Aihe: HELSINGIN CITY GOLF RY - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

HELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 86)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Henkka kirjoitti: (21.2.2006 9:50:41)
    On ihan sama mitä mieltä kukakin kentästä on, mutta tuo ei ole mielipideasia, vaan julma fakta.

Tuota… julma fakta on, että

Tasoituskierroksen edellytykset ovat:

– pelikierros on pelattu liittoon kuuluvan seuran kentällä
    – pelikierros on pelattu kentällä, jonka kokonaispituus 18-reikäisenä on vähintään 2750 m.
    – kansallinen liitto on määrittänyt kentän USGA Course Ratingin mukaisesti
    – kentän pituus saa vaihdella korkeintaan +/-100 metriä mittapisteestä

Muitakin edellytyksiä on, mutta vain nuo kohdistuvat kenttään.
    Tasoitusmääräykset

Faktoja Paloheinän kentästä:
    o pirullisen lyhyt mutta tasoituskelpoinen
    * ei kuitenkaan kannata keskustella asiasta
    o ei linnanherrain suosiossa
    * paitti xXx joka pommittaa ysin tiitä rangella
    – oluen tosin nauttii ulkotarjoilualueella jottei sada
    o kierrokseen on syytä varata aikaa ja tuoreita herneitä
    o periaatteessa p&p -kenttä
    * gf ilmeisesti sen mukaan

Vaikka olenkin lyhytlyöntinen, väittäisin, että Paloheinässä tai vastaavilla kentillä on tietyntasoisten klubituuppareiden (tasoitus n. 25 tai pienempi) paljon vaikeampaa pelata säännöllisesti bufferiin tai pudottaa tasoitustaan kuin normaalimittaisilla. Ainakin omalta kohdaltani on näin.
    Pätkäkentät kun eivät anna anteeksi yhtään virhettä ja kun slouppia on vähän, vaaditaan vähintään bogi tai par 2 pisteeseen. Normaalimittaiset kentät sietävät virheitä enemmän ja palkitsevat ruhtinaallisesti klubituupparin satunnaiset birkut ja parit.

ritari kirjoitti: (21.2.2006 10:31:08)
    Vaikka olenkin lyhytlyöntinen, väittäisin, että Paloheinässä tai vastaavilla kentillä on tietyntasoisten klubituuppareiden (tasoitus n. 25 tai pienempi) paljon vaikeampaa pelata säännöllisesti bufferiin tai pudottaa tasoitustaan kuin normaalimittaisilla. Ainakin omalta kohdaltani on näin.
    Pätkäkentät kun eivät anna anteeksi yhtään virhettä ja kun slouppia on vähän, vaaditaan vähintään bogi tai par 2 pisteeseen. Normaalimittaiset kentät sietävät virheitä enemmän ja palkitsevat ruhtinaallisesti klubituupparin satunnaiset birkut ja parit.

Niin jos minua asia olisi kiinnostanut eli olisin sinut haastanut kahden mailan (+töksyn) kisaan Paloheinässä niin ei tasoitukset ja vielä vähemmän sloupit olisi vaa’assa painaneet. Mutta tämähän nyt ei sitten kiinnostanut meistä kumpaakaan… se pihvi kyl olis maistunut varmaan voittajalle.

kebax kirjoitti: (21.2.2006 10:28:29)
    o periaatteessa p&p -kenttä
    * gf ilmeisesti sen mukaan

Joku voisi määritellä, mitä tuo p&p -käsite tarkasti ottaen tarkoittaa? Itse olen käsittänyt sen kaikille avoimeksi kentäksi, jolloin itselläni tulee mieleen esim. Löfkulla tai Laajasalo, jotka eivät ole tasoituskelpoisia eikä kentillä toimi mitään seuraa.
    Greenfee on Paloheinässä kentän omien sivujen mukaan 9r – 20 e, 18 r – 32 e. Mutta eihän se ole hölmö joka pyytää. Pakollinen pelioikeusmaksua seuran jäsenille oli muistaakseni jotain 300 euron luokkaa/kausi, joku HCG:n jäsen voi oikaista jos meni pahasti pieleen.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein: pelaaminen Paloheinässä ei kiinnosta pätkääkään sen enempää Kebaxia kuin ritariakaan?

