Aihe: Halvat etäisyysmittarit - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Halvat etäisyysmittarit

Etusivu Foorumit Välineet Halvat etäisyysmittarit

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 87)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tekeekö <200 euron lasermittarilla mitään? Lanhaita ynnä muuta saisi halvemmalla kuin Bushnelliä.

Omat kokemukset Lanhaista ovat positiiviset, joskin kokemukset bushneleista ja leopoldeista ovat suhteelliset vähäiset. Hinta/laatu on mielestäni Lanhaissa varsin kohdillaan.

Vastaakohan tuo Lanhain Scanning mode Bushnelin Pinseekeriä? Toisin sanoen kuinka hyvin Lanhailla löytää lipun?

Ion Optics Rangefinder on ollu ihan pätevä kiikari hintaansa nähden (80$ +rahti jenkkilästä). Ei sisällä mitään hienouksia joten pitää olla vakaa käsi, jotta osuu lippuun tai muihin pieniin kohteisiin.

KL

Halvoissa laitteissa ei ole pin seeker -toimintoa, mutta muuten ne mittaavat aivan yhtä tarkasti. Siispä matkoja mitattaessa tulee olla jonkinlainen käsitys etäisyydestä, jottei mene ihan metsään, siis kirjaimellisesti 😉

Toisaalta, muutama päivä sitten peliseurueeni eräs hemmo mittasi omalla Bushnellillaan matkan melkein 30 metriä pieleen, kun pin seeker -toiminto antoi sen pienen ympyrän sinne lippusymbolin ympärille johtuen harvasta metsässä griinin takana. Tämän kerron vain siksi, että kyllä senkin laitteen käyttäjän tulee olla suunnilleen selvillä mitattavasta etäisyydestä aivan karkeiden virheiden välttämiseksi.

Viime vuonna ostin Lanhain joku 602? malli. Hyvin on toiminut ja scan modella löytyy lippu mitalle kauempaa ihan hyvin. Paristot kestää aika monta kierrosta aktiivisesa käytössä.

Leupold lähti tulemaan Yhdysvalloista. Synttärilahja itselle, niin kai siihen voi satasen enemmän panostaa.

Tässä ainakin halpa!

ETÄISYYSMITTARI GOLF RANGE FINDER

Lasereita kaukomailta tilatessa kannattaa ottaa huomioon mahdollinen hyväksynnän puute Euroopassa.

Albatrossi kirjoitti: (30.8.2011 10:37:13)
    Tässä ainakin halpa!

ETÄISYYSMITTARI GOLF RANGE FINDER

Heh, kannattaa tilata suoraan HongKongista nin tulee vielä huokeammaksi:
    DealExtreme: Digital 7X Golf Scope in Padded Case Silver

Zema kirjoitti: (31.8.2011 13:43:11)

Mahtaako tulla kotiovelle 12 ekulla ?

-no eagle- kirjoitti: (31.8.2011 13:52:43)

Kyllä vaan ainakin lähimpään postiin,
    kaikki hinnat tuossa liikkeestä sisältävät postikulut.

Itse olen tilaillut aika paljonkin tavaraa tuolta eikä yksikään ole jäänyt matkalle.
    Kallein tuote tosin ollut jotain luokkaa 40e.
    Kannataa aina lukea ne revikat tuotteesta ennen tilausta ja miettiä minkälaatuisen tuotteen ko. hinnalla yleisesti voi saada.
    Tuotteiden matka tosin kestää n. 2-3 viikkoa.

Voiskin pikkuhiljaa alkaa kattelemaan joululahjakrääsää muksuille ja sukulaisille.

170 €:n etäisyysmittairiini, Lanhai JCS 602-600 mittariin olen ollut tyytyväinen. En ole muista mittareita kyllä edes kokeillut. Mittari tuntuu ottavan hyvin etäisyydet n. 250 metriin saakka ja se on kentällä riittänyt. Oikein tyynessä ilmassa ei tahdo saada etäisyyttä 200 m päässä roikkuvaan lippuun. Tuolloin mittaan riittävän tarkan etäisyyden greenin pinnasta.

Muutamia kertoja olen tupeksinut laitteen kanssa. Joskus mittayksikkö on vahingossa ollut jaardeina eikä metreinä ja siitä on tullut 1. mailanmitan virhe lähestymiseen.

Toisinaan hölmöilee etäisyymittauksen kanssa kuten eilen. Olin aivan 100m paalun vieressä lyömässä lähestymistä ja mittasin lipulle 110m. 100 m olisi ollut juuri oikea lyönnin mitta koska lippu oli aivan greenin takareunassa ja rinne vietti suoraan järveen. Pari kertaa tuo mitta lipulle on siis vienyt ojasta allikkoon, yleensä kuitenkin päin vastoin, mutta ne tapauksethan eivät jää mieleen.

Zema kirjoitti: (2.9.2011 11:55:17)

-no eagle- kirjoitti: (31.8.2011 13:52:43)

Kyllä vaan ainakin lähimpään postiin,
    kaikki hinnat tuossa liikkeestä sisältävät postikulut.

Kunhan muistaa, että tällä tuotteella ei ole mitään tekemistä alkuperäisessä viestissä mainitun ’laser’ etäisyysmittarin kanssa.

Halpaa lasermittaria mulla ei ole, tosi halpa taivasmailapoika on, mutta se ei tiä mitään erityisen tarkkaa, koska kentän koordinaatit on itse keksitty nettiin.

Ilmaismittari se on kyllä toi luotettavinkin, mutta käyttö hidastaa peliä, mistä varsinkin kotikenttäläiset suivaantuu. Apostolinmittaustapaa käyttäen vaan tuota aikaa tuhraantuu aika paljon, kun edestakaisin ja taastakaisin pitää olla askelia laskemassa. Joskus joutuu ihan kahdesti käveleen saman matkan, kun on niin pitkä matka seuraavaan melkein tarkkaan mittapisteeseen.

Tämä on kiva laite alle 200 neuron vaikkei etäisyysmittari suoraan olekaan. Garmin S1 tuli hiljattain myyntiin.

t. vesa

Onko tuo Lanwei JSC602-1000 sama kuin Jahti-tuotteen JJ6020-1000 ?

Halvin etäisyysmittari kaikista on ollut käytössä arvatenkin golfliikkeen aamuherätyksestä alkaen, 1800-luvulta saakka.

Nykyään vaan, kun kaikki haluaa pelata alle kolmen tunnin kierroksia sen käyttäjää katsotaan kieroon. En montaakaan kertaa ole saanut suopeita katseita osakseni, kun olen askeltanut 65 askellusta pallolta greenille ja lipulle. Tämä siksi, kun nuo teknisten laitteiden käyttäjät ovat saaneet minut uskomaan, että kenttämestarien asentamat etäisyyspaalut ja muut merkinnät eivät pidä paikkaansa.

Lievästä hitaudesta huolimatta askellusmenetelmä on äärimmäisen tarkka ja luotettava. Ainoa ongelma on pidemmillä matkoilla mahdollinen sekaantuminen kymmenten suhteen. Sormien ja varpaiden käyttö helpottaa tätä. Käytännössä olen huomannut, että silmämääräisesti arviointi on kuitenkin tehtävä, ettei tule luottaneeksi saamaansa mittaustulokseen sokeasti, jos sormet ja varpaat on loppuneet kesken.

Itsellä on tuo Jahti-tuotteen JJ6020-1000. Kuulemma samasta tehtaasta kun Lanwei JSC602-1000.
    Siinä ei ole Pin-seeker toimintoa. Vaan ainoastaan kertamittaus/jatkuva mittaus.
    Kevyt, valovoimainen, suuri kuva, todella nopea mittaus, pitkä mittausalue ja hyvä pariston kesto. Tavalliset aaa-paristot ei kalliit litiumit.
    Lipun mittaus vaatii tarkkaa kättä ja maalaisjärkeä.
    Laite tuli hankittua kun se oli Erätukussa tarjouksessa muistaakseni jotain 70€.
    Olen ollut hinta/laatusuhteeseen todella tyytyväinen.
    Oikeastaan ainoa miinus taitaa olla ulkonäkö.
    Ei ihan tyylikkäimmästä päästä 😀

KL

Pekka Pelimies kirjoitti: (17.9.2011 10:52:28)
    Halvin etäisyysmittari kaikista on ollut käytössä arvatenkin golfliikkeen aamuherätyksestä alkaen, 1800-luvulta saakka.

Lievästä hitaudesta huolimatta askellusmenetelmä on äärimmäisen tarkka ja luotettava. Ainoa ongelma on pidemmillä matkoilla mahdollinen sekaantuminen kymmenten suhteen. Sormien ja varpaiden käyttö helpottaa tätä. Käytännössä olen huomannut, että silmämääräisesti arviointi on kuitenkin tehtävä, ettei tule luottaneeksi saamaansa mittaustulokseen sokeasti, jos sormet ja varpaat on loppuneet kesken.

Pekan gpolfhistorian tuntemus taitaa rajoittua yksinomaan Rovaniemen koillispuolen kenttiin, koskapa golfin synnyinsijoilla etäisyyksiä alettiin tosimielessä mitata vasta 1900-luvun jälkipuoliskolla. Siihen asti pelaajien kunnia-asiana oli määrittää etäisyys lipulle pelkästään aistihavaintoihin perustuen. Kaiken lisäksi se ’golfliikkeen aamuherätys’ tapahtui historioitsijasta riippuen jo niinkin aikaisin kuin joko 1400- tai 1500-luvulla.

Koittakaapa Golfbuddy World Platiniumia ei tarvitse tihruta kiikarin läpi. Antaa samalla näkymällä esteet sekä griinin. Kiinnitetään bägiin josta voi etäisyydet tarkistaa pelkällä katsomisella koska ne näkyvät näytöllä kokoajan.

Itsellä tuo Jahti – mittari. Lanhai on käytännössä sama. Hyvässä valossa toimii ihan ok. Kavereiden Bushnelleihin verratuna oma laitteeni häviää hämärässä mitatessa. Voi olla yksilövika, mutta ei tahdo mittaa saada kun valoa on vähemmän. Bushnellit antavat mitan vielä ihan kenkkuilematta.
    Pinseeker toimintoa tuo jatkuva mittaus juurikin vastannee. En säästäisi enää tällä tietämyksellä.
    Aika monella tutulla noita Bushnelleja ja tuntuvat toimivan !

Innokas kirjoitti: (7.9.2011 7:02:29)
    Tämä on kiva laite alle 200 neuron vaikkei etäisyysmittari suoraan olekaan. Garmin S1 tuli hiljattain myyntiin.

t. vesa

Laite on loistava. Täytyisi vain huomioida, että laite on maanosakohtainen, eli ei toiminut Thaimaassa, mutta jo Portugalissa ruletti. Näyttää mitan griinin etureunaan, keskelle ja takareunaan ihan vinostakin. Loistava tuote. Mulla aina Nikoni mukana varmistamassa mikäli lipun paikka ei näy lyöntipaikalta eli onko keskellä, edessä vai takana. Two shot lower scores!!
    Helppo käyttää ja pärjännyt hyvin testeissä. Ei haittaa lyödessä vaikka on ranteessa.

pjs

Golflehdessäkin mainostettu Burrel Pinseeker XT-1000 lähtee 199 eurolla (Retkitukku). Tavaramerkki on retkitukun rekisteröimä, joten kyse lienee brändätystä halpismittarista. Kokemuksia?

Suomesta tilattuihin tuotteisiin saa parin viikon palautusoikeuden, joten saattaapa olla, että itse ainakin kokeilisin tuota. Ero vastaavaan Bushnelliin taitaa olla vajaan satasen luokkaa.

Burrell näyttää samalta laitteelta kuin omistamani Lanhai JCL602-600.Maksoi 160 euroa viime kesänä ja on toiminut tosi hyvin. Pinseekertoimintoa vastaava toiminto löytyy. Paristot kestävät hyvin.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 87)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #303891 kohteessaHalvat etäisyysmittarit

Etusivu Foorumit Välineet Halvat etäisyysmittarit