Aihe: HS ja golfurheilu - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

HS ja golfurheilu

Etusivu Foorumit Yleistä HS ja golfurheilu

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Osaakohan kukaan arvailla, mistä voisi johtua maamme johtavan sanomalehden urheilutoimituksen täydellinen hiljaisuus sellaisen merkittävän golfurheilutapahtuman kuin reikäpelin maailmanmestaruuskilpailujen kohdalla? Ei riviäkään, ei mainintaa edes maanantain lehden tulosluettelossa. Voisikohan olla niin, että Helsingin Sanomien urheilutoimittajat eivät ole henkilökohtaisella tasolla kiinnostuneita goilfista eivätkä siitä syystä palvele lukijoitaankaan?

Olen ihmetellyt samaa asiaa jo vuosikaudet. Luulisi jo tilastojenkin perusteella olevan aihetta harkita golfin laajempaa näkyvyyttä lehden palstoilla. Asuuhan tiheimmällä levikkialueella, pk-seudulla, kolmannes golfin harrastajista.

Nyt esimerkiksi naisten pesäpallomestaruutta hehkutettiin monella palstalla ja värikuvin. Lajia seuraavat fanit ovatkin ilmeisesti Hesarin urheilutoimituksen palveluksessa. Molemmat.

Olisin odottanut, että 11. viheriöllä viuhahtanut ilmeisen hyväkeuhkoinen daami edes olisi ylittänyt uutiskynnyksen. Mutta senkään vertaa ei heteroita toimituksesta löytynyt..

Olemme viime vuodet lukeneet ilmeisesti eri painoksia, kun minun Hesarissani golfia on käsitelty hyvin laajasti monen eri toimittajan tekemänä. Hesarin urheilutoimituksesta aika iso osa harrastaa lajia, mikä näkyy myös juttujen sisällössä.

On totta, että viikonlopun kisa oli riittävän iso uutiskynnyksen ylittämiseen, mutta ehkä toimitus vetää henkeä Blomqvistin seuraamisen (Reponen taisi viettää viikon Brittein saarilla sitä varten) ja Talin kisan näkyvän uutisoinnin jälkeen.

Golf ei muuten ole ainoa laji, jonka harrastajat ihmettelevät huonoa medianäkyvyyttä:)

Nyt olisikin mielenkiintoista kuulla, missä lehdessä tästä on uutisoitu. Siis Suomessa. Ei ainakaan Aamulehdessä, nääs.

Muistelin, että ollaan aikaisemminkin jahkailtu samaa asiaa. Ja olin oikeassa. Niinkuin yleensä olen!

Epäilenpä, että sinulla on jokin kytkös Hesariin? Ettet vain olisi todistajana omassa asiassasi..?

Lue lisää: aikaisempi keskustelu

sv

Suomi on niin pieni maa, että tänne mahtuu vain muutama laji, joita kaikki lehdet orjallisesti seuraavat.

Hesarilla olisi valtalehtenä mahdollisuuksia monipuolistaa tilannetta, mutta esim. golfin seuraaminen on lehdessä täysin sattumanvaraista. Joku linjaus lienee tehty naisgolfareidemme vaiheiden uutisoinnista, mutta muuten jutut ovat mitä sattuu. Onko esim. Toni Karjalaisen menestys saanut aikaan kommentin kommenttia?

Perspektiivinä olisi hyvä muistaa, että kansallislajiamme keihäänheittoa harrastaa maailmalla kilpatasolla ehkä sata heittäjää. Golfia pelaa tosissaan jo Suomessa saman verran.

Golfliiton tiedottaminen on lievästi sanottuna vaisua. En muista nähneeni esimerkiksi sm-kisoista yhtään tulosta, tarinoista ja kuvista puhumattakaan. On mielestäni golfin oma asia työntää lajia esille, ei hesarin toimittajat joka kentälle löydä.

Työni puolesta tunnen jonkin verran Hesaria ja sen toimittajia, mutta itse en lehteen kirjoita enkä ole muutenkaan kytköksissä koko konserniin.

Isoimmat majorit on huomioitu minusta hyvin. Kysyisin mielummi kuinka moni tasoituskorttilainen on kiinnostunut huippugolfista ja sen seuraamisesta?

Veikkaanpa että huomattavasti suurempi osa seuraa enemmän sitä perinteistä kepin viskomista kuin kilpagolfia.

Tämähän on ikuisuuskysymys. Itse seuraan golfin uutisointia teksti-tvhen tukeutuen silloin kun en voi lukea uutisia täältä. Ruotsin vastaava kertoo uutiset vielä paremmin kuitenkin hieman valikoiden, eli kun ei omia mukana voi taikerinkin tekemiset jäädä kuittaamatta.

Huvittava vuosittainen uutinen nostaa aina vaan päätään ja on tässä keskustelussa isku liian alas = urheilutoimittajien golfin SM-kisojen tulokset.

onhan tuo golf lehdissä ehkä hiukan pienellä, mutta on golfissa taas tuota kisaakin kyllä ihan pirusti -> ei kaikista kannata tehdä juttuja. Ja tuo titteli reikäpelin MM-kisat on täysi vitsi tuolla osanottaja-kaartilla (vs. esim. helmikuinen World Tour-turnaus). Ja kyllähän printti on menettänyt merkitystään tulospuolella netin myötä todella paljon.

Ainoa, mikä minua on todella häirinnyt on SM-kisojen uutisointi. Kyllä Hesarilla pitäisi olla jutut tästä turnauksesta, mutta eipä ole monena vuotena ollut.

’tuo titteli reikäpelin MM-kisat on täysi vitsi tuolla osanottaja-kaartilla’

Reikäpelissä pärjääki vähä eri pelaajat… Ehkä Tiger ei menny sinne siks, ku ois kuiteski saanu nenäänsä jo alkukierroksilla.

Nimetön

Toukolle tiedoksi,

Golfliitto tiedottaa SM-kilpailuista ja FGT kilpailuista lehdistölle päivittäin. Sm-kilpailuista HS on julkaissut säännöllisesti tulokset ja juttujakin on ollut välillä. FGT kilpailut ovat jääneet enemmän uutispimentoon.

löytyykö joltain sitä 11. kernin viuhaatajasta kuvaa tai klippiä ??? 🙂

Clipeistä ei ole tietoa, mutta olisikohan asialla ollut linkin takaa löytyvä Liz?

Lue lisää: Lizin kosto?

ts

Epäselväks mulle jäi, että pääsikös tän neidon kanssa joku pelaamaan sitä reikäpeliä?

Nimetön

Olikos jenkit muuten porukalla sopineet, että eivät lähde tuonne vai eikö ne viimeisen Ryder Cupin jälkeen uskalla enää reikäpelejä pelailla.

EFC

Saattaisi olla Liz, ainakin tummat hiukset ja kohtuullinen etumus täsmää… Meni vaan siinä tv-kuvassa aika nopeasti ohitse.

Vastaava viuhahdus sattui US Openissa 2001. Silloinkin 11. kernillä. Olisko ollut sama eukko?

Tota kuvaa ei liene julkastu, mutta eikös netti oo täynnä tissejä, jos niitä kaipaat;-)

’Reikäpelissä pärjääki vähä eri pelaajat… Ehkä Tiger ei menny sinne siks, ku ois kuiteski saanu nenäänsä jo alkukierroksilla.’

Sitä minä vaan läksin arvuutteleen, että mitenkäs se oli mahdollista, että Tiikeri aikoinaan voitti kolme USAn juniorimestaruutta ja kolme amatöörimestaruutta putkeen (ovat reikäpelejä), kun kerran putosi heti alkukierroksilla. Eipä taida muuten tuon suorituksen paremmaksi pistäjää vielä olla edes syntynyt.

Tämä tuorein reikäpelikisa oli kyllä sapluunaltaaan parempi kuin muut. Kierroksia oli kaksi peräkkäin. Parempi voitti varmemmin. Aika monessa tapauksessa voittaja ei vielä johtanut eka kiekan jälkeen. Esim. Montyltä taisi kunto pettää pahemman kerran.

Europetour.comin videoclippi näyttää Ernie Elsin kusettamassa koiraa. Spektaakkeli kestää 2 min 45 sec. Vaikka itse Renny Harlin olisi ollut Ernietä ohjaamassa ei tuosta pätkästä olisi saanut yhtä mielenkiintoista kuin vaikka puolta lyhyemmästä viuhahduksesta.

Golfpiste.comin etusivulla taasen kerrotaan, että lähetys eiliseltä tulee tänä iltana (suorana) uusintana. Pakkohan se on katsoa…

Noi jenkit ei kai oo ollu oikeen innokkaita yleensäkkään tulemaan meren takaa tohon kyseiseen skabailuun mukaan. Ens viikkoselle Presidents Trophyllä saattaapi olla myös joku vaikutus tän vuotiseen katoon.

EFC

Katsokaapa huviksenne MTV3:n tekstitv:n sivu 217. Että näin …..

Kyllä Hesari mielestäni kirjoittaa ihan ansioitten mukaan golfista. Eri asia on sitten miten lajista tiedotetaan. Havainto on, että eipä edes oma nettisivu ole ajan tasalla ja toisaalta hyvät uutiset tulevat aina nopeasti, mutta huonot hitaasti, jos koskaan. Seuratkaapa tilannetta!!

Tänään oli lehdessä mielenkiintoinen artikkeli tšetšeenien jalkapallojoukkueen epäoikeudenmukaisesta kohtelusta Venäjän liigassa. Jutun lopussa oli huipennuksena maininta Mike Tysonin tulevasta Tšetšenian vierailusta. Eikä vieläkään mitään viuhahtajasta! Istu ja pala! Kuinka saatanan laiskoja nämä pesäpallijournalistit voivatkaan olla..?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #345102 kohteessaHS ja golfurheilu

Etusivu Foorumit Yleistä HS ja golfurheilu