Aihe: Hanskat - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Hanskat

Etusivu Foorumit Välineet Hanskat

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Viikinki kirjoitti: (26.8.2008 13:18:18)
    Tyhmänä kysyn, onko mitä sääntöjä joka kieltää hanskojen käyttö molemmilla kädellä?

No ei ole, pelaa vaikka ilman hanskoja tai talvirukkasilla ihan miten haluat.

Etenkin sadehanskoilla pelatessa se eduksi – pysyy mailat kädessä puristamatta.

Kiitos vastauksista. On vaan niin että näytän olla sen veran ’herkkänahkainen’ että oikea käden etusormi ja peukalo kärsivät golfkerroksen aikana. Hanska poista aika pitkälle tämä ongelma.

Viikinki kirjoitti: (26.8.2008 18:47:39)
    Kiitos vastauksista. On vaan niin että näytän olla sen veran ’herkkänahkainen’ että oikea käden etusormi ja peukalo kärsivät golfkerroksen aikana. Hanska poista aika pitkälle tämä ongelma.

Vai olisikohan otteessa kenties jotain jota voisi parantaa? Vai onko mailan gripit jotain muuta kuin niiden pitäisi olla? No sen varmaan tiedät itse parhaiten.

Suremaksi osaksi ongelma johdu siitä että on aika kuiva iho. Mutta otteessa on varmasti parannettava ;o) ja totta on että eri gripit vaikutakin.

Mikä tekee mielestäsi golfhanskasta hyvän vai onko mitään väliä? Tilasin 3kpl kengurunahkaisia hanskoja ausseista. Hinta per hanska postitettuna Suomeen n. 14 eur. Väittävät noiden kestävän 40-50 rundia, ovat ohuemmat kuin Cabretta hanskat eikä mene pilalle vaikka kastuu. Kakadu

KL

salmon kirjoitti: (27.1.2009 11:10:13)
    Mikä tekee mielestäsi golfhanskasta hyvän vai onko mitään väliä?

Hyvä hanska ei kulu, pitää hyvin, ei kutistu kuivuessaan ja istuu napakasti käteen.

Hippolla oli muutama vuosi sitten erittäin kestäviä ja pitäviä hanskoja. Sitten vaihtoivat mitään puhumatta materiaalia ja hanskat meinvät puhki kierroksen tai kahden jälkeen. Maahantuojakin oli kummissaan. Siinä vaiheessa vaihdoin merkkiä.

salmon kirjoitti: (27.1.2009 11:10:13)
    Tilasin 3kpl kengurunahkaisia hanskoja ausseista. Hinta per hanska postitettuna Suomeen n. 14 eur. Väittävät noiden kestävän 40-50 rundia, ovat ohuemmat kuin Cabretta hanskat eikä mene pilalle vaikka kastuu.

Väittää aina voi. Hanskan kestävyys riippuu paljon myös paitsi mailan niin myös pelaajan gripistä. Karkea grippi ja kova puristus tuhoavat hanskan kuin hanskan pikavauhtia. Jotkut taas pitävät niin hellästi mailasta kiinni, ettei hanska tunnu kuluvan lainkaan. Mailan liikkuminen kädessä lyönnin aikana vaikuttaa myös, hankaus on hanskan vihollinen.

Hanskan pitää olla todella tiukka, mutta pehmeä käteen. Vaadin siltä myös hengittävyyttä. Oma suosikkini on Niken Dri-fit tour. Minulla yhden hanskan käyttöikä on n. 10 kierrosta.

Tee

Mulla on ’kuivan kelin’ hanskana RAM:n nahkahanska; pääasiassa siitä syystä että se istuu käteen poikkeuksellisen hyvin. Ostan niitä USA:n matkoilta aina muutaman varastoon.

Kostealle kelille on sitten erikseen Wilsonin synteettinen hanska. Pitää kun tauti vaikka olisi paikat märkinä. Molempia on aina parit mukana; joten voi vaihtaa matkalla.

