30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Hytösen kolumni Golf Digestissä

Etusivu Foorumit Yleistä Hytösen kolumni Golf Digestissä

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 77)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #391881 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joopa joo. Minulla on osake ja olen seuran jäsen joten koen, että minulla on jo ’oma kentä’
    eikä minulla siis ole tarvis lähtemään kuokkimaan ihan ikiomaa.
    Mitä sitten vois tehdä, että osakkaan etuja huomioitais paremmin.
    1. GM pitää pyytää jäsenkortti tiskiin jos ei tunne pelaajaa. Takkulassa olin kerran läsnä kun eräs jeppe oli varannut ajan mutta ei ollut esittää jäsenkorttia. Jeppe huus ja potki
    mutta pelaamatta jäi.
    2. Nettivaraus kiellettävä, tai ainakin rajoitettava niin että oikeus varamiseen olisi os.om.
    ja mahdollisesti vuokrallapelaja. Supergolf ym eivät kuulu tähän. Tiedän yhden kentän josta poistettiin nettivaraus koska peruutus-rumba tuli ylivoimakseki. Nykyään
    soitan tai menen suoraan tiskille koska netti näyttä että kenttä on täys. Usenmiten löytyy paikka vaikka ryhmäraja meneekin rikki. Sitten vaan rangelle ja ykkös tiille. Kas vaan, muut ovatkin myöhässä. Pitää tästä lähteä kun kerran H-hetki on. Mielenkiintoista on netistä seurata kuka jää pois. No melkeen aina se GF pelaaja.
    3. 2-3 päivää viikossa (ke-la-su) vain osakkeen omistajille ja heidän vieraille. mahdollisesti myös vuokrapelaajalle.

    #391882 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miksi osakkeen omistuksessa pitää olla taloudellinen peruste?! eikös osake ole peliosake vai tuotto-osake vai omistusosake vai osake toisten ohittamiseen vai mikä?

    jos oisin hiukanki toimeentulevampi, ostaisin osakkeen..silmällä pitäen sitä, että tulevaisuudessa takaisin pelimahdollisuuteni…ja tää tulevaisuus on kauempana ku 1vko johon saa varata peliajan!

    #391883 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 10:42:14)
    mä kun pelaan vuokraosakkeella, niin eikös se vuokralle antaja ole tyytyväinen kun saa ylimääräisen vastikkeensa pois! se miksi niitä ylimääräisiä sitten on, kertokoot viisaammat, mutta en haluu kuulla valituksia, että ’osakkaat pitää kenttää yllä’…samalla tavalla mä siihen osallistun, mielestäni! voi prkleen prkele

    osallistuthan sinä ylläpitoon, mutta täysin ilman riskejä ja selvästi pienemmällä panoksella kuin osakas.

    osakas on maksanut:
    – osakkeen hinnan
    – mahdolliset ylimääräiset investoiti- jne maksut
    – vastikkeen

    jos jostain syystä kentän tulot eivät katakkaan menoja, osakas kaivaa taas lompakkonsa esiin ja maksaa vajauksesta oman osuutensa.

    vuoraaja maksaa:
    vuokran = vastike +- jotain pientä.

    #391884 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Myyrä kirjoitti: (10.10.2009 14:43:45)
    Joopa joo. Minulla on osake ja olen seuran jäsen joten koen, että minulla on jo ’oma kentä’
    eikä minulla siis ole tarvis lähtemään kuokkimaan ihan ikiomaa.
    Mitä sitten vois tehdä, että osakkaan etuja huomioitais paremmin.
    ]

    Olen viime vuosina pohtinut noiden pitkien varausaikojen mielekkyyttä, voisiko olla niin että esim. 7 vrk etukäteen varaaminen yhdistettynä täyteen kenttään ruokkii ”varmuudenvuoksi ajan varaamista” ?
    joka saa kentän vaikuttamaan entistäkin täydemmältä, joka taas lisää ennestään teeaikojen ”hamstraamista” … (aika ikävä negatiivisen kehityksen looppi)

    entä jos kokeiltaisiin 2 tai 3 vrk varausoikeutta pelioikeuden omaaville ja GF väelle myydään vain kuluvan päivän lähtöjä?

    #391885 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 10:42:14)
    …mutta en haluu kuulla valituksia, että ’osakkaat pitää kenttää yllä’…samalla tavalla mä siihen osallistun, mielestäni! voi prkleen prkele

    Et osallistu millään tavalla kentän nykyisten ja tulevien lainojen hoitoon.