Ballmarker kirjoitti: (21.2.2006 11:10:38)
    Olenko nyt ymmärtänyt oikein: pelaaminen Paloheinässä ei kiinnosta pätkääkään sen enempää Kebaxia kuin ritariakaan?

Voin puhua vain omasta puolestasi. Miksei joskus, mutta gf-maksu on turhan rasvainen kun samoilla rahoilla pääsee täysimittaiselle kentälle.

ritari kirjoitti: (21.2.2006 11:56:07)

Ballmarker kirjoitti: (21.2.2006 11:10:38)

Voin puhua vain omasta puolestasi. Miksei joskus, mutta gf-maksu on turhan rasvainen kun samoilla rahoilla pääsee täysimittaiselle kentälle.

Miksei nii. Tosin huomasin tuossa vakavanlaatuisen muutoksen kentän fasiliteeteissa:

Pihviravintola Big Hornin tilalle on tullut kahvila-ravintola Jokamies, jonka menu on kevyempi, edullisempi ja noudattelee myös kiireisten asiakkaiden toiveita.

Where’s the beef?

Miks ei! Helsinki City Players Ry (HCP)

Paloheinä loistava kenttä paikan ja palvelujen suhteen, ajatellen KOHDERYHMÄÄ (painotan sanaa KOHDERYHMÄÄ) aloitteliat ja pitemmälle ehtineet.

Tarjolla oleva palvelu on jokaisen aloittelevan golffarin kukkarolle sopivahkoa, tosin gf on kyllä pikkasen kova mutta eiköhän siitäkin selviä.

Toivotaan nyt että se laajennus alkaa piakkoin niin pääsevät aloittelevatkin kunnon mittaselle kentälle heti alusta.

Ilon kautta!

Niin siis luonnollisesti tiedän että HCG omaa tasoiskelpoisen kentän, jolloin se luonnollisesti myös täyttää siihen liiton vaatimat kriteerit. Viestilläni tarkoitin sitä, että oikeaan golfiin kuuluu laaja kirjo erinlaisia taktisia haasteita, jotka vähenevät olennaisesti mikäli yksi merkittävä tekijä (lyöntipituuden vaikutus tulokseen) poistuu. Mikäli kentällä ei ole yhtään par viitosta (keskinkertaisella klubituupparilla vaatii kuitenkin vähintäin kaksi kutakuinkin onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin) vaan ainoastaan alamittaisia par nelkkuja (ei vaadi yhtään onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin), niin on kenttä sloupattu miten tahansa, niin se ei ole oikea golfkenttä. Golfiin pelinä olennaisesti kuuluu myös par vitoset ja jos ne puuttuu, niin samallahan voitaisi poistaa greenit ja joka kerta kun pääsee kymmenen metrin päähän lipusta, otetaan pallo taskuun ja lisätään tulokseen kaksi lyöntiä. Tai poistettaisi jalkapallosta, tahi jääkiekosta paitsiot. Varmasti saataisiin silti ihan hyviä pelejä aikaiseksi, mutta pelin luonne muuttuisi niin, että ei se enää jalkapalloa, tai jääkiekkoa olisi.

Golf on kuitenkin lyöntipeli, jossa lyönnit ja niitä toivottavasti seuraavat pelinautintoon olennaisesti vaikuttavat onnistumiset lasketaan. Väheksymättä lainkaan muita pelimuotoja. Jos kentältä puuttuu greenit ja ne on korvattu jollakin laskennalisella kaavalla, niin kyseessä ei silloin ole golfkenttä, vaikka säännöt sanoisivat mitä.

Tokihan on hyväksyttävä, että maailmassa on kahdenlaisia mielipiteitä: Minun mielipiteitä ja vääriä mielipiteitä. Joten väitän että ne jotka ammatikseen näitä hommia miettivät, eivät ole tilanteen tasalla, kun eivät ole samaa mieltä minun klubituupparin kanssa !

Mur (part II) !

Vielä lisään, että minulla ei ole mitään Paloheinää vastaan. Aivan upea mahdollisuus monelle päästä tutustumaan ja harjoittelemaan lajia. Näitä tarvitaan todellakin lisää. Mutta tasoituskelpoinen oikea golfkenttä se ei ole.

Joo, ’klubin’ entisessä ravintolassa Bighornissa oli todella loistavat ja isot pihviannokset! Sen kadottua katosi samalla viimeinenkin syy vierailla paloheinägolfissa.
    Paikan palvelusta ei ainakaan ole mitään hyvää sanottavaa: Pyysin kerran maililla tarjousta yksityistilaisuuden järjestämisestä ko. paikassa. Sieltä ilmoitettiin että kiitos tarjouksesta ja palaavat asiaan pian. Yhteydenottoa on venattu reilu vuosi… Sellasta porukkaa millainen on kenttäkin.

Jaa… Eikös sitä enää ole sielä ? Se on kyllä harmi. Juuri tuon niminen se paikka oli silloin kun sielä viimeksi kävin. Piffilö oli erinomainen. Harmi jos yrittäjä ei kokenut liiketoimintaa riittävän kannattavana 🙁 Minä kyllä tuosta annoksestani tykkäsin.

Mikäs siinä nykyään sitten on, vai onko ihan perinteinen klubiravintola ? Tykkäsin kyllä tuosta ideasta, että keskeisellä paikalla olevaan kansankenttään koetetaan saada talvellakin kävijöitä. Harmi jos ei homma toiminut. Oli kyllä Kova Horni… eikun Iso Torvi… eikun… noh kuitenkin… taas meni näihin alapääjuttuihin, mutta kuitenkin harmi että homa ei sitten toiminutkaan 🙁 Idea, toteutus ja sijainti oli kuitenkin mielestäni hyviä.

Henkka kirjoitti: (21.2.2006 14:07:42)
    Mikäli kentällä ei ole yhtään par viitosta (keskinkertaisella klubituupparilla vaatii kuitenkin vähintäin kaksi kutakuinkin onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin) vaan ainoastaan alamittaisia par nelkkuja (ei vaadi yhtään onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin), niin on kenttä sloupattu miten tahansa, niin se ei ole oikea golfkenttä.

Mur (part II) !

Ajattele, kuinka kovia tuloksia nakuttelisit Paloheinässä onnistuneilla lyönneillä!

Viran Omainen kirjoitti: (22.2.2006 10:35:00)

Henkka kirjoitti: (21.2.2006 14:07:42)
    Mikäli kentällä ei ole yhtään par viitosta (keskinkertaisella klubituupparilla vaatii kuitenkin vähintäin kaksi kutakuinkin onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin) vaan ainoastaan alamittaisia par nelkkuja (ei vaadi yhtään onnistunutta lyöntiä saavuttaakseen parin), niin on kenttä sloupattu miten tahansa, niin se ei ole oikea golfkenttä.

Mur (part II) !

Ajattele, kuinka kovia tuloksia nakuttelisit Paloheinässä onnistuneilla lyönneillä!

Pakko olla samaa mieltä Viran Omaisen kanssa. Eiköhän Parti järjestetä seuraavat CGI-kisat Paloheinässä. Rapisi aika lailla Henkan ja muiden uskomukset. Paloheinä ei nimenomaan siedä yhtään epäonnistunutta lyöntiä.
    Aika moneen kisaan aikoinaan osallistuttu ja vain kerran muistan pelatun ysin -1. Parhaimpien pelaajien tasoitukset sentään yksinumeroisia tai ykkösellä alakavia. Toinen hämmästyttävä juttu, että vain yksi holari on nähty (kilpailuissa).

ritari kirjoitti: (22.2.2006 10:44:23)
    .. Eiköhän Parti järjestetä seuraavat CGI-kisat Paloheinässä. Rapisi aika lailla Henkan ja muiden uskomukset…

Kyllä sitä nyt haasteita heitellään…

Nimetön

Henkka kirjoitti: (21.2.2006 9:50:41)

Mutta mutta… Kuten ainakin Mäkisuksi totesi, kenttä on ihan hyvä treenikenttä, mutta en pysty käsittämään miten se voi olla tasoituskelpoinen. Olkot slope mitä vaan, niin kenttä jolla ei ole yhtään par vitosta ja pisin par nelkku on 256 m, ei vaan yksinkertaisesti ole golfkenttä. Se vaan Ei Yksinkertaisesti Ole Tasoituskelpoisuuteen Sopiva Golfkenttä.

