Aihe: Hillside golf laajentumassa.. - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Hillside golf laajentumassa..

Etusivu Foorumit Yleistä Hillside golf laajentumassa..

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 79)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Lisäys edelliseen:
    Alle 18v GL-korttilaiselle kierrosmäärää ei rajattu.

ts

Parti kirjoitti: (8.10.2009 13:24:02)
    No nythän mä sen kekkasin. Sen win-win mallin suomalaiseen pelaamiseen 🙂
    Jos klubit oikeasti kytkisivät jäsenyyden pelioikeuteen ja etäjäsenyyskikkailu häipyisi pois niin jotain pitäisi keksiä tilalle. Jyrkkä sidos osakkeeseen tappaisi kasvun takuuvarmasti.

Klubi-jäsenyyden rinnalla voisi olla golf-liiton jäsenyys (GL-kortti). Se maksaisi 15€ ja sillä saisi lehden kotiin, vakuutuksen ja oikeuden pelata esim 10 kierrosta millä tahansa kentällä GF:ää vastaan. Tämä GF olisi korkeampi kuin klubijäsenen vierailumaksu.
    GL-kortin voi lunastaa juniorit niin monta kertaa kuin haluaa, mutta yli 30v pelaajille maksimissaan viisi vuotta.

Greencardin mukana tulisi automaattisesti GL-kortti kouraan, paitsi jos liittyy heti jonkun klubin jäseneksi.

Mistä näitä hassuja ideoita oikein tulee???

Kaivoit sen vissiin sieltä roskiksesta, mihin se liitossa muutama vuosi sitten heitettiin 😉

ts kirjoitti: (8.10.2009 14:24:36)
    Kaivoit sen vissiin sieltä roskiksesta, mihin se liitossa muutama vuosi sitten heitettiin 😉

Menikse roskikseen sen takia että tuollaista systeemiä ei haluta vai siksi että totutus olisi vaikea/mahdoton. Vai sattuiko kohdalle oikein kaksari? 🙂

Mun mielestä kukaan ei häviäisi nykytilanteeseen verrattuna.

ts

Parti kirjoitti: (8.10.2009 15:07:29)

ts kirjoitti: (8.10.2009 14:24:36)

Menikse roskikseen sen takia että tuollaista systeemiä ei haluta vai siksi että totutus olisi vaikea/mahdoton. Vai sattuiko kohdalle oikein kaksari? 🙂

Mun mielestä kukaan ei häviäisi nykytilanteeseen verrattuna.

Jäsenseurat sen kaatoivat. Siinä ei tosin tuota 10 kerran rajoitusta ollut, mutta olishan tuo aika kankea järjestääkin.

Mun mielestä noiden ehdotusten yhdistelmässä olis järkeä niin, että seurat saisivat ottaa jäseniksi pelioikeusmäärän ylittäviä siltä osin, kuin täyttävät tietyt ehdot. Niistä olennaisin olisi varmasti alle 3 vuotta jäsenyyttä liitossa. Lisäksi muut pätevät syyt kuten raskaus / pienet lapset voisivat toimia joustopalana.

ts kirjoitti: (8.10.2009 12:22:58)

Parti kirjoitti: (8.10.2009 12:18:08)

Miten täynnä ruuhkasuomen kentät ovat?

Tilastollisesti varsin väljiä, todellisuudessa aivan tukossa.

Tukkoisuus on suhteellinen käsite. Jos haluaa pelata sillä omalla täydellä flaitilla aina, tukkoisuus voi tuntua. Meille, jotka yksin kuljemme omia murheen polkujamme, on suurempi ongelma se, että päätyy pelaamaan yksin kuin se, ettei tiiaikaa löytyisi.

Jostain on syntynyt käsitys, että golfkierros on tuttujen keskinen iloinen sosiaalinen tapahtuma, kun se on parhaimmillaan ventovieraiden neljän tunnin vaellus läpi nöyryytysten ja sen jälkeen ikuinen ero.

