Aihe: Golfliiton tiedoitteesta - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton tiedoitteesta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton tiedoitteesta

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 242)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #455266 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ne varmaan ota. Joku hoitolaitos vois ottaa, mutta tuskin vankila.

Janne:
    Kerro, lähden sinne heti : kerro tämä hoitolaitos ja sen osoite ja lähden heti, eikä ole edes enää huumoria vaan lupaan ilmoittautua! Mutta lupaan mennä vankilaan, jotta tälle Marxismille saadaan asiaan oikeutettua julkisuutta! Koska eihän normi jengi tätä ymmärrä!

TS
    Jos tämä tuli useilta seuroilta – niin voitko kertoa nämä seurat minulle tässä! Säkin lähet tohon Montosen ja Peltoniemen saisseen… useilta seuroilta? Luettele ne ja siis luettele oikeasti mustaa valkoisella!

Janne:
    Eli et vastannut – mikset? Kerro nämä seurat?

Janne:
    OK, eli mimmoinen kysely? Itse en ole saanut tai vastannut? Eli mikä TS tämä kysely oli? Vastaa!

Eli et vastannut?

TS KIRJOITTI:
    Jos nyt joku väittää noita asioita valheeksi, niin on todella syytä olla hyvät näytöt siitä.

Eli et usko näyttöjäni vai etkö usko mikä on totta?

#455267 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko missään maassa niin hyvän golftavan vastaista systeemiä, että golfkenttä voi myydä peli- ja tasoituskortteja ilman, että tällä korttien myymisellä on mitään yhteyttä golfkentällä pelaamiseen.

Eli onko missään päin maailmaa hyvän golftavan mukaista se, että peli- ja tasoituskorttien myymisellä tehdään bussinesta.

Jos golfkentällä on 6000 jäsentä ja näistä vain oletettavasti enintään 1.800 jäsengolffaria pelaa omalla golfkentällä – hyväksytäänkö jossain päin maailmaa se, että golfkentän liiketoimintana on myydä 4.200 peli- ja tasoituskorttia a’ 50 euron hintaan. Siis ideana, että ostakaa kortti ja kortillahan pääsee sitten pelaamaan muualle.

Itse ymmärrän, että tällainen toiminta on hyvän golftavan vastaista. Green fee -pelaaminen on perustunut ja perustuu kohteliaisuuteen ei siihen, että joku golfkenttä tekee sillä bussinesta.

#455268 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

TS Kirjoitti:

Mistä helvatista mä tommosen voisin tietää? Älä nyt sentään pullaan tukehdu.

Sen olen kuullut tuolla kokouksessa paikallaolleilta, että kovasti paljon siitä oli puhetta ollut. Samoin kuin on ollut kentillä jo vuosia ennen koko kokousta.

Janne:
    Ok, eli kerro kenellä paikalta olleilta? Kerro kenellä oli puhetta? Nyt tarvitaan nimiä, eikä niinku Peltoniemi ja Montonen koko ajan jauhaa, että minulle on kerrottu? Kerro nimet?

TS KIRJOITTI:
    Minä? Mistä hemmetistä mä tommosen voisin tietää kun en ole missään seuran tai liiton hallintotehtävissä.

Janne Kirjoittaa:
    No vittuako sitten väität? Eli kertokaa nyt joku se totuus sitten? Säkin kirjoitat koko ajan, mutta missä totuus?

#455269 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Janne Uotila kirjoitti: (12.10.2010 23:33:20)
    Itse olen käynyt kauppakorkeen ja Rahotus oli pääaine ja en voi tajuta miten jotkut ihmiset tulee rajottaa jonkun lajin edistämistä ja myymistä Suomessa (ja huom. meillä on paras Pro, joka ei jakele Green Cardeja miten sattuu).

Jaahas nyt se sitten selvisikin. Kauppiksessa tarvitaan ehdottomasti opintouudistus, että sieltä valmistuneet ymmärtävät myös käytänössä näitä asioita.

