Aihe: Hirveä maila viidakko - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Hirveä maila viidakko

Etusivu Foorumit Välineet Hirveä maila viidakko

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen golf harrastuksen alkutaipaleella ja haluaisin hankkia uudet rautamailat tulevaisuutta silmälläpitäen, tasurini on 34. Olen kysellyt sopivia mailoja ja saanut hirveän määrän eri vastauksia, suositeltu näitä mailoja: Wilson Di7, Nike ignite, Titleiat Ap1, Ping G10, Taylor Made R7, Callaway X20 ja Mizuno Mx25. Eihän tollasesta valikoimasta osaa päättää eikä tiedä mistä alottas, joten Apuva tarvitaan. Ystävällinen kiitos jo etukäteen.

Jos olet pääkaupinginsetulla kanatta menna Löfukullan rangelle. siella pääse kokeillemaan monet eri raudasetit teras ja grafitilla. Toinen on Hertoniemen Golf center kaverit osavat auta suosetelemaan ja mittaman sinulle juri sopivat. Olen käynyt siellä muutamma kerta ja aina saanut loistava palvelu.

EFC

Jep, ei täällä foorumilla voida päättää sulle sopivia mailoja, vaikka välillä nää jutut siltä tuntuukin. Tuossa alla annettiin jo muutama vinkki minne voi mennä, eli ei muuta kuin rohkeasti vain kokeilemaan.

Aivan oikein!

Täältä ei mulle mailoja löydy, mutta kokemuksia kuuntelisin mielellään ja onko noista mailoista vasta-alkajalle.

Jotain apua että tuota listaa voisin lyhentää.

Pingit tai Callawayt on turvallinen valinta. Keskity niihin ja mene testaamaan fiiliksiä.

Lavassa olevalla tuotemerkillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitkä mailat ovat sinulle sopivat. Asiaa voisi lähestyä vaikkapa näin:
    1) keskikokoiset, kehäpainotteiset lavat, jotka miellyttävät silmää; merkillä ei mitään väliä
    2) lapojen on hyvä olla valmistettu teräslaadusta, joka mahdollistaa tarvittaessa (svingin kehittyessä) riittävät lie-säädöt
    3) svingiisi ’sopiva’ varsi; asia selviää ainoastaan kokeilemalla
    4) svingiisi ’sopiva’ mailan pituus, svingipaino ja lie-kulmat; taas kokeilu on avainasemassa
    5) oikean paksuinen ja miellyttävän tuntuinen grippi
    6) hinta; vähiten merkitsevä tekijä (valitse kallein, jos tarvitset tukea itseluottamuksellesi)

Sinun on itse panostettava asiaan, jos haluat mahdollisimman hyvät mailat tämän päivän peliisi ja tulevaisuuden odotuksiisi. Testaus kannattaa. Varteenotettavana vaihtoehtona kannattaa ottaa mukaan myös meidät mailanrakentajat.

Wilson Di7 on yksi parhaimmista, eritain anteeksiantava ja lyönnit menevät pitkän ja suoran, toki jos haluat eneman konrolia CI7 on siiten vaikeampi mutta huomattavasti tarkempi maila yksi vaihtoehto on Ci6 loistava malli joka nyt saa halvalla kun on vime vuodesta. Callawayn Big bertha on kuulemaan helppo kun mitä eli jos hauat helpot kanatta kokeilla X18 on vime vuoden malli ja saa eritain hyvä mailla sopivaan hintaan.
    Titleist AP1 on vaikea eli AP2 on ehkä enemaan meidän klubbipelaijen heinä.

Mutta mitä sopi yhdelle ei valtaamatta soppi sinulle, eli testaamaan, se on muuten kaiken hauskin osa mailaostoista.

Eikös se mene niin, että AP1 on se helpompi ja AP2 sitten se vaikeampi taottu malli?

Olet oikeassa menivät AP:t sekaisin toi AP2 Forged on vativamppi kun AP1.

tervetuloa ’kerhoon’.. mulla siis neljäs golfkesä menossa. toinen ja kolmas kesä sekä niiden välinen talvi, kuten myös viime talvi ja kevät meni ’mailaviidakossa’ rämpimiseen. sinä aikana tuli investoitua noihin mailoihin aikalailla. ihan oikein itseänikin hymyilyttää näin jälkeenpäin – raudat tilasin jaappanista, pari wedgee ruottista, yhden putterin enklannista ja golfbalanceen kiikutin aika tukun euroja – vastineeksi sain puttereita ja hybridejä ja siihen päälle vielä pari hankintaa (puttereita) yksityisiltä markkinoilta. mailoja alkoi tietysti kertyä aikamoinen määrä yhden klubituupparin oikeisiin tarpeisiin nähden.

sitten sattuman kautta osui tielleni yksi mailakauppias jolta sitten hankin tänä keväänä myös draiverin – summassa ostin ja petyin, mutta ko. kauppias sanoi että no hätä vaihdetaan se, ja kokeilujen jälkeen löysin itselleni sopivamman draiverin – väliä annoin 30 euroo – muutenkin kyseinen kauppias on ottanut vaihdossa pari putteria ja hybridin – ja kiitoksena joustavasta kaupanteosta olen hommanut hänelle jonkin verran lisäkauppaa tutuiltani.

tämä yhteenveto siis siksi, että uskoakseni osaan oikein ottaa osaa tuskaasi ja lohduttaa sillä, että et varmasti ole yksin siellä ’viidakossa’ golfvälineiden valmistajien markkinointiväen kanssa. tämä foorumi on myös hyvä paikka purkaa tuntojaan, epävarmuuttaan ja hankkia tietoja – vastauksina tulee pääsääntöisesti asiallisia kommentteja, joskus pienellä sarkasmilla sävytettynä.

oma tilanteeni on nyttemmin aika seesteinen – uusia välinehankintoja ei ole lähitulevaisuudessa näköpiirissä ja näiden välineasioiden pohtimisen sijaan, olen pystynyt paremmin keskittymään itse peliin, joka on kuitenkin oleellisempaa tässä harrastuksessa.

ikinä ei tietysti voi olla varma, josko se välinekärpänen pääsee taas jossain jotenkin puraisemaan – mutta siihen asti NÄKEMIIN tälle palstalle.. ja kiitos kaikille.

4par kirjoitti: (17.8.2008 19:32:52)
    1) keskikokoiset, kehäpainotteiset lavat, jotka miellyttävät silmää; merkillä ei mitään väliä

Nykyjään kun pidempää rautaa on muutenkin vähemmän bägissä niin onko sillä nyt niin suurta väliä onko siinä rautamötikässä kolo takana vai ei. Kyllähän kehareitakin löytyy suhtkoht miellyttävän näköisinä mutta MBt ovat poikkeuksetta silmäähivelevän kauniit. Eli saavutetaanko kehäpainotteisella lyhyellä tai keskipitkällä raudalla jotain olennaista? Hä?

kebax kirjoitti: (20.8.2008 15:50:26)

4par kirjoitti: (17.8.2008 19:32:52)

Nykyjään kun pidempää rautaa on muutenkin vähemmän bägissä niin onko sillä nyt niin suurta väliä onko siinä rautamötikässä kolo takana vai ei. Kyllähän kehareitakin löytyy suhtkoht miellyttävän näköisinä mutta MBt ovat poikkeuksetta silmäähivelevän kauniit. Eli saavutetaanko kehäpainotteisella lyhyellä tai keskipitkällä raudalla jotain olennaista? Hä?

No ehkä pehmeisiin oloihin soveltuvat paremmin. Yleensä kun näissä on vähän paksumpi pohja kuin bleideissä, niin ei tuupparin kätösessä niin helposti duffaile vaikka ei mikään maila sitä duffia kokonaan estä.

On tähänkin tietysti ratkaisu kun tilaa maailman parhaat(huom!) raudat käsin grindattuna ja haluamillaan anti-dig -spekseillä MacGregorin gurulta Don Whitelta.

Hintaa tosin tulee setille n. 2500$.

http://www.macgregorgolf.com/custom_fitting.asp

Niin, sitähän se varmaan pohjimmiltaan tämä gameimprovement kusetus on:

”Duffaa sinä rauhassa, meidän leveepohjaiset kuokat pelastaa kuitennii kortin.

Oi noita anteeksiantavuuden iloja. 😉

Titleist on hyvä aloittelijan merkki.

Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä!

Kävin kokeileen muutamia mainitsemianne mailoja rangella ja päädyin Wilsonin Ci6, maila sopi minun käteen loistavasti ja sen sai ostaa vieläpä edullisesti.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311550 kohteessaHirveä maila viidakko

Etusivu Foorumit Välineet Hirveä maila viidakko