Kaikille tällätavoin ajatteleville esitän nöyrimmän pyyntöni, menkää ja pelatkaa ko kenttä pariin tai alle.
    Kun olette ’urotekonne’ tehneet, ei kenenkään teistä tarvitse selittää kentän helppoutta ja sluoppeja sähköisessä muodossa.
    Odotan kaikkien pitkälyöntisten ja kovaa palloa lyövien, palstalle kirjoittavien osoittavan olevansa miehiä, siis pelimiehiä ko kentällä.
    Jokainen meistä pystyy arvostelemaan sähköisesti kenttiä ja niiden helppoutta, tulos ’helpollakin’ kentällä tehdään edelleen pelaamalla ei selittelemällä ja luulemalla olevansa kovajätkä.
    Itse olen pelannut ko kentän pariin kerran, vieraillut siellä aina silloin tällöin vaihtelevalla menestyksellä.

Hahahaa….

Löysittepä sitten tekstistäni kaiken olennaisen 😀 Kuten useasti täällä, lukija löytää tekstistä juuri sen mitä itse haluaa, riippumatta siitä mitä kirjoittaja kirjoittaa ja tarkoittaa 🙂

Noh, minulle on ihan sama missä kukakin pelaa. Kenttä jossa ei ole yhtään par femmaa, ei vaan ole golfkenttä. Tämä ei ole mielipide vaan surullinen tosiasia 🙂

Uhotkaa mitä uhotte, minulle on ihan yhdentekevää. Minä pelaan tuolla koska vaan 45 brutto ! Tosin minun händärini on jo 28,8, joten tietysti tasokkaampana pelaajana tuohon jo helpommin pystyn. Olen pelannut tuon kentän kolmeen kertaan (silloin händäri oli vielä 54) ja kaikilla kerroilla pelasin alle 55 brutto !

BTW: Edellinsen viesti kirjoittaja osoitti jo oman naurettavuutensa (minun lisäkseni) kirjoittamalla kommetinsa jollakin ’salanimellä’ 🙂 Mikäli et uskalla omalla nimimerkilläsi kirjoittaa, ei mielipiteelläsi ole kovinkaan paljon painoarvoa. Oma mielipiteeni on yleisestikin ottaen se, että jos pitää keksiä joku salanimi kirjoittaakseen mielipiteensä, niin silloinhan pitää olla joko:

a) Heikko itsetunto, kun ei uskalla ottaa sitä riskiä, että joku voisi muuttaa mielipitensä negatiiviseksi ’vakiokirjoittajasta’

b) Asiaa häpeää itsekin, koska pilkka osui nin kipeästi nilkkaan, että siihen pitää vastata salaisesti, jolloin pääsemme taas palaamaan kohtaan A.

c) Minulle ihan sama

d) Canada

Loppukaneettina vielä totean että pahoittelen ystävä ’margarii naisten genitalielin’:tä siitä että lipsuin henkilökohtaisuuksiin, mutta varsin huvittuneena en voinut olla nielemättä syöttiä 🙂 Jatketaan toki jos siltä tuntuu. Suurella mienkiinnolla seuraan tilannetta, sekä ihmettelen miksi tämä edelleen herättää niin suuria tunteita 😉

Mur, part III

Henkka kirjoitti: (22.2.2006 12:41:48)

Uhotkaa mitä uhotte, minulle on ihan yhdentekevää. Minä pelaan tuolla koska vaan 45 brutto ! Tosin minun händärini on jo 28,8, joten tietysti tasokkaampana pelaajana tuohon jo helpommin pystyn. Olen pelannut tuon kentän kolmeen kertaan (silloin händäri oli vielä 54) ja kaikilla kerroilla pelasin alle 55 brutto !

Nyt en ole varma onko Henkka sekoittanut IH-osaston ja Forumin? Jos tosiaan pelaat 45 bruttona (17 alle!, eli yksi par ja loput pirkkoja)/18 r, niin lupaan palkinnoksi valitsemasi viskipullon Alkon valikoimista. Jos brutot tarkoittavat 9 reikää, ok, silloin ollaan normaaleissa maisemissa.
    Omalla tasurilla sain muistaakseni 15 lyöntiä eteen, eli bruttona oma par kentällä jotain 38-39 lyöntiä/9 r.

ritari kirjoitti: (22.2.2006 12:56:13)
    Omalla tasurilla sain muistaakseni 15 lyöntiä eteen, eli bruttona oma par kentällä jotain 38-39 lyöntiä/9 r.

