Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Greenien kallistukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos olen oikein ymmärtänyt ainakin kaikissa isommissa pippaloissa kilpailijoille jaetaan manuaalit, joissa mm. greenien kallistukset on kerrottu hyvinkin tarkkaan. Miksi meille klubituuppareille, jotka vielä osaavat lukea greenejä huomattavasti huonommin, ei tarjota samaa. Niissä muutamissa väyläoppaissa, jotka olen nähnyt, ei ole kallistuksista ollut yhtään mitään. Itse asiassa greenin perustiedot pitäisi näkyä jo väylätaulusta. Puttaamiseen jää silti aivan tarpeeksi mietittäviä ja taitoa osoittavia tekijöitä.
Prboy kirjoitti: (5.8.2007 10:53:46)
Jos olen oikein ymmärtänyt ainakin kaikissa isommissa pippaloissa kilpailijoille jaetaan manuaalit, joissa mm. greenien kallistukset on kerrottu hyvinkin tarkkaan. Miksi meille klubituuppareille, jotka vielä osaavat lukea greenejä huomattavasti huonommin, ei tarjota samaa. Niissä muutamissa väyläoppaissa, jotka olen nähnyt, ei ole kallistuksista ollut yhtään mitään.Itse asiassa greenin perustiedot pitäisi näkyä jo väylätaulusta. Puttaamiseen jää silti aivan tarpeeksi mietittäviä ja taitoa osoittavia tekijöitä.
Jaetaanko? Mistä olet noin lukenut?
Taitaa olla vaan ne reiän paikat niissä manuaaleissa.Olen minäkin joskus semmoisen läpyskän nähnyt, en vain muista missä. Lisäksi jonkun ulkomaisen kentän väyläoppaassa oli griinien kallistukset merkitty. Niistä oli hyvä katsoa mihin sen pallonsa yrittää sijoittaa. Ja sitten lyödä se pallo kuusi metriä ohi griinin….
Ne väyläoppaat mitkä niille ammattilaisille jaetaan ei ole klubin tekemiä vaan yhden/useamman caddien tekemät väyläoppaat jossa on mittoja ja sittemmin myös griinien kallistuksia.
(näin minulle kertoi erään ammattilaisen valmentaja)KL kirjoitti: (5.8.2007 12:05:40)
Olen minäkin joskus semmoisen läpyskän nähnyt, en vain muista missä. Lisäksi jonkun ulkomaisen kentän väyläoppaassa oli griinien kallistukset merkitty. Niistä oli hyvä katsoa mihin sen pallonsa yrittää sijoittaa. Ja sitten lyödä se pallo kuusi metriä ohi griinin….Ainakin Vanajanlinnan kenttäoppaassa (hinta taisi olla 8 EUR) on griinien kallistuksetkin merkitty. Opus poikkeaa kyllä muutenkin positiivisesti edukseen muihin stroke savereihin nähden. Mutta kyllähän sen pitääkin kun hinta on kuitenkin aika kova jo.
Eri Toureilla taitaa olla muutamakin kaveri, jotka noita väyläoppaita omana bisneksenään tekevät ja myyvät pelaajille. Juu..niissä on kallistukset ja aika paljon muutakin tarkempaa kuin noissa normaalisti myytävissä.
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Greenien kallistukset