#455270 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse olen käynyt kauppakorkeen ja Rahotus oli pääaine

so what?

en voi tajuta miten jotkut ihmiset tulee rajottaa jonkun lajin edistämistä ja myymistä Suomessa

olisikohan tuo halukkaiden joukko se sama joka ylläpitää niitä kenttiä joilla sinun seurasi väki tahkoaa, kun eivät mahdu kotiseuransa kentälleen?

ota vaikka 10 000 jäsentä, mutta älä oleta että me muut haluamme tarjota heille pelaamisen mahdollisuuksia.

#455271 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Janne Uotila kirjoitti: (13.10.2010 1:05:41)
    Ei ne varmaan ota. Joku hoitolaitos vois ottaa, mutta tuskin vankila.

Janne:
    Kerro, lähden sinne heti : kerro tämä hoitolaitos ja sen osoite ja lähden heti, eikä ole edes enää huumoria vaan lupaan ilmoittautua! Mutta lupaan mennä vankilaan, jotta tälle Marxismille saadaan asiaan oikeutettua julkisuutta! Koska eihän normi jengi tätä ymmärrä!

TS
    Jos tämä tuli useilta seuroilta – niin voitko kertoa nämä seurat minulle tässä! Säkin lähet tohon Montosen ja Peltoniemen saisseen… useilta seuroilta? Luettele ne ja siis luettele oikeasti mustaa valkoisella!

Janne:
    Eli et vastannut – mikset? Kerro nämä seurat?

Janne:
    OK, eli mimmoinen kysely? Itse en ole saanut tai vastannut? Eli mikä TS tämä kysely oli? Vastaa!

Eli et vastannut?

TS KIRJOITTI:
    Jos nyt joku väittää noita asioita valheeksi, niin on todella syytä olla hyvät näytöt siitä.

Eli et usko näyttöjäni vai etkö usko mikä on totta?

En vastannut, koska kysyita asiaa mistä minulla ei voi eikä tarvitse olla tietoa. Täysin epäolennainen asia. Sanoisin varsin typeräksi kysymykseksi.

En vastannut toiseenkaan kohtaan. Tai itse asiassa vatasin hyvinkin selkeästi, mutta ilmeisesti kielemme on eri… olisi kai pitänyt kirjottaa ’vitusstako mä sen voisin tietää’ niin olisi mennyt viesti perille.

Mutta tuohon väittämiseen….

Oletko ihan oikeesti sitä mieltä, että mulla pitäisi olla lista seuroista jotka tuota keskustelua ovat käyneet? Että yleinen kuva ei voisi muodostua vaikkapa niiin että kuulee useiden ihmisten keskustelevan aiheesta, vaiikka ei edes heitä kaikkia tunne?

Toisekseen pitäisikö mun tietää miten ja mitä seuroilta on kysytty, vai riittääkö että tiedän kyselyä tehdyn, voidakseni väittää sitä tehdyn?

Vedähän nyt aamutuimaan hetki happea ja mieti mitä mä oikeesti kirjotin tossa viestissäni. Siinä luki tiivistettynä, että liitto ei ole ottanut asiaan mitään kantaa, joka ei voi olla kuin totta. Liiton sisällä voi olla henkilöillä vaikka miten jyrkkiä mielipiteitä, mutta he eivät ole liitto.

Mä voin vielä väittää tietäväni, että on olemassa kentällä huomattavasti työryhmän esitystä jyrkemmän linjan väkeä. Samoin on olemassa aivan toisen äärilaidan väkeä ja tätäkin jakaumaa löytyy liiton päättäjistä. Kumpikaan noista ei ole silti liiton linjaus.

#455272 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (13.10.2010 8:06:00)

Oletko ihan oikeesti sitä mieltä, että mulla pitäisi olla lista seuroista jotka tuota keskustelua ovat käyneet? Että yleinen kuva ei voisi muodostua vaikkapa niiin että kuulee useiden ihmisten keskustelevan aiheesta, vaiikka ei edes heitä kaikkia tunne?

TS tuo on erittäin huono perustelu tällä palstalla. Ei saa koskaan kertoa mitä on ’kuullut’ tai luullut kuulevansa tai mahdollisesti luullut antaneens jonkun kertoa, muuten ’Kepax’, ’KL’ tai ’Jooseppi’ yms. repii perseensä.

Aina pitää olla selvät kirjalliset todisteet kuka sanoi ja mitä koska kenelle ja miksi. Muuten saat huonon maineen heidän ’silmissä’ sekä V…a palstalla.

Ai mitäs sit – EVVVK…

#455273 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja jotta tiedät, niin olen, vaikka valmis menemään oikeuteen ja vankilaan näistä asioista. Itse olen käynyt kauppakorkeen ja Rahotus oli pääaine ja en voi tajuta miten jotkut ihmiset tulee rajottaa jonkun lajin edistämistä ja myymistä Suomessa (ja huom. meillä on paras Pro, joka ei jakele Green Cardeja miten sattuu). Eli en tule ikinä alistumaan noille sankareille, tai jos alistun – niin se on vankila! Kävelen sinne vapaaehtoisesti jos toi liiton 100/reikä menee läpi ja en tule ulos ennen kun tää Marxismi on Suomesta kadonnut!

Eli Leif Ekströmin työryhmän takia olen valmis tekemään yhden miehen lakon ja protestin ja kävelen Suomen vankilaan vapaaehtoisesti ja tämän lupaan!

On se erikoinen veijari tämä Vihti Golfin Janne Uotila. Eilen kirjoitti yllä olevaa ja kuitenkin muutama viikko sitten tuoreeltaan Uudenmaan aluekokouksen jälkeen sama mies kirjoitti seuraavaa:

Janne Uotila kirjoitti: (20.9.2010 23:04:00)
    No olin sitten Rinkun kokouksessa ja täytyy sanoa, että aika nöyränä sieltä sai lähteä. Varsin yksimielinen mielipide oli, että nyt halutaan oikeasti sitouttaa kaikki golffarit tuolla min 300 euron kotikenttämaksulla, muuten ei liiton tasoituskorttia saa (joka siis oikeuttaa vieraspelaamiseen). Demokratian pitää Suomessa toimiakin, eli nyt mekin tulemme tähän sitoutumaan, kuten muutkin seurat!

Kävin oman taisteluni täällä meidän golfyhteisön ja jäseniemme puolesta ja yritin puolustaa 0-10 kertaa kaudessa pelaavien oikeuksia Suomessa, mutta turpiin tuli. Kokouksessa puhuttiin osakkeiden hinnoista ja myymisestä ja että ihmiset halutaan nyt sitouttaa. Ja demokratian pitää voittaa, joten myönnän, että havisin näkökantani kanssa! Mutta nyt meidänkin pitää vain sopeuttaa toimintaa uusien sääntöjen mukaiseksi. (on muuten aika nöyrä fiilis, kun luulin, että pystyn perusteluillani vaikuttamaan, mut näköjään en…).

Hyvää golfsyksyä kaikille!!!

Taitaa olla niin kova pelko persuuksissa oman bisneksen horjumisesta, että jutut heittelehtii miten sattuu. Vai onko joku päässyt selville, mitä tuo Uotila loppujen lopuksi tarkoittaa? Onko mies oikeasti taipumassa sitouttamisperiaatteiden taakse vai onko hänellä niin kovat paineet omien jäsentensä suunnasta niskassaan, että ainakin täällä nettipalstojen julkisuudessa mies ylläpitää jonkinlaista halpapellajien tukimiehen ’fasadia’?

Sekin kyllä kiinnostaisi tietää, onko Janne Uotilan mielestä todellakin moraalisesti oikein, että hän myy 7000 jäsenkorttia omaan seuraansa, mutta ei käytännössä pysty tarjoamaan omille jäsenilleen riittävää pelitilaa kotikentältä, joten Vihdin jäsenet pelaavat sitten ostamillaan jäsenkorteilla pääasiassa muiden kuin Uotilan omistamilla kentillä.

#455274 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

TS KIRJOITTAA:

En vastannut, koska kysyita asiaa mistä minulla ei voi eikä tarvitse olla tietoa. Täysin epäolennainen asia. Sanoisin varsin typeräksi kysymykseksi.

J:
    Ok, eli aina epäolennaista ja typerää, jos et pysty vastaa…?

TS:
    En vastannut toiseenkaan kohtaan. Tai itse asiassa vatasin hyvinkin selkeästi, mutta ilmeisesti kielemme on eri… olisi kai pitänyt kirjottaa ’vitusstako mä sen voisin tietää’ niin olisi mennyt viesti perille.

J:
    No joo, kieli lienee sit eri – mutten ainakaan sua ymmärrä! Eli eiköhän jo nyt ole tullu selväks molemmin puolin tämä asia – ja kerran kirjoitan nimelläni, ni eiköhän tää ny jo tiedetä – ja kaikki ymmärtänee, ettei meistä ainakaan toistemme bestmaneja tuu…

TS:
    Mutta tuohon väittämiseen….

J:
    Olen oikeasti sitä mieltä! Olen TOTAALISEN KYLLÄSTYNYT TÄHÄN KAIKKIEN PASKAN JAUHAMISEEN – Eli kerro mitkä seurat? Peltoniemen Anttikin vaan kertoo miten hänelle on kerrottu? Kuka on kertonut? Siis oikeesti kuka? Kertokaa nyt jo niitä nimiä?

TS:
    Toisekseen pitäisikö mun tietää miten ja mitä seuroilta on kysytty, vai riittääkö että tiedän kyselyä tehdyn, voidakseni väittää sitä tehdyn?

J:
    Jos tiedät kyselyä tehdyn – niin todista! Oikeasti olen kyllästynyt nyt Ts tähän paskan jauhamiseen, kerro – kuka on kysynyt ja milloin? – väität tietäväsi?

TS:
    Vedähän nyt aamutuimaan hetki happea ja mieti mitä mä oikeesti kirjotin tossa viestissäni. Siinä luki tiivistettynä, että liitto ei ole ottanut asiaan mitään kantaa, joka ei voi olla kuin totta. Liiton sisällä voi olla henkilöillä vaikka miten jyrkkiä mielipiteitä, mutta he eivät ole liitto.

J:
    No joo – samaa ilmaahan tässä sun kaa valitettavasti hengitetään….

TS:
    Mä voin vielä väittää tietäväni, että on olemassa kentällä huomattavasti työryhmän esitystä jyrkemmän linjan väkeä. Samoin on olemassa aivan toisen äärilaidan väkeä ja tätäkin jakaumaa löytyy liiton päättäjistä. Kumpikaan noista ei ole silti liiton linjaus.

#455275 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Marx kirjoitti: (13.10.2010 9:01:38)

Aina pitää olla selvät kirjalliset todisteet kuka sanoi ja mitä koska kenelle ja miksi. Muuten saat huonon maineen heidän ’silmissä’ sekä V…a palstalla.

Ai mitäs sit – EVVVK…

Nii… olishan mulla tossa kirjallisena todisteena se kysely, minkä Montonen on seuroihin lähettänyt, siis myös Jannelle. Sen nyt vaan saa julkaista joku muu kuin minä, koska sitä ei julkiseksi ole laitettu.

Tää toki varmasti jostain suunnalta leimataan valheeksi ja vaikka joku sen julki laittaisikin, niin kai sitä sitten väitettäisiin väärennökseksi.

#455276 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Olen tyytyväinen siihen, että työryhmä ja muut golfarit pohtivat tahoillaan
    ’ihan aikuisten oikeasti’ mitä ja miten Suomