Aihe: Golfurheiluvalmentaja - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Golfurheiluvalmentaja

Etusivu Foorumit Yleistä Golfurheiluvalmentaja

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Onko golfilla profiilin noston tarvetta kun Tyry esittelee Rauhalan US Openin selostuksessa ’golfurheiluvalmentajana’. Muista lajeista tulee lähinnä mieleen hevosurheilu, josta puhuttaessa yleisö ei tietäisi muuten puhuttavan urheilusta. Golf on hieno ja vaikea laji, joten vaikka hupuillakin on yli maksamakkaran (17%) rasvaprosentti, hattu pois päästä suorituksista.

Jotenkin toi golfurheilu särähtää, kun mulle tulee analogia autourheilun ja hevosurheilun kautta semmoseen malliin, jossa ’urheilija’ yrittää saada joko teknisen tai biologisen pelivälineensä kulkemaan kanssakilpailijan virittämää pelivälinettä nopeammin tai taitavammin.

Tarkennetaan vielä sen verran, että golfurheilijoita on ne kaverit, jotka kantaa mailoja ja yrittää saada suoritusvälineensä, sen pelaajan suoriutumaan kentästä pienimmällä lyöntimäärällä.

Tottahan golf on urheilua parhaimmasta päästä.

Sitä voi verrata rasittavuuden perusteella yhtä kovaksi lajiksi kuin esimerkiksi shakki. Molemmissa on tunnetusti omat sarjansa miehille ja naisille.

petsari kirjoitti: (16.6.2013 19:28:30)
    Tottahan golf on urheilua parhaimmasta päästä.

Sitä voi verrata rasittavuuden perusteella yhtä kovaksi lajiksi kuin esimerkiksi shakki. Molemmissa on tunnetusti omat sarjansa miehille ja naisille.

Kyllähän golfissa liikuntoa tulee aika paljon enemmän kuin shakissa, noin 10 km/kierros, (paitsi jos pelaa autolla, mikä onkin kokonaan toinen laji, ei urheilulaji).

Golfurheiluvalmentaja?
    Kuinka monta urheiluvalmentajaa härmän golfin piirissä puuhastelee?
    Ehkä yksi,en mitenkään vähättele Mikaa,Pasia ja muutamaa muuta.
    Mutta nämä meitä pallon läpyttelijöitä tuuppareita ja ’mummoja ja harrastelijoita’neuvovat kutsuvat itseään urheiluvalmentajiksi ,ei helevetti.
    No ehkä se mihin uskoo itse ja rouva mielistelee et saa olla rauhassa kun pappa uskoo olevansa urheiluvalmentaja.
    Mutta oikeesti golf on urheilua maailmalla ja Mikko on URHEILIJA.
    Mä olen ollut urheilussa neuvoja ja alussa vuosia rahoittaja mutta en missään nimessä edes omissa unissani kutsuisi itseäni valmentajaksi.
    Mutta ehkä joku kokee olevansa urheiluvalmentaja.

(Pelejä ja paljon valmennettavia)

Meniks fattan valkkari kuuppaan?

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #414949 kohteessaGolfurheiluvalmentaja

Etusivu Foorumit Yleistä Golfurheiluvalmentaja