Aihe: Hätähousujen laji, enemmän kunnioitusta.. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Hätähousujen laji, enemmän kunnioitusta..

Etusivu Foorumit Yleistä Hätähousujen laji, enemmän kunnioitusta..

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • kebax kirjoitti: (9.8.2007 16:38:46)

AAH kirjoitti: (9.8.2007 16:35:16)
    … Vaikka vähän hortoiltiinkin, ni me mitään hidasteltu. 19 reikää viiteen tuntiin pitkähköine siirtymisineen ei o paha.

Tätä mä jäinkin miettimään. Eli kuinkas te oikein onnistuitte kiilautumaan takaisin oikeille raiteille siä tyyterissä?

Siinä kävikin tosiaan säkä, kun kolme ryhmää tuli siirtymän aikana vastaan, mutta seiskan tiille päästyämme kutosen kernikin oli vielä tyhjä, joten samontein paukkasimme hikeä kuivattelematta menemään.
    Pokin tein siihen, kolmella putilla. Hankala kerni.

– vm – kirjoitti: (9.8.2007 16:14:59)
    Voisikohan nim. Diletantti vaikka vaihtaa lajia, olisko jalkapallo tai jääkiekko enemmän sinun lajisi? Olet ilmeisesti kuitenkin käynyt golfin etikettikurssin ja hyväksynyt lajin käyttäytymissäännöt??

– vm -,
    sä voit liimta sun etikettis vaikka böördi pulloos mut älä tuu tuputtaa niitä mulle. jos sä haluut elää jossain esihysteerisellä ajalla se on sun ja sun kaulus paita kaverittes propleema. jos kaikki ois yhtä kaavoihin kangistuneita ku – vm – porukka pelais vielä jollain apinanleipäpuusta sorvatuilla draivereilla ja puhuis tiilis kiven kokosiin kännyköihin. siis TSIIIIIISUS!

meikäläisen ei tarvi käyttäytymis sääntöjä millään kursseilla opetella. ne on vähän niinku oikein kirjotus säännöt. Meiltä toisilta ne sujuu luonostaan.

Onneksi on vielä ’perinteisempiä’ kenttiä niinkuin kotikenttäni, ei tarvi diletanttoja katsella kun caddiemasteri laittaa kotiin kasvamaan…

Lölliäinen kirjoitti: (9.8.2007 15:57:50)
    Mihin matematiikkaan tämä perustuu??? Eikös se yx odottelu riitä ’paikkaamaan’ etuajassa lähtemisen. Kaikki muu odottelu johtuu edelläolevien hitaudesta!

Moi,

Mietipä tilannetta, jossa kymmenen ryhmää lähtee liikkeelle peräkkäin 300 metrin välein.

kebax kirjoitti: (9.8.2007 13:22:06)
    Tästä jäi nyt jotain puuttumaan. Mistä syistä johtuen ei ole fiksua tulla kenttään ennenaikaisesti? Tässähän tuli jo ilmi se seikka ettei Tupajumi avaa ennenkuin edellämenevä jengi ole yli 300m eli avauksensa kantaman ulkopuolella. Onko muita syitä?

Ei vaan minä avaan vasta kun oma tiiaika on kohdalla, en avaa ennen kuin lippu on takaisin jos sen nään. On se vaan niin että ’minä minä minä’ tyyli on ihan pysyvää! Koittakaapa miettiä mitä omalle kohdalle että ’ olenko minä minä minä – tyyppi? ’ Sitten hengitetään niskaan ja venaillaan koska edellä pelaava on niin hidas!

Nimetön

Diletanttihan kirjoittaa vallan kiukkuiseti, ehkä vähemmän sujuvasti mutta silti ihan täyttä Asiaa.

Miksi ihmeessä monen sadan ihmisen päivä pitäisi pilata sillä että aamun ensimmäinen ryhmä raataa kenttää läpi siksakkia sahaten ja aikaa kuluu alun seitsemättä tuntia – tai jotain niille main.

Jos ei kierroksesta mitenkään järjellisessä ajassa edes kuvittele selviävänsä, niin kaikille osapuolille parempi vaihtoehto olisi Range-harjoittelu ja/tahi joku VirtualGolf taikka simulaattori.

Toki Diletantilla olisi pikkaisen hiomista tuolla etiketin puolella, kohtelias ja muut huomioon ottavahan pitää aina olla. Ohittaminen ei ole niin kuolemanvakavaa mutta se tulee tehdä tyylillä.

1. Kiinnitä edellä raatavan ryhmän huomio itseesi hyvissä ajoin eli huuda kuuluva FORE! jo harkkasvingin aikaan ja huido samaan aikaan mailalla kohti edellä matajia.

2. Käytä edellämainitun manööverin aiheuttama hämmennys hyväksesi ja lyö pallosi kuokkijoiden edelle.

3. Kiiruhda pallollesi suu mahdollisimman leveässä virneessä ja hiero draiveriasi samanaikaisesti jäniksenkäpälällä mutisten onnea tuottavia rukouksia/kirouksia.

4. Kiitä kohteliaasti ohitusluvasta. Muista katsoa kaikkia silmiin ja pikkaisen voit kehaista juuri lähtenyttä elämää suurempaa lyöntiä. Muista ettet ala tällä kohtaa pyytelemään anteeksi tahi muuten nöyristelemään. Ei! vaan rinta kaarelle ja etiäppäin.

5. Jos edellämenneet ovat aiheuttaneet haittaa jo useamman reiän ajan niin ikäänkuin viikon vinkkinä heille voi pystyttää ihan ikioman krokettiradan (kannattaa ostaa setti bägiin, ei edes maksa paljoa). Että tuosta portista kun pääsette läpi ja osutte tuohon keppiin niin voittekin sen jälkeen lähteä kotiappäin.

Näillä ohjeilla sujuu peli tyylillä ja aikataulussa.. sanomista saattaa tulla, mutta ainahan joku jostain vaivaa näkee.

Osaatko sinäsinäsinä lukea? No hyvä. Luepa uudestaan.

AAH kirjoitti: (9.8.2007 16:42:56)

kebax kirjoitti: (9.8.2007 16:38:46)

… Vaikka vähän hortoiltiinkin, ni me mitään hidasteltu. 19 reikää viiteen tuntiin pitkähköine siirtymisineen ei o paha.

Tätä mä jäinkin miettimään. Eli kuinkas te oikein onnistuitte kiilautumaan takaisin oikeille raiteille siä tyyterissä?

Siinä kävikin tosiaan säkä, kun kolme ryhmää tuli siirtymän aikana vastaan, mutta seiskan tiille päästyämme kutosen kernikin oli vielä tyhjä, joten samontein paukkasimme hikeä kuivattelematta menemään.

Hmm…

Par femma kahteen kertaan ja seiskan tiiltä kutosen kernille, jossa poki kolmella putilla. Ihan kuin veljeni olisit. Tai olethan Sinä. Tai ainakin tämän kerronnan jälkeen Sinua sellaisena pidän. Tai olen aikaisemminkin pitänyt, mutta nyt tulin kaapista ulos.

Seiskan tiiltä kutosen kernille… Onko Sinun alterego muuten Fairway ? Tuli vaan mieleeni. En tiedä mistä. Joku mikälie.

Jouduit sitte tyytymään vaatimattomaan kasikymppiseen, jos kerta pelasit 19 reikää ja paukuttelit väärillä greeneillä pokeja, eli rankkuineenhan tuo tekee varmaankin kutakuinkin kasikymmpisen ? Kö ?

KL

Diletantti kirjoitti: (9.8.2007 17:50:17)

Voisikohan nim. Diletantti vaikka vaihtaa lajia, olisko jalkapallo tai jääkiekko enemmän sinun lajisi? Olet ilmeisesti kuitenkin käynyt golfin etikettikurssin ja hyväksynyt lajin käyttäytymissäännöt??

– vm -,
    sä voit liimta sun etikettis vaikka böördi pulloos mut älä tuu tuputtaa niitä mulle. jos sä haluut elää jossain esihysteerisellä ajalla se on sun ja sun kaulus paita kaverittes propleema. jos kaikki ois yhtä kaavoihin kangistuneita ku – vm – porukka pelais vielä jollain apinanleipäpuusta sorvatuilla draivereilla ja puhuis tiilis kiven kokosiin kännyköihin. siis TSIIIIIISUS!

meikäläisen ei tarvi käyttäytymis sääntöjä millään kursseilla opetella. ne on vähän niinku oikein kirjotus säännöt. Meiltä toisilta ne sujuu luonostaan.

Ainakaan golfetiketti tai ylipäätään mikään älynkäyttö ei sulta suju luonnostaan. Palaa takaisin sinne mummojenpotkimisen pariin.

Ai niin, sori, täähän onkin provo! Ei kai kukaan ole NOIN tyhmä?!!??!

kyllä se ’dile’ rauhottuu kun kasvaa ensin draiverin mittaiseksi. Nuo murrosikäset on kovia uhomaan

Henkka kirjoitti: (9.8.2007 21:36:26)

AAH kirjoitti: (9.8.2007 16:42:56)

kebax kirjoitti: (9.8.2007 16:38:46)

Hmm…

Par femma kahteen kertaan ja seiskan tiiltä kutosen kernille, jossa poki kolmella putilla. Ihan kuin veljeni olisit. Tai olethan Sinä. Tai ainakin tämän kerronnan jälkeen Sinua sellaisena pidän. Tai olen aikaisemminkin pitänyt, mutta nyt tulin kaapista ulos.

Seiskan tiiltä kutosen kernille… Onko Sinun alterego muuten Fairway ? Tuli vaan mieleeni. En tiedä mistä. Joku mikälie.

Jouduit sitte tyytymään vaatimattomaan kasikymppiseen, jos kerta pelasit 19 reikää ja paukuttelit väärillä greeneillä pokeja, eli rankkuineenhan tuo tekee varmaankin kutakuinkin kasikymmpisen ? Kö ?

Tässä Henkkuli apuja:

AAH kirjoitti: (9.8.2007 13:25:34)
    Onhan niitä palleja raffeihin hukkunu, jopa väylille.
    Mutta, olettekos hukanneet koskaan kokonaista väylää tiiboxeineen päivineen?
    Eilen Yyterissä kutoselta seiskalle siirryttäessä huitaisimme sujuvasti 17-veulan tiiboxista avaukset. Lienemme olleet niin tyyterissä, että erehdyksen havaitsimme vasta hakiessamme 8:n tiitä. Seiskan boxiin saimmekin sitten hiihdellä hämmennyksissämme takaisin 8 ja 7 -veulien kautta. Vastapäivään.
    Tässä tietysti piilee hankaluuksia, jopa riskejä, mutta erittäin sosiaalinen ”etenemismuoto” tämä on. Siinä tulee juteltua muidenkin, kuin oman flaitin tyyppien kanssa.
    Wanha sanonta ’Ei kahta ilman kolmatta’ kumottiin eilen. Sitä kolmatta emme nimittäin koskaan kohdanneet.
    Ensimmäinen oli auton renkaan puhkeaminen n. klo 8:00 Yyterin porteilla. Lähtöaika kentälle oli 8:20. Hjuvin ehdittiin.

Mitä taas Fairwayhin tulee, niin Hänen urotekojaan saan ihailla ma-ke turunseudulla, missä valloitamme ainakin Auran ja Kultarannan, mahdollisesti myös Harjattulan.

KL kirjoitti: (9.8.2007 22:08:43)

Diletantti kirjoitti: (9.8.2007 17:50:17)

– vm -,

Ainakaan golfetiketti tai ylipäätään mikään älynkäyttö ei sulta suju luonnostaan. Palaa takaisin sinne mummojenpotkimisen pariin.

Ai niin, sori, täähän onkin provo! Ei kai kukaan ole NOIN tyhmä?!!??!

😀 Eikun toi loppukappale oli oikeesti hyvä

Mukavaahan se on seurata kun tuoremmat provosoituvat myöhäisteini-ikäisenä esiintyvän jutuista, mutta tyhmyyttä en käsitä. Diletantin monipuoliset kirjoitukset on tuttuja kaukaa viime vuosituhannelta, eri Areenoilla tunni/ustettuja.

Hvin sä vedäöt

Taapero kirjoitti: (9.8.2007 14:47:55)
    Ja B) jos se etuajassa lähtevä ryhmä on nopeampi se pääsee edellämenevän ryhmän ohi nopeammin.

Mutta eikö tällaisessa tapauksessa kannata lähteä jo ykköstiiltä ennen ensimmäistä ryhmää, ns etuajassa? Siinähän voi mukavasti tervehtiä jne ja sitten ladata ryhmien oletetut pelinopeusfaktat siihen perään.

Tämähän on hauska ketju. Ja täyttä asiaa! Hyvä, että tämä aihe nostettiin esiin keskusteluissa.
    Tästähän ei ole kuin viikko-pari, kun taapersin Lohjan ykköstiille noin 5 minuuttia ennen lähtöaikaani. Havaitsin 2 äijän kekkaloivan väylän puolivälissä ja huusin perään, että mikäs lähtöaika herroilla oli? Vastaukseksi sain kuulla, että meillä on sama lähtöaika, mutta syy on minun, koska tulen tiille liian myöhään. Takaisin tiille he eivät tulleet, vaan käänsivät selkänsä ja panivat marssiksi. Tästä seurasi tietenkin se, että kun lähdin oikealla lähtöajalla, jouduin koko ajan odottelemaan näitä kaveruksia, joille ulkopuolisten peliseura mitä ilmeisimmin oli myrkkyä.
    Tuo ei ollut Lohjalla ensimmäinen vastaava tapaus, mutta ensimmäinen, jossa syylliseksi havaittiin etikettiä noudattava henkilö. Kivaa, vai mitä?
    Pari päivää sitten Benzillä jouduimme toisenlaiseen tilanteeseen. Takanamme tuleva ryhmä pelasi autoilla, mutta par3:ia lukuunottamatta ei etuysillä kertaakaan ollut odottelutilannetta, kun heidän olisi pitänyt avata. Kun olimme menossa 10. tiille, juoksi porukan puuhanainen 9. greeniltä putteri kourassa peräämme sanomaan, että he mielellään ohittaisivat meidät. Ymmärsimme, että ohitusaikeen ainoa peruste oli se, että he ajavat autolla ja haluavat maaliin ennen meitä vaikka väkisin. Pelivauhti ei siihen riittänyt, vaan he jäivät lopulta noin väylän verran jälkeen. Tietenkin tästä voi olla kahta mieltä, mutta olen varma, että jos olisimme päästäneet tuon ryhmän edellemme, kenttä olisi jumittunut nopeutumisen sijaan.

Hyvä vaalruus. Tätä mä olen koettanut pitkin ketjua hajeskella mutta ketään ei tunnu kiinnostavan verkkaisesti starttaavan lokin ongelmat.

Vuosaaressa on valvoja valvonut koko kesän lähtijöitä ja lähtöaikoja. Hyvin on kenttä rullannut eikä ykkösen puolivälissä ole heti roikkunut griinille odottelevaa ryhmää.
    Nyt on asia iskostunut niin hyvin mieleen, että ’totellaan’ IHan ilman mukavan valvojan läsnäoloakin!
    Tosi törkee toi Vaalruusin tapaus Lohjalla, siinä on oikeen lähetty porukalla karkuun….

OLEN YMMÄRTÄNYT, ETTÄ LÄHTÖAIKA ON NOT BEFORE. IHAN SAMA KUIN TENIKSESSÄ KILPAILUTILANTEESSA. JOS KAIKKI YMMÄRTÄISIVÄT TÄMÄN KENTÄN OLLESSA TÄYNNÄ EDELLÄ LÄHTEVÄT SAISIVAT PELATA VÄYLÄN RAUHASSA ILMAN HOSUMISTA.
    LOHJAN CASE KANNTTAA PANNA KAPTEENIN JA TJ:N TIETOON !

Nimetön

approach kirjoitti: (10.8.2007 14:25:50)
    OLEN YMMÄRTÄNYT, ETTÄ LÄHTÖAIKA ON NOT BEFORE. IHAN SAMA KUIN TENIKSESSÄ KILPAILUTILANTEESSA. JOS KAIKKI YMMÄRTÄISIVÄT TÄMÄN KENTÄN OLLESSA TÄYNNÄ EDELLÄ LÄHTEVÄT SAISIVAT PELATA VÄYLÄN RAUHASSA ILMAN HOSUMISTA.
    LOHJAN CASE KANNTTAA PANNA KAPTEENIN JA TJ:N TIETOON !

Kanttaa sinä ihan kaikessa rauhassa teniksesi kapteenin hosuntaskuun. Lontoon murre taitaa olla sinulle sen verran paljon haastavaa, että not before tarkoittaa suunnilleen samaa kuin up Your ass?

Caps Lock on muuten se The Magic Button jota painamalla saa nuo ISOT kirjaimet pois päältä – ihan kilpailutilanteessakin.

Minulle on opetettu, että kierroksella ollaan edellisen ryhmän perässä, ei takanatulevien edessä. Tähän ajatusmalliin sopii hyvin, että JOS lähtö on täysi, niin avataan heti, kun se on mahdollista tehdä turvallisesti ja edellistä ryhmää häiritsemättä. En keksi mitään järjellistä syytä odottaa omaa lähtöaikaa, jos edellinen ryhmä on kadonnut horisonttiin. Jääpähän enemmän aikaa etsiä rauhassa palloja aloitusväylällä, missä tavallisesti käytetään muutenkin eniten aikaa. Jos jatkolyönneissä joudutaan odottamaan, on syy oman ryhmän, samoin kuin edellämenevienkin tiedossa.

Kakkosväylästä lähtien on tilanne sama riippumatta lähtöajasta, jos noudatetaan sääntöä ’edellisten perässä, ei jäljessätulevien edessä’. Perässä oleminen ei tietenkään tarkoita minkäänasteista painostusta, mutta on kohtuutonta vaatia, että perässätulijat ovat aina jossain näkymättömissä. Ei ihme, että kierrosajat kasvavat, jos halutaan pelata ikään kuin yksin kentällä.

4par kirjoitti: (10.8.2007 21:25:14)
    … En keksi mitään järjellistä syytä odottaa omaa lähtöaikaa, jos edellinen ryhmä on kadonnut horisonttiin. …

Teoreettinen esimerkki runsaasti karrikoiden näin:

Start Varaslähtö
    10:00 9:55
    10:10 10:00
    10:20 10:05
    10:30 10:10

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475069 kohteessaHätähousujen laji, enemmän kunnioitusta..

Etusivu Foorumit Yleistä Hätähousujen laji, enemmän kunnioitusta..