-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olemme perustamassa harjoittelukenttää. mikä olisi hyvä koko, mitä ominaisuuksis hyvältä harjoituskentältä vaaditaan. alue noin 10 ha.
Jos kolme reikää sais mahtumaan ni olis hjuva jos olis kaks par nelost jotka on jotain 300 metrisii mut kuitenki sellassii et pitkälyöntiset ei pärjäis niil ja joku 100 metrine par kolkki jonka griini on vähä samallaine ku sawgrassin 17 griini.
Jos olet perustamassa ”harjoitusaluetta”, ota mallia Kokkolan golfin alueesta: 3 greeniä, 2 reikää/greeni, bunkkereita. Kyllä siinä vaikka 9 reiän kisan pystyy pelaamaan lyöntipaikkaa vaihtamalla. Sitten lisäksi yksi lyönti paikka kauemmaksi, josta pääsee harjoittelemaan pidempiäkin lyöntejä (> 150m). Helpommalla pääsette, kun laitatte tekonurmigreenit.
Nythän näitä tulee ’kun sieniäsatella’, älkää nyt kaikki seotko!.
koosta en tiiä, mut bunkkeri, puttigriini ja muutaman ’lyhyen’ reiän jos laittais ni vois olla ihan kiva. toisaalta vois olla joku pidempiki niin ku pate21 tos heitti (>300m/par 4)
Tehkää mitä teette, kunhan teette kunnolla. Minua ainakin kiinnostaisi harjoituspaikka, jossa voisi jollain kertamaksulla lätkiä palloja niin paljon kuin sielu sietää. Laittakaapa ihmiset omia mielipiteitä siitä mikä sopiva maksu voisi olla. Itse voisi päivän harjoittelusta hyvissä olosuhteissa maksaa, jopa tuon 10€ kunhan paikka olisi kotoa 15min matkan päässä.
Nyt valmiina pohjat 225m 330m 255m 236m 286m väylille
joita voi muokata sopiviksi. kaksi väylää ristikkäin mutta lyöntipaikkaa
vaihtamalla ja yhtä väylää lyhentämällä turvallinen rata.
Kentän profiilin suunnitteleminen oma hommansa..Nyt kartoitettu
kokeneiden pelaajien kommentteja/mieltymyksiä.
Koko homman idea on antaa edullinen mahdollisuus golffin harjoitteluun
ei suuri busines kuten aplel varmaan kommentissaan miettii.
Hyvän suunnittelian löytäminen hankalaa.
mielipiteiden kerääminen mielestämme yhtä hyvä juttu.
Täytyypä tutustua siihen kokkolan kenttään.
kiitos.Mulla on huippusuunnitelma jota ollaan toteutettu! Noin 8-12 hehtaarin alalle sopii vaikka 6-8 reikänen kenttä voi olla jopa par 5 väyliäkin, jos soveltaa monta väylää yhdestä! Pelaat itte kavereiden kanssa niin ei tarvitse varoa muita. Kannattaa harkita tai ottaa harkintaan… väylät risteävät ovat mökillämme sanonta!!!
Mun mielestä ylivoimaisesti paras harjoituskenttä on ns. pitch and put kenttä jonka sanansa mukaan kiertää sw:llä ja putterilla. Eli väylien pituudet ovat n.80-50m pitkiä ja sisältää hyvät griinit ja bunkkerit sekä mahdolliset vesiesteet. Näiltä etäisyyksitä ne tulokset kuitenkin tehdään joten niitä ei voi harjoitella ikinä liikaa.
Jos väylien pituudet ovat luokkaa 200-300m niin minä en ainakaan näe niissä mitään suurempaa harjoittelumahdollisuutta verrattuna normaaliin täysimittaiseen kentälläkään.
Hyvä pointti tuo väylien pituusasia josta SpideSpin mainitsee.
Ajateltiin että olisi yksi pitkä ja loput lyhyitä.
pitkän voisi pyhittää pääasiassa lyönnin harjoitteluun. (ehkä kaksisuuntainen)
Väylämitat jotka aiemmin mainitsin ovat maksimi mittoja.
alueen muoto tukee parhaiten juuri alle 100m väyliäMinusta tuollaisen harjoitusalueen voisi pyhittää nimenomaan harjoittelulle. Eli range tietenkin, jossa paljon oikeita griinialueita eri mitoille. Sitten kunnolliset pitch ja puttausalueet ja ehkä vielä kilpaputtirata mallia St Andrews Vanajanlinnassa. Ehkä vielä uloslyöntiväyliä, joissa voisi draiveja harjoitella esim. dogleg tyyliin. Turhaa tuonne mitään varsinaisia väyliä rakentaa. Sitten päivämaksuksi tommonen 10€.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)