Aihe: Hybridi chipeissä - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Hybridi chipeissä

Etusivu Foorumit Yleistä Hybridi chipeissä

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Testailin eilen uutta mailaani. Wishonin 21 asteinen hybridi True Temper TX-90 varrella. Hyvän tuntuinen peli, mutta se ei ole nyt pääasia: Vuoron alkamista odotellessani lämmittelin chippailemalla. Kokeilin myös chipata hybridillä. Homma toimi aika mukavan tuntuisesti. Maila on jämäkämmän tuntuinen kädessä ja paremmin kontrollissa kuin graffavartinen puu ja pallon lähti rullaamaan hyvin heti maahan osuttuaan. Mites luonnossa, onko kukaan kokeillut?

En ole kokeillut, mutta…

… minkä mittainen tuo hybridisi on? Oma drivingironhybridimöhkäleeni on 41′ eli puuseiskan mittainen, 1,5′ pidempi kuin rautaykkönen – ei ole mielessä ensimmäisenä ajatuksena herkkään lähipeliin tuon takia. Napahybridichipperi? Hmmm… 🙂

INI

Olen käyttänyt vastaavaa mailaa kaksi vuotta. Chippaillut en juurikaan ole, mutta vaikesta paikasta greeniä lähestyttyessä, esim. puiden alta kun vaaditaan matalaa lentorataa, maila on todellinen aarre. Punch-lyönti lasketulla otteella on helpompi ja varmemmin ennustettavissa kuin raudoilla.

mittaa 40 tuumaa. Pidin kiinni melko alhaalta varresta, mutta en tukenut vatsaan.

Pitää kasvattaa sitä vielä vähän niin sitten onnistuu:-)

Onnea hyvästä valinnasta. Itselläni on vastaava maila muutaman vuoden takaa ja se istuu I2:n ja I4:n välissä pyvästi korvaten myös puu-5:n. En ole kyllä mailalla koskaan chipannut, mutta miksei maila chipissäkin toimi jos olet esim. kivikovalla alustalla lähellä griiniä. Mailahan liukuu ja on raskas syrjäytäämään risuja ja männynkäpyjä matkalla.

Raskas rescue on kultaa väyläbunkkerissa 150-180m griinistä, griiniosuma on ihan mahdollinen jos osut palloon puhtaasti. Olen myös tärskäytellyt griinin ääreen kevyestä raffista jopa 180m:n päästä griiniistä.

Olen kokeillut luonnossa… joskus 70-luvun lopulla, ennen nykyiseen vaimooni tutustumista.

Ei sitä tosin siihen aikaan hybridiksi nimitetty.

Käpy selän alla?

Voi olla, että olikin. Nyt kun mainitsit ymmärrän miksi vastapuoli voihki.

25-asteinen hybridi on ollut ehkä tuloksen kannalta (putterin lisäksi) paras mailani. Merkki on Tour Edge iron-wood. Sillä voi tällainen huonompikin pelaaja tehdä kymmeniä variaatioita lyönteihin. Ainoa mikä ei onnistu, on pystysuora lyönti ylöspäin bunkkerista. Kahden mailan kisassa tein sillä ja putterilla 81 (par 72).

Jos Parti miellyt tuohon 21-asteisiin, voisi seuraava hankkimasi (rakentamasi) olla esim. 27-asteinen, jolla pääsee jo täysikasvuisten puidenkin yli.

Minulla on sekin – joten kahta en vaihda.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #382921 kohteessaHybridi chipeissä

Etusivu Foorumit Yleistä Hybridi chipeissä