Tai sitten mulla vaan ei ole kavereita, mutta tiiaikoja on aina löytynyt.

ts

Pappa Tykki kirjoitti: (8.10.2009 16:33:43)

Tai sitten mulla vaan ei ole kavereita, mutta tiiaikoja on aina löytynyt.

Kavereita ei toki ole mullakaan, mutta tutut on valitellu varsin yleisesti, että sopivaan aikaan on hankala päästä pelaamaan. Aamuisin ja päivisin aikoja löytyy vielä kohtuullisesti, mutta mokomien täytyy vielä käydä töissäkin aina välillä.

ts kirjoitti: (8.10.2009 12:27:10)
    Yksinkertaisesti se tilanne, että iso osa pelioikeuteen sitoutuneista maksaa siitä enemmän, kuin heille olisi taloudellisesti järkevää, pitää kenttien talouden kuosissa. Jos jokainen pelaaja tekisi nyt ratkaisunsa puhtasti taloudelliselta pohjalta oman itsensä kannalta, puolet kentistä saataisiin hetken päästä sulkea, tai ainakin hoitotaso romahtaisi täysin.

Niinpä niin, musta pekkahan se golfosake on, kuten ensimmäinen virkkeesi selvittää. Toisesta en ole välttämättä ihan samaa mieltä, sillä kaiketi siinä enemmistö tarvitaan kentän hoidon rapauttamiseen. Samalla tietysti voisi sulkea kentän, myydä maan ja purkaa yhtiön.

Kun vielä nykymaailmassa jokaisen työssäkäyvän on otettava huomioon vakavana vaihtoehtona se, että löytää yhtäkkiä itsensä itsestä enemmän tai vähemmän riippumattomien syiden vuoksi jostain maan tai maapallon toiselta kolkalta.

Näissä oloissa osakkaaksi ryhtymistä en pysty perustelemaan millään itselleni.

Taloudellisen järkevyyden ja aattellisen golftoiminnan sopivaksi tasapainoksi omalla kohdallani olen päättänyt pelaamisen vuokrapelioikeudella maksaen vuokran sen suuremmin tinkimättä.

Veikkaan, että ylikapasiteetin poistuminen vie aikaa ja sen pääasiallinen mekanismi on kenttien sulkeminen, ei pelaajamäärien ja osakasmäärien kasvaminen. Toivon kylläkin olevani väärässä.

ts

Pappa Tykki kirjoitti: (8.10.2009 16:48:18)

Veikkaan, että ylikapasiteetin poistuminen vie aikaa ja sen pääasiallinen mekanismi on kenttien sulkeminen, ei pelaajamäärien ja osakasmäärien kasvaminen. Toivon kylläkin olevani väärässä.

Kaipa tuota toivoo jokainen golfari. Siis väärässä oloasi.

Toinen vaikutus on jo ollut nähtävissä, eli vieraspelaamisen kallistuminen. Mitä vähemmän sitoutuneita (joihin lasken myös vuokrapelaajat toki), sen enemmän painetta kerätä tuloja GF pelaamisella. Myytävien tuotteiden määrä kun on rajallinen, jää ainoaksi keinoksi nostaa hintaa. Ja tuossa kohti tällä hetkellä maksavat saman hinnan ne, jotka ovat jo sitoutuneet ja jopa laittaneet ranojaan kiinni osakkeeseen, kuin hekin, joilla ei minkäänasteista sitoutumista ole.

Noh… Ruotsissa ratkaisuja tutkii kilpailuvirasto. Saa nähdä miten meillä luovitaan.

Pengoin roskista syvemmältä ja siellä oli tosi rytätty paperi. Siihen oli rapusteltu seuraavanlainen kyhäelmä otsikolla ”Kaikki pelaa”

GF:llä pääsee pelaamaan kaikille kentille jokainen, joka pystyy osoittamaan omaavansa riittävät taidot olla olematta vaarallinen itseelleen tai ympäristölle (=GC). Mitään jäsenyyttä ei tarvita.

Perus GF on laskettu todellisten kustannusten mukaan plus kate. ERG:ssä se voisi olla luokkaa 140€.

