Aihe: Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[20][26]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Esillä 15 viestiä, 126 - 140 (kaikkiaan 140)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Siis joillakin kentillä ilman paitaa, ihan pienissä uikkareissa, tai ihan perus farkuissa ja kaikenmailman veryttely asuissa.

    Kilpikonna kaulus on kuitenkin mielestäni ihan ok, varsinkin jos se on tehty golf vaatteen näköiseksi ettei se ole mikään tavallinen golitsi….

    Edelleen pyydän: pistäkää tänne tapauksia joissa kanssapelaajanne pukeutuminen ON häirinnyt teitä tavalla tai toisella. Kumma kun koskaan ei kuule että: mua häritsi se että sillä kaverilla oli farkut ja t-paita silloin siellä. Tai mua häiritsi että sillä oli tökerö kauluspaita ja nuhjuiset suorat housut. Kaikki vaan jankuttaa että voi häiritä jotakuta, vallitseva normisto, yleiset tavat, siisteys, valinnan vapaus, vanhakantaisuus jne.

    Antero viittasi vähän että häntä on häirinnyt Ruotsissa joidenkin kenttien lipsuminen etiketin mukaisesta pukeutumisesta.

    Saisko tuohon tarkennusta eli miten siellä pukeudutaan ja mikä siinä on häiritsevää. Ja muutkin voisi kommentoida vastaavia juttuja. Minua ainakin kiinnostaisi ihan yksittäiset tapaukset. Siis ei tilitystä siitä että en päässyt siinä ja siinä asussa kentälle vaan kokemuksia häiritsevästä pukeutumisesta.

    Itselläni ei ole vastaavia kokemuksia eikä edes vahvaa mielipidettä etiketin puolesta tai sitä vastaan.

    Luulisin että minua saattaisi oikeasti häiritä jos jollakulla kanssapelaajalla olisi esim tosi paha arpi kasvoissa niin että olisi vaikea katsoa silmiin jutellessa. Tähän puuttuminen olisi tietysti tuomittavaa mutta onko pukeutumiseen puuttuminen olennaisesti eri asia. Tää taitaa olla provosoiva heitto…

    Pukeutumisvaatimukset ovat tulleet kuollakseen lopullisesti. On järjetöntä edellyttää tietynlaisia vaatteita. Siistit vaatteet eivät käy, mutta repaleiset ja likaiset vaatteet käyvät kunhan ne ovat määrätynlaiset. Ja sitten se, että miehillä on paljon tiukemmat vaatimukset. Järjen köyhyyttä.

    Paljon tärkeämpää olisi keskittyä käytöstapoihin ja muiden huomioimiseen pelin sujumiseksi kuin siihen, että pusero tai housut ovat tietynlaiset.

    Ompahan golfpisteen etusivulla koskien naisten kisoja Talissa naispelaajalla komea golfpaita,kauluskin löytyy.

    Kaulus, mikä kaulus …:) muttei kilpikonnakaulus ?

    Varmasti luulisi asun olevan virallinen, ja virallisesti tarkastettukin, kun kilpapelit on pelattu ’oikealla’ golfkentällä 🙂

    Odottaen mielenkiinnolla, mitä 2.8 Kullogolfissa nähdään pelaajien päällä. Koskeekohan golfetiketin mukainen pukeutuminen vain pelialuetta vai/ja pelaajia ? Jos olen paikalla katsojana niin mitäs vaatetusetikettiä silloin noudatan ? Lasketaanko klubitalon terassi ja parkkipaikka mukaan ’kauluspakkoon’ ?

    Eipä näytä naisten kisoissa olevan maailmalla juuri mitään pukeutumisvaatimuksia. Meneillään olevassa Evian Mastersissa oli kukkkeppi Wiellä toisena päivänä urheilupaitaa muistuttava rätti, jossa oli vain kapeat olkaimet ja yli puoli selkää paljaana. Taisi keskittyä liikaa paitaansa, kun peli ei kulkenut. Eilen espanjalaisella Prietolla oli vastaavanlainen, mutta jätti myös navan paljaaksi. Seuraavaksi odottelen bikinien yläosaa. Ans kattoo, koska ilmestyy. Ei vaan, diggaan kyllä huomattavasti enemmän hyvää peliä.

    Missä niitä siistejä vaatteita Suomessa näkee, että voisi päätellä, mitä ne käytännössä ovat?

    Kuuluuko hyviin tapoihin kuvailla muiden käyttämiä määräysten mukaisia vaatteita rikkinäisiksi ja likaisiksi? Onko se sitä peräänkuuluttamaasi muiden huomiooon ottamista? Jos ei, miten siitä pitäisi rangaista?

    Erikoisuutta voi tavoitella noudattamalla vain sääntöjen kirjainta, ei henkeä.

    Ian Poulter oli teettänyt Openiin Britannian lipusta pitkät housut ja Henry Saari eräässä toisessa lajissa Suomen lipusta kalsarit.

    Hienosti heität kommenttia kaverille joka on postannut oman postinsa pari kuukautta sitten. Löytyisiköhän jotain vielä vanhempia jota voisi kommentoida…

    Katsokaahan tämän linkin takaa mallia golfmuodista. Ja huom huom; kaikki täysin etiketin mukaista! Hurraa! 🙂

    Olen pelaillut nyt hetken aikaa tällaisilla paidoilla. Kaikille klubeille on päässyt pelaamaan ilman selityksiä.

    On muuten todella hyvä ja tyylikäs pelipaita. Hengittää, joustaa eikä lerppakauluksia ole tiellä kantobägin kanssa touhutessa.

    Lue lisää: Nike Mock collar

    Tuoppi –> nettilinkki, iloinen väriyhdistelmä olisi Holly woods burgundy housut ja grapevine paita… eikun tilamaan ja sitten klubin terassille näyttäytymään.

    Mulla on samanlainen merkkiä Ashworth, eikä ole (vielä) kukaan tullut mullekaan mussuttamaan, edes tiukkapipoisessa Nordcenterissä, joten ilmeisesti nuo alkavat olla hiljaa hyväksyttyjä. Tosin olen havainnut että tuota pystykaulusta on vähän ikävä käyttää jos on yli 20 astetta, tuleepi kuuma. 🙂

    Mullekin kolahti postiluukkuun juuri aamulla pari kappaletta noita Ashworthin paitoja. Kangas on niissä aivan erilaista kuin Nikellä. Niken kangas on ’oikeasti’ urheilukäyttöön tehty eikä ole ollenkaan kuuma edes tämän kesän hellekeleissä 😉

    Ashworhiin kangas on puuvillatyyppistä ja on varmaan parempi/lämpimämpi sitten kun syksy tulee.

    Ashworthin maahantuonnin ollessa myös Nordcenterissä, voi olla asian kanssa jotain tekemistä. 🙂

Esillä 15 viestiä, 126 - 140 (kaikkiaan 140)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #378036 kohteessaGolfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset