Aihe: HELSINGIN CITY GOLF RY - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

HELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY

Esillä 11 viestiä, 76 - 86 (kaikkiaan 86)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tätä…
    Laphroaig is best savoured neat, or with a little cool water. Roll it around on your tongue. Release the pungent, earthy aroma of blue peat smoke, the sweet nuttiness of the barley, the delicate heathery perfume of Islay’s streams. It is as unique as the island itself.
    …ei millään muotoa tosiaan voi lantraamiseksi väittää.

Haha 😀

Itse olen aina kuvitellut olevani kaikkien kylähullujen Isi, mutta kuten jo aiemmin totesin; Mielelläni aina huomaan hyvin perustellun vastaväitteen jälkeen olleeni väärässä. Kiitos taas kerran tästä ilosta 🙂

VV: Hengitähän välillä sisäänpäinkin. Tapaus PP:stä voinen sanoa, että muutaman kymmenen kierrosta kaverin peliä katselleena voin vakuuttaa, että PP pelaa kyllä vaivattomasti kentän alle bogivauhdin noilla välineillä, vaikka se nyt ei oikeastaan ole tässä keskustelussa millään lailla edes tärkeää.

Niin ja minäkin olen aina ollut hyvin rakastunut Paksupekkaan, joten tuo pitää myös minun kohdaltani paikkansa. Paksupekkaa on hyvin vaikea olla Rakastamatta, kuten kaikki Miehen tuntevat tietävät.

Vihdoinkin päästiin sitten itse asiaan tässäkin topicissa, eli Viskiin ja Rakkauteen ! Enää Clubhouselaisten drivepituudet jäävät askarruttamaan.

Paloheinässä oli viime kesänä 5000 euron tarkkuuslyöntikilpailu. Suurin osa kilpailijoista löi todella heikosti, vaikka kohteet olivat niin ’lähellä’. Klubituupparit selittelivät huonoa menestymistään ja ammattilaiset pokkasivat parhaat palkinnot. Miksiköhän näin? Uhoaminen on aina uhoamista ja teoriassa mikä tahansa kenttä voi olla helppo. Ehdotan, että IH-Kerho järjestää leikkimielisen kilpailun Paloheinässä tulevan kesän aikana, jolloin clubilaiset voivat ottaa toisistaan mittaa. Jos ei muuta iloa kierroksesta saa, niin ainakin hyvän mielen siitä kun saa kyykyttää pelikaveria IHan vaan huvin vuoksi. Kovimmat pelaajat luonnollisesti tulevat paikalle takki auki ja pelaavat kierroksen itsevarmasti kahdella mailalla alle Pariin. Rahasta sen ei pitäisi olla kiinni ja jos on, niin jokainen hankkikoon k.o kilpailuun sponsorin, joka maksaa GF:n.

Nyt kaivataan näyttöjä siitä, että kenttä on todella helppo, eikä pelkkää sananhelinää.

Äääh… Tylsää…

Palataan aiheeseen (eli Viskiin ja Rakkauteen).

Sori nyt vaan. Kyse ei ole mistään salaseuran yhteisestä mielipiteestä, vaan yksittäiseten ihmisten ajatuksista, joten on ihan turha vetää asiaankuulumatomia ajatuksia tähän mukaan. Minua ei ainakaan juurikaan kiinnosta kotikentältäni lähteä muualle, muutoin kuin ystäviäni tapaamaan muille golfkentille.

Eli provoon ei lähtenyt mukaan Hän 😉 Mutta sehän on vain hyvä, etä kaikki ei ko. kentästä pidä. kauheatahan teidän olisi siellä pelata, mikäli reilut 100 000 golffaria änkisi sinne muutaman kerran viikossa. Johan sielä jono olisi kehä ykköselle saakka, joten hyvä näin.

kebax kirjoitti: (22.2.2006 14:11:06)

ritari kirjoitti: (22.2.2006 14:06:15)

kebax kirjoitti: (22.2.2006 13:36:50)
    Voidaanhan tämä toki IHan golfkentälläkin hoitaa. Hyvinkää olis varmaan kokolailla puolessavälissä. Hoidetaanko heti keväällä vai kesemmällä?

Minulle sopii milloin tahansa ja kunhan väylät ovat kohtuu kuivat. Hyvinkää on kenttänä ok.
    Arkipäivänäkin onnistuu.

Hyvinkää lienee teräkunnossa kesäkuun tietämillä, mutta tutkaillaanpa tilannetta tarkemmin kun kentät aukeavat. Mitäs laitetaan panokseksi kunnian lisäksi? Mulle, IHme kyllä, maistuu huurteinen vallan mainiosti. Kuis tälläne järestely?

Kunniaa en tietenkään laita panokseksi, mutta joku lyhytaikainen nesteseos sopii? Hyvinkää on muuten omassa kenttärankingissa nelosena. Kotkagolf, Espoo (EGS), Rönnas, kaikki miellyttäviä kenttiä, ehkäpä EGS ykkönen. Valitettavasti eivät yhtä helppoja kuin Pöllöheinä.
    Itse olen pelannut likipitäen kaiki etelä-Suomen kentät (juu Tali ja Sarfvik, Pickala puuttuvat). Kytäjä on ylimainostettu, mutta varmasti brändi – joka ei myy. Lisäarvoa tuupparin on vaikea keskiä, mutta kiitos sponsoreille, joiden liiketoimtaa tuskin katsotaan negatiivisita tunnelmista. Vanajanlinalle voisi veikata yhtä kalseaa kohtaloa, mutta katsotaan. Ehkäpä niitä gf:n rahoittajia löytyy. 80 e golfkierroksesta on vitsi. Kuokitaan sitten Hannan köyhää kuvetta Paloheinässä.

Platoon kirjoitti: (22.2.2006 16:21:53)
    Nyt kaivataan näyttöjä siitä, että kenttä on todella helppo, eikä pelkkää sananhelinää.

Missään en ole sitä helpoksi väittänyt, enkä ole edes uhonut pelaavani sitä PARiin. Edelleen väitän, että siellä on helppoa pelata kierros alle pokivauhdin pelkällä wedgellä ja putterilla. Mä jopa paljastan tässä minun taktiikkani (lainaan tähän Ritarin antamat mitat, kun itseltä ei löydy):
    Tii 1/par 3/110 m: Epäonnistunut avaus ei osu viheriöön. Kädetön chippi rullii pitkäksi. kaksi puttia. Poki
    Tii 2/par 3/132 m: Epäonnistunut avaus ei osu viheriöön.Söpsö chippi jää lyhyeksi. kaksi puttia. Poki
    Tii 3/par 3/151 m: Täydellinen avaus ei osu viheriöön, vaan jää lyhyeksi. Kädetön chippi rullii pitkäksi. kaksi puttia. Poki
    Tii 4/par 4/245 m: Täydellinen avaus väylälle :o, lähestyminen ei osu viheriöön taas söpsö ja lyhyeksi. 2 töksäytystä ja taas Poki
    Tii 5/par 3/118 m: Avaus osuu vahingossa viheriöön. 2 töks. Par.
    Tii 6/par 3/173 m: Avaus rajusti lyhyeksi. Hento pitch kernille. 2 töks. Poki
    Tii 7/par 4/208 m: Pahasti duffattu avaus 80 metriä eteenpäin. Jälleen lähestyminen ohi viheriön. Surkea chippi hädintuskin päälle. 2 puttia. Poki
    Tii 8/par 4/250 m: Hyvä avaus väylälle, toppi lähestyminen rullii kernin taakse forelle. Topattu chippi rullii etuforelle. Toinen chippi 3m lipusta, mistä vahingossa eka putti kuppiin. Poki.
    Tii 9/par 4/256 m: Avaus jälleen väylällä :o, duffattu lähestyminen jää lyhyeksi. Topattu chippi kernin takalaitaan. 3 puttia pelastaa pokin.
    Etuysi siis +8, eli yksi alle pokivauhdin. Sisääntulossa lupaan mokata vielä tuon väylän viisi, jottei sentään pokivauhdin alle mentäisi liikaa. Mä olen oikeasti aika kädetön pelaamaan, joten tuo saattaa ihan oikeasti kuvata mun peliäni. Viime kaudellakaan en osunut kuin joka kolmanteen viheriöön ja missatuista tuli Up&Down vain joka kolmannella. Lisäksi pelasin jopa muutaman kierroksen yli pokivauhtia 🙁
    Kierroksesta tuolla kentällä en ole vieläkään valmis maksamaan senttiäkään, mutta tarjoa sinä minulle kierros siellä jos tuo Voi vi… ei sitä tee. Vai pitäisiköhän pyytää Vin Dieseliä mukaani, kun hän näyttää olevan vähän mustis Kebaxille?

jpk

Mutta Paloheinässä oli viime kesänä n. 500m par5.

KL

Onpas tämä aihe herättänyt paljon erilaisia intohimoja! Ja pari Jippii-palstalaistakin, noista muutamasta hämmentävän heikosta kommentista päätellen.

Kaikkien näiden lukemieni tarinoiden jälkeen minua alkoi ihan oikeasti kiinnostaa tuon kentän pelaaminen, vaikapa 2 mailaa ja putteri -periaatteella. Muutaman kerran nk. Mikki Hiiri-kentän eli Hiekkaharjun pelanneena yhdyn niiden kirjoittelutoverien näkemykseen, ettei lyhyt kenttä välttämättä ole helppo. Menkääpä ja tempaiskaa par Hiekkiksen seiskareiällä, joka on vaivaiset 100 metriä alamäkeen. Griini vain on niin v….mainen, pirun pieni ja veden ympäröimä. Ei ole par helppo vitosväylälläkään ja kakkonenkin (par 4) pyrkii tosissaan risomaan, vaikka griinille on ilmassa vaivaiset 200 metriä. Itse asiassa kenttä on täynnä v-mäisiä reikiä pienine griineineen ja äärimmäisen surkeine bunkereineen. Lyhyt, mutta yllättävän vaikea.

Paljon on Paloheinän täytynyt vaikeutua niistä ajoista, kun sen pelasin ensimmäisen ja varmasti myös viimeisen kerran. Kolme ja puoli vuotta sitten olin harjoitellut golfia parisen kuukautta. Joskus lokakuun kylmänä päivänä eksyin Paloheinäänkin. Yhdeksän reikää taisi silloin maksaa kympin. Pelini kulki yllättävän hyvin. Tein muistaakseni tuloksen +11 ja mukaan mahtui muutama hutilyöntikin.

Oikea ja kohtuullinen jokamieskentän hinta on Lövkullan 20 euroa päivälipusta. Sama taidetaan periä Peuramaan par-kolmoseltakin.

KL kirjoitti: (23.2.2006 10:10:03)
    Ja pari Jippii-palstalaistakin, noista muutamasta hämmentävän heikosta kommentista päätellen.

Mutta pitää muistaa että koko aihe on erittäin Jippii, joten on vain luonnollista, että myös kirjoittajat ovat.

Esillä 11 viestiä, 76 - 86 (kaikkiaan 86)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492823 kohteessaHELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY