Aihe: Hyvä kantobägi? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Hyvä kantobägi?

Etusivu Foorumit Välineet Hyvä kantobägi?

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen ostamassa uutta kantobägiä ja kysyisinkin hiukan muiden kokemuksia eri merkeistä ja malleista. Tuntuu siltä että jokaisessa liikkeessä myyjä kehuu maasta taivaisiin yhtä mallia tai merkkiä ja seuraavassa liikkeessä toinen myyjä suosittelee jotain ihan muuta.. Oletko ollut tyytyväinen kantobägisi laatuun/mukavuuteen/toimivuuteen/jne ? Onko jokin tietty merkki/malli jota suosittelet tai et suosittele? Niin ja siis kyse miesten bägeistä, en halua naisten superkevyttä vaaleanpunaista tms. olen sen verran pitkä että käytän miesten mailoja ja siis haluan myös miesten bägin :-)

Jos et kevyttä halua (olen aina luullut, että kantobägin yksi edellytys on keveys) niin osta joku TOURin bägi ja laita siihen kantohihnat. TOURin bägit on kaikki hyviä.

Mozze kirjoitti: (22.5.2009 22:04:09)
    Jos et kevyttä halua (olen aina luullut, että kantobägin yksi edellytys on keveys) niin osta joku TOURin bägi ja laita siihen kantohihnat. TOURin bägit on kaikki hyviä.

Ihan Victorian puolesta kiitän asiallisesta vastauksesta ja hyvästä neuvosta. KIITOS!

mac

victoria kirjoitti: (22.5.2009 21:55:07)
    Olen ostamassa uutta kantobägiä ja kysyisinkin hiukan muiden kokemuksia eri merkeistä ja malleista. Tuntuu siltä että jokaisessa liikkeessä myyjä kehuu maasta taivaisiin yhtä mallia tai merkkiä ja seuraavassa liikkeessä toinen myyjä suosittelee jotain ihan muuta..

Oletko ollut tyytyväinen kantobägisi laatuun/mukavuuteen/toimivuuteen/jne ? Onko jokin tietty merkki/malli jota suosittelet tai et suosittele?

Niin ja siis kyse miesten bägeistä, en halua naisten superkevyttä vaaleanpunaista tms. olen sen verran pitkä että käytän miesten mailoja ja siis haluan myös miesten bägin 🙂

Kaippa se on sellainen mikä miellyttää omaa silmää ja tuntuu hyvältä selässä, ja vieläpä muitten kommentoinneista huolimatta!

Cleve kirjoitti: (23.5.2009 0:14:45)

Mozze kirjoitti: (22.5.2009 22:04:09)

Ihan Victorian puolesta kiitän asiallisesta vastauksesta ja hyvästä neuvosta. KIITOS!

Ihan oikeenko pitää Victorian puolesta kiitellä? Noh, oleppas hyvä vaan.

Toi hakukonekin on ihmeellinen.
    tällästä

Mozze, anteeksi väärä sananvalinta. Toki bägin olisi tarkoitus olla kevyt! Mutta ei superkevyt siis sellaista joka on suunniteltu heiveröiselle vanhemmalle naisihmiselle. Tai sellaista joka hajoaa heti ensimmäisellä käyttökerralla. Ja tietysti hakukone on varmasti ihan hyvä idea, mutta en etsi vuoden 2007 malleja -saakohan niitä edes mistään?! 😉 Jos sinulla ei ole asiallista vastausta kysymykseeni niin voit myöskin jättää vastaamatta..

Tuli myöskin mieleen että onkohan sellaista merkkiä tai mallia, jossa olisi havittu jotain extraa -esim hihnat paremmin säädettävissä tms?

GIR

Laadullisesti ehkä paras on Sun Mountain. Ovat kevyitä, mutta erittäin vahvoja ja tukevasti tehtyjä. Kantohihnat ovat olleet suorastaan loistavia. Pienenä yksityiskohtana esim. suuaukon yläkulmassa oleva lisäkahva helpottaa käyttöä yllättävän paljon.

Itse olen suosinut malleja, joissa jokaiselle mailalle on oma paikka. Ei tarvitse repiä mailoja bägistä. Taitaa vuoden 2009 malleista esim. Four 5 olla sellainen. Ogiot ovat ihan ok, mutta eivät mielestäni pärjää laadussa.

Sun Mountain

Mulla on ollut jo monta vuotta Ogion Grom, mutta nyt siitä hajosi isoimman taskun vetskari lopullisesti. Ogion bägeihin voi hankkia naisten kantohihnat erikseen. Niitä sai ainakin muutama vuosi sitten Golf Balancesta. Hintaa en kyllä muista, mutta kantomukavuus parani huomattavasti.

Uuden bägin hankinta on nyt minullakin edessä ja polvivaivan vuoksi kantaminen on kielletty, mutta luultavasta hankin tuollaisen Sun Mountainin hybridibägin, sillä jalallinen bägi on paljon kätevämpi kuin tavallinen kärrybägi.

Mulla on jokusen vuoden vanha IZZO-merkkinen kantobägi. Mallista ei tietoa, mut pirun hyvä kantaa. Izzohan taitaa tehdä noita hihnoja/kantoremmejä muillekin bägivalmistajille. Ihan niin paljoa ei tietenkään vedä kamaa sisäänsä, kuin toi tour/staff bägi. Mut kaikki tarpeellinen on aina mahtunut mukaan..

Nimetön

Itelläni on kolmatta vuotta sama OGIOn Edge. Oon ollu erittäin tyytyväinen. Hihnoihin, taskujen määrään, käytännöllisyyteen jne.
    Jopa siihen toimivuuteen, jos laittaa kantobägin kärryyn.

Jos aikoo kantaa bägiä kierroksella, niin musta on tosi tärkeetä ostohetkellä testata vähintään mailat bägissä sisällä, miltä se tuntuu.
    Tyhjä bägi ei kerro mitään.
    1,5 kiloa selässä tuntuu kuitenkin hieman erilaiselta kuin reilu 10kg. Fiiliskysymys. Ennenkaikkea se oma fiilis.

Paljon on kyllä hyviä muitakin. kokeilemalla se selviää.

Jos tarttis uutta niin lähtisin OGIOn viitoittamalla tiellä jatkamaan.

victoria kirjoitti: (23.5.2009 9:08:14)
    Mozze, anteeksi väärä sananvalinta. Toki bägin olisi tarkoitus olla kevyt! Mutta ei superkevyt siis sellaista joka on suunniteltu heiveröiselle vanhemmalle naisihmiselle. Tai sellaista joka hajoaa heti ensimmäisellä käyttökerralla. Ja tietysti hakukone on varmasti ihan hyvä idea, mutta en etsi vuoden 2007 malleja -saakohan niitä edes mistään?! 😉 Jos sinulla ei ole asiallista vastausta kysymykseeni niin voit myöskin jättää vastaamatta..

Tuli myöskin mieleen että onkohan sellaista merkkiä tai mallia, jossa olisi havittu jotain extraa -esim hihnat paremmin säädettävissä tms?

Kyllä ne mun mielestä olis asiallisia vastauksia :).

Ogio
    Mizuno
    Callaway
    Sun Mountain
    Bag Boy
    Taylor Made
    jne….

kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.
    Suosittelen merkkejä mitkä ovat ’erikoistuneet’ bägeihin, kuten Ogio, Sun Mountain, Bag Boy.

p.s. ja ei superkevyt tarkoita että olisi heiveröinen tai suunniteltu heiveröiselle VANHEMMALLE ihmiselle. Noiden kevyiden ja superkevyiden painoero ei ole päätä huimaava. Enemmän siellä tulee painamaan ne sun mailas ja muut tarvikkeet.

p.s.s en muuten tiennytkään että superkevyet kantobägit on suunniteltu heiveröisille VANHEMMILLE naisihmisille 😀

victoria kirjoitti: (22.5.2009 21:55:07)
    Oletko ollut tyytyväinen kantobägisi laatuun/mukavuuteen/toimivuuteen/jne ? Onko jokin tietty merkki/malli jota suosittelet tai et suosittele?

Bägit on kulutustavaraa, lopulta se hajoaa kuitenkin. Omia kokemuksia viime vuosilta, tietenkään näitä malleja ei kaikkia enää kaupasta saa joten suhtaudu varauksella ja yksittäistapauksia nää kuitenkin on…

Nike vm 2003 tms kesti yllättävän hyvin ja kauan ennen kuin ison taskun vetoketju otti ja levisi.

Callaway (Euro Stand Bag vm 2007), en suosittele kellekään. Multa meni näitä kaks paskaksi, toinen 2kk ja toinen 5 kierroksen kantamisen jälkeen, kantohinan kiinnikkeet repesi irti bägin rungosta = korjauskelvoton. Onneksi oli takuu, jota toisella kerralla vaihdoin…

…Ogio Gromiin, joka on ihan asiallinen peli, joskin aika raskas kantobägiksikin. Ainoa miinus so far on rispaantuvat olkaimet jos sitä oikeasti kantaa. Ilmeisesti tyyppivika, yhdellä kierroksella samaan ryhmään sattui kaiffari joka oli joutunut päällystämään oikean olkaimen kokonaan jeesusteipillä.

Kantobägejä minulla on ollut yksi Mizunon, pari Izzon, Ogio Grom ja uusimpana tulokkaana Sun Mountainin H20. Kevyt kantobägi on aina kompromissi eri ominaisuuksista ja jokaisella meistä lienee omat painotukset ja tarpeet. Seuraavat asiat ovat minulla nousseet esille kantobägispesifisinä asoina:

1. Rakenteen ’kesto’
    – Keveys vs. kestävyys
    – Minulla hajonnut pari kantobägiä jalkarakenteistä ja yksi sisusrakenteista.

2. Sadesuojaus
    – Saatanallinen rasti vetää kantobägiin suunniteltu skordari kesken rundia bägin päälle.
    – Jos laittaa ennen rundia, kaikki taskut poissa pelistä.
    – Tai sitten en ole vaan törmännyt hyvään sadesuojaan.

3. Kantohihnat
    – Yleismaailmallinen hype näyttää vallitsevan Izzon hihnojen puolesta.
    – En ole huomannut kantomukavuudessa eroja eri hihnoissa.
    – Suurin duuni on saada hihnat viritettyä siten, että bägi on oikealla korkeudella ja oikeassa ’kulmassa’. Ts. mailanlavat yläviistoon.

4. Käyttömukavuus
    – Kannettaessa pitäisi olla muutama tasku helposti tavoitettavissa (siis ilman astangajoogavenytystä).
    – Juomapullo, tuloskortti ja kynä omilla paikoillaan ja easy access.

Nuo em. asiat siis satojen rundien kautta itselle muodostuneita mietteitä kantobägistä.

Sun Mountain on tämän hetkinen valintani (viime vuotinen H20-malli). Ainoa negatiivinen asia on kynätelineen tyhmä sijainti, mutta massiivisena bonarina sateenpitävyys ilman erillisiä sadesuojia. Ogion Grom on myös hyvä ja siinä taskujen, tuloskorttien, pullojen sijoittelu on hyvin tehty.

ps. Sun Mountainin viime vuoden mallia saa nettikaupasta (suomalainen) hintaan 139 e, kun tämän vuotinen malli kustantaa luokkaa 270 e.

Kokemuksia seuraavista:

IZZO – pari mallia,
    + erinomaisia kantaa, hyvät taskut – osa irroitettavia,
    – painava etenkin kastuttuaan.

Nike LiteXtreme
    + Keveys, pienistä mitoistaan huolimatta yllättävän suuret taskut
    + pohjaratkaisu, tossumalli, eli ei ulkoisia mekanismejä
    + kevyt myös märkänä
    + juomapussin käyttömahdollisuus kannettaessa
    – suuaukon jakaja vain 6-osainen,
    – aukon reunakankaat heikkoja,
    Tallessa, toinen jalka katkesi kärryn kaaduttua.

Mizuno GTX
    + hyvä kannettava, IZZOn kantolaite
    + jakaja asiallinen, kestävän tuntuinen
    + juomapullo- ja tuloskorttitasku helposti käsillä kannettaessa,
    – runsas pallovarasto nitistää tilan pullotaskulta ja päin vastoin.
    – pikkutaskut liian litteitä
    – iso tasku vähän pieni tai väärän mallinen vaihtelevan sään varustusta varten.

Seuraava suunnitelma on hankkia Mizuno AeroLite

Kiitos tosi paljon kaikille erittäin hyvistä vastauksista! Aina hyvä saada hiukan uutta näkökulmaa asioihin :0)

Löysin googlauksella tuon nettitarjouksen Sun Mountainin bägistä, mutta ikävä kyllä bägi on keltainen.. Nyt kun saan ensimmäisen kerran valita oman bägin (aina saanu aikaisemmin lahjaksi) niin valitsen ehkä kuitenkin paremman värin 😉 Kiitos kuitenkin vinkistä!

Pekka Pelimies kirjoitti: (25.5.2009 22:46:29)
    Seuraava suunnitelma on hankkia Mizuno AeroLite

Aerolite on nyt tarjouksessa Lauttasaaren Golf Centerissä hintaan 108 EUR. Kävin tänään omani hakemassa. Ensi vaikutelman perusteella voin hyvinkin suositella.

entäs niken sasquatch

riittävästi taskuja ja suuaukonjakajia,
    tukeva mutta samalla mukava kantaa
    kortille juomapullolle ja kynälle omat taskunsa joihin pääsee helposti käsiksi kantaessaankin
    hihnojen säädöt eivät luisu itsekseen
    kestävä (bägillä 3. kausi menossa)

on muuten ensimmäinen kantobägi jota olen katsellut pidempään kuin 10 kierrosta

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309380 kohteessaHyvä kantobägi?

Etusivu Foorumit Välineet Hyvä kantobägi?