Aihe: hybridit vs. raudat - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

hybridit vs. raudat

Etusivu Foorumit Välineet hybridit vs. raudat

Esillä 18 viestiä, 26 - 43 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • eitietoo kirjoitti: (8.8.2009 22:27:01)
    Tärkeintähän tällä tasolla on, että golf on hauskaa ja helppoa. Rautakierroksiakin on tältä kaudelta takana joitakin, mutta hybrideillä vaan tulee parempia tuloksia.

Suosittelen lämpimästi.

Sama täällä, yhdyn täysin edellä sanottuun.

Kiitos vastauksista.

Kiva huomata, etten olisi ainut ’hybridihemmo’ kentällä. Ikää on minullakin jo sen verran (45), että nuoruuden vetreys on taakse jäänyttä elämää. Nykyisin kuvaavampaa on ’hidas mutta kankea’. Kröhm…kyllähän tuokin ominaisuus olisi tietysti mairittelevampaa jossakin toisessa yhteydessä ; O

Hankalaksi hybridi-setin hankinnan tekee se, että en ole vielä yhdessäkään pro-shopissa tai demo-päivillä törmännyt tällaisiin. Ostaminen ’sika säkissä’ on hieman hmmm…arveluttavaa. Pitänee tilata yksittäinen maila aluksi ja hommata sitten muut myöhemmin, mikäli tunnen ko. mailan omakseni.

Suomesta ei taida olla saatavissa kuin Mitsushiban setti eli lahden takaa tarvinnee nuokin hankkia. Ainakin Thomas Golf, Forgan ja Bang tällaisia markkinoivat. Joitakin myydään yksittäin ja toisia vain sarjoina.

Taidan jättää bagiini vanhat wedget (56,52), väyläpuut (3,7) ja hybridit (22,25). Eli uudet hybridit voisivat olla PW,9,8,7 ja 6. Ehkä näin tai sitten ei…

vemuli kirjoitti: (10.8.2009 21:55:56)
    Suomesta ei taida olla saatavissa kuin Mitsushiban setti eli lahden takaa tarvinnee nuokin hankkia. Ainakin Thomas Golf, Forgan ja Bang tällaisia markkinoivat. Joitakin myydään yksittäin ja toisia vain sarjoina.

Wishon 785hf ja Wishon 730cl

Mika Hekkanen kirjoitti: (10.8.2009 22:06:35)

Oletko Mika itse kokeillut noita? Olisi kiva kuulla fiilikset vrt perussettisi.

Mil Phickelson kirjoitti: (10.8.2009 22:33:02)

Mika Hekkanen kirjoitti: (10.8.2009 22:06:35)

Oletko Mika itse kokeillut noita? Olisi kiva kuulla fiilikset vrt perussettisi.

Mahdottoman vaikeita ovat minulle. Väärän kätisiä 🙂

Hyvää palautetta olen tosin kuullut etenkin tuosta 730cl-setistä, ne ovat toimineet yleensä mainiosti pelaajilla, joilla on hankaluuksia lyödä raudoilla kelpo osumia.

Miten olisi suurempiloftiset väyläpuut hybridien vaihtoehtona, kts Alpha RX Low Pro 36-astetta; voi olla huima kokemus: pidemmälle, korkeammalta, tarkemmin.

Kiva huomata, etten olisi ainut ’hybridihemmo’ kentällä. Ikää on minullakin jo sen verran (45), että nuoruuden vetreys on taakse jäänyttä elämää. Nykyisin kuvaavampaa on ’hidas mutta kankea’. Kröhm…kyllähän tuokin ominaisuus olisi tietysti mairittelevampaa jossakin toisessa yhteydessä ; O

Hankalaksi hybridi-setin hankinnan tekee se, että en ole vielä yhdessäkään pro-shopissa tai demo-päivillä törmännyt tällaisiin. Ostaminen ’sika säkissä’ on hieman hmmm…arveluttavaa. Pitänee tilata yksittäinen maila aluksi ja hommata sitten muut myöhemmin, mikäli tunnen ko. mailan omakseni.

Ainakin Diswestissä on Tour Edgen hybridisettejä ollut jo pari vuotta sitten hypisteltävänä. Oli ihan hauska kokeilla mm. hybridiwedgejä, mutta ei ne kaltaiselleni nuorelle (43v) ja notkealle ollut vielä tarpeen 😉
    Edelleen rauta1 tarttuu helpommin käteen kuin 22 asteinen hybridi 😮

4par kirjoitti: (10.8.2009 23:26:50)
    Miten olisi suurempiloftiset väyläpuut hybridien vaihtoehtona, kts Alpha RX Low Pro 36-astetta; voi olla huima kokemus: pidemmälle, korkeammalta, tarkemmin.

