Aihe: Hyvä grippivideo - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Hyvä grippivideo

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Hyvä grippivideo

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Löysin internjetin uumenista tuollaisen. Hyödyllistä kamaa varsinkin aloitteleville pelaajille. Grippi on kaiken ää jä öö.. Grips for Dummies

Jos tämä video pitää paikkaansa niin nyt alkaa hiljalleen ymmärtämään lyöntivalikoiman laajuus asiaa.

Ihan mielenkiintoinen pätkä. Ois kiva kuulla jonkun asiasta tietävän kommentit videosta.

Hyvä pätkä, ja täynnä mielenkiintoista asiaa.

Ainoa mitä jäin kaipaamaan on tarkempi selvitys puristusvoimasta. Liiallinen golfmailan puristus on yksi syy miksi monilla golffareilla on niin paljon hajontaa lyönneissä. Jos nostat mailan eteesi pystysuoraan niin että tuppi osoittaa suoraan kohti maata, niin gripin pitäisi olla vain niin voimakas ettei maila lähde liukumaan käsistäsi alaspäin. Varsinkin hanskan ja hyvän gripin kanssa on helppo huomata ettei mailaa tarvitse pitää kiinni juuri ollenkaan.

Tämän tunteen kun ottaa mukaan muilta osin teknisesti hyvään swingiin niin päästään mukaviin tuloksiin. Tämän huomasin itse talven aikana. Nyt vain odotellaan alkavaa kautta innolla =)

ts

Ulkomaille kirjoitti: (15.4.2008 23:30:11)
    Ihan mielenkiintoinen pätkä. Ois kiva kuulla jonkun asiasta tietävän kommentit videosta.

No tuosta tietämisestä niin tiedä, mutta tuota…

Mua silleen kiinnostaa kun kerrotaan, että missä kohdassa kättä ton gripin pitäs olla. Että niinkun tota siis kun… pyöreestä osasta kun otetaan kiinni kietoen sormet sen ympärille 😉

Mutta hyvä toki oli pätkä moenlta osin.

Mielenkiintoiselta kyllä näyttää joo, mutta tosta pitäis kuitenkin saada jonkun ammattilaisen mielipide… niinkun kaikista netin opetusvideoista sillä kyllä siellä aika paljon hölyn pölyäkin löytyy.

golffia kirjoitti: (16.4.2008 9:59:13)
    …, mutta tosta pitäis kuitenkin saada jonkun ammattilaisen mielipide…

Yksi näkemys tuli jo.

Oman grippinsä voi tarkista myös kesän lopuksi oamien hanskojen kulumakohdista ja hanskattoman käden ’känsistä’. Hanska kuluu aika nopeaan varsinkin jos ote on liian tiukka..ei sitä ’kus..sakaan’ puristeta hampaat irvessä..

Mailan rutistus on varmasti hyvä asia muistaa tarkistaa, mutta noista känsistä ei oikein voi tutkia onko käsistä tehty toimiva pari.

Koff ari kirjoitti: (16.4.2008 11:06:08)
    Oman grippinsä voi tarkista myös kesän lopuksi oamien hanskojen kulumakohdista ja hanskattoman käden ’känsistä’. Hanska kuluu aika nopeaan varsinkin jos ote on liian tiukka..ei sitä ’kus..sakaan’ puristeta hampaat irvessä..

Meinaatko, jotta pelaat yhdellä hanskalla koko kesän? Niitähän kuluu ainakin kolme suvessa…

Koff ari kirjoitti: (16.4.2008 11:06:08)

Toi on kyllä erittäin kätevää. Tietääpähän kesän lopuksi mitä olis kantsinu korjata.

Känsistä puheenollen, olis kiva nähdä läheltä jonkun himotreenaajan (esim Vijay ym) kätöset. Olisvatkohan ne edes vähän parkkiintuneet..???

Greg Norman tais sanoa jossain lehtihaastattelussa että parasta eläkkeellä olemisessa on känsättömät kädet.

Lainaus :

Meinaatko, jotta pelaat yhdellä hanskalla koko kesän? Niitähän kuluu ainakin kolme suvessa…

(Cleve 16.4.2008 12:05:45)

En meinaa, mutta en kyllä hirveästi investoi hanskoihinkaan, ovat olleet pääosin ’korruptiota’. Olen huomannut että monet pelaa myös ihan ilman hanskoja ? Oisko mailoissa paremmat gripit ja onko heidän grippi ao. oikeanlaisen hento etteivät tarvi hanskaa ? En tiedä..tietääkö kukaan tai pelaako kukaan ilman ja miksi ? Onhan se toki sallittua.
    Vielähän tuohon grippiotteeseen vaikuttanee mailan/gripin paksuus, onko se sopiva-ohut vai liian paksu ?
    Mutta siis hanskojen kulumisestakin voi jo päätellä jotain. Vai voiko ?

https://golfpiste.com/forum/posts.asp?cid=1&tid=23840

Koff ari kirjoitti: (16.4.2008 15:35:20)
    … Olen huomannut että monet pelaa myös ihan ilman hanskoja ? Oisko mailoissa paremmat gripit ja onko heidän grippi ao. oikeanlaisen hento etteivät tarvi hanskaa ? En tiedä..tietääkö kukaan tai pelaako kukaan ilman ja miksi ? Onhan se toki sallittua. …

Juu, since 2003.
    En usko että grippini mahdollistaa ilman hanskaa pelaamisen. Hanska nyt vaan on sellainen iljettävä oloinen ylimääräinen kerros tuossa elintärkeessä rajapinnassa. Gripit mailoissani ovat karheeta narua mutta en oikein usko senkään olevan oleellisen tärkeä pointti itse otteen suhteen.

Koff ari kirjoitti: (16.4.2008 15:35:20)
    … Mutta siis hanskojen kulumisestakin voi jo päätellä jotain. Vai voiko ?

Ainakin sen että ne tosiaan kuluvat. Jos kuluvat, siis. Minä en kuluta. Hetkinen, olenkos minä siis jonninlainen vihreä tässä asiassa?!1

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #232485 kohteessaHyvä grippivideo

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Hyvä grippivideo