Aiemmin mainitsemallani GL-kortilla saa alennusta 50% perushinnasta.

Osakas ta vuokrapelaaja saa alennusta 75%

Sitten siihen oli piirretty tikku-ukkoja jotka kierivät maassa vatsaansa pidellen 🙂

ts

Parti kirjoitti: (8.10.2009 17:56:31)
    Pengoin roskista syvemmältä ja siellä oli tosi rytätty paperi. Siihen oli rapusteltu seuraavanlainen kyhäelmä otsikolla ”Kaikki pelaa”

GF:llä pääsee pelaamaan kaikille kentille jokainen, joka pystyy osoittamaan omaavansa riittävät taidot olla olematta vaarallinen itseelleen tai ympäristölle (=GC). Mitään jäsenyyttä ei tarvita.

Perus GF on laskettu todellisten kustannusten mukaan plus kate. ERG:ssä se voisi olla luokkaa 140€.

Aiemmin mainitsemallani GL-kortilla saa alennusta 50% perushinnasta.

Osakas ta vuokrapelaaja saa alennusta 75%

Sitten siihen oli piirretty tikku-ukkoja jotka kierivät maassa vatsaansa pidellen 🙂

Eikös toi ollu se Nuori Suomi ohjelman eka versio, missä oli kirjotusvirhe. Oikaistuhan oli ’Kaikki delaa’

ts kirjoitti: (8.10.2009 18:19:22)
    ’Kaikki delaa’

Tarkoitatko kenttiä?

ts

Parti kirjoitti: (8.10.2009 18:26:12)

ts kirjoitti: (8.10.2009 18:19:22)
    ’Kaikki delaa’

Tarkoitatko kenttiä?

Emmää tolla oikeesti mitään tarkottanu. Enemmän tommonen sepporätymäinen vanha vitsi arjen keskelle.

Mä olen tällainen tosikko.

Mut oikeesti: Mun mielestä ajatus jäsenien määrän rajoittamisesta on jollakintapaa mielikuvitukseton ja vaikea toteuttaa. Jonkintyyppinen GF-hinnan porrastus-zydeemi olisi paljon helpompi ja monipuolisempi instrumentti.

ts

Parti kirjoitti: (8.10.2009 18:57:39)

Mut oikeesti: Mun mielestä ajatus jäsenien määrän rajoittamisesta on jollakintapaa mielikuvitukseton ja vaikea toteuttaa. Jonkintyyppinen GF-hinnan porrastus-zydeemi olisi paljon helpompi ja monipuolisempi instrumentti.

Mutta noinhan tän lajin parissa on aina toimittu. Jäsenyys on ollut sidottu rajoitettuun pelioikeuksien määrään. Ja tuollekin on vahvat perusteet. Eikä ilmiö ole edes lainkaan suomalainen vaan varsin kansainvälinen.

Tuo GF:n hinnan porrastaminen taas saattaisi johtaa yllättäviinkin reaktioihin ja aivan samoin pudottaa satunnaispelaajat pois kuvioista. Äkkiä tulee se raja vastaan, kun olisi edullisempi ottaa vuokrapelioikeus hintaan 500e ja saada pelata 40e:n green feellä, kuin maksaa esim 120e kierroksesta.

ts kirjoitti: (8.10.2009 19:08:16)
    Jäsenyys on ollut sidottu rajoitettuun pelioikeuksien määrään.

Tuo on vaan sellainen menetetty juttu johon ei ole paluuta vaikka halua olisikin. Kun ”peikko” on kerran päästetty ulos laatikosta, ei sitä voi enää sinne sulloa.

Ja ainakin minä olen sitä mieltä että tuollainen ”kaikille on oltava pelioikeus” on enemmän jarru kuin eteenpäinvievä voima. Omakohtaisesti: Te olisitte säästyneet kaikilta näiltä jorinoiltani jos en olisi voinut aloittaa tätä lajia ilman pelioikeuden vuokraamista tai osakkuutta.

Toistan jälleen kerran itseäni. Olisi paljon parempi tilanne jos meillä olisi selkeä konsepti tuoda uusia pelaajia lajin pariin kasvamaan potentiaalisiksi sitoutuneiksi pelaajiksi. Pelaajiksi joiden varaan voi rakentaa tulevaisuuden investoinnit.

PG

Ballmarker kirjoitti: (8.10.2009 6:33:55)

PG kirjoitti: (7.10.2009 21:53:36)
    Kannattaisiko siis hankkia muutama golfosake nyt, kun ne ovat halpoja, jopa ilmaisia?

Keksitkö yhtään pointtia miksi ilmainenkin golfosake kannattaisi ottaa vastaan?

Kun päivän mietin, niin yhden pointin keksin: hyväntekeväisyys.

Kas, kun en heti sitä hokannut, olenhan itsekin harrastanut sitä jo vuosikausia. Kierros Kytäjällä maksaa minulle yhtiövastikkeen ja pääomakustannusten muodossa 130 euroa. (Pelioikeus pelilippuina 20 kpl). Hyväntekeväisyyttä n. 80 euroa/kierros.

Jos ottaisin ilmaisen golfosakkeen vastaan, kierros tulisi perustelujesi mukaan todennäköisesti silloinkin minulle kalliimmaksi, kuin vuokra- tai GF –pelaajalle. Sponsoroimiseksi menisi, mutta mikä sen mukavampaa! Kaikki vaan eivät käsitä tätä puolta asiassa. Hyväntekijät ja sponsorit ovat harvassa, siksi uusien kenttien rakentamiset ja vanhojen laajentamiset ovat täällä pk-seudulla nyt hieman vastatuulessa.

ts

PG kirjoitti: (8.10.2009 20:49:53)

Kannattaisiko siis hankkia muutama golfosake nyt, kun ne ovat halpoja, jopa ilmaisia?

Kas, kun en heti sitä hokannut, olenhan itsekin harrastanut sitä jo vuosikausia. Kierros Kytäjällä maksaa minulle yhtiövastikkeen ja pääomakustannusten muodossa 130 euroa. (Pelioikeus pelilippuina 20 kpl). Hyväntekeväisyyttä n. 80 euroa/kierros.

Jos ottaisin ilmaisen golfosakkeen vastaan, kierros tulisi perustelujesi mukaan todennäköisesti silloinkin minulle kalliimmaksi, kuin vuokra- tai GF –pelaajalle. Sponsoroimiseksi menisi, mutta mikä sen mukavampaa! Kaikki vaan eivät käsitä tätä puolta asiassa. Hyväntekijät ja sponsorit ovat harvassa, siksi uusien kenttien rakentamiset ja vanhojen laajentamiset ovat täällä pk-seudulla nyt hieman vastatuulessa.

Kiitos PG. Hienoa, että tuon asian ymmärtäviäkin vielä löytyy.

PG kirjoitti: (8.10.2009 20:49:53)

Olet oikeassa, golfosakkeen omistaminen on pitkäjänteinen hyväntekeväisyysprojekti, joka voi jatkua koko hyväntekijän elinajan. Ja hyvä mielihän siitä antajalle tulee kun tietää, että kohde – siis golfkenttä – saa avun sataprosenttisesti ilman välistävetäjiä, joille useimmissa muissa hyväntekeväisyyskohteissa menee 80-90 prosenttia.

Parti kirjoitti: (8.10.2009 18:57:39)

Mä oon kyllä ymmärtäny, että jäseniä saa yhdistyksessä olla rajattomasti, mutta tasoituskortteja annttaisiin vaan sille määrälle, jolle voidaan taata pelioikeus. Joku kenttähän voi sitten myydä kymppikortit kaikille 5000:nnelle jäsenelleen á 50/kortti, eihän tuosta tule kuin 50.000 kierrosta:o, ja rahaakin tulee 250.000 egeä.

Hienoa, että saadaan lisää kahden täysimittaisen kentän klubeja pääkaupunkiseudun tuntumaan.

T: Ari

Nimetön

ts kirjoitti: (8.10.2009 12:22:58)

Parti kirjoitti: (8.10.2009 12:18:08)

Miten täynnä ruuhkasuomen kentät ovat?

Tilastollisesti varsin väljiä, todellisuudessa aivan tukossa.

valitettavasti joudun olemaan tuossa samaa mieltä.

Omistan perheemme tarpeisiin jokusen osakkeen eräältä ruuhkasuomen kentältä joka on mukana neljän kentän yhteistyökuviossa.
    kenttä esitteli minulle tänä kesänä aivan uudenlaisen omistajaedun, maksamalla 240€ lisää oli minun mahdollista jäädä ilman tee-aikoja jopa neljällä eri kentällä entisen yhden tilalla 😉

varsinkin viikoloppuisin, kesälomien aikaan ja arki-iltaisin teeaikoja ei oikein meinannut löytyä jos halumsimme vaimoni tai lasten kanssa samaan lähtöön emmekä voineet varata aikaa viikkoa etukäteen.

luulen että katselen vielä tulevan kesän ja jos tilanteen paranemisesta ei tule viitteitä annan osakkeet pois ja ostan säästyneillä vastikerahoilla puutikkuja tungettavaksi kynsien alle, enkä enään kiusaa itseäni kentällä joka on epämiellytän tukossa.

#392202 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kyllä_nolottaa kirjoitti: (9.10.2009 20:45:05)
    varsinkin viikoloppuisin, kesälomien aikaan ja arki-iltaisin teeaikoja ei oikein meinannut löytyä jos halumsimme vaimoni tai lasten kanssa samaan lähtöön emmekä voineet varata aikaa viikkoa etukäteen.

luulen että katselen vielä tulevan kesän ja jos tilanteen paranemisesta ei tule viitteitä annan osakkeet pois ja ostan säästyneillä vastikerahoilla puutikkuja tungettavaksi kynsien alle, enkä enään kiusaa itseäni kentällä joka on epämiellytän tukossa.

Ymmärrän katkeruutesi, kyllä osakaskenttä pitäisi varata ainakin viikonloppuisin (ja kesällä arki-iltaisinkin) ainoastaan osakkeenomistajille (ja heidän vierailleen) kuten moni kenttä onkin primetime-aikaan (ennen klo 14). Mene pitämään meteliä tästä asiasta yhtiökokoukseen ja tee asiasta kirjallinen ehdotus hallitukselle saman tien.

Käytännössä saattaa olla vaikeata toteuttaa ajatuksesi antaa osakkeet pois….

#392203 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muutama perusongelma ruuhkakentillä:
    – pelioikeuksia liikaa
    – vastikkeet liian korkeat, pelioikeutta käytettävä tavalla tai toisella
    -pelioikeuksia halutaan käyttää primetimeaikana. gf pelaajat toimivat vain bufferina

Esim. Vuokattiin on vaikea päästä pelaamaan lomakautena, vaikka olisi pelioikeus. Cookella vkl lähdöt täyttyivät jo puolenvälin jälkeen toisaalta Hartolassa kerrotaan olevan väljempää. Pitkälti on kysymys kuin ruuhkahuiput puretaan ja kuka on maksumies. Pelioikeuksiaan leputtavia maksumiehiä on vaikea löytää näillä vastikehinnoilla.

#392204 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin laajennus kannattaa tehdä, koska siihen on varauduttu muissa rakenteissa. Mut, milloin ja miten rahoitetaan on toinen juttu. Parasta olisi, että po/18r pienenisi ja vastike laskisi. Vaikea yhtälö ja vaatii gf-pelaajia, yritystapahtumia sekä pääomaa laajennuksen rakentamiseen.

#392205 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Fantti kirjoitti: (10.10.2009 8:18:14)
    Pelioikeuksiaan leputtavia maksumiehiä on vaikea löytää näillä vastikehinnoilla.

Tarkoitatko, että vastikehinnat ovat niin alhaisia, että kukaan ei laita pelioikeuttaan lepäämään?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 79)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #392202 kohteessaHillside golf laajentumassa..

Etusivu Foorumit Yleistä Hillside golf laajentumassa..