Aihe: Hyökkäys etikettiin - Golfpiste.com

26.5.–2.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][10]
KilpailuaSuomalaista

Hyökkäys etikettiin

Etusivu Foorumit Yleistä Hyökkäys etikettiin

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 170)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (15.2.2011 20:47:27)

Ulkomaille kirjoitti: (15.2.2011 20:33:57)
    [

Erikoista tekstiä henkilöltä, joka yrittää työkseen auttaa pelaajia kehittymään. Eli voimaa pitäisi olla että pallo lentää. Miten on selitettävissä, että Bubba Watsonit ja muut hyvin hoikat ja varmuudella eivät järin voimakkaat henkilöt mättävät palloa pidemmälle kuin muut?

ja lisää puppua, mutta jos tän vielä jaksais. Katsos voimaa on monenlaista, ja sitä on Bubballakin vallan perkuleesti. Minkä takia sä kuvittelet noitten ukkojen punttisaleilla asuvan? Kissoja kyttäämässä?

Se on sitten ihan toinen juttu, mistä sitä voimaa kukin yrittää ammentaa ja mitä laatua se voima on.

Se nyt vaan on niin, että lapaan ei vauhti synny ilman voimaa. Pitäs olla aika perusfysiikkaa tuo. Voimalla ne massat pannaan liikkeelle eikä millään muulla. Ja pikkujunnulla sitä voimaa pitäs olla ainakin sen verran, että saa mailan jotenkin pidettyä hallinnassa. Vaan kun on vähän sama juttu kun sen Viialan viinakaupan kanssa.. pitäs ja pitäs, vaan kun ei oo.

Mutta pidä vaan uskos ja luota siihen että Suomi-verkkareiden salliminen on se ratkasu. Mä jatkan töitäni lajin parissa.

Olenko sanonut, että pallo lentää jos on verkkarit jalassa?

Puhut aivan skeidaa jatkuvasti. 10 vuotiaat tytöt, joilla ei millään mittarilla mitattuna ole paljoa voimaa, pystyvät golfia pelaamaan.

Kuten sanoin, normaalisti fyysisesti kehittynyt tyyppi pystyy golfia pelaamaan. Puhut varmaankin nyt huipputason kilpagolfista, jossa hyvät fyysiset ominaisuudet ovat useimmille edellytys pärjäämiselle.

Puhutaan eri asioista, kun on kyse siitä kuka voi lajia harrastaa ja kuka nousee WR listoilla korkealle.

ts

Ulkomaille kirjoitti: (15.2.2011 20:51:43)
    [
    Puhut aivan skeidaa jatkuvasti. 10 vuotiaat tytöt, joilla ei millään mittarilla mitattuna ole paljoa voimaa, pystyvät golfia pelaamaan.

.

Aika harvat edes 12v. Koita nyt ymmärtää, että mä nään tota jatkuvasti ja tiedän ihan hemmetin hyvin mistä homma kiikastaa. Tiettty nopeus lapaan pitää saada, että homma olis yhtään mielekästä ja sen harva pystyy edes ensimmäisen vuoden aikana tuottamaan noista junnuista. Ja vielä pitäs siihen perkuleen palloon osuakin hyvin, joka vaatii myös sen vuoden. Ja llähes ainoan lajin parissa, jossa ihminen onnistuu saamaan itsensä niin suuren häpeän valtaan epäonnistuessaan.

Kivahan siihen on tarjota kaikkia lähipelijuttuja sun muuta lääkkeeks, mutta kun ne junnut haluu sen pallon lentävän. Sen takia ne sinne rangellekin hinkuu ja kaivaa draiveria bägistä, että sais pitkälle. Ja taas vaan puuttuu Viialasta se viinakauppa.

Enkä missään vaiheessa ole sanonut, etteivät pystyisi pelaamaan, mutta kun pallo ei lennä kunnolla, niin intoa ei synny. Sama tilanne aloittelevien naisten kanssa hyvin pitkälti. Pitää olla pirun hyvä tekniikka ja voimantuoton palaset kunnossa, että pallo lentää innostukseen riittävälle tasolle. Ukothan sen räimii vaikka pelkillä käsillä. Ikävä kyllä.

Kun mä kerta puhun skeidaa jatkuvasti, niin vastaa yksinkertaiseen kysymykseen: Miksi naistet lyövät niin paljon miehiä lyhyemmälle?

Sitten voit ottaa esimerkiksi pari pitkälyöntistä naista, kuten Carmen Alonson ja Laura Daviesin. Oliskohan voimalla jotain tekemistä asian kanssa?

KL

Bogikone kirjoitti: (15.2.2011 18:47:25)

On totta, että aina välillä ihmettelee näitä sääntöjä. Etenkin kun ammattikenttiä kiertävät henkilöt eivät pääsisi esim. Suomessa pelaamaan, koska asut eivät ole kelvolliset. On TW:n turtle neckiä ja naisgolfareiden niukkoja paitoja.

Heh, jälleen uusi kaupunkilegenda….. Teeässää lainaten: mistä näitä oikein sikiää…?

KL

ts kirjoitti: (15.2.2011 20:47:27)

Ulkomaille kirjoitti: (15.2.2011 20:33:57)
    [

Erikoista tekstiä henkilöltä, joka yrittää työkseen auttaa pelaajia kehittymään. Eli voimaa pitäisi olla että pallo lentää. Miten on selitettävissä, että Bubba Watsonit ja muut hyvin hoikat ja varmuudella eivät järin voimakkaat henkilöt mättävät palloa pidemmälle kuin muut?

ja lisää puppua, mutta jos tän vielä jaksais. Katsos voimaa on monenlaista, ja sitä on Bubballakin vallan perkuleesti. Minkä takia sä kuvittelet noitten ukkojen punttisaleilla asuvan? Kissoja kyttäämässä?

Se on sitten ihan toinen juttu, mistä sitä voimaa kukin yrittää ammentaa ja mitä laatua se voima on.

Se nyt vaan on niin, että lapaan ei vauhti synny ilman voimaa. Pitäs olla aika perusfysiikkaa tuo. Voimalla ne massat pannaan liikkeelle eikä millään muulla. Ja pikkujunnulla sitä voimaa pitäs olla ainakin sen verran, että saa mailan jotenkin pidettyä hallinnassa. Vaan kun on vähän sama juttu kun sen Viialan viinakaupan kanssa.. pitäs ja pitäs, vaan kun ei oo.

Mutta pidä vaan uskos ja luota siihen että Suomi-verkkareiden salliminen on se ratkasu. Mä jatkan töitäni lajin parissa.

Kuten sanoin, normaalisti fyysisesti kehittynyt tyyppi pystyy golfia pelaamaan. Puhut varmaankin nyt huipputason kilpagolfista, jossa hyvät fyysiset ominaisuudet ovat useimmille edellytys pärjäämiselle.

Puhutaan eri asioista, kun on kyse siitä kuka voi lajia harrastaa ja kuka nousee WR listoilla korkealle.

Kannattaisiko sinun jo lopettaa itsesi nolaaminen? Vaikken aina ole teeässän kanssa samaa mieltä, niin tiedän ihan takuulla hänen tietävän käsillä olevista asioista pikkaista vaille enemmän kuin mitä sinä ja minä tulemme ikinä oppimaan.

ts kirjoitti: (15.2.2011 21:04:30)

Aika harvat edes 12v. Koita nyt ymmärtää, että mä nään tota jatkuvasti ja tiedän ihan hemmetin hyvin mistä homma kiikastaa. Tiettty nopeus lapaan pitää saada, että homma olis yhtään mielekästä ja sen harva pystyy edes ensimmäisen vuoden aikana tuottamaan noista junnuista. Ja vielä pitäs siihen perkuleen palloon osuakin hyvin, joka vaatii myös sen vuoden. Ja llähes ainoan lajin parissa, jossa ihminen onnistuu saamaan itsensä niin suuren häpeän valtaan epäonnistuessaan.

Kivahan siihen on tarjota kaikkia lähipelijuttuja sun muuta lääkkeeks, mutta kun ne junnut haluu sen pallon lentävän. Sen takia ne sinne rangellekin hinkuu ja kaivaa draiveria bägistä, että sais pitkälle. Ja taas vaan puuttuu Viialasta se viinakauppa.

Enkä missään vaiheessa ole sanonut, etteivät pystyisi pelaamaan, mutta kun pallo ei lennä kunnolla, niin intoa ei synny. Sama tilanne aloittelevien naisten kanssa hyvin pitkälti. Pitää olla pirun hyvä tekniikka ja voimantuoton palaset kunnossa, että pallo lentää innostukseen riittävälle tasolle. Ukothan sen räimii vaikka pelkillä käsillä. Ikävä kyllä.