    #391886 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Ballmarker kirjoitti: (10.10.2009 15:41:02)

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 10:42:14)
    …mutta en haluu kuulla valituksia, että ’osakkaat pitää kenttää yllä’…samalla tavalla mä siihen osallistun, mielestäni! voi prkleen prkele

    Et osallistu millään tavalla kentän nykyisten ja tulevien lainojen hoitoon.

    Ei suoranaisesti, mutta nykyisten lainojen osalta välillisesti. Toki ilman mitään sijoittamisen riskiä, mistä tässä koko keskustelussa on olennaisilta osiltaan kyse.

    #391887 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ballmarker kirjoitti: (10.10.2009 15:41:02)

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 10:42:14)
    …mutta en haluu kuulla valituksia, että ’osakkaat pitää kenttää yllä’…samalla tavalla mä siihen osallistun, mielestäni! voi prkleen prkele

    Et osallistu millään tavalla kentän nykyisten ja tulevien lainojen hoitoon.

    kyllä mä yhteenlaskua ja vähennystä osaan! jos olet ostanut osakkeen 2007, kenttä tekee remonttia ja vastike nousee 2008. JOs mä vuokraan sen osakkeen 2009, miten nii se ei osallistu lainojen hoitoon? kysyn vaan…ja nyt tää sit taas loppuu koska olen jo aiemmi sanonu, että osakkailla saa olla jotain etua omistuksestaan, se sopii…jos joku vaa keksii mitä! hyvää yötä….

    #391888 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    No huh huh, mikä keskustelu!

    Nyt pitää kysyä, että onko teille osakkeenomistajille annettu väärää informaatiota / katteettomia lupauksia, kun olette osakkeenne ostaneet???

    Kaikki minun tuntemani golf-osakkeen 5 viime vuoden sisällä ostaneet, ovat pelanneet aivan samoilla ehdoilla / eduilla, kuin osakkeen ostaessa, joten eivät ainakaan minulle (vuokrapelioikeus pelaaja) kehtaa valittaa kaltoin kohtelusta. Eli koko ajan näillä on tiedossa ollut osakkeen omistamisen ihanuus ja kurjuus.

    Olen kaikille osakkeen ostoa harkinneelle ja minulta neuvoa kysyneelle kehottanut olla ostamatta, mutta kaikille se on oma päätös, mihin rahansa laittavat.

    Minulle ainoa syy ostaa osake, olisi sijoitetulle p-o:lle tuleva tuotto ja sitä kautta pelaamisen edullisuus, mutta ei ole vielä tullut sellaista golf-osaketta tarjolle…

    Ja totta kai kentille osakkeen omistajat ovat elinehto, mutta hullu on se joka maksaa, ei se joka kehtaa pyytää…

    #391889 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (10.10.2009 10:47:18)

    JPJP kirjoitti: (10.10.2009 10:36:56)
    Miksi kenenkään pitäisi tietää jo päiviä etukäteen pelaako vaiko ei. Oli sitten osakkeenomistaja, vuokratulle pelioikeudella pelaaja tai GF: llä pelaaja. Jos noin paljon ahdistaa, perustakaa ihan oma kenttä ja laatikaa sellainen yhtiöjärjestys, ettei tarvitse tietää etukäteen. Luulisi jokaisen tajuavan, että markkinat toimivat näin vaikka kuinka ruikutetaan. Uskomattomia kirjoituksia.

    Vai voisiko olla niin, ettet ole täysin käsittänyt mistä tässä oikein valitetaan?

    Tässä valitetaan siitä, että joku ensin maksaa kymppitonnin siitä ilosta, että saa sen LISÄKSI maksaa saman summan jokaisesta kierroksestaan kuin satunnainen gf-pelaaja tai pelioikeuden vuokraaja, joista kumpikaan ei ole sijoittanut senttiäkään kenttään.

    Eikö olisi kohtuullista, että niillä pelaajilla, jotka ihan oikeasti pitävät koko kentän toiminnassa olisi joitakin etuoikeuksia peliaikoihin muihin tallaajiin nähden? Minusta olisi.

    Taas tämä sama rutina. Minkä tanan takia te vuokraatte osakkeitanne vastikkeen hinnalla? Ottaakaa siitä reilu tuotto.

    #391890 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    toveri kirjoitti: (10.10.2009 19:39:40)
    Taas tämä sama rutina. Minkä tanan takia te vuokraatte osakkeitanne vastikkeen hinnalla? Ottaakaa siitä reilu tuotto.

    Talousguru on puhunut. Ugh!

    #391891 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    benwade kirjoitti: (10.10.2009 19:35:38)
    No huh huh, mikä keskustelu!

    Minulle ainoa syy ostaa osake, olisi sijoitetulle p-o:lle tuleva tuotto ja sitä kautta pelaamisen edullisuus, mutta ei ole vielä tullut sellaista golf-osaketta tarjolle…

    Ja totta kai kentille osakkeen omistajat ovat elinehto, mutta hullu on se joka maksaa, ei se joka kehtaa pyytää…

    juuri tällaiset asenteet johtavat väkisinkin siihen että osakkaiden on vain herättävä ja otettava itselleen se mikä heille kuuluu, minä ja varmasti moni muukin on jo kurkkuaan myöten täynnä sitä kuinka erilaiset tahot osottavat meidän maksavan heidän pelaamisensa,
    seuraavaksi kaiketi pitää maksaa bensarahaakin teille hyyryläisille?

    #391892 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    🙂

    Aika harvoin muussa liiketoiminnassa osakkeenomistajat ovat huutelemassa muita asiakkaita parempien etujen perään niin kiivaasti kuin golf-kenttien yhteydessä. Asiakkaita tupataan pitämään liiketoiminnan tärkeimpänä elementtinä ja niitä vaalitaan.

    Toisaalta taitaa olla niin että golf-kenttiin liittyvä bisnes on muutenkin enemmän osuuskuntameininkiä . Joku sanoisi tähän että harva s-kortin omistaja vaatii että pääsee omaan lyhyempää jonoon Prisman kassalla.

    Itse olen sitä mieltä että olisi kaikin puolin hyvä että kenttien omistusrakenne muuttuisi pois asiakasomistajuudesta terveempään liiketoimintaan, jossa tavoitellaan tuloksia ja priorisoidaan asiakaspalvelua. Saataisiinpa samalla purettua käsittämättömiä ’äijäklikkejä’ klubeilta. Ymmärrän toki että muutos ei haluamalla tapahdu, mutta sanoinpa vain mielipiteeni.

    #391893 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    kyllä_nolottaa kirjoitti: (10.10.2009 22:37:15)
    minä ja varmasti moni muukin on jo kurkkuaan myöten täynnä sitä kuinka erilaiset tahot osottavat meidän maksavan heidän pelaamisensa,
    seuraavaksi kaiketi pitää maksaa bensarahaakin teille hyyryläisille?

    Usko jo, osta Sarfvikin osake niin ei tarvitse täällä ruikuttaa !

    #391894 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ymmärrän kyllä osakkeen omistajan tuskan tässä tapauksessa. Ja varsinkin joillain kentillä on otettu todella agressiivisia lähestymisiä gf-, kuukausi- yms palaajiin. Mutta sitä en ymmärrä, että samaa keskustelua käydään kokoajan vaikka ratkaisu on juuri niiden osakkeen omistajien hallussa. Mikäli haluatte suljetun yhteisön tai jotain muuta tukemaan osakkeen omistajan etua niin olkaa nyt hyvä ihme aktiivisia. Joko se on vaan niin, että suuressa osassa tapauksia omistajat eivät halua oikeasti enemmistönä samaa, tai sitten kyseessä on se normaali notta netissä naristaan ja ihmetellään kun kukaan ei tee mitään. Ja se on vieraspelaajan syy.

    Ei, en omista osaketta, mutta toivottavasti jonain päivänä.

    #391895 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (10.10.2009 10:47:18)
    Vai voisiko olla niin, ettet ole täysin käsittänyt mistä tässä oikein valitetaan?

    Tässä valitetaan siitä, että joku ensin maksaa kymppitonnin siitä ilosta, että saa sen LISÄKSI maksaa saman summan jokaisesta kierroksestaan kuin satunnainen gf-pelaaja tai pelioikeuden vuokraaja, joista kumpikaan ei ole sijoittanut senttiäkään kenttään.

    Eikö olisi kohtuullista, että niillä pelaajilla, jotka ihan oikeasti pitävät koko kentän toiminnassa olisi joitakin etuoikeuksia peliaikoihin muihin tallaajiin nähden? Minusta olisi.

    Mitä väliä on sillä että vuokrapelaaja ei henkilökohtaisesti ole sijoitanut rahaa kenttään? Ei niin mitään.
    Miksi olisi sijoittanut? Joku toinen on sijoittanut sen rahan hänen pelioikeutensa puolesta.

    Onko klubeja jossa vuokrattavia osakkeita saisi ostaa halvemmalla tai vuokrattavien osakkeiden vastikkeet olisivat pienempiä?

    Taidanpa vittuillessani vuokrata oman osakkeeni pelioikeuden itselleni ensi kaudella ja pelata vuokralaisen statuksella. Alkaa nyppimään tämä pelaajaosakkaiden habituksen korostus.

    #391896 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    kyllä_nolottaa kirjoitti: (10.10.2009 22:37:15)

    benwade kirjoitti: (10.10.2009 19:35:38)
    No huh huh, mikä keskustelu!

    Minulle ainoa syy ostaa osake, olisi sijoitetulle p-o:lle tuleva tuotto ja sitä kautta pelaamisen edullisuus, mutta ei ole vielä tullut sellaista golf-osaketta tarjolle…

    Ja totta kai kentille osakkeen omistajat ovat elinehto, mutta hullu on se joka maksaa, ei se joka kehtaa pyytää…

    juuri tällaiset asenteet johtavat väkisinkin siihen että osakkaiden on vain herättävä ja otettava itselleen se mikä heille kuuluu, minä ja varmasti moni muukin on jo kurkkuaan myöten täynnä sitä kuinka erilaiset tahot osottavat meidän maksavan heidän pelaamisensa,
    seuraavaksi kaiketi pitää maksaa bensarahaakin teille hyyryläisille?

    Aivan loistava palvelurakenteen kehitysehdotus. Tankki täyteen kiitos, katsoisitko myös öljyt ja täyttäisit myös pissapoikani. Lupaan olla nauramatta.

    #391897 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Parti kirjoitti: (10.10.2009 23:53:24)
    Mitä väliä on sillä että vuokrapelaaja ei henkilökohtaisesti ole sijoitanut rahaa kenttään? Ei niin mitään.
    Miksi olisi sijoittanut? Joku toinen on sijoittanut sen rahan hänen pelioikeutensa puolesta.

    Onko klubeja jossa vuokrattavia osakkeita saisi ostaa halvemmalla tai vuokrattavien osakkeiden vastikkeet olisivat pienempiä?

    Taidanpa vittuillessani vuokrata oman osakkeeni pelioikeuden itselleni ensi kaudella ja pelata vuokralaisen statuksella. Alkaa nyppimään tämä pelaajaosakkaiden habituksen korostus.

    Samaa mieltä. Olemme vaimon kanssa justikään sopineet kahden golfosakkeen ostosta. Taidammepa luopua hankkeesta. Näyttävät nuo osakkeenomistajat olla porukkaa, johon en kuuna kullan valkeana halua joutua samaistetuksi.

    kyllä_nolottaa kirjoitti: (10.10.2009 22:37:15)

    juuri tällaiset asenteet johtavat väkisinkin siihen että osakkaiden on vain herättävä ja otettava itselleen se mikä heille kuuluu, minä ja varmasti moni muukin on jo kurkkuaan myöten täynnä sitä kuinka erilaiset tahot osottavat meidän maksavan heidän pelaamisensa,
    seuraavaksi kaiketi pitää maksaa bensarahaakin teille hyyryläisille?

    Olet aloittanut golfin 2003. Kuinka montaa kenttää olet panoksellasi ollut perustamassa? Ettet vain ole istunut valmiiseen pöytään ja ostanut osakkeen joltakulta muulta. Kerropas mitenkä tämä sijoitus poikkeaa siitä, että joku vuokraa osakkeen todelliselta golfin hyväntekijältä, joka on aikoinaan pistänyt rahojaan likoon lukuisien osakkeiden verran ja nyt vuokraa ylimääräisiä osakkeitaan niitä tarvitseville?

    Minä olen tähän sakka vuokrannut osakkeeni golfiin todella sijoittaneilta, joiden panostuksesta on ihan oikeasti riippunut kentän rakentaminen. Entäpä, jos noita sijoittajia ei jatkossa enää löydy? Osakkeita kun ei kukaan vuokraa.

    #391898 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Prboy kirjoitti: (11.10.2009 1:06:49)
    Minä olen tähän sakka vuokrannut osakkeeni golfiin todella sijoittaneilta, joiden panostuksesta on ihan oikeasti riippunut kentän rakentaminen. Entäpä, jos noita sijoittajia ei jatkossa enää löydy? Osakkeita kun ei kukaan vuokraa.

    Eiköhän markkinat pidä tosta huolen.

    Pari konkkaa ja muutama katkera ’nousukas öky’ lisää, niin eiköhän jo ala sopivia yhtiöjärjestyksiä löytymään.

    #391899 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mulle myös tankki täyteen. Voisitko samalla maksaa mun thai-hieronnat (kun ei ole tuota oikeaa vielä kohdalle osunut) niin voisin syödä päivittäiset maksalaatikkoni ja einespitsani keppana-röyhtäisyjen siivittäminä kuten tähänkin saakka. Lupaan tatuoida alaselkääni sen vaadittavan ’GOLF-OSAKKEENOMISTAJAN ORJA’-tatskan. Kivat teille, kn ja jhs!

    #391900 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    En kyllä ymmärrä kovaäänisimmin urputtavien osakkaiden näkemystä, jonka perusteella joku GF-firma on kenttäyhtiön suurin syöpäläinen.

    Sehän maksaa omistamiensa nimeämättömien osakkeiden perusteella muodostuvat maksut kenttäyhtiölle, tai sen osakkeilla ei saa pelata.

    Minusta GF-firmat on lajille eduksi ja parantaa myös kenttäyhtiöiden tilannetta golfosakemarkkinoilla nykyisessä tilanteessa. Jotta tällainen yritys pysyy hengissä, sen on myytävä ’pelilippuja’ hinnalla, josta muodostuu voittoa. Kenttäosakkeeseen sijoitettu pääoma tuottaa!

    #391901 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 19:19:05)

    Ballmarker kirjoitti: (10.10.2009 15:41:02)

    tepi62 kirjoitti: (10.10.2009 10:42:14)
    …mutta en haluu kuulla valituksia, että ’osakkaat pitää kenttää yllä’…samalla tavalla mä siihen osallistun, mielestäni! voi prkleen prkele

    Et osallistu millään tavalla kentän nykyisten ja tulevien lainojen hoitoon.

    kyllä mä yhteenlaskua ja vähennystä osaan! jos olet ostanut osakkeen 2007, kenttä tekee remonttia ja vastike nousee 2008. JOs mä vuokraan sen osakkeen 2009, miten nii se ei osallistu lainojen hoitoon? kysyn vaan…ja nyt tää sit taas loppuu koska olen jo aiemmi sanonu, että osakkailla saa olla jotain etua omistuksestaan, se sopii…jos joku vaa keksii mitä! hyvää yötä….

    Se nyt vaan on niin, että markkinatilanteesta johtuen useilla kentillä osakas saa olla tyytyväinen, jos saa vuokralaiselta hoitovastikkeen katettua. Rahoitusvastikkeisiin eivät vuokralaiset pääsääntöisesti osallistu – eikä ole syytäkään.

    #391902 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Prboy kirjoitti: (11.10.2009 1:06:49)
    Samaa mieltä. Olemme vaimon kanssa justikään sopineet kahden golfosakkeen ostosta. Taidammepa luopua hankkeesta. Näyttävät nuo osakkeenomistajat olla porukkaa, johon en kuuna kullan valkeana halua joutua samaistetuksi.

    Niinpä. Kun markkinatilanne on se mikä on – eli vuokrapelioikeuksia on tarjolla enemmän kuin niistä on kysyntää niin järkisyillä on vaikea perustella osakkeen ostamista. Lähinnä se on hyväntekeväisyyttä aatteen puolesta, kuten jo aikaisemmin todettiin.

    #391903 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Parti kirjoitti: (10.10.2009 23:53:24)
    … Taidanpa vittuillessani vuokrata oman osakkeeni pelioikeuden itselleni ensi kaudella ja pelata vuokralaisen statuksella. Alkaa nyppimään tämä pelaajaosakkaiden habituksen korostus.

    😀

    #391904 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Prboy kirjoitti: (11.10.2009 1:06:49)
    Olet aloittanut golfin 2003. Kuinka montaa kenttää olet panoksellasi ollut perustamassa? Ettet vain ole istunut valmiiseen pöytään ja ostanut osakkeen joltakulta muulta. Kerropas mitenkä tämä sijoitus poikkeaa siitä, että joku vuokraa osakkeen todelliselta golfin hyväntekijältä, joka on aikoinaan pistänyt rahojaan likoon lukuisien osakkeiden verran ja nyt vuokraa ylimääräisiä osakkeitaan niitä tarvitseville?

