11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Etusivu Foorumit Yleistä Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 412)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (11.7.2014 17:48:06)
    Ensiksikin ei ole lainkaan tyypillinen, ei myöskään Gf:n osalta, vaan kritiikki on kohdistunut halpamyynttin tasolla 35-45e

    Sen jälkeen saat korjatun hinnan jopa tuon 20 pelatun kierroksen osalta kun lasket 5000e summalle 5-8% tuoton joka jää saamatta rahan ollessa kiinni osakkeessa. Ja 8% tuottoon päätyvänkin on jo pitäny ryssiä aika pahasti parin viime vuoden aikana kun noin alas on jäänyt

    Mä selailin muutaman Uudenmaan ”keskiarvokentän” hinnastoa. (Nurmijärvi, Vuosaari, Peuramaa, yms.) Tämään otannan perusteella Rinsiden gf-on linjassa muiden kenttien kanssa. Alta kuudenkympin on vaikea löytää kenttiä.

    Pääomakuluiksi voi laskea 5% 2.000-4.000 Eurosta. Kierrosta kohti se tekee 5-10€.

    Näiden oikeista kentistä otettujen lukujen perusteella olen edelleen sitä mieltä että keskiarvo-osakas pelaa selkeästi halvemmalla kuin hinnaston mukainen gf.
    Näin ainakin Uudellamaalla, jossa on suurin massa pelaajia ja kenttiä.

    pa

    Hyvä Parti.

    Subventointia on muussakin kuin greenfeen hinnassa.
    Seuraasi on haalittu jäseniä, joille tarjotaan edullista pelaamista.
    Entisenä osakkaana ihmettelen hinnoittelua:

    Uusimpana osakkeen arvoa alentavana tekijänä on sarjakorttien hinnoittelu.
    ERG ry:n jäsenille 16-korttia tarjotaan hintaan 510 € = 31,88 €/kierros.
    Muille = kelle tahansa 16-kortti maksaa 600 € = 37,50 €/kierros.
    Kuusitoista kierrosta pelaava osakas maksaa kierroksestaan 44,56 euroa.

    Osakkaan maksamaan hintaan en ole laskenut pääomakulua, mikä ehdottamallasi
    viiden prosentin tuotolla olisi 0.05×8000/16= 25€

    Asiasta voi olla montaa mieltä. Minä myin osakkeeni.

    Jos pelaa 16 kierrosta tai vähemmän, osakkuus ei ole optimi vaihtoehto, varmaan milllään kentällä.Mielestäni on hyvä että ERG:n jäsenille tarjotaan muitakin vaihtoehtoja kuin osaketta tai pelioikeutta.
    Hinnoittelusta minulla ei kovin vahvaa mielipdettä suuntaan tai toiseen. Aika lähellä tuo on sitä summaa, jolla itse osakkaana lunastan rajattoman pelioikeuden.

    Tuollaisia sarjalkortteja myydessä pitää pitää mielessä ettei yli-myy kentän kapasiteettia. Jos pelioikeuksia on aktivoitu käyttöön luokkaa 700, tällaisia sarjakortteja voi jonkun määrän myydä ilman ongelmia. Jos käytössä olisi +800 pelioikeutta niin kenttä olisi tukossa jo pelioikeutetuista.

    Toinen juttu: 8.000€ on kaukana siitä hinnasta millä ERG:n osakket vaihtavat omistajaa näinä päivinä.

    ts

    Parti kirjoitti: (13.7.2014 17:51:59)
    Jos pelaa 16 kierrosta tai vähemmän, osakkuus ei ole optimi vaihtoehto, varmaan milllään kentällä.Mielestäni on hyvä että ERG:n jäsenille tarjotaan muitakin vaihtoehtoja kuin osaketta tai pelioikeutta.
    Hinnoittelusta minulla ei kovin vahvaa mielipdettä suuntaan tai toiseen. Aika lähellä tuo on sitä summaa, jolla itse osakkaana lunastan rajattoman pelioikeuden.

    Tuollaisia sarjalkortteja myydessä pitää pitää mielessä ettei yli-myy kentän kapasiteettia. Jos pelioikeuksia on aktivoitu käyttöön luokkaa 700, tällaisia sarjakortteja voi jonkun määrän myydä ilman ongelmia. Jos käytössä olisi +800 pelioikeutta niin kenttä olisi tukossa jo pelioikeutetuista.

    Toinen juttu: 8.000€ on kaukana siitä hinnasta millä ERG:n osakket vaihtavat omistajaa näinä päivinä.