Itse olen suuri FootJoy Sci-Flex:n kannattaja. Erittäin mukavat, pehmeät ja kohtuullisen kestävät hanskat… Tilasin ebaysta tuossa joku 7paria kerrallaan briteista nii tuli maksamaan joku 7-8e kpl…

Hanskoissa oleellisinta on kyllä varmaan ihan niiden fiilis, eli miten hyvin se sopii käteen ja miltä käytetty kangas/nahka itselleen tuntuu… Kuten jo joku sanoikin, niin tiukka sopivuus on oleellista, hanskan pitää olla vähän pieni uutena, ne suurenee aina käytössä.

Itse otan aina joka lyönnin jälkeen hanskan pois kädestä. jos on vähänki kuuma nii hanska hiostuu äkkiä ja kunnon nahkahanska ei tykkää hyvää… jos vielä aurinko paistaa nii näyttää aika huvittavalta jos joka päivä pitää toisessa kädessä hanskaa

Onko tuo Kakadun hanska vain märän kelin hanska?

KL

jeps kirjoitti: (31.1.2009 13:30:58)
    Itse otan aina joka lyönnin jälkeen hanskan pois kädestä.

Pitäisikö tuollainenkin kieltää, jos kerran etäisyysmittarin käyttökin katsotaan hidastavaksi tekijäksi….?

jos vielä aurinko paistaa nii näyttää aika huvittavalta jos joka päivä pitää toisessa kädessä hanskaa

Pidä toista kättä taskussa 🙂

Dosto kirjoitti: (31.1.2009 18:51:09)

Ei ole. Päinvastoin. Raportoin tällä palstalla kun olen pelannut muutaman rundin ko. hanskalla.

salmon kirjoitti: (1.2.2009 0:18:22)

Dosto kirjoitti: (31.1.2009 18:51:09)

Ei ole. Päinvastoin. Raportoin tällä palstalla kun olen pelannut muutaman rundin ko. hanskalla.

Ihmettelin vaan, kun tuolla mainostekstissä mainittiin, että pitää märällä kuin tauti. Eikä puhuttu kuivasta kelistä mitään, vaikka on nahkahanska.

Tee

KL kirjoitti: (31.1.2009 21:05:10)

Itse otan aina joka lyönnin jälkeen hanskan pois kädestä.

Pitäisikö tuollainenkin kieltää, jos kerran etäisyysmittarin käyttökin katsotaan hidastavaksi tekijäksi….?

Hah. Minä otan kans. Hanska kädestä samalla kun kävelee ja sitten osana pre-shot rutiinia hanska käteen kun funtsii mailan valintaa (samaan aikaan kun edellinen lyö tai kun kävelee omalle pallolle).

Kysyisin vain ,että tarvitseeko kuivalla kelillä hanskaa ollenkaan, sateella kyllä ymmärrän hanskan käytön, otteen pitävyyden kannalta, mutta kuivalla kelillä hanska on ilmeisesti sitä varten, että saa laskostella sitä alvariinsa sinne taskuun roikkumaan ja huolehtimaan et ei sitten peukku näy, ja sit näytetään tosi golffareilta, vaikka ei osata pelata ollenkaan. Pohjimmiltaan koko hanskan roikottaminen siellä taskun suulla on aika naurettavan näköistä. Jos taas haluaa vaalia perinteitä, niin muu vaatetus kuuluuisi kyllä olla, myöskin perinteistä, mailoista puhumattakaan. Toisin sanoen pääosin turhanpäiväistä ’elvistelyä’!

Posti toi hanskat. Tuli yhdet sukat kaupan päälle. Koko sattui just kohdalleen, sopivan tiukka. Laadukas ensivaikutelma. Nahka on ohutta, mutta samalla jämäkän oloista. Kuten sanoin, palaan asiaan kunhan saan pelikokemusta.

salmon kirjoitti: (3.2.2009 13:48:27)
    Posti toi hanskat. Tuli yhdet sukat kaupan päälle. Koko sattui just kohdalleen, sopivan tiukka. Laadukas ensivaikutelma. Nahka on ohutta, mutta samalla jämäkän oloista. Kuten sanoin, palaan asiaan kunhan saan pelikokemusta.

Kokeile nyt kuitenkin svingailla ja kerro tuntemuksia. Pitääkö kuivana/märkänä. Pliis. Kuulostaa nimittäin houkuttelevalta nahkahanska, jolla voi pelata sekä kuivana että märkänä.

Yritän päästä hiihtolomalla jonnekin etelään pelaamaan. Käytäntö kertoo parhaiten. Voinhan tahallaan kastella hanskan jos ei satele muutenkin. Kuten sanoin, palaute tulee. Viimeistään maaliskuussa on Italian keikka. Mulla on Lamkinin Dual density Torsion Control gripit, joissa on pitoa ja jotka kuluttaa tavallisen hanskan aika nopeasti.

Onko tämä hanskan vetämis ketju?

Lupasin taannoin laittaa omakohtaiseen käyttöön perustuvan arvion. Hanska kestää noin 30 kierrosta. Ei 40-50 kuten valmistaja väittää. Toimii sadekelissä mainiosti eikä kovetu sen jälkeen kuivuessaan. Ei veny pätkääkään. Niin tai näin, paras hanska jota olen käyttänyt. Tilaan uusia.

get in the hole! kirjoitti: (7.2.2009 20:53:00)
    Onko tämä hanskan vetämis ketju?

Eikä ku pohditaan, jotta mikä hanska on hyvä vetää käteen…

Kiitos tiedoista jo ennakkoon. Itsellä liian kova puristus ja napakka&pitävä hanska kuluu 5-10ssä rundissa rikki. Eritoten saumat tahtoo revetä.

Perustuen OMIIN käyttökokemuksiini ja etenkin omaan väkivaltaiseen grippiini olen tykästynyt erityiesti Mizunon Retroflex-malleihin, jota on saatavilla nahkaisena ja märän kelin ’synthetic’-versiona. Hanska itsessään on varmasti yksi markkinoiden rumimpia, mutta en golf-hansikkaaltani ulkonäköä ensimmäisenä haekaan.

Kokeilin lukuisia erilaisia hanskoja ennen kuin löysin oman suosikkini. Ennen nykyistä hanskaani pelasin FootJoy:n Sci-Flex-hansikkailla, jotka ovat mielestäni erittäin hyviä, MUTTA kestävät minun käytössäni liian vähän aikaa. Hanska oli ’norsun nahalla’ jo viiden kierroksen jälkeen, joka on mielestäni liian pian. Nykyinen Mizunon malli (nahkainen) kestää pehmeänä noin 30-35 kierrosta, joka on minulle riittävä määrä.

TäH? kirjoitti: (10.9.2009 16:49:08)
    hanska kuluu 5-10ssä rundissa rikki. Eritoten saumat tahtoo revetä.

Osta sopivan kokoinen hanska ja laita se käsi nyrkissä kiinni, niin saumatkin saattaa kestää.

Duke kirjoitti: (27.1.2009 12:09:57)
    Hanskan pitää olla todella tiukka, mutta pehmeä käteen. Vaadin siltä myös hengittävyyttä. Oma suosikkini on Niken Dri-fit tour. Minulla yhden hanskan käyttöikä on n. 10 kierrosta.

Tän hetken suosikki on FJ SciFlex ja kosteella RainGripit molempiin käsiin. Ne pitää kuin tauti, mutta vain kasteltuna. Jos ei FJ:n hanskoja ole ollut tarpeen ilmetessä tarjolla joutuu tyytymään toisiin, vähemmän istuviin ja paksumpiin hanskoihin.

SciFlexissä hyvää on mun käteen erittäin ohut nahka ja istuva leikkaus. Joustoalueet ei ole liian isoja, kuin esim. Wilsonin touri-lapasessa, joka on myös aika paljon paksumpaa nahkaa.

Kuivana RG:t on äärimmäisen liukkaat ja kuluu saman tien puhki, kun grippi niitä hiukankaan hieraisee. Ne on vähän samaan tapaan herkemmät kelille kuin F1:sten sadekelin renkaat. Jostain syystä vanhemmat RainGrip-hanskani ovat paremmat kuin uudemmat.

Hassua, että joillain asioilla on kehityksen myötä taipumus huonontua, vai oliskohan tässäkin jotain viherpiiperrystä liikkeellä.

Kengurua en oo kokeillu, mutta kuulosti toi avausposti mielenkiintoa herättävältä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #310260 kohteessaHanskat

Etusivu Foorumit Välineet Hanskat