11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Hidas pelaaminen!

Etusivu Foorumit Yleistä Hidas pelaaminen!

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 596)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tiedän ettet kuitenkaan tuherra ja säädä jokaisen lyöntisi kanssa. Todennäköisesti palloasi ei aina etsitä avauksien jälkeen. Ja osaat varmasti ajoittaa lyöntien ym. valmistelut samalla kun muut toimivat kentällä jne. Ja, tarkoitan myös että muukin ryhmä hallitsee asiat samalla tavalla.

    Ei tuohon 3.5 tuntiin/kierros mitään taikatemppuja tarvitse tehdä..neljä osaavaa kaveria kiertää siinä ajassa kentän rauhallista tahtia ja leppoisasti keskustellen. Kuten suurin osa muistakin pelaajista.

    Veikkaan että tässäkin pätee kuuluisa 80/20 sääntö. Siis 20 %:ia pelaajista aiheuttaa 80 %:ia hidasteluista. Joko osaamattomuuttaan, huonon asenteensa myötä tai molempien yheisvaikutuksesta.

    Melko yksipiimäistä tämä pelihitaus/nopeuskeskustelu, vaikkakin tuntuu aiheuttavan näppylöitä ja sydämentykytyksiä. Puutunpa siis peliin minäkin, kolmen aktiivipelikuukauden ja vajaan 20 kierroksen historiallani. En edes yritä väittää pystyväni laukomaan totuuksia, pelkkiä mutuja vain. Mutta sen sijaan edustan isoa golfaajaryhmää, sitä mitä me kaikki kentille haluamme, tai mitä meidän pitäisi haluta: uusia pelaajia!

    Tässä yhteydessä muistutus, että Suomen Golfsenioreilla on menossa mittava operaatio uusien seniorigolffareiden värväämiseksi kentille. Se on hieno juttu paitsi kasvavan seniorijoukon itsensä, myös kenttiemme olemassaolon kannalta. Se kuitenkin tuo mukanaan ilmiön, että kentillä tulee olemaan yhä enemmän pelaajia, jotka tuskin ovat siellä pitämässä isoa kiirettä.

    Kaikissa kokemissani lajeissa on pieni osa harrastajista ollut sellaisia, joiden päällimmäisenä tavoitteena paikalle tultuaan on päästä sieltä mahdollisimman pian pois. Tätä en ole koskaan pystynyt ymmärtämään, onhan kyse vapaaehtoisesti valitusta puuhasta, jolla haetaan ruumiin ja sielun virkistystä. Ammattimainen toiminta on asia erikseen.

    Tietenkään ei golfkentällä pidä hidastella ja nopeammat tulee päästää ohi, jos se heidän etenemistään nopeuttaa. Niin teen minäkin. Tätä itsestäänselvyyttä on toistettu niin paljon, että ei siitä sen enempää.

    Mutta kerronpa kierrosaikaesimerkin tällaisen untuvikon kokemana. Olin osaavamman kaverin kanssa kauniilla pohjanmaalaisella kentällä myöhään illalla. Takana ei ketään, ei myöskään edessä. Etenimme kohtuullisen rivakasti, ilman viivyttelyjä, mutta kierroksen ajaksi tuli tasan 4 tuntia.

    Jäin miettimään, mitä olisi merkinnyt, jos olisimmekin tyhjällä kentällä menneet 3-3,5 tuntiin. Se olisi voinut olla mahdollista, mutta täysin vakuuttunut olen, että siitä ei olisi jäänyt hyvää fiilistä, kuten nyt jäi.

    Ymmärrän, että jos tarkoituksena on vain ja ainoastaan pelata kierros mahdollisimman nopeasti, sitten niin tehdään. Mutta minun golfiini – myös kentällä – sisältyy ainakin tässä vaiheessa paljon muutakin: lajin tekniikan oppimista, siihen liittyvää keskustelua pelikaverin kanssa, lyöntitilanteen arvioinnin oppimista. Ja myös upean valoisan kesäillan havainnointia ripeillä kävelyosuuksilla.

    Jos lajin lähitulevaisuuden kuvaa mielessään havainnollistaa, on jokseenkin varmaa, että kenttien pikakiitäjien elämä ei ole tulossa helpommaksi. Ehdottaisin heille lusikan ottamista kauniiseen käteen, siedätysharjoituksia ja tarvittaessa asenteidenkin tarkistamista. Mutta silloin kun haluatte päästä ohi, kertokaa se. Ilman mielenilmauksia. Meitä tuuppareita tulee olemaan edessänne paljon.

    Wessman:

    Ole huoleti, tyhjällä kentällä tai muutenkin jos takana ei ole painetta, tietenkin voitte pelata vaikka kuinka hitaasti jos haluatte. Ei se ketään haittaa!

    Minulla vähän sama tilanne, silloin harvoin kun pääsen golfkentälle, kiirettä ei ole, ei edes tyhjällä kentällä.

    Kunhan vain molemmat, sinä ja minä, katsomme sen että JOS kenttä on täynnä, silloin eteemme ei saisi jäädä tyhjää vaan pitäisi tavalla tai toisella pysyä edellä menevien tahdissa, TAI sitten päästää takaa nopeampia ohi.

    KL

    Kaikissa kokemissani lajeissa on pieni osa harrastajista ollut sellaisia, joiden päällimmäisenä tavoitteena paikalle tultuaan on päästä sieltä mahdollisimman pian pois. Tätä en ole koskaan pystynyt ymmärtämään,

    Sitten kun tällaisesta yksisilmäisestä ja kapea-alaisesta ajattelusta onnistuu pääsemään eroon, alkaa käsitää mistä koko hitaan pelin keskustelussa oikein on kyse.

    Minä ja kaikki ystäväni ja tuttuni tulemme golfkentälle pelaamaan golfia emmekä nojaamaan mailoihimme ja odottamaan, että se edellä menevä ryhmä saa kolmannentoista puttinsa upotettua tai vasta toissaviikolla metsästä löydetyn ja sinne uudelleen hukatun melkein uuden Wilson Ultran löydettyä.

    Kierroksen kokonaiskesto ei siis ole itseisarvo, vaan se kuinka paljon kierroksella joutuu odottamaan edellä meneviä. Tai joskus samaan ryhmään osunutta verkkaisen toiminnan malliesimerkkiä.

    Golfia voi pelata sujuvasti tai sillä toisella tavalla. Miksi kaikki eivät halua pelata sujuvasti? Entä miksi jotkut haluavat kivenkovaan puolustaa heitä ja syyttää niitä, jotka haluavat pelata sujuvasti?

    KL

    Mutta silloin kun haluatte päästä ohi, kertokaa se

    Tämä ei ole totta! Joku tulee 20 kierroksen ja kolmen kuukauden (!!!!) kokemuksen antamalla itsevarmuudella ehdottamaan tällaista, vaikka ohi päästäminen ja ohitusmahdollisuuden tarjoaminen opetetaan ihan siellä ensimmäisellä kurssilla!! Ja jos sellaiselle ei jostain syystä ole koskaan eksynyt, niin siellä sääntökirjan etikettiosiossa tuo myöskin kuvataan selkein sanoin.

    Wessman, ohitusta tarjotaan, sitä ei pyydetä. Yritäpäs muistaa se jatkossa.

    Wessman kuten moni muukin vasta-alkaja käyttää suurimman osan huomiokyvystään omaan tekemiseensä. On ymmärrettävää että tällöin ei ehkä riittävän pian havahdu ohituksen tarjoamiseen.
    Tilanne on verrattavissa autolla ajamiseen; ei kolmen kuukauden ajokokemuksellakaan ympäristön huomioiminen ole vielä hyvää. Suurin osa huomiokyvystä kohdistuu oman auton sisällä tapahtuviin asioihin. Ennen tällaiset kuskit tunnisti 80-lätkästä.
    Luonnollisesti ohitusta pitäisi tarjota mutta ei siitä(kään) tule hermostua jos toinen ei huomaa sitä tehdä.
    Ja tämä siis jatkona edellä olevaan koskien tuoreita harrastajia. Asennevammasta johtuvaa hidastelua ja ohituksen tarjoamattomuutta en millään muotoa halua puolustaa.

    Kyllä kai ohitusta saa kohteliaasti kysyä, jos on kysymisetäisyydellä?

    Yhtä lailla kuin yksin pelatessaan voi huikata edellä oleville jos heillä on vajaa ryhmä, että sopisiko liittyä seuraan?

    Näin ainakin itse olen joskus tehnyt, enkä ole huomannut kenenkään hermostuvan. Tai sitten en vain tosiaan ole huomannut ;-D

    Tiedän ja olen huomannut että monet golfarit ovat erittäin yksilöurheilijoita, eivät kovin joukkuepelaajia. Mutta jos kuitenkin yritettäisiin?

    Kerran kävi niinkin että menin kentälle yksin, otin lähtöajan jossa oli ennestään 2 pelaajaa. Kun menin ykkösen tiille, he olivatkin jo avanneet (etuajassa) ja melkein jo jatkolyöntiä lyömässä, kun eivät tienneet että oli kolmas pelaaja tulossa.

    Pelasin heidän perässään ykkösväylän ja kun olivat kakkosen tiillä ja minä ykkösen griinillä, huikkailin perään että oikeastaan kuuluisin heidän ryhmään, odottakaa hiukan avauksenne jälkeen niin puttailen nämä pois ja tulen myös avaamaan.
    Ja pääsin vielä mukaan kakkosväylälle, eikä kukaan suuttunut, en edes minä, kun ei mitään pysyvää vahinkoa tapahtunut.

    Tänään päätettiin kaverin kanssa että pelaillaan ihan rauhassa eikä hermostuta mistään siis ei edes hitaasta pelailusta.
    Lähdettiin 1h20min neljän ryhmän perään ja kaikki hyvin lyötiin kahta palloa välillä,otettiin muutama paukku ja nautiskeltiin ilmasta ja päätettiin ainoastaan nauttia ja viettää aikaa ilman mitään kiirettä.
    Mutta sitten väylällä 7 nämä 1h20min ennen meitä lähteneet pulujen nu,,,sijat ja maisemista nauttijat herättivät meidät,kasi ja ysi väylät kesti heiltä ainoastaan 40 minsaa.
    Meille riitti ja toivotettiin helvetin pitkää ja hyvää päivää ilman mitään kiirettä.
    Kaikille teille joilla ei ole mitään kiireitä ettekä halua ainoastaan vittuilun vuoksi pelailla ja viettää aikaa golfkentällä meidän muitten harmiksi niin suosittelen seuraavaa:heitä se koko bägi siihen ykkösen lampeen ja osta iso kori ja mene skutsiin keräilemään sieniä kun niistäkin menee kuuppa sekaisin.
    Tulis perkele talvi että päästäis näistä ……
    Ei voi mennä yli 3tuntia rundiin vaikka olis kuinka jurrissa tai sitten on väärä harrastus.

    Pieniä väärinkäsityksiä näkyy kommenteissa viestiini, osin ilmeisen tarkoituksellisia.
    KL: Olen pelaaja, joka kuikuilee kaiken aikaa huolestuneena peräpeiliin ja on aina valmis osoittamaan, että ohi saa mennä. Muotoiluni ”Kun haluatte ohi, kertokaa se. Ilman mielenilmauksia.” oli siksi, että joku edellä kuvasi, mitä mielenilmauksia hän käyttää, ellei saa tietä edessään vapaaksi.

    Nopeammat saavat ilman muuta mennä ohitse, jos se heitä auttaa. Aina ei auta, vertaus ajoon motarilla, jossa rike- ja päiväsakon rajoillakin ajaessani en ole kenenkään jaloissa, mutta aamuruuhkajonossa ohituskaistalla takapuskuriin ilmestyy aina niitä, joiden on päästävä ohi ja roikkumaan seuraavaan takapuskuriin. Kun golfkentällä etenen edellä menevien vauhtia, nämä mielenilmaisijat ovat näitä takapuskurisankareita.

    Toistan vielä, että mikäli edessäni on tyhjää, tarjoan satavarmasti ohitusmahdollisuutta takaa lähestyville. Kentällä ei aina päästä huutoetäisyydelle, ja tarjoaminen niin, että tulee ymmärretyksi, ei aina ole ihan helppoa. Ei ole harvinaista, että porukkani on jäänyt odottamaan seuraavaa ryhmää ohituksen tarjoamiseksi, mutta nämä eivät ole sitä halunneetkaan tehdä. Näin on jälleen aikaa menetetty. Ei siis pitäisi olla mitään moitittavaa siinä, että ohitusta haluava voi myös osoittaa (asiallisesti) olevansa valmis ja halukas ohittamaan?

    Ärtyneet kommentit kertovat siitä, että lajin piirissä kauemmin puuhanneet katsovat ikään kuin ”omistavansa” lajin suhteessa äskettäin aloittaneisiin, eikä viimeksi mainituilla oikeastaan pitäisi olla oikeutta kertoa kokemuksistaan ja ajatuksistaan, tai ainakaan heidän juttujaan ei tarvitse ottaa tosissaan. No, tämähän on tuttua niin monelta muultakin elämänalueelta.

    00000:n postaus ei varsinaisesti ansaitse kommentointia. Kuten liikenteessäkin, myös golfin piirissä pystyy elämään asennevammaisena, vaikka se ei varmastikaan ole helppoa asianomaiselle itselleen.

    Hyvä kirjoitus…kaikin puolin .

    Golfiin pitäisi kehittää Cooppa testi 12 min odotusta joka väylällä. Voi sitten terassilla kehaista pääsin 4 ennen kuin …

    Wessman:

    00000:n postaus ei varsinaisesti ansaitse kommentointia. Kuten liikenteessäkin, myös golfin piirissä pystyy elämään asennevammaisena, vaikka se ei varmastikaan ole helppoa asianomaiselle itselleen.

    oooo:

    …,otettiin muutama paukku ja nautiskeltiin ilmasta…

    Tulis perkele talvi että päästäis näistä ……

    O TEMPORA, O MORES!

    KL

    Kirjallinen viestintä on erittäin haastavaa niin viestin kirjoittajan kuin sen vastaanottajankin näkövinkkelistä, etenkin tällaisella forumilla, jolla viestit usein kirjoitetaan kiireessä ja niitä sen enempää oikolukematta. Niinpä väärinymmärrysten määrä on suuri eikä niiltä voi välttyä.

    Tästäkin huolimatta

    Mutta silloin kun haluatte päästä ohi, kertokaa se. Ilman mielenilmauksia.

    tätä ei voi käsittää kuin yhdellä tavalla, ja se on se, että kirjoittaja edellyttää takana tulevia pyytämään ohituslupaa.

    Mutta hyvä kun asia tuli selväksi. Ohituslupaa siis tarjotaan eikä pyydetä, ja sitä tarjotaan HETI kun edessä on reikävälin verran tyhjää JA takana tulevat pelaavat nopeammin (lue: joutuvat odottamaan).

    Olen pelannut golfia melkein 25 vuotta ja viimeisten 10 vuoden aikana valehtelematta ohitusta on tarjottu kenties 10 kertaa, ei missään tapauksessa useammin. Viime kaudelta en muista yhtään tapausta, mutta toissakaudelta muistan yhden. Tarjoamisiin en laske niitä lukemattomia kertoja, kun edellä menevä etanaryhmä on saatu kiinni silmätysten kymppitiillä ja siellä sitten silmin sinisin ehdotetaan, että he voisivat pitää tauon ja päästää ohi (vaikka heitä on odotettu jo kolmosväylältä saakka…). Tai niitä, kun on tiillä nro 13 seisty rinnakkain, vaikka on odotettu jo väylältä viisi asti. Sillä kertaa selitys oli, että ’odotimme sopivaa tilaisuutta’, vaikka kaksi väylää aikaisemmin seisoimme tiipaikalla etanoiden etsiessä 60 metriä pitkää draiviaan heinikosta. Huutokaan ei auttanut, kukaan ei edes vilkaissut taaksepäin. Sillä kertaa todella teki mieli draivata päiden yli…

    Mutta hyvä kun asia tuli selväksi. Ohituslupaa siis tarjotaan eikä pyydetä, ja sitä tarjotaan HETI kun edessä on reikävälin verran tyhjää JA takana tulevat pelaavat nopeammin (lue: joutuvat odottamaan).

    Juuri näin.

    Mitään muita tulkintoja ei todellakaan tarvita, jotta asia pysyy selkeänä ja kaikkien osapuolten taholta helppona ymmärtää.

    Ohittamisen hieno taito =). Olen joskus käynyt kysymässä, on joskus päästetty ohi. Joskus nähnyt että hitaus johtuu puhtaasti siitä, että kenttä on vain täynnä -> lopettanut pelin sillä kertaa kesken ( tämä tietysti on kenttä kohtainen hommeli , joissakin paikoissa ei vaan pysty ). On ohitettu monta kertaa ( yleensä syynä ollut että ryhmässä muutama hidas pelaaja ). Yhden kerran olen estänyt ”speedoilijaa” menemästä sanomaan ”valittuja” sanoja edessä olevalle nuorelle pariskunnalle jossa neito oli ekaa kertaa kentällä. Kerran vein erään ryhmän kalastajalle paketin palloja. Ja joskus olen sitten ihan roikkunut perässä. Pelannut tunnetun speedovalittajan kanssa menettämättä hermoja , vaikka rankkaa se oli =). Elämä on, ja onneksi ei elä kello kaulassa. 18 reikää menee yleensä yksin 2h vähän päälle ja joskus 4h päälle.

    Kiitos Wessman, pidän asenteestasi.
    Annetaan ohituslupaa ja pyydetään ohituslupaa. Ollaan herkkänä tilanteelle ja nautitaan kaikki pelistä.

    Nautiskelen aamu- tai iltakierroksia yksikseen 2 tunnin pintaan. Yhdellä tai kahdella pallolla. Myös yli 4 tuntiset hyvässä porukassa ovat hienoja. Ja kierrokset siltä väliltä. Muutaman iltakierroksen aikana saatan ohittaa saman verran 2-4 hengen ryhmiä kuin KL 25 vuoden aikana ja kaikki hyvässä hengessä. Usein pyydän lupaa. Käsi pystyyn tiillä, pieni huudahdus ja ystävällinen pyyntö, jos edellinen ryhmä on vielä puhe-etäisyydellä. Toimii varsin usein ja usein myös ohituslupaa tarjotaan. Joskus sattuu eteen ryhmä, joka ei päästä ohitse. Jos edessä on tilaa, ohitan(mme) usein tällaisen ryhmän skippaamalla kokonaisen reiän.

    Golfia on miellyttävä pelata hyvässä seurassa, hienolla kentällä, hyvässä kelissä, pelinopeudesta ei-numeroa tekevässä mutta reippaasti pelaavassa ryhmässä. Tuossa järjestyksessä.

    ”Yhden kerran olen estänyt ”speedoilijaa” menemästä sanomaan ”valittuja” sanoja edessä olevalle nuorelle pariskunnalle jossa neito oli ekaa kertaa kentällä.”

    Tuossa tuli esiin tärkeä ceisi – hyvin pelastettu!
    On hienoa nähdä kentillä paljon pariskuntia, nuoria ja vanhempia. Miten siihen on tultu? Tyypillisesti niin, että miespuolisko on ollut se, joka on aloittanut aiemmin, ja houkutellut neitonsa mukaan.

    Tuo kauniimpi puolisko on alussa yhtä tumpelo kuin me jokainen olemme olleet vasta-alkajina, hän tarvitsee ohjausta ja rohkaisua. Ja harjoittelua. Ja kärsivällisyyttä, niin pelikaveriltaan kuin muilta kanssapelaajilta. Rangella toki on käyty muutamankin kerran, mutta vasta kenttää kiertäessä päästään tositilanteisiin, missä pallot joutuvat hankaliin paikkoihin ja hukkuvat, eteneminen tapahtuu lyhyin ja usein epäonnistuvin lyönnein, puttaaminen on vaikeaa, ja niin pois päin. Tuttua nostalgiaa jokaiselle meistä, eikö?

    Tuossa herkässä opetteluvaiheessa pelaamisen tulevaisuus on tienristeyksessä. Se joko jatkuu läpi koko loppuelämän, tai se päättyy heti alkuunsa. Yksi ratkaisevista tekijöistä voi olla meidän muiden käytös kentällä.

    Ilman tämän pidempiä liirumlaarumeita: jos näet edessäsi pariskunnan, jossa neito on ekaa kertaa kentällä, älä mene sanomaan ”valittuja” sanoja.

    KL

    Muutaman iltakierroksen aikana saatan ohittaa saman verran 2-4 hengen ryhmiä kuin KL 25 vuoden aikana ja kaikki hyvässä hengessä.

    En muista kirjoittaneeni mitään ohittamieni ryhmien lukumäärästä, joten rohkenen epäillä sanojasi.

    Puhuin vain ja ainoastaan niistä kerroista, jolloin on TARJOTTU ohitusta sitä pyytämättä. Monta, siis aivan liian monta kertaa on menty ohi sen jälkeen, kun on päästy puhe-etäisyydelle monen väylän mittaisen odottelun jälkeen. Ohitusluvan myöntäminen pyytämisen jälkeen ei ole ohituksen tarjoamista, sen kaiketi ihan jokainen ymmärtää.

    Koskaan ei ole minulta tai ryhmältäni ohitusta evätty sen pyytämisen jälkeen. Siitä syntyisikin aika hauska tilanne ja laji vaihtuisi golfista painiksi.

    KL taas näytti kuinka kirjoitetaan, ”ote narsistin päiväkirjasta” No voithan sää tulla multa kyseleen ohituslupaa, ei se mene painiksi mutta toki tarjoan sulle rystysvoileivän ilman juustoa.

    ”Koskaan ei ole minulta tai ryhmältäni ohitusta evätty sen pyytämisen jälkeen. Siitä syntyisikin aika hauska tilanne ja laji vaihtuisi golfista painiksi.”

    KL, sinä kuulutat täällä ylevästi golfin sääntöjä ja etikettiä, kerrot kuinka asiat pitäisi tehdä. Sitten liipaiset tiskiin yo. kommentin. Täytyy sanoa, että sinähän se jehu olet! Pitää siis olettaa, että mielestäsii golf-kentällä on ihan OK painia, mutta saatana jos liian hitaasti pelaa. Aivan legendaarista matskua :D!

    KL

    Pieni paini piristää aina! Painin avullahan pohjanmaalaisetkin ovat viihtyneet aakeilla laakeilla, kun on ollut hyvää ajanvietettä!

    Sitä paitsi paini on reilu laji. Sen sijaan Arskan ehdottama nyrkkitappelu kuuluu moukille.

    Minulle hidas pelaaminen tuo esiin pahimmat henkilökohtaiset luonteenpiirteet. En jaksa odotella jos kenttä on lähes tyhjä ja juuri meidän ryhmämme eteen änkeää kaksi valkoiselta pelaavaa metsään lyöjää joiden takana sitten odottelemme niin monta kertaa että minulta palaa pinna. Eikä se ole kenellekään hauskaa, ei myöskään minulle, vaikka olen jo vuosien ajan koettanut hillitä itseäni.
    Samantapaiset raivonpuuskat muuten tulevat sattumalta tällä sivustolla. Ennen kuin pääsin kirjoittamaan tätä viestiä niin hyppivä ja uudestaan ja uudestaan latautuva sivu heitti minut ainakin pari kertaa ostamaan uutta Fordia, kun hiiren osoittimen paikka jatkuvasti vaihtui.
    Golf on minulle ilmiselvästi väärä laji. Voisi siirtyä sauvakävelyyn ja kirjoittamaan vaikka Facebookiin, joka yleensä toimii.

    No sittenhän se Arskan ehdottama nyrkkitappelu osui juuri oikeaan kohteeseen ;).

    PS. tänäänkin jouduin ryhmäni kanssa odottelemaan edellä meneviä, ja ysiin tuhlaantui 2h15m!! Kuvittele! Silti mulla nastaa kentällä.

    Näköjään tämä hidas pelaaminen aiheutti juuri niin paljon puhetta ja pulinaa kuin olin odottanutkin ! Olen jonkin verran seurannut noiden ammattilaisten pelaamista ja järjestään kierrokseen menee sen neljä ja puoli tuntia yleensä vielä palloja ei etsitä!
    Joten lääkitys kohdilleen ja kentälle nauttimaan!

    jarblo

    Näköjään tämä hidas pelaaminen aiheutti juuri niin paljon puhetta ja pulinaa kuin olin odottanutkin ! Olen jonkin verran seurannut noiden ammattilaisten pelaamista ja järjestään kierrokseen menee sen neljä ja puoli tuntia yleensä vielä palloja ei etsitä!
    Joten lääkitys kohdilleen ja kentälle nauttimaan!

    Juuri näin..Kahdelta ammattilaispelaajalta ei pitäisi kulua 4,5 tuntia kierrokseen. Ehkä sitä ei kuitenkaan kannata vertailla ns. tavallisten tuupparien pelailuun. Tilanteen ymmärtää kun jokainen lyönti enemmän tai vähemmän maksaa vaikkapa vain 10.000 dollaria menoa/tuloa.

    Mielestäni nykyisellään matkitaan ihan liikaa telkkarista opittuja ammattilaisten maneereita ja tavan pelaajille turhaa säätämistä, pallon merkkailua, hanskan taittelua, pallon putsailua, puttilinjan tiirailua, harjoitussvingejä, ruohon heittelyä, stanssiin jäätymistä jne.

    Ja, tottakai jokainen ryhmän pelaaja haluaa esittää omaa performanssiaan vasta kun edellinen on selvinnyt omastaan. En tiedä johtuuko tällainen käyttäytyminen tyhmyydestä vai tietämättömyydestä.

    Ihmettelen miksei edes alan lehdissä ja muussa opetuksessa ole neuvottu harrastajille kuinka kentällä edetään fiksusti ja oikea-aikaisesti, kiiruhtamatta millään tavoin.

    Eikä myöskään pitäisi kenellekään olla vaikea huomata omasta pelistään onko hidastelija tai normaalisti/jopa nopeasti etenevä pelaaja. Enkä missään tapauksessa tarkoita että kentällä pitäisi kiirehtiä. Mutta, jos aina on väylä edessä vapaana ja ryhmä takana ei kannata selitellä.

    Tiedän omasta kokemuksesta että hyvin (mutta samalla rauhallisesti) etenevä ryhmä joutuu aina (siis joka ainoalla kierroksella) odottelemaan edellä pelaavia ja jokaisella kierroksella ainakin yksi edellä menevä ryhmä tarjoaa ohituslupaa..jos näin ei tapahdu löytyy ns. hidas ryhmä/pelaaja peilistä katselemalla.

    Näin kävi tämäänkin kaksi ryhmää ohitettiin ja odoteltiin muutamien perässä ehkä puolisen tuntia yhteensä. Eikä siitäkään ole mitään valittamista. Nimittäin aurinkoisena kesäpäivänä odottaminenkin on ihan mukavaa kun kierros meni siitä huolimatta vajaaseen kolmeen ja puoleen tuntiin. Ei ollut kiirettä minnekään. Aikaa riitti hyvin vielä saunomiseen ja klubilla rupatteluun.

    Yhtään palloa ei kadonnut, ei yhtään rankkua, ei tarvinnut etsiä palloja kertaakaan. Ei edes merkattu lyöntejä, pelattiin lyöntipeliä pikku panoksella. Ja pelitkin meni aika lailla tasan.

    Oli kaiken kaikkiaan mukava pelipäivä..

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 596)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1031322 kohteessaHidas pelaaminen!

Etusivu Foorumit Yleistä Hidas pelaaminen!