Pitäiskös sulle antaa joitain lyöntejä hyvää että ottaisit haasteen vastaan?

Nimetön

Henkka kirjoitti: (22.2.2006 12:41:48)
    Hahahaa….

Hello taas Henkka,

Kuten Ritarikin totesi pelaat todella kovia tuloksia! ko tasoituksella!!!

Toiseksi, käsittääkseni Paloheinä on oikea Golf kenttä, koska se on saanut jo aikapäivää sitten Suomen Golfliiton jäsenyyden Paloheinä Golf ry:n mukana.
    Uusi yrittäjäkin tullee saamaan saman liiton jäsenyyden ja tasoituskelpoisuuden, joten kyllä se on oikeastikin Golfkenttä, vaikka se ei sinua kiinnostakaan. Ko kentällä on todella tarvetta pääkaupunkiseudella.

Kolmanneksi, Canada

ps.Omaan todella kovan itsetunnon, pelaan hyvällä tasoituksella golfia.Kirjoitan nimimerkillä siksi että en tahdo pilata mahdollisia yhteisiä kierroksiamme jo etukäteen tulevana kautena.
    Mikäli tulisit tunnistamaan minut, jännittäisit etkä voisi näyttää parasta osaamistasi.

Hyviä pelejä.

kebax kirjoitti: (22.2.2006 13:08:28)

ritari kirjoitti: (22.2.2006 12:56:13)

Pitäiskös sulle antaa joitain lyöntejä hyvää että ottaisit haasteen vastaan?

Ei tarvitse antaa mitään eteen, otetaan haaste vastaan. No ehdotapa jotain kenttää ja lyöntipeli sopii mainiosti. Tasuri on 22,4.

Jos asustellaan kovin kaukana toisistaan, sitten jossain puolimatkassa oleva kenttä.

Minäpäs männä suvena pelasin golfkentän jossa ei ollut yhtään parvitosta. Oli kyllä 18-reikäinen. Sijaitsee Belfastissa, Pohjois-Irlannissa. Notta mänehän käymään. Muuttuu se mielipide!

Ei voi olla totta 😀

Pitäisi varmaan jättää viesti kirjoittamatta ja hihitellä vaan itsekseen, mutta pakko kyllä kysyä että ihanko aikuisten oikeasti kuvittelitte minun olevan tosissani 😀 Kunnon nauru silloin tällöin pidentää ikää ja minusta tuntuu, että minä olen jo tähänkin mennessä hommannut itselleni aika pitkän iän ja tuskinpa sen kertymä tähän loppuu 😀

=> Suomennos tiukkapipoille:

Tasoituksella 54 pelasin yhden kierroksen Vihdissä, jonka jälkeistä tasoitusta en viitsi kertoa, koska siitä tulee taas uusi uhosota. Eikä sillä ole mitään merkitystä.

Tasoituksella kutakuinkin 30 pelasin Paloheinässä yhden kierroksen (2×9 reikää) jonka seurauksena tasoitukseni olisi tippunut roimasti (en enää muista kuinka paljon kun se oli vuona 2002), mutta en viitsinyt korttia jättää, kun pidin sitä epäreiluna.

Tämänhetkisellä tasoituksella en tietenkään pelaa tulosta 45, tai 55. En varmaan edes paria, joka taisi olla 62, joten rauha vaan. Paloheinä on loistava kenttä, haastava ja todella vaikea 😉

Ei saa kaikkea ottaa niin pirun vakavasti. Maailmassa on muitakin mielipiteitä, kuin teidän mielipiteenne. Se ei tarkoita sitä että Te tai Minä olisimme oikeassa 😉

Voidaanhan tämä toki IHan golfkentälläkin hoitaa. Hyvinkää olis varmaan kokolailla puolessavälissä. Hoidetaanko heti keväällä vai kesemmällä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 86)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492846 kohteessaHELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY