Aihe: Harjoituslyönti – tarpeetonko? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Harjoituslyönti – tarpeetonko?

Etusivu Foorumit Yleistä Harjoituslyönti – tarpeetonko?

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jamasa kirjoitti: (6.6.2007 9:31:51)
    Niin, hyvä kyssäri. Itselleni olen antanut kertoa, että miksi kannattaa ottaa harkkasvingi ja missä kohtaan. Mutta nämähän ovat kaikille niitä omia juttuja myös.

Pia Nilssonin uudessa kirjassa on myös kivasti kerrottu mitä siellä siellä rangella olisi syytä tehdä ja miten. Myös harkkakerneillä. Suosittelen lämpimästi lukemaan.

Itse otan harkkasvingin ja joskus jopa montakin….

p.s. tuohon rangetyöskentelyyn liittyen kysymys…montako kertaa lyötte kentällä samalla mailalla peräkkäin? (tietty eriasia jos treenaa tekniikkaa rangella)

Putterilla monasti tulee neljäkin kertaa tikattua putkeen..(PRKL)…;). Mutta sitä harvemmin tuolla rangella tulee..
    Jossain kirjassa taidettiin ohjeistaa, että tuolla rangella voisi mielikuvien avulla kuvitella pelaavansa jotain tuttuja väyliä….ja sen mukaan sitten aina vaihdellaan kepukkata.

Pappa Tykkihän puhuu asiaa! Kiitos! Taidan kopioida rutiinisi jos et ole niitä patentoinut.

Pappa Tykki kirjoitti: (6.6.2007 9:47:36)
    – bunkkeri: kuten chipit, bunkkerissa seisten ilmaa huitoen

Eihän bunkkerissa kuten vesiesteessäkään saa tehdä harjoitusheilahduksia. =) Joku joka tuntee säännöt, varmistakoon vielä…

Omalta osaltani voin sanoa, että tämä on ajankohtaista minulle, olen nyt pelaillut pari rundia selvästi vähemmillä harkkasvingeillä. Olen pyrkinyt tekemään sellaista ammattilaismaista rennompaa heiluttelua pallon takana ilman että ruohon lähtee. Tässä ajatukseni ei ole siinä mihin pallo lentää vaan lähinnä yritän synkronoida käsiä, kroppaa ja jalkoja – siis trimmaamaan ajoitusta. Periaatteessa voisin nyt siirtyä visualisoimaan pallon lentoa tuossa kohdassa myös…

Mutta paremmalta tämä tuntuu kuin jatkuva harjoitusheilauttelu pallon vieressä. Usein itse harjoituslyönti on parempi kuin ’oikea’ lyönti, ainakin siltä tuntuu….

-p-

Harjoituslyöntejä saa lyödä vaikka kuinka paljon, mutta bunkkerissa hiekkaa ja vesiesteessä vettä/maapohjaa ei saa koskettaa mailalla eikä lyöntiä helpottaa ruohoa katkomalla.

Pappa Tykillä on hyvät rutiinit.
    Divotin ottava harjoitussvingi on kyllä vihoviimeinen homma.

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477743 kohteessaHarjoituslyönti – tarpeetonko?

Etusivu Foorumit Yleistä Harjoituslyönti – tarpeetonko?