Aihe: Golfpallo vei näön silmästä - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfpallo vei näön silmästä

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpallo vei näön silmästä

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • OMG! Varmastikin todella huono tuuri ja harvinaista, että tuollain käynyt. Täytyypä silti varoa kiviä.

Ikävää, mutta kotiinsakin on moni kuollut. Luulenpa, että golf on harrastuksena kuitenkin yksi turvallisimmista. Huono säkä.

Huono tuuri ja ikävä tapaus. En kyllä käsitä miksi tosta piti uutinen oikein lehteen tehdä.
    Tuleemieleen progapanda-tapaus golffia kohtaan, ukko seisoo silmälappu silmän edessä todella murheellisen näköisenä, ja vielä golfmailakin on käteen tuupattu. Jos jenkeissä oltaisiin niin rahanahneet lakimiehet olisivat jo haastamassa kenttää oikeuteen.

KL

Jenkeissähän oli asiasta hiljattain oikeudenkäynti, olikos se Hawaijilla. Siinä pelaaja sai toisen pelaajan lyömän pallon johonkin kehonsa osaan ja haastoi kaverin oikeuteen. Tuomari hylkäsi syytteet, koska hänen mielestään jokaisen golffarin tulee ymmärtää, että kentällä pallo voi tulla päähän tms., koska on hyväksyttävä se tosiseikka, ettei pallo aina mene sinne minne pelaaja sitä yrittää lyödä.

No, kaveripa haastoi sitten kentän oikeuteen, mutta vastaus tulee luultavasti olemaan sama.

Mielenkiintoinen lisäseikka oli se, ettei lyöjä huutanut fore-huutoa, mihin asianomistaja myös yritti vedota. Tuomarin mielestä golfin sääntöihin tai etikettiin kuuluvat asiat eivät voi ylittää vastuukysymyksiin liittyviä säädöksiä eikä hyväksynyt fore-huudon puuttumista raskauttavaksi seikaksi. Pallohan voi silti osua päähän, vaikka joku huutaisi mitä tahansa. Eli omalla vastuulla siellä mennään ja sitä varten on vakuutus.

Todella huonoa tuuria ja valitettava tapaus.

Itse olen lyönyt metsästä palloa niin, että se osui edessä olevaan koivuun, kimposi suoraan minua kohden takaisin (kyykistyin) ja selkäni takana toiseen koivuun, josta kimposi minun yli alkuperäiseen lyöntisuuntaan väylälle. Itseä selkään/takaraivoon lyöminen oli siis lähellä ja onnettomuutta ei olisi edes CSI uskonut…

ps. Linkki alkuperäiseen uutiseen, koska en ymmärrä miksei tuota ”URL”-nappia käytetä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200606144663754_uu.shtml

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #490309 kohteessaGolfpallo vei näön silmästä

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpallo vei näön silmästä