Kun mä kerta puhun skeidaa jatkuvasti, niin vastaa yksinkertaiseen kysymykseen: Miksi naistet lyövät niin paljon miehiä lyhyemmälle?

Sitten voit ottaa esimerkiksi pari pitkälyöntistä naista, kuten Carmen Alonson ja Laura Daviesin. Oliskohan voimalla jotain tekemistä asian kanssa?

On selvää, että kehittyvä lapsi ei saa palloa mitenkään lentämään yhtä pitkälle kuin aikuinen mies. Toki myönnän sen, että voimasta ei ole golfissa haittaa. Mutta on kuitenkin valheellista väittää, että ongelmat johtuvat voiman puutteesta.

Se mikä on todellinen ongelma, on kenttien pituus. Tavallinen, keskimääräinen klubikentillä kiertävä miesharrasta keltaisilta pelatessaan pelaa varmuudella ainakin kilometriä liian pitkää kenttää suhteessa taitotasoon.

Puhumattakaan junioreista. Heidän tulisi päästä pelaamaan kenttää, joka on miinus kaksi kilometriä punaiselta tiiltä. Kun jonkinlainen lyöntitaso on saatu aikaan, pitäisi kentän pituuden olla sellainen, että onnistuneilla lyönneillä griinille olisi mahdollisuus päästä regulaatiossa. Kun kehityksen myös lyönnin mitta kasvaa, mennään kentällä taaksepäin. Ei kuitenkaan koskaan niin kauas että kierroksella rupeaa menemään sata lyöntiä.

Absoluuttinen lyöntimitta ei saisi olla se ongelma. Kentän ja lyöntipaikkojen pitää mahdollistaa pelaaminen jopa lapsen lyöntimitoilla. Ja vastaus tähän ei ole mikään onneton par3 kenttä.

KL kirjoitti: (15.2.2011 21:13:18)

Kannattaisiko sinun jo lopettaa itsesi nolaaminen? Vaikken aina ole teeässän kanssa samaa mieltä, niin tiedän ihan takuulla hänen tietävän käsillä olevista asioista pikkaista vaille enemmän kuin mitä sinä ja minä tulemme ikinä oppimaan.

Turha yrittää provosoida. Ts:n kommentointi on minusta asiallista, mutta jyrkkää, ja samalla tyylillä hänelle vastataan.

Nimetön

No niin, otetaas lasi punkkua rohkasuksi. Yleisin kommentti verkkareista on, että ne on tyylittömät. Heitänpäs kysymyksen, miksi golfkentällä pitää olla tyylikäs? Vastaan itse: Koska omistajat näin haluavat. Miksi omistajat näin haluavat? Ja vastaan veikaten: Koska omistajien keski-ikä on lähempänä seitsemääkymmentä kuin kolmeakymmentä.

Nuo ts:n mainitsemat syyt ovat varmasti oleellisimmat syyt siihen miksi nuoret eivät lajin pariin innostu. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että imago on myös yksi syy. Osa vanhemmista ei lastaan golfin pariin helpolla laita, koska se on heidän mielestään herrojen laji. Hiukan kun löysättäis, niin voitais imagoa saada kohotettua hiukan urheilullisempaan suuntaan.

Muistan vaan kun itte astelin aikuisena miehenä ensimmäisiä kertoja rankelle ja klubille, niin päälimmäisenä oli mielessä vaatetus ja käyttäytyminen. Jos lapset ja aikuiset joutuvat moisia ajattelemaan aloittaessaan harrastuksen, niin siinä jää monta lahjakkuutta lajin pariin tulematta. Kyllä ne etiketit oppii ajan kanssa vaikka olis minkälainen satamajätkä.

Mulla on kaksi poikaa joista kumpikin aikoinaan aloitti golfin. Nuoremmalle maksan vielä jäsenmaksun tulevalle kaudelle, vanhempi lopetteli jo pari kautta sitten. Kumpikin pojista aloittivat lajin vapaaehtoisesti, patistelematta, ja olivat alussa innoissaan lajista. Ei noissa golfklubien etikeissä kummallakaan mitään ihmettelemistä ilmennyt, ei meillä kotonakaan esim. syödä lakki päässä. Hyvä luonteva käytös klubilla pulppusi ihan kotikasvatuksesta. Laji ei vaan pitemmän päälle innostanut kumpaakaan niin että siitä olisi tullut ykkösharrastus. Aika näyttää jos myöhemmin herää innostus uudestaan. Jokainen kasvattakoon ja kasvattaakin lapsensa omalla tavallaan, lajiin kuuluvat etiketit eivät mielestäni syö nuoria lajin parista.

ts

.

