Aihe: Golfosakkeet putosivat hintakuoppaan. - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Golfosakkeet putosivat hintakuoppaan.

Etusivu Foorumit Yleistä Golfosakkeet putosivat hintakuoppaan.

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olisitko ostanut asunnon, mikäli vuokralla asuminen olisi ollut halvempaa? Golf-oy:ssä on monellaista käytäntöä vastikkeiden määrästä ja osakkeen tuomasta edusta. Aina ei ole taloudellisia perusteita ostaa osaketta. Toki myydäänhän Suomessa useita kalliita autoja, joita ei voi järkisyillä perustella.

Harrastuksen takia voi osakkeen tai pari ostaa. Taitaa tarjontaa olla vain hieman liikaa suhteutettuna aktiivipelajiin ja heidän resursseihin. Mikäli pelioikeudet jaettaisiin tasan aktviivipelaajille, arviolta 60 000, saisi jokainen ehkä 2,5 – 3 pelioikeutta. Tämä on vain minun arvaukseni, mutta ko. arvauksesta voinee päätellä, että kaikki eivät ole hankkineet osaketta pelkän harrastuksen vuoksi.

Nimetön

Juuri tätä minä tarkoitin. Golfosake ei ole aivan sama kuin jokin muu osake. Itse jos sellaiseen joskus olisi rahaa niin en kyllä odottaisi saavani mitään voittoa jos joskus myöhemmin myisin pois. Hyvällä tuurilla saisin omani takaisin.

Totta että golf osaketta voi verrata noihin kalliisiin autoihin.

Itse pelaankin 380 eurolla (100 liittyminen, 100 jäsen ja 180 kenttämaksu) kotikentälläni niin paljon kuin haluan. Ei tule mieleenkään ostaa osaketta.

Kumpi on kalliimpaa, vuokralla asuminen vai oman osakkeen ostaminen ? Entä golfin puolella ? Kyse on aikajänteestä, kauanko aiot elää / pelata golfia.

Oman golfosakkeeni hinta (siis toteutuneet kaupat ei pyyntihinta) on tässä 15 vuoden aikana noussut sen verran, että vuokralla pelaaminen olisi tullut monin verroin kalliimmaksi, vaikka vuokra olisi ollut täysin sama kuin mitä itse maksan pelimaksuna.

15 vuotta sitten oli 15 vuotta sitten. Tulevaisuuden ennustaminen on pirun hankalaa.

Toki pitkällä aikajänteellä osake on useimmiten järkevä hankinta, mikäli on aikaa pelata eikä vaihtoehtoisia ’järkeviä’ hankintoja ole tarjolla. Useimmiten, ainakin minulla, vaihtoehtoisia sijoituskohteita on paljon ja uusien osakkeiden osto on tälläerää jäissä.

Joo se oli vain vastaukseni sinun omaan kommenttiisi vilzulle, kun kysyit olisko hän ostanut asunnon jos ….

Kuten itse totesit tulevaisuuden ennustaminen on melko vaikeaa ja jokainen tekee omat päätöksensä ja itse niistä nauttii tai katuu.

Minä en kadu golf- enkä asunto-osakkeen ostojani.

Niin se menee talouselämässä ja golfpelissä, on hyviä jaksoja ja myös huonojakin , milloin sovit tasoitus kierroksen, milloin ostat osakkeen??

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #345326 kohteessaGolfosakkeet putosivat hintakuoppaan.

Etusivu Foorumit Yleistä Golfosakkeet putosivat hintakuoppaan.