    Eikä pitäisikään olla, vaan selvästi korkeampi. Samoin kuin rajan pelioikeuden /osakkuuden kannattavuudelle pitäisi olla tuossa alle 10 kierroksen kohdassa, ei 16.

    pa

    Suurin syy miksi luovuin rahoittamasta pelaamista Rinkussa oli nimenomaan kentän
    jatkuva ruuhkaisuus. Viime vuonna 10 kierrosta Rinkussa muualla yli sata.
    Pääkaupunkiseudun ehkä parhaalla sijainnilla oleva kenttä myydään alihintaan ja siitä seuraa tungos. Lähistöltä ei löydy halvempaa greenfeetä eikä halvempaa vuokrapelioikeutta.

    Olin osakkaana viitisentoista vuotta vaikkei se ollut kotikenttäni. Kenttä on ok hinnoittelu ei..
    En jatka aiheesta.

    ts kirjoitti: (13.7.2014 18:48:44)
    Samoin kuin rajan pelioikeuden /osakkuuden kannattavuudelle pitäisi olla tuossa alle 10 kierroksen kohdassa, ei 16.

    Kymmene kierrosta kesässä pelaaja minun kirjoissani satunnainen golfari. Tuntuisi luonnollisemmalta että tällainen pelaaja ostaisi kierroksensa kertamaksulla kulutuksen mukaan. Jos harrastus on noin satunnainen, yksilö tuskin haluaa alkaa osakkaaksi. Aivan samoin kuin satunnaisen ratsastajan ei ole järkeä ostaa hevosta.

    Mielestäni Suomi-golfin tulevaisuuden kannalta pitäisi panostaa erilaisen tarjonnan kehittämiseen erilaisille pelaajille. Se olisi sellainen looginen polku joka perustuisi aidon kysynnän tarpeisiin vastaamiseen.

    Minusta tuntuu oudolta ajatella että optimaalinen malli olisi sellainen jossa 10 kierrosta pelaavan ja 120 kierrosta pelaavan tuote olisi se sama. Paljon luonnollisemmalta (ja suuremman onnistumispotentiaalin omaavalta) tuntuisi malli jossa eri määrän ja eri tavalla (yhdellä kentällä/usealla kentällä) pelaaville olisi erilaiset, heille optimoidut tuotteet.

    ts

    Parti kirjoitti: (13.7.2014 19:29:28)

    ts kirjoitti: (13.7.2014 18:48:44)
    Samoin kuin rajan pelioikeuden /osakkuuden kannattavuudelle pitäisi olla tuossa alle 10 kierroksen kohdassa, ei 16.

    Kymmene kierrosta kesässä pelaaja minun kirjoissani satunnainen golfari. Tuntuisi luonnollisemmalta että tällainen pelaaja ostaisi kierroksensa kertamaksulla kulutuksen mukaan. .

    Niitä 10 kierrosta kaudessa pelaavia on varsin, sanoisin jopa yllättävän paljon. 100e GF saattaisi pistäämiettimään aktiivisempaa pelaamista tai ainakin kääntäisi halun maksaa 700e pelioikeudesta.

    Se olennainen juttu on nyt juri siinä, että satunnainen pelailija saa ne satunnaiset rundinsa liian halvalla… tuntihinta laskien vielä yleensä paljon paljon vakipelaajaa halvemmalla

    ts kirjoitti: (13.7.2014 19:35:58)
    Niitä 10 kierrosta kaudessa pelaavia on varsin, sanoisin jopa yllättävän paljon. 100e GF saattaisi pistäämiettimään aktiivisempaa pelaamista tai ainakin kääntäisi halun maksaa 700e pelioikeudesta.

    Se olennainen juttu on nyt juri siinä, että satunnainen pelailija saa ne satunnaiset rundinsa liian halvalla… tuntihinta laskien vielä yleensä paljon paljon vakipelaajaa halvemmalla

    Min kun kuuluun tähän ryhmään (toisin kun pääosa teistä muista) voin kertoa oman yhden miehen otokseni mitä luultavasti tapahtuisi:

    1) golfiin käytettävä aika minulla on max 100 tuntia vuodessa, siis 2 h / viikko.

    – NYKYÄÄN ehkä 40 tuntia kentällä, ja 60 tuntia treenialueilla sekä hallissa talvella.
    – se MUUTTUISI luultavasti siihen suunta että käyttäisin 20-30 tuntia kentällä, ja 70-80 tuntia treenialueilla.

    2) supergolf varmaankaan ei lopettaisi, eikä varmasti nosta hintaa 100 euroon, joten ostaisin ne kaikki vähätkin kierrokseni Supergolfin kautta. Jos lähikentältä ei saa superila, hinnan erotuksella kestää ajaa vähän kauemmaksikin, kun kierroksia olisi niin harvoin (kerran kuussa?)

    Lehmät ei lennä, täti ei ole setä; eikä mulla ole golfiin käyttää kuin 100 tuntia vuodessa.

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (13.7.2014 20:07:09)

    Lehmät ei lennä, täti ei ole setä; eikä mulla ole golfiin käyttää kuin 100 tuntia vuodessa.

    Eikä GF:t tule pysymään nykytasolla eikä diilit Superin kanssa jatkuvan.

    Voihan se kuitenkin olla niinkin, että muutaman rundin kesässä kiertävä pelaajakunta lakkaa kiinnostamasta kenttiä ja fokus suunnataan enemmän harrastaviin. Nyt yritetään vielä olla rähmällään kaikkien suuntaan, mutta tuskin kauaa.

    ts kirjoitti: (13.7.2014 20:14:15)
    Nyt yritetään vielä olla rähmällään kaikkien suuntaan, mutta tuskin kauaa.

    Jatkossa yksi kenttä on varmaan rähmällään yhteen suuntaan ja toinen toiseen suuntaan, mutta kaikki eivät samaan suuntaan.

    ts kirjoitti: (13.7.2014 19:35:58)
    Se olennainen juttu on nyt juri siinä, että satunnainen pelailija saa ne satunnaiset rundinsa liian halvalla… tuntihinta laskien vielä yleensä paljon paljon vakipelaajaa halvemmalla

    Miten sä lasket kierrosten hinnat?

    Mä kaivelin lukuja muutamalta kentältä ja tulin eri lopputulokseen jo 20 kierroksella/kesä, Ja tuo 20 lienee alle oikean keskiarvon,,

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (13.7.2014 20:21:14)

    ts kirjoitti: (13.7.2014 20:14:15)
    Nyt yritetään vielä olla rähmällään kaikkien suuntaan, mutta tuskin kauaa.

    Jatkossa yksi kenttä on varmaan rähmällään yhteen suuntaan ja toinen toiseen suuntaan, mutta kaikki eivät samaan suuntaan.

    Ja ne kentät jotka perustavat toimintansa mutaman kierroksen kaudessa pelaavien palvelemiseen, tulevat olemaan rähmällään ihan kirjaimellisesti alta aikayksikön. Siis taloudellisesti.

    Jotkut uskoo ufoihin tai Jeesukseen, ts uskoo että golfiosakkeiden ja greenfee hintojen nousuun huolimatta golfin suosin laskusta ja kierrosmäärien putoamisesta. Aikamoinen guru täytyy kaverin olla. Tosin tekeehän osakekaupalla epäonnistuessaakin 8% vuotuista tuottoa ja kun oikein natsaa niin tuottoon laitetaan pari nollaa lisää. Ei auta siis epäillä.

    Tosin, mitä muutakaan voi olettaa kirjekurssilta pätevöityneeltä golfopettajalta..Mutta mistä näitä neroja sikiääkään?

    ts

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 20:35:32)
    Jotkut uskoo ufoihin tai Jeesukseen, ts uskoo että golfiosakkeiden ja greenfee hintojen nousuun huolimatta golfin suosin laskusta ja kierrosmäärien putoamisesta. Aikamoinen guru täytyy kaverin olla. Tosin tekeehän osakekaupalla epäonnistuessaakin 8% vuotuista tuottoa ja kun oikein natsaa niin tuottoon laitetaan pari nollaa lisää. Ei auta siis epäillä.

    Tosin, mitä muutakaan voi olettaa kirjekurssilta pätevöityneeltä golfopettajalta..Mutta mistä näitä neroja sikiääkään?

    Onnittelen aprillipelle. Nyt on mennyt 10/10 pieleen väitteissäsi, ja se on jopa täydelliseltä idiootilta hieno suoritus. Yleensä menee vahingossa yksi oikein jo tuollaisessa määrässä.

    Tiedätkö muuten mitlä instanssit käyttävät tuota 8% tuotto-oletusta pääomalle?

    ts kirjoitti: (13.7.2014 20:31:02)
    Ja ne kentät jotka perustavat toimintansa mutaman kierroksen kaudessa pelaavien palvelemiseen, tulevat olemaan rähmällään ihan kirjaimellisesti alta aikayksikön. Siis taloudellisesti.

    Ei kai tällaisia kenttiä ole olemassakaan tai edes suunnitteilla?

    Edes tuo Supergolfin hanke ei varmaankaan perustu tuolle idealle. Budjetin runko tulee hieman tiuhempaan pellavilta.

    Sanoisi enemminkin että menestyvä kenttä tukeutuu tulevaisuudessa edelleen vahvasti osakapelaajiin, mutta pystyy tarjoamaan pelaamista myös näille satunnaisille. 20:lla tai 150€:lla riippuen minkälaista profiilia kenttä haluaa itselleen rakentaa.

    Ts, kyllä tiedän. Tavoitteena se on hyvä. Mutta esim. Ilmarisen salkun tuotto on ollut finanssikriisin jälkeen (2009-2014) 5,8 prosenttia. Tyhmiä ovat kun eivät sinua ole palkanneet konstultiksi. Tuo prossa muuten sisältää spekulatiivisen osakkeiden arvon nousun, joka ei ole sinällään ei ole mitattavissa kuin myyntihetkellä.

    Ts, sä olisit miljooninen arvoinen löytö, pitäskö pirauttaa Sailakselle että tuollainen mies löytyy Suomen Ryttylästä.

    ts

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:14:37)
    Ts, kyllä tiedän. .

    No kerropa. Mä lyön 1000e vetoa, että pieleen menee. Uskallatko lähteä leikkiin?

    ts

    Parti kirjoitti: (13.7.2014 20:54:51)

    Sanoisi enemminkin että menestyvä kenttä tukeutuu tulevaisuudessa edelleen vahvasti osakapelaajiin, mutta pystyy tarjoamaan pelaamista myös näille satunnaisille. 20:lla tai 150€:lla riippuen minkälaista profiilia kenttä haluaa itselleen rakentaa.

    Todennäköisesti tarjoaa noillekin. Tosin eri hintaan kuin nykyään. Kun muutaman kierroksen GF ja vastike alkavat olla lähellä toisiaan, nähdään mielenkiintoista liikehdintää. Vähän pelaavan ja paljon pelaavan vuotuinen kulu tulevat lähestymään toisiaan.

    ts kirjoitti: (13.7.2014 21:19:23)

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:14:37)
    Ts, kyllä tiedän. .

    No kerropa. Mä lyön 1000e vetoa, että pieleen menee. Uskallatko lähteä leikkiin?

    Mä lähden.

    Ensimmäinen arvaus 4H yhdistys.
    Toinen arvaus Kolumbian huumekartelli.

    ts

    toveri kirjoitti: (13.7.2014 21:41:07)

    ts kirjoitti: (13.7.2014 21:19:23)

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:14:37)
    Ts, kyllä tiedän. .

    No kerropa. Mä lyön 1000e vetoa, että pieleen menee. Uskallatko lähteä leikkiin?

    Mä lähden.

    Ensimmäinen arvaus 4H yhdistys.
    Toinen arvaus Kolumbian huumekartelli.

    Kiitos. Tuotko rahat mulle käteisenä vai kerrotko mistä saan tulla hakemaan?

    Lähtisin mielelläni, mutta joutuisin kohtaamaan sinut ja se on minulle liian epämiellyttävä kokemus. Pahasta olosta täytyisi saada parempi korvaus.

    Ts, listaa minulle ne instituutiot jotka ovat viimeisen viiden vuoden aikana saaneet tuon 8% tuoton salkulleen? Saati 7-800% tuotot ;-).

    Joskus kannattaisi esiintyä asiantuntijana siinä mitä osaa, sinulta se ei onnistu. Tosin en ole täysin varma osaatko mitään?

    ts

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:49:38)
    Lähtisin mielelläni, mutta joutuisin kohtaamaan sinut ja se on minulle liian epämiellyttävä kokemus. Pahasta olosta täytyisi saada parempi korvaus.

    Ts, listaa minulle ne instituutiot jotka ovat viimeisen viiden vuoden aikana saaneet tuon 8% tuoton salkulleen? Saati 7-800% tuotot ;-).

    Joskus kannattaisi esiintyä asiantuntijana siinä mitä osaa, sinulta se ei onnistu. Tosin en ole täysin varma osaatko mitään?

    Voi ressukkaa kun se ei pysty yksinkertaisia asioita lukemaan ja ymmärtämään oikein. Ihan oikeesti aprillipila, et kai sä voi noin tyhmä olla?

    Toisaalta ymmärrän kaiken täällä esiintymisesi jälkeen, että tuntuisi todella pahalta kohdata yhtään ketään täältä kasvotusten.

    Mutta kerrotko, misä olen sanonut jonkun salkun saaneen 7-800% tuotot?
    Kerrotko samalla, missä olen väittänyt jonkun instituution saaneen salkulleen tuollaisen tuoton?

    Huomatko aprillipila. joskus kannattaisi esiintyä lukutaitoisena jos sen osaa, sinulta sekään ei näytä onnistuvan.

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:49:38)
    …listaa minulle ne instituutiot jotka ovat viimeisen viiden vuoden aikana saaneet tuon 8% tuoton salkulleen? Saati 7-800% tuotot ;-).

    No, instikoilla on omat sijoitusperiaatteensa ja -rajoitteensakin, mutta…jopa tavan sijoittajalle tehtävä on ollut helppo; onhan esim. Omx Helsinki indeksi viimeisten 5 vuoden aikana noussut karvan alle 40 %. Vaimon salkunhoitaja näyttää saaneen samana aikana hänen ’turvasatama’ -sijoitussalkulleen 103 %:n tuoton. Omien sijoitusteni perusteella tuota en osaa pitää kummoisenakaan suorituksena – mainittuna tarkastelujaksona.
    Mutta…näissä jutuissa on syytä aina muistaa, että mikä menee ylös voi tulla myös alas. Ja tuotoista kannattaa puhua vasta kun massit on realisoitu.
    Btw; siinä olen samaa mieltä, että suutarien olisi ehkä parasta pysytellä lesteissään.

    ts

    mzungu kirjoitti: (14.7.2014 0:25:54)

    Aprillipila kirjoitti: (13.7.2014 21:49:38)
    …listaa minulle ne instituutiot jotka ovat viimeisen viiden vuoden aikana saaneet tuon 8% tuoton salkulleen? Saati 7-800% tuotot ;-).

    No, instikoilla on omat sijoitusperiaatteensa ja -rajoitteensakin, mutta…jopa tavan sijoittajalle tehtävä on ollut helppo; onhan esim. Omx Helsinki indeksi viimeisten 5 vuoden aikana noussut karvan alle 40 %. Vaimon salkunhoitaja näyttää saaneen samana aikana hänen ’turvasatama’ -sijoitussalkulleen 103 %:n tuoton. Omien sijoitusteni perusteella tuota en osaa pitää kummoisenakaan suorituksena – mainittuna tarkastelujaksona.
    Mutta…näissä jutuissa on syytä aina muistaa, että mikä menee ylös voi tulla myös alas. Ja tuotoista kannattaa puhua vasta kun massit on realisoitu.
    Btw; siinä olen samaa mieltä, että suutarien olisi ehkä parasta pysytellä lesteissään.

    Näin juuri ja kommentointiin ryhtyä vain niiden jotka pystyvät edes pienoiseen ajatustyöhön.

    Mä voin tuohon edellisen viestini listaan lisätä vielä yhden kysymyksen: minkä takia tässä yhteydessä pitäisi ajatella pörssiosakkeita?

    ts kirjoitti: (14.7.2014 9:24:12)
    Näin juuri ja kommentointiin ryhtyä vain niiden jotka pystyvät edes pienoiseen ajatustyöhön.

    Mä voin tuohon edellisen viestini listaan lisätä vielä yhden kysymyksen: minkä takia tässä yhteydessä pitäisi ajatella pörssiosakkeita?

    Miksi ei voisi ajatella? Kyllähän pörssi aika hyvinkin indikoi yleisestikin taloutta, sekä psykologisia tekijöitä että myös fundamentti-informaatiota; jopa golfiinkin liittyviä taloudellisia tekijöitä. Mielestäni.

    Jos tuo lainauksen ensimmäinen heitto oli minulle suunnattu, niin uskonpa, että kompetenssini ainakin keskimäärin yltää tämän saitin ajatustyön tasolle – semminkin taloudesta ja sijoittamisesta keskusteltaessa :).
    Muilla alueilla en ole asiantuntijana edes pyrkinyt esiintymään, saatika mestaroimaan. Näyttäähän täällä näitä, jopa egomaanisen narsistisilta vaikuttavia oppimestareita, elämän lähes joka osa-alueelle riittävän.

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 412)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #531707 kohteessaGreenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Etusivu Foorumit Yleistä Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.