Et. Sä vaan väitit, että niiden käytön kieltäminen on golfin aloittamisen este junnuilla. Minä sitten ystävällisesti kerroin ammattilaisen käsityksen todellisista ongelmista.

Mutta toi sun viimeinen viesti oli pitkälti asiaa. Sen takia mä olen peuuttanu alottavia junnuja jo vuosia 150m paalulta. Se vaan ei poista tuota keskeistä aloittamisen ongelmaa.

Jos lajin kasvu on pelkästään pukeutumisesta kiinni, niin olkoon perkele!

Pukeutumisetiketti on puhtaasti rajanveto kysymys. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, jos joku pelaisi siisteissä farkuissa, mutta jos farkut ja T-paita sallittaisiin, olisi rajanveto vaikeaa ja valitettavasti suuri joukko arvostelukyvyttömiä porsaita lampsisi klubille paskaisissa revenneissä dongareissaan ja virttyneessä T-paidassaan.

Mitä tulee nuorisoon, iso osa nuorista pukeutuu siististi ja värikkäästi ja monelle pelaajalle pukeutuminen on osa harrastusta. Jos jollekin lökäpöksylle kynnys pukeutua siististi kasvaa liian suureksi, pysyköön skeittirampillaan ja poissa jaloista. Sellainen nuori, joka mukautuu golfetikettiin sääntöineen ja pukeutumisineen on tervetullut lajin pariin. En kaipaa noita naamaansa rääpiviä räkänokkia golfklubilleni.Tosin, eivätpä he kyllä harrasta juuri muutakaan.

Itse olen tavallinen duunari, mutta mulle ei ole koskaan tuottanut tuskaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla. Oman poikani tultua lajin pariin, hänelle on ollut itsestään selvää siisti pukeutuminen, vaikka ei ole Lacosteissa kulkenutkaan. Hatun poisottaminen klubin ulko-ovella jne. on aina ollut hänelle itsestään selviä asiaoita. Suuri osa tästä on tullut kotoa, mutta golfharrastuksella on ollut merkittävä vaikutus siihen että nuori mies saa ihailua käytöksestään ja koko olemuksestaan vanhemmilta ihmisiltä.

Muuten. Meillä on P&P kenttä, jossa saa pelata farkuissa, mutta aika vähän niitä siellä näkyy.

t. nimim -Saako pesäpalloa pelata Speedon uimahousut jalassa? Entä merkittömissä?

ts kirjoitti: (15.2.2011 21:36:38)

Mutta toi sun viimeinen viesti oli pitkälti asiaa. Sen takia mä olen peuuttanu alottavia junnuja jo vuosia 150m paalulta. Se vaan ei poista tuota keskeistä aloittamisen ongelmaa.

No en tiedä vaikka osittain poistaisikin. Junnutkin tajuavat, että nyt tehdään jotain erikoista kun ei lyödäkään tiipaikalta. Ampparin kyljessä pitäisi olla tiipaikka, josta pelaaminen olisi täysin normaalia kunnes tietty taso saavutetaan.

Antaapa verkkarihommat olla. Enemmistö päättäkööt, miten missäkin pukeudutaan. Totean vain, että itseäni ei haittaa jos joku kentällä pyörii verkkarit jalassa.

Nimetön

TeesHot kirjoitti: (15.2.2011 21:40:04)
    Pukeutumisetiketti on puhtaasti rajanveto kysymys. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, jos joku pelaisi siisteissä farkuissa, mutta jos farkut ja T-paita sallittaisiin, olisi rajanveto vaikeaa ja valitettavasti suuri joukko arvostelukyvyttömiä porsaita lampsisi klubille paskaisissa revenneissä dongareissaan ja virttyneessä T-paidassaan.

Muuten. Meillä on P&P kenttä, jossa saa pelata farkuissa, mutta aika vähän niitä siellä näkyy.

Sähän kumoot nätisti ton ensimmäisen kappaleen tuolla viimeisellä.

ts

Kualeppi kirjoitti: (15.2.2011 21:35:10)
    Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että imago on myös yksi syy. Osa vanhemmista ei lastaan golfin pariin helpolla laita, koska se on heidän mielestään herrojen laji. Hiukan kun löysättäis, niin voitais imagoa saada kohotettua hiukan urheilullisempaan suuntaan.

Me vedetiin kentällä (kiitos OY:n loistavan asenteen) viime kesänä ilmaisia junnukursseja muistaakseni 8 kappaletta vai olikos jopa 10. Ihan sama mikä luku, koska kaikki täyttyivät heti ja paljon enemmän olis ollu tulijoita.

Klisheitä tarjotaan usien selitykseks monelle asialle ja sitkeästi ne tuntuvat elävän väen keskuudessa. Faktojen ymmärtäminen on kuitenkin se pohja, jolta voidaan lähteä ongelmia ratkomaan selitysten keksimisen sijaan.

Paljon on ratkaisuja löydetty ja varmasti löytyy vielä lisää. Golfin etiketti tai pukeutumisvaatimukset eivät koskaan kuitenkaan ole olleet edes listalla. Oikeesti aika moni noista alottavista ihan oikeesti haluis näyttääkin golfarilta ja pukeutua sen mukaan.

Mitähän Milanin veskarille kävi?
    Kuten aikaisemmin olen kirjoittanut niin meillä oli aikoinaan ns ’neekeri-tiit’. Ei sieltä kukaan avannut.
    Oli alentavaa.
    Meidän junnuille kelpaa oma par-3 hyvin. Tervetuloa vaan meille junnujen kanssa par-3 pelamaan ja iskäkin voi ottaa bägin mukaan.

ts kirjoitti: (15.2.2011 21:57:06)

Kualeppi kirjoitti: (15.2.2011 21:35:10)
    Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että imago on myös yksi syy. Osa vanhemmista ei lastaan golfin pariin helpolla laita, koska se on heidän mielestään herrojen laji. Hiukan kun löysättäis, niin voitais imagoa saada kohotettua hiukan urheilullisempaan suuntaan.

Me vedetiin kentällä (kiitos OY:n loistavan asenteen) viime kesänä ilmaisia junnukursseja muistaakseni 8 kappaletta vai olikos jopa 10. Ihan sama mikä luku, koska kaikki täyttyivät heti ja paljon enemmän olis ollu tulijoita.

Klisheitä tarjotaan usien selitykseks monelle asialle ja sitkeästi ne tuntuvat elävän väen keskuudessa. Faktojen ymmärtäminen on kuitenkin se pohja, jolta voidaan lähteä ongelmia ratkomaan selitysten keksimisen sijaan.

Paljon on ratkaisuja löydetty ja varmasti löytyy vielä lisää. Golfin etiketti tai pukeutumisvaatimukset eivät koskaan kuitenkaan ole olleet edes listalla. Oikeesti aika moni noista alottavista ihan oikeesti haluis näyttääkin golfarilta ja pukeutua sen mukaan.

Hieno juttu tuollainen. Kuinka monta saitte jäämään lajin pariin tuon kokeilun perusteella?

Kualeppi kirjoitti: (15.2.2011 21:44:39)

TeesHot kirjoitti: (15.2.2011 21:40:04)

Sähän kumoot nätisti ton ensimmäisen kappaleen tuolla viimeisellä.

Mä mitään kumoo.
    Jos pukeutumisetiketti höltyisi yleisesti, voisi tuo kuvaamani skenaario toteutua.
    Toihan vain kertoo sen että lopulta ihmiset ei edes viihdy golfkentällä farkuissa ja useimmat kunnioittavat sitä pukeutumisen etikettiä.
    Lajiin tutustuminen ei vaadi garderoobin uusimista, jos ei nyt satu omistamaan tarkoituksen mukaisia asusteita, eikä Par3 radalla vaadita myöskään greencardia. Siinä sitä kynnyksen madaltamista.

Jos Par3 radalla joku pelaa farkuissa, sen ei tarvitse levitä kaikille golfkentille, eikä meidänkään kentällä ’pitkille radoille’. Olen ollut vieressä todistamassa ruotsalaisen ihmettelyä suomalaisella golfklubilla, kun eivät päässeet pelaamaan farkuissa, tennareissa ja T-paidassa. Voi sitä ihmettelyn määrää, mutta maassa maan tavalla.

Sopivalla tavalla pukeutuminen kuuluu hyviin tapoihin. Niiden oppiminen ei ole vaikeaa nuorillekaan eikä edes vastenmielistä. Kaikki lähtee jo kotoa ihan normaalista tapakasvatuksesta kuten tuossa edellä tuli parissakin meilissä hyvin esille. Ja, tämä pätee kaikkeen muuhunkin eikä missään tapauksessa pelkästään golf’iin.

Golf’in etikettiin liittyy pukeutumisen ohella paljon muutakin huomioitavaa. Mielestäni on tärkeää että kaikenlaisesta hyvästä perinteestä pidetään kiinni. Muuten saattaa käydä niin ettei kellään ole kivaa. Keskustelua ja esimerkkejä huonosta käytöksestä löytyy mm. forum’in eräästä toisesta topic’ista (kts. sylkijjä woods).

Vai että Suomen golfin juniorituotannon ongelmat ratkaistaisiin sillä, että vapautettaisiin pukeutumiskoodit kentillä? Voi hyvät ihmiset sentään näitä kommentteja! Kenenkään pelaaminen ei lopu pakkoon pistää kauluksellinen paita päälle. Kyllä ne ongelmat on toisaalla.

Tuntien suomalaisten surkean historian pukeutumisessa niin on pelkästään positiivista että on olemassa jonkinlainen ohjeistus siitä että mitä pitää laittaa päällensä. Materiaaleja ja malleja löytyy nykyään niin paljon että ei tarvitse pukeutua enää kuin romanit raveihin vaan nuorillekin löytyy persoonallisia vaatteita ja myös edullisesti.

Ulkomaille kirjoitti: (15.2.2011 21:41:28)

Enemmistö päättäkööt, miten missäkin pukeudutaan. Totean vain, että itseäni ei haittaa jos joku kentällä pyörii verkkarit jalassa.

No ei helvetissä anneta enemmistön päättää näitä asioita! Silloinhan kentillä pyörisi persuja äänestävää, verkkareissa viihtyvää kurjalistoa.

On parempi, että ne päättävät. joilla on myötäsyntyinen hyvä maku ja silmää luontevalle eleganssille. Annetaan äänivalta jatkossakin vain herrasmiehille!

KL kirjoitti: (15.2.2011 16:17:19)
    Pukeutumisohjeet on kirjattu etikettiin niitä varten, joilta puuttuu tyylitaju. Ikävä kyllä sekään ei tunnu riittävän.

Minusta on mukavampi katsella tyylikkäästi pukeutuneita ihmisiä kuin tyylittömästi. Puttarijarin ehdotus kentistä, joilla saa kulkea verkkopaidassa ja tuulipuvussa sopii minulle varsin mainiosti, kunhan tiedän etukäteen mikä kenttä on kyseessä. Osaan sitten suunnistaa jollekin toiselle kentälle.

Minä en itse asiassa kirjatusta etiketistä löytänyt mainintaa pukeutumisesta….

Nimetön

Tulipas hyvää vääntöä turhanpäiväisestä aiheesta. Taidanpas mennä kalsareisilleen maate.

Tottenham Hotspur johtaa. Meikäläisen suosikki since noin 1958-60.
    Kyllä 2XL ei pääsetetä lökäpehvaverkkaripelaajia tähän lajiin.

Kualeppi kirjoitti: (15.2.2011 23:38:01)
    Tulipas hyvää vääntöä turhanpäiväisestä aiheesta. Taidanpas mennä kalsareisilleen maate.

Oisko jo vähäsen kevättä ilmassa? Ei kai leikatun väyläruohon mehevä haju jo tunge sieraimiin? Aamukaste kimmeltele ajatuksissa griinillä?

Täällä on kovasti hyökätty etikettiin kiinnen. Kuka sitten minkäkin väriseen mutta hyvin tuntuu kolisevan. Se on oikein eikä sii millään muotoa alkomahoolin väärinkäyttöä. Jatketaan samaan malliin, vain hullu sylkee lasiin.

Nimetön

Husqvarna kirjoitti: (15.2.2011 23:55:27)

Kualeppi kirjoitti: (15.2.2011 23:38:01)

Oisko jo vähäsen kevättä ilmassa? Ei kai leikatun väyläruohon mehevä haju jo tunge sieraimiin? Aamukaste kimmeltele ajatuksissa griinillä?

Niin paljon kevät polttelee, että taidan mennä halliin tänään huiskimaan.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 170)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #446128 kohteessaHyökkäys etikettiin

Etusivu Foorumit Yleistä Hyökkäys etikettiin