa sen läsnäolo varmistaa kauppaa tehtäessä, sillä ilmailuun tarkoitetuissa linssivaihtoehdoissa se on turvallisuussyistä kielletty.

    SideSpin kirjoitti: (6.3.2011 18:59:46)

    Mirna kirjoitti: (6.3.2011 12:59:24)
    Mutta golfiin polarisoivat lasit eivät sovellu ollenkaan. Toki niillä voi pelata, mutta siinä tapauksessa ei kannata ihmetellä että jos et kesken pallon lentoa enää näe palloa.

    Tähän täytyy laittaa oma eriävä mielipide. Itse pelaan nykyään kirkkaalla säällä lähes poikkeuksetta polarisoivalla linssillä. En ole huomannut kyseistä ongelmaa itselläni. Polarisoiva linssi on minun mielestä huomattavasti mukavampi kun mitään häiritseviä heijastuksia ei ole ja ’kuva’ on selkeämpi sekä tarkempi. Polarisointi tosin tummentaa linssiä hiukan joten valon vähetessä kuten illalla tai pilvisellä säällä polarisoivat linssit saattavat tuntua hiukan liian tummilta.
    Itsellä Oakleyt joissa vaihdettavat linssit, toiset VR28 Polarized jotka aivat loistavat kirkkaalla säällä, ja toiset G30 jotka varsinaiset golf linssit ja hiukan edellisiä vaaleammat, jolloin toimivat paremmin myös pilvisellä ja vähemmällä valolla.

    Polarisoinnin suhteen voi olla niin, että polarisoitu linssi on hiottu väärään kulmaan kehykseen nähden, jolloin pään kallistaminen vaikuttaa siihen, miten välkehtii.

    Pekka Pelimies kirjoitti: (17.6.2011 12:00:07)

    Polarisoinnin suhteen voi olla niin, että polarisoitu linssi on hiottu väärään kulmaan kehykseen nähden, jolloin pään kallistaminen vaikuttaa siihen, miten välkehtii.

    Jees, tuo on totta. Ainakin Oakleyn polarisoinnilla on +/- 3 asteen toleranssi linssin vaakatasosta, joten aika viinoon saa pään kääntää ennenkuin näkyvyys alkaa muuttua. Muiden valmistajien polarisoinneista en tiedä. Joten jollain ’halpis’ valmistajilla ei välttämättä kovin kummoisia vaatimuksia ole, sillä tuotannon laadunvarmistus maksaa joka myös luonnollisesti näkyy linssien hinnassa.

    Laitatteko vielä kommentteja siitä, millä valmistajalla kehykset istuvat poskeen, ts. kehysten rajat eivät näy kun pelaa.

    Mikä merkitys on linssien värillä?

    Lapsille hankittiin ihan kunnon aurinkolasit ja laadukkaat. Ei välttämättä juuri golfiin tarkoitettuja. Esim. täällä hyviä vaihtoehtoja: https://oukkidoukki.fi/parhaat-lasten-aurinkolasit/

    Oakleylla on hyvä valikoima golfaurinkolaseja, joissa ei ole alaosassa kehystä lainkaan. Istuvat erittäin hyvin päähän ja laaja näkökenttä joka suuntaan.

    GP

    Löytyykö hyviä silmälasien päälle asetettavia golfiin soveltuvia aurinkolaseja (coverit)?

    Olen käyttänyt suncovereita useamman kauden ja olen ollut tyytyväinen niihin. Alkuun käytin vahvuuksilla olevia aurinkolaseja,mutta minulla ne joko ”vääristivät” tai aiheuttivat särkyjä. Viimein kokeilin Polaroidin covereita (Instrumentarium) ja sitten homma pelasi.
    Muutaman kauden käytin ruskeita linssejä,mutta pari viimeistä kautta olen käyttänyt keltaisia.Niiden antama kirkkaus yllätti positiivisesti ja olenkin käyttänyt covereita myös pilvisemmillä keleillä. Itselläni on alareunasta kehyksettömät versiot käytössä. Suosittelen kokeilemaan

    Itse olen käyttänyt oakleyn flack jacket prizm golf linssejä
    Vahvuuksilla. Omaan päähän lasit istuu päähän hyvin ja rauhoittaa silmiä pelatessa kirkkaassa kelissä. Omat silmät on kirkkaalle valolle herkät, että laseja on pidettävä kokoajan silmillä. Ainoa miinus noihin laseihin on linssien hinta vahvuuksilla.

    Oakleyn lasit prizm linsseillä ollut hyvät. Rx Sport tuolta on tullut hankittua kaikki lasit 17 vuotta. Kun Tilaat Oakleyn silmälasit niin linssit tehdään niillä eikä missä Virossa. Täällä sitten optikko sanoo niihin pitää tottua. Jos linssit on reseptin arvojen mukaiset niihin ei ole mitään totuttelu tarvetta.

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
Vastaa aiheeseen: Hyvät aurinkolasit?

Etusivu Foorumit Välineet Hyvät aurinkolasit?