Aihe: GolfOptimizer – data - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

GolfOptimizer – data

Etusivu Foorumit Yleistä GolfOptimizer – data

Esillä 24 viestiä, 76 - 99 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #393973 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Mertti kirjoitti: (28.11.2011 3:46:45)
    Kaivaa nyt arkistoista 2 vuotta vanha ketju, joka ei ole millään tapaa ajankohtainen. .

Miten niin ei ole ajankohtainen. Toisella osastolla kovastikin juuri puhutaan teknisten apuvälineiden merkityksestä ja vaikutuksesta oppimiseen. Tämä on kuitenkin yksi sellainen.. Tai ainakin piti olla.

Ja noi Joken kysymykset on ihan oikeesti hyviä tän ketjun alussa, vaikka loppu taas kerran laukalle lähtikin.

#393974 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaikki kyseisen ohjelman antamat tulokset on tarkistettu mittauksiin
    vertaamalla. Siihen on vuosien varrella myös tehty parannuksia. Ohjelma sisältää kymmeniä tuhansia rivejä koodia, joiden toimintaa en ryhdy täällä tarkemmin ruotimaan. Oman tietokoneeni laskentateho on mitattu olevan n 100 GFLOPS. ( eli 100000000000 floating-point operations per second ). Silti jotkut laskennat kestävät minuutteja. Eli ihan nyt ei perus foorumiaiheesta ole kysymys.

#393975 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

data kirjoitti: (28.11.2011 10:19:50)
    vertaamalla. Siihen on vuosien varrella myös tehty parannuksia. Ohjelma sisältää kymmeniä tuhansia rivejä koodia, joiden toimintaa en ryhdy täällä tarkemmin ruotimaan. Oman tietokoneeni laskentateho on mitattu olevan n 100 GFLOPS. ( eli 100000000000 floating-point operations per second ). Silti jotkut laskennat kestävät minuutteja. Eli ihan nyt ei perus foorumiaiheesta ole kysymys.

Tuo ei vastaa lainkaan noihin Joken esittämiin peruskysymyksiin, eli miten yhdestä kuvakulmasta hitaalla kameralla saadaan esim 3D malli tehtyä. Meillä asiaan perehtyneiden tekniikan tohtoreiden mielestä se on puhdasta huuhaata.

Oli laskentaa miten paljon tahansa ja koneessa teho vaikka kuinka, miten se voi poistaa laskennan pohjalla olevan materiaalin olennaiset puutteet? Varsinkin kun tiedetään paljonko lapa liikkuu normaalilla videokuvataajuudella kahden framen välillä, eivätkä kiihtyvyys- ja nopeuskäyrät ole lainkaan lineaarisia.

#393976 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    a_k

Löytyisköhän tommonen GolfOptimizer, jos ettis tommosta lopputyötä esim. tietotekniikkaan liittyviltä aloilta amk, yliopisto ja teknillisistä korkeakouluista?

Veikkaisin, että tämä on joku opinnäytetyö ja sen takia on niin älytön vääntö, koska jos se olisi virheellinen niin koko työltä menisi pohja.

#393977 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (28.11.2011 10:25:12)

Tuo ei vastaa lainkaan noihin Joken esittämiin peruskysymyksiin, eli miten yhdestä kuvakulmasta hitaalla kameralla saadaan esim 3D malli tehtyä. Meillä asiaan perehtyneiden tekniikan tohtoreiden mielestä se on puhdasta huuhaata.

Oli laskentaa miten paljon tahansa ja koneessa teho vaikka kuinka, miten se voi poistaa laskennan pohjalla olevan materiaalin olennaiset puutteet? Varsinkin kun tiedetään paljonko lapa liikkuu normaalilla videokuvataajuudella kahden framen välillä, eivätkä kiihtyvyys- ja nopeuskäyrät ole lainkaan lineaarisia.

Niin kuin mä jo sanoin, että tulokset on varmistettu useisiin mittauksiin
    vertaamalla. Kyllä mä luulen, että nää huuhaat on ihan sun omia amistason horinoita. Kukaan fiksu ei lähde tarkemmin tutustumatta tuomitsemaan tietämättä edes mitä kaikkea informaatiota ohjelmalle annetaan ja mitä sillä tarkkaan ottaen lasketaan. Enkä mä metodeja täällä rupea ruotimaan.

#393978 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

data kirjoitti: (28.11.2011 10:40:39)
    [ Enkä mä metodeja täällä rupea ruotimaan.

Et tietenkään, koska ne eivät kestä tieteellistä tarkastelua. Eivät edes amistason päätelyä.

#393979 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämä on ns. amis-tason kommentti. Mä muistan elävästi, kun joskus 20 vuotta sitten työhaastattelussa joku elvisteli kirjoittaneensa kymmeniä tuhansia rivejä koodia.
    Sillä kriteerillä ei yllättäin valinta ko. henkilöön osunut 😮

#393980 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Onko kyse kenties tästä tuotteesta vai onko samalla nimellä kaksi eri tuotetta markkinoilla?

#393981 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

KL kirjoitti: (28.11.2011 12:44:02)
    Onko kyse kenties tästä tuotteesta vai onko samalla nimellä kaksi eri tuotetta markkinoilla?

Ei ole sama

#393982 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (28.11.2011 10:40:39)
    … Niin kuin mä jo sanoin, että tulokset on varmistettu useisiin mittauksiin vertaamalla. …

Haluaisitko kertoa jotain näistä mittauksista? Jos et, se vastaa sitä tilannetta kun sellaisia ei ole ollenkaan tehty.

#393983 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lavantauti kirjoitti: (28.11.2011 6:32:35)

mutta 2 vuotta vanha ketju. Oikeasti…

2 vuotta saattaa olla kvartaalimaailmassa pitkä aika, mutta meneppä sanomaan vaikka Al-Qaidalle että hei ca-moon, herätyskello, 1400 vuotta vanha kirja!!!

Tästähän voidaan äkkiseltään vetää analogia että ts on uuden maailman ristiretkeläinen, ja data on syvälle vanhentuneiden ajattelumallien aikakauteen jäänyt harhaoppinen, joka puolustaa kaksivipuista heiluria kuin talibanit klitoriksensilpomista…

Ristiretkiläinen hyvinkin, ja mitä ne muinaiset ristiretkeläiset saivatkaan aikaiseksi? Voisi oikein hyvin kuvitella että ts pitää itseään jonkin sorttisena Conquistadorina, sen verran hyökkäävää tekstiä kaveri latelee päivästä toiseen.

#393984 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (28.11.2011 15:43:57)

2 vuotta saattaa olla kvartaalimaailmassa pitkä aika, mutta meneppä sanomaan vaikka Al-Qaidalle että hei ca-moon, herätyskello, 1400 vuotta vanha kirja!!!

Tästähän voidaan äkkiseltään vetää analogia että ts on uuden maailman ristiretkeläinen, ja data on syvälle vanhentuneiden ajattelumallien aikakauteen jäänyt harhaoppinen, joka puolustaa kaksivipuista heiluria kuin talibanit klitoriksensilpomista…

Ristiretkiläinen hyvinkin, ja mitä ne muinaiset ristiretkeläiset saivatkaan aikaiseksi? Voisi oikein hyvin kuvitella että ts pitää itseään jonkin sorttisena Conquistadorina, sen verran hyökkäävää tekstiä kaveri latelee päivästä toiseen.

Hieman syvyyttä… edes hieman. Kannattaisi lukea nekin tekstit mitä kirjoitan muiden kuin parin tollakon viesteihin.

Ihan nyt hyökkäämättä, oletko nähnyt omissa viesteissäsi kovastikin informatiivistä ja positiivista sisältöä? Minä toki hyökkään älyttömiä ja ymmärtämättömiä kommentteja vastaan, ja välillä varsin terhakastikin, mutta niin tekevät muutkin. Sinulla tuntuu taas olevan kova halu hyökätä minun persoonaani vastaan.