    Minä olen tähän sakka vuokrannut osakkeeni golfiin todella sijoittaneilta, joiden panostuksesta on ihan oikeasti riippunut kentän rakentaminen. Entäpä, jos noita sijoittajia ei jatkossa enää löydy? Osakkeita kun ei kukaan vuokraa.

    tuo on tuollaista pikkunäppärää sanailua ilman todellista sisältöä, se olenko ostanut osakkeeni ”käytettynä” taikka ensimmäisestä annista ennen kuin kaivinkone on edes käväissyt kentällä ei oikeastaan vaikuta muuhun kuin perustamisvaiheen rahoitukseen.

    kentän mahdolliset laajennukset. laajat peruskorjaukset jne.. vaativat tämän hetkisten omistajien panostuksia ja voivat 20v aikajäntellä olla jopa suuremmat kuin rakentamiseen tarvitut.

    alkuvaiheen sijoittajia / omaan tarpeeseensa ostajia alkaa löytyä heti kun kenttiä aletaan rakentaa vastaamaan sellaisina jotka vastaavat tämänhetken ilman osaketta pelaavien tarpeita, tuskin nuo vuokramarkkinat ovat pitäneet rakentamista käynnissä, varsinkin kun tuolla vuokraamisella saa hädintuskin kulunsa katettua, eikä aina edes sitäkään.

    se kuinka montaa kentää olen ollut perustamassa on aivan yhtä epäoleellista kuin kysyä kuinka montaa kenttää itse olet ollut perustamassa, vai pitäisiköhän tämä keskustelu rajata niin että mielipitensä voisi ilmaista vain ne osakkeen omistajat jotka ovat olleet kenttähankkeiden alittajia, paljon ennen edes ensimmäistä antia?

    niin ja tämä keskustelu on muuten karannut täysin alkuperäisestä otsikostaan, Hytönen ei niinkään kritisoinut osakkeen vuokraamista, vaan sitä valitettavaa tosiasiaa että osakkeenomistajan rooliksi on jäämässä puhtaasti maksumiehen jobi, ilman että tämä saa rahoilleen mitään vastinetta.

    #391905 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    flog kirjoitti: (10.10.2009 23:02:19)
    🙂

    Aika harvoin muussa liiketoiminnassa osakkeenomistajat ovat huutelemassa muita asiakkaita parempien etujen perään niin kiivaasti kuin golf-kenttien yhteydessä. Asiakkaita tupataan pitämään liiketoiminnan tärkeimpänä elementtinä ja niitä vaalitaan.

    Toisaalta taitaa olla niin että golf-kenttiin liittyvä bisnes on muutenkin enemmän osuuskuntameininkiä . Joku sanoisi tähän että harva s-kortin omistaja vaatii että pääsee omaan lyhyempää jonoon Prisman kassalla.

    Itse olen sitä mieltä että olisi kaikin puolin hyvä että kenttien omistusrakenne muuttuisi pois asiakasomistajuudesta terveempään liiketoimintaan, jossa tavoitellaan tuloksia ja priorisoidaan asiakaspalvelua. Saataisiinpa samalla purettua käsittämättömiä ’äijäklikkejä’ klubeilta. Ymmärrän toki että muutos ei haluamalla tapahdu, mutta sanoinpa vain mielipiteeni.

    tuo ei ole mahdollista sillä nykyisellään tyypillisen golfkentän ”liiketoiminta” tuppaa tuottamaan 800 000 – 1 200 000 € tappiota / vuosi

    jos osakkeista riipaistaisiin pelioikeudet pois ja kenttiä alettaisiin pyörittämään ihan normaalina liiketoimintana olisi kohtuullista maksaa osakkeenomistajille osinkoakin.

    jos kentällä pelattujen kierrosten määrä pysyisi vakiona +- 0 tulokseen päästäisiin korottamalla maksuja hieman, lisäksi omistajille pitäisi tälllöin maksaa osinkoa joka toisi lisää korotupaineita GF hintoihin, kuinkahan paljon, mikä olisi sinulla se pääomalle laskettu tuottoprosentti että sijoittaisit golfyhtiöön ja pitäisit sitä taloudellisesti järkevänä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 77)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #391904 kohteessaHytösen kolumni Golf Digestissä

Etusivu Foorumit Yleistä Hytösen kolumni Golf Digestissä