Älä viitsi 4par hullua yllyttää. Tosin lähestulkoon kaikki muuhan on jo kokeiltu – paitsi – ehkä – graffavartinen putteri ja 43′ SW. 🙂

4par kirjoitti: (10.8.2009 23:26:50)

Saattaisi toimia hyvinkin. Näyttäisi vain loppuvan vääräkätisten loftit 27-asteeseen : )

eitietoo kirjoitti: (9.8.2009 23:18:26)
    Itse täytin juuri 50 joten ’pappamailat’ sopii silläkin tavoin paremmin minulle. Nuoret pelatkoon aivan rauhassa raudoilla ja niillä pitääkin aloittaa, mutta kun ikää tulee, niin sitä alkaa arvostamaan pelin helppoutta.

Olisi kiva, jos joku kirjaisi hybridikokemuksiaan myös muista kuin niistä tavallisista rauta-3:n ja 4:n korvaajista.

Rautapelaajien toteamukset, jotta ’hybrit on turhia’ on jotenkin niin itsestään selviä, että kannattaakohan niitä edes kirjata tähän ketjuun.

Kerroin jo tuolla edellä, että minulla raudat toimivat paremmin. Sen jälkeen olen hankkinut uuden 19-asteisen ja pitempivartisen hybridin. Ei sekään kyllä toimi yhtä varmasti kuin rauta 3, joskin sillä kyllä lentää onnistuessa selvästi pitemmälle. Toistaiseksi molemmat ovat bägissä.

Eikä tämä ole ikäkysymys. Minä pääsen ensi vuonna jo oikeaan pappasarjaan eli kuusvitosiin. Suosittelen tutustumista täällä olevaan pitkään suunnanvaihtoketjuun. Nautittavaa pelinhelppoutta voi hankkia sitäkin kautta.

Viikinki kirjoitti: (17.5.2009 16:22:42)
    Itse en ole mitä Golf guru mutta sen verran olen huomannut/oppinut että rauta3 on aivan mahdoton maila eli 21 asteineen hybridi ehtodamasti parempi valinta. Rauta4 ja 5 ovat kysymysmerikeija, pitäisi pystyä lyödä mutta hybridi olisi helpompi ja turvallisempi valinta…

Vaatii hieman treeniä ja hyvää swingiä pelata i3:lla. I3:lla chippaa vaikka raffista jos paketti on kasassa ja stanssissa balancea. Mun i3 on sun i3:sta tuumaa pidempi ( oletan ) ja alkaa toimia viimeistään syksyllä kun kunto alkaa olla kohdillaan.

Hankin H2:n jotta pääsee edes yrittämään par-5:set kahdella päälle ( siis pisimmät..lyhyet päässee drive + i5:lla ). Väitän että H2 on 10-20 metriä pidempi väylällä kuin i3. Väyläpuilla en ole oppinut lyömään, joten tämä H2 korvaa ne.

Tämä on herkkä laji ja kaikilla mailoilla kandee opetella lyömään..valintaa on sitten se mitkä ottaa bägiin mukaan.

Oletkos -no eagle- tulossa Ruuhelle mestiksiin esittelemään H2 toimintaa? Lämmöllä muistelimme entisen pron kanssa parinvuoden takaista ikimuistoista vierailuasi.

-no eagle- kirjoitti: (11.8.2009 12:20:00)
    Vaatii hieman treeniä ja hyvää swingiä pelata i3:lla. I3:lla chippaa vaikka raffista jos paketti on kasassa ja stanssissa balancea. Mun i3 on sun i3:sta tuumaa pidempi ( oletan ) ja alkaa toimia viimeistään syksyllä kun kunto alkaa olla kohdillaan.

Väyläpuilla en ole oppinut lyömään, joten tämä H2 korvaa ne.

Joo, se vaatii vain hieman treeniä ja hyvää svingiä pelata väyläpuilla.

Mitä siinä sitten menettää, jos vaihtaa raudat väyläpuihin/hybrideihin (muuta kuin rahaa)? Kärsiikö tarkkuus, tuntuma, alakierre, yläkierre, sivukierre, imago, uskottavuus tms.?

Kun useissa julkaisuissa mainitaan, että hybridit ovat helpompia/anteeksiantavampia mailoja kuin raudat, niin miksi niitä sitten ei käytännössä näe kentällä kuin ainoastaan pitkien rautojen korvaajina? Eihän rautamailat voi olla sinällään mikään itsetarkoitus?

Miksi pitäisi opetella lyömään alkuun raudoilla, jos ne kerran ovat vaikeammat kuin hybridit? Ja sitten tämä usein kuultu ohje kokenemmilta: ’ensin pitää oppia lyömään raudoilla, sen jälkeen voi vasta siirtyä puihin/hybrideihin’. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Luulen, että golf on sen verran konservatiivista touhua, että menee vuosia vapautua vanhoista/totutuista tavoista ja mielikuvista.

Kun opettelee lyömään, niin se on ihan sama mitä käteen laitetaan. Raudat ei todellakaan ole mitenkään vaikeita, eivät edes ne pitkät raudat, kunhan osaa lyödä.
    Huonommille pelaajille myydään pelastusta välineiden avulla, vaikka ne eivät tuupparista tee koskaan huippua.
    Se on ihan sama minkälaisia välineitä käyttää, kunhan ne sopii omaan peliin.

Paksupekka kirjoitti: (12.8.2009 12:01:38)
    Kun opettelee lyömään, niin se on ihan sama mitä käteen laitetaan. Raudat ei todellakaan ole mitenkään vaikeita, eivät edes ne pitkät raudat, kunhan osaa lyödä.
    Huonommille pelaajille myydään pelastusta välineiden avulla, vaikka ne eivät tuupparista tee koskaan huippua.

Mä en oo koskaan opetellutkaan kun ei siitä mitään kuitenkaan tule. Kesänä parina vaan huomasin että toi rautanelkkuhyrpetti on ollut varmin keppi minun pelissäni. Siitä se idea sitten lähti.

Paksupekka kirjoitti: (12.8.2009 12:01:38)
    Se on ihan sama minkälaisia välineitä käyttää, kunhan ne sopii omaan peliin.

Juuri näin.

vemuli kirjoitti: (12.8.2009 11:11:59)
    Mitä siinä sitten menettää, jos vaihtaa raudat väyläpuihin/hybrideihin (muuta kuin rahaa)? Kärsiikö tarkkuus, tuntuma, alakierre, yläkierre, sivukierre, imago, uskottavuus tms.?

Kun useissa julkaisuissa mainitaan, että hybridit ovat helpompia/anteeksiantavampia mailoja kuin raudat, niin miksi niitä sitten ei käytännössä näe kentällä kuin ainoastaan pitkien rautojen korvaajina? Eihän rautamailat voi olla sinällään mikään itsetarkoitus?

Miksi pitäisi opetella lyömään alkuun raudoilla, jos ne kerran ovat vaikeammat kuin hybridit? Ja sitten tämä usein kuultu ohje kokenemmilta: ’ensin pitää oppia lyömään raudoilla, sen jälkeen voi vasta siirtyä puihin/hybrideihin’. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Luulen, että golf on sen verran konservatiivista touhua, että menee vuosia vapautua vanhoista/totutuista tavoista ja mielikuvista.

Oman kokemukseni mukaan hyrpedit sopii lofteille joilla lyödään niin sanotusti täyttä swingiä. Elikkäs lyhyet raudat eivät enää ole mielekkäitä. Joku siinä tuntumassa mättää vaikka niillä pallon saakin helposti menemään. Viimeistään kernin reunuksella tulee väistämättömiä onkelmia tuntumapuolella. Tosin tossa viime linnan reissulla onnistuin chippaamaan hyvinkin rautakutoshyrpällä pariin metriin tikusta, mutta se olikin vähän erilainen tilanne.

siliveri kirjoitti: (11.8.2009 22:13:54)
    Oletkos -no eagle- tulossa Ruuhelle mestiksiin esittelemään H2 toimintaa? Lämmöllä muistelimme entisen pron kanssa parinvuoden takaista ikimuistoista vierailuasi.

Ilmanmuta..meinaskin se pro hävitä mulle ekalla 9:llä mutta sai hieman kaulaa kahdella vikalla reiällä…seuraavat 27 reikää olivatkin puhdasta tuskaa mulle…kuten koko Ruukin keikka viime suvena.

Ilman muuta tulen…koska on kisat ?

Vastaan itse…15-16.9.2009

Kentästä:

Ruuhikosken golfkenttä on haasteellinen ja tutustumisarvoinen kohde. Kentän monipuolisuus ja vaihtelevuus yllättää joka vuosi meillä käyneet vieraat. Kenttämme greenit ovat loistavassa kunnossa, väylät ovat leveitä, mutta yllätyksiä täynnä, vesiesteitä löytyy 10 eri väylältä. Kenttämme suunnittelija Robert Trent Jones Jr, on suunnitellut kenttämme kansainväliset mitat täyttäväksi. Kenttämme luonnetta voidaan pienillä muutoksilla vaihdella eri asteiseksi. Kentällämme järjestetään tänä vuonna kahdet SM-kisat ja muutenkin kilpailukalenterissamme on runsaasti kisoja.

——

Täytyy sanoa, että haastava kenttä…saan 18:lla 22 slopeksi keltaisilta. Koetan sovitella jos pääsisin sinne…olishan se hyvä katsoa mikä on päivän kunto nyt kun yhteenkään kisaan en ole vielä osallistunut ja kierrosmääräkin kasvaa mestiksissä 50%:lla niin että heilahtaa. Loisi hyvän tatsin/pohjan paikallisen arkkitehtipoppoon kisoihin.

Kiitos silveri pyynnöstä. Tsiigaa mun kenttähaave http://a4worx.blogspot.com:ssa !

Esillä 18 viestiä, 26 - 43 (kaikkiaan 43)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309448 kohteessahybridit vs. raudat

Etusivu Foorumit Välineet hybridit vs. raudat