Aihe: HCP:n yms… vertailukelpoisuus kansainvälisesti - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

HCP:n yms… vertailukelpoisuus kansainvälisesti

Etusivu Foorumit Yleistä HCP:n yms… vertailukelpoisuus kansainvälisesti

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei Mielenkiinnosta ja ystävän pyynnöstä lupasin selvittää, että kun hän aloittaa USA:ssa pelaamisen… niin miten hän pääsee jatkamaan harrastusta Suomeen palattuaan… Pitääkö täällä suorittaa Green Card? Miten hänen siellä saavuttamansa USGA hcp vastaa Suomen hcp-järjestelmää? Olisiko jollakulla kokemusta vastaavasta? t. Minsku

Itse aloitin golfin pelaamisen asuessani USAssa kesällä -98. Muutin takaisin Suomeen kesällä -99. Olin syksyn ja kevään aikana oppinut sen verran, että parhaat kierrokseni kolkuttelivat 100 lyönnin rajapyykkiä. Green Cardin suorittaminen onnistui aika yksinkertaisesti. Veljeni kysyi kotikenttänsä prolta, voinko suorittaa kortin hänelle ilman kursseja tms., kun kerta olen jo ’pelaaja’. Tämä sopi. Pelasin ko. pron kanssa neljä reikää, minkä aikana hän kyseli sääntöjä ja etikettiä. Hän täytti sitten GC-paperin hyväksyttynä. Sen kanssa pääsin liittymään seuraan ja sain tasoituskortin. Tasoitus lähti 54:stä, mutta parani kolmen ensimmäisen kierroksen aikana muistaakseni n. 32:een, mikä vastasi taitoja.
    Tuo kuvaa siis minun kokemustani vastaavassa tilanteessa. En ole kyllä ollenkaan varma, meneekö se kaikkien nykyisten sääntöjen mukaan oikeasti noin. Eli varmaankaan ei.
    Tasoitusta en USAssa pelatessani hommannut, koska olin niin aloittelija enkä ajatellutkaan kilpailemista (enkä ajattele vieläkään, joten en hommaisi täälläkään ellei olisi pakko). USGAn HCP-järjestelmä on hieman erilainen kuin meillä, joten suoraan HCP:t eivät vastaa toisiaan, vaikka paljon pelaavilla varmaankin tuottavat aika lailla saman lopputuloksen. Mutta, jos paluumuuttajalla on USGAn tasoitus, voisi kuvitella, että sen perusteella voisi täällä saada aloitusHCP:n, joka vastaa paremmin taitoja kuin 54.

Luulen, että riippuu paljolti kentästä ja henkilöistä, jotka noista asioista päättävät. Itse aloitin ulkomailla harrastuksen ja Suomeen tullessani olin saman tilanteen edessä. Händäri heilui siellä 19 pinnassa mutta green cardia ei ollut eikä myöskään ulkomaista tasoituskorttia. Otin yhteyttä klubin tasoitustoimikuntaan, selitin tilanteen ja kuskasin viiden viimeisen kierroksen tuloskortit näytille. Näillä toimilla sain tuon asian järjestykseen ilman koetta ja tasoituskin lähti samoin tein siitä 19:stä mihin se ulkomailla jäi. Jollain toisella kentällä voi olla, että pro haluaa varmistaa asian ja pelata muutaman reiäin kaverisi kanssa. Jos green card koe vaaditaan niin ei siihen tarvitse sitä kurssia käydä. Sen kun painelee kokeeseen ja häikäisee testin valvojan taidoillaan.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #487468 kohteessaHCP:n yms… vertailukelpoisuus kansainvälisesti

Etusivu Foorumit Yleistä HCP:n yms… vertailukelpoisuus kansainvälisesti