#393985 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaikki jotka eivät ymmärrä mitä ts kirjoittaa ovat tolloja,idiotteja ja ’mistä näitä sikiää’tyyppejä’.

#393986 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

I.M.Noone kirjoitti: (28.11.2011 16:37:45)

Kaikki jotka eivät ymmärrä mitä ts kirjoittaa ovat tolloja,idiotteja ja ’mistä näitä sikiää’tyyppejä’.

Älä nyt hyvä ihminen rupea ihmisiä idiooteiksi sanomaan. Tai jos rupeatkin, älä nyt ainakaan minun suuhuni tuollaista tekstiä ala tunkemaan.

#393987 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (28.11.2011 15:58:30)

MacG kirjoitti: (28.11.2011 15:43:57)

Hieman syvyyttä… edes hieman. Kannattaisi lukea nekin tekstit mitä kirjoitan muiden kuin parin tollakon viesteihin.

Ihan nyt hyökkäämättä, oletko nähnyt omissa viesteissäsi kovastikin informatiivistä ja positiivista sisältöä? Minä toki hyökkään älyttömiä ja ymmärtämättömiä kommentteja vastaan, ja välillä varsin terhakastikin, mutta niin tekevät muutkin. Sinulla tuntuu taas olevan kova halu hyökätä minun persoonaani vastaan.

Kyllä mä niitäkin luen, joskus jopa ihan mielenkiinnolla mutta se nyt vaan on niin, että sä oot ihan ite onnistunut luomaan itsestäs sellaisen besservisserin kuvan joka ei oikein sulata kenenkään mielipiteitä, varsinkin silloin jos ne eivät käy yksiin omiesi kanssa. Respectii saat teoreettiselle osaamisellesi (ja olet varmaan käytännössäkin OK, ja meinasinkin edellis kesänä varata sulta yhden tai pari rangesessiota, mutta taas jonkun mesoamisen seurauksena päätin toisin) mutta toi ainainen henkilökohtaisuuksiin meno vei kyllä kaiken muun respektin mennessään. Ensin oli Jukka, sitten Golfinn ja nyt data ja B. Näistä neljästä ainoastaan yksi vastasi samalla mitalla, muut kolme pysyneet varsin asiallisina.

Ei mulla ole mitään haluja hyökätä sun persoonaasi vastaan (myönnän toki että näin olen joskus kuitenkin tehnyt), päinvastoin yritin jo kerran vähän diplomaattisemmin (kuten myös Golfinn) rauhoittaa sun ’kommentointias’.

Forumeilla käydään yleensäkkin varsin terhakoita keskusteluja, mutta henkilökohtaisuuksiin harvemmin aikuiset ihmiset sortuvat.

#393988 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (28.11.2011 19:07:20)
    . Ensin oli Jukka, sitten Golfinn ja nyt data ja B. Näistä neljästä ainoastaan yksi vastasi samalla mitalla, muut kolme pysyneet varsin asiallisina.

Se tässä on huvittavaa, että monelta muulta on tullut ja tulee paljon rajumpaa tekstiä mainittuja nickejä kohtaan, mutta minut nostat esille asiassa. Tämä juuri kertoo hyökkäyksestäsi minua kohtaan.

Toisekseen hieman historian tuntemusta olisi hyvä olla, koska sattumalta juuri noilla kaikilla tuolla varsin lyhyellä listalla on tietty yhteinen historia tällä palstalla. Osa on sitten palannut samalla nickillä, osa jollain toisella. Eiköhän se kerro jotain heidän käytöksestään, kuten myös kymmenet esim B:lle osoitetut viestit monilta kirjoittajilta.

Kyllä minun on edelleen erittäin vaikea sietää typeryyttä ja se puutteekseni laskettakoon. Mielipiteitä saa olla ja niistä käyn monella suunnalla varsin asiallista keskustelua, mutta kun väitteet menevät täysin älyttömiksi ja perustelemattomiksi, tulee provoihin vastattua ansaitsemillaan tavoilla. Kuten tekevät monet muutkin ja en tiedä ehditkö edes kaikkea nähdä ennen poistamisia. Siis ei minun viestieni, vaan joidenkin muiden. Ennenkin olen sanonut, että kovaa tulee vedettyä, mutta vain vastapalloon.

#393989 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (28.11.2011 19:34:29)

MacG kirjoitti: (28.11.2011 19:07:20)
    . Ensin oli Jukka, sitten Golfinn ja nyt data ja B. Näistä neljästä ainoastaan yksi vastasi samalla mitalla, muut kolme pysyneet varsin asiallisina.

Se tässä on huvittavaa, että monelta muulta on tullut ja tulee paljon rajumpaa tekstiä mainittuja nickejä kohtaan, mutta minut nostat esille asiassa. Tämä juuri kertoo hyökkäyksestäsi minua kohtaan.

Sillä erolla että nämä ’muut’ kylläkin hyökkäävät enemmänkin tekstin sisältöä, eikä henkilökohtaisesti kirjoittajaa kohtaan. Sanoin tämän jo aikaisemmin; vähän kunnioitusta muidenkin älykyyttä kohtaan. Kyllä valtaosa pystyy suodattamaan mikä on bullshittiä ja mikä ei. Ei sun tarvi olla tässä suhteessa forapoliisi jokaa ajattelee kaikkien meidän yhteistä hyvää.

Kuten sanottu paljon enemmän arvostusta saat, kun käyttäydyt sillä arvokkuudella jonka tuo suuri tietomääräsi sulle antaa. Tää nykyinen tyyli on not so dignified. Tää ei ole hyökkäys vaan ystävällinen neuvo.

Ps. Mitä historiaan tulee, niin ollaan oltu täällä yhtä kauan. Samana vuonna ollaan rekisteröity, mutta joku pölli mun alkuperäisen nickini ennen kun ne pantiin lukkoon 😉

#393990 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (28.11.2011 20:01:05)

Sillä erolla että nämä ’muut’ kylläkin hyökkäävät enemmänkin tekstin sisältöä, eikä henkilökohtaisesti kirjoittajaa kohtaan.

Kuten nimittämällä ihmisiä kusipäiksi? Nyt kannattaa kyllä lukea hieman ja laskea uudestaan miten tuo asia oikeesti menee. Ihan viimeisimmissä viesteissä vasta ole tuota dynaamista voimakaksikkoa kutsunut tollakoiksi, mutta muuten määreet ovat aina kohdistuneet viestin sisältöön. Ihmisillä vaan on hauska tapa liittää tekstiin oma mielipiteensä ja muokata sitä oman tulkintansa mukaiseksi, kuten I.M.Noone esim teki.

Mun mielestä on aika eri asia sanoa, että joku ei ymmärrä jotain asiaa, kuin että ihminen on tyhmä. Tulkinnalla tuonkin toki saa noin kääntymään. Minulla on paljon asioita joita en ymmärrä, mutta en nyt ihan tyhmänä silti itseäni pidä, ympäristö voi olla toista mieltä 😉

#393991 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Ei sun tarvi olla tässä suhteessa forapoliisi jokaa ajattelee kaikkien meidän yhteistä hyvää.

Nii… mua vaan vi***taa oikeesti, että esim kaksi varsin täyspäistä kolleegaa lakkas kirjottamasta tänne juuri noiden kahden häirikön, tai itse asiassa B:n vuoksi. Samoin monta muuta ja mä sitten meilitse niitä vastauksia kirjottelen, kun sitä tietoa ois voinu oikeesti jakaa kaikille ja vielä jalostaakin.

#393992 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (28.11.2011 20:14:59)
    Nii… mua vaan vi***taa oikeesti, että esim kaksi varsin täyspäistä kolleegaa lakkas kirjottamasta tänne juuri noiden kahden häirikön, tai itse asiassa B:n vuoksi. Samoin monta muuta ja mä sitten meilitse niitä vastauksia kirjottelen, kun sitä tietoa ois voinu oikeesti jakaa kaikille ja vielä jalostaakin.

Surkuhupaisinta on, että joltisella panostuksella moderointiin nämä ongelmat olisivat täysin vältettävissä. Kuten useat kirjoittajat aiemminkin ovat maininneet yksi Suomen parhaiten moderoituista ja sisällöltäänkin rikkaimmista keskutelupalstoista on pyhitetty lajille, jota vastikään on ehtinyt mollata niin joulupukki kuin presidenttikin.

#393993 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (28.11.2011 20:14:59)

Ei sun tarvi olla tässä suhteessa forapoliisi jokaa ajattelee kaikkien meidän yhteistä hyvää.

No jos antaa häiritä itseään jonkun / joidenkin kirjoittelusta niin paljon että lopettaa, niin se on jokaisen oma valinta. Vähän enemmän luonnetta saisi minusta kyllä olla, mutta kukin tavallaan….

Kyllä tältäkin foorumilta löytyy esimerkkejä siitä miten häiriköt hävinneet kun niitä jätetään noteeraamatta (ne lukuisat Paloheinä avaukset).

Mitä toisten haukkumiseen tulee, niin ts, sä et voi olla tosissas jos oikeesti oot sitä mieltä että vasta viimeisimmissä viesteissäs oot käynyt henkilökohtaisuuksiin. Kyllä sitä on jatkunut useita vuosia, varsinkin kun keskusteluissa ollut mukana Jukka ja/tai Golfinn. Mutta hei, tikulla silmään joka vanhoja muistelee, ei minulta sen enempää tähän, just my 2 cents!

Live and let live!

#393994 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Tässä vaiheessa tarvittaisiin sitä moderaattoria…

J-P hei, tee jotain!

#393995 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (28.11.2011 20:35:12)

No jos antaa häiritä itseään jonkun / joidenkin kirjoittelusta niin paljon että lopettaa, niin se on jokaisen oma valinta. Vähän enemmän luonnetta saisi minusta kyllä olla, mutta kukin tavallaan….

!

Kukas tuosta heidän valinnastaan hyötyy? B, joka saa asiapuolen viestit häipymään käytöksellään? Laskitko kuinka moni ehti pyytää häntä lopettamaan tai häipymään? Osa jopa ovelasti hankalia kysymyksiä esittäen.

Jukan ketjut on taiteenlaji sinänsä, mutta et varmasti voi olla sitä mieltä, että minä siellä rankimmin mekastin. Golfinnin kanssa otetaan yhteen jos on aihetta, mutta ollaan samaa mieltä jos on siihen syytä. Mutta jos niitäkin luet, kyllä lähinnä hänen tänne kohdistamaansa dissaamiseen olen reagoinut, en koskaan asiaviesteihin. Itse asiassa teet juuri nyt itse samaa ja yhtä henkilökohtaisesti 😉

Se privaviesti osasto ois vallan hieno keksintö. Tuliskohan 2016 heti editin jälkeen?

Kahdesta tollakosta en sano sen enempää. Sen yhden sanan käyttö kun johtaa viestin poistumiseen.

#393996 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

KL kirjoitti: (28.11.2011 20:41:04)
    Tässä vaiheessa tarvittaisiin sitä moderaattoria…

J-P hei, tee jotain!

No ei tästä ketjusta aiheeseen kuitenkaan enää mitään olis ollu saatavilla. Tää toimi vissiin yhtä hyvin kuin viimekskin.

Esillä 24 viestiä, 76 - 99 (kaikkiaan 99)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #393995 kohteessaGolfOptimizer – data

Etusivu Foorumit Yleistä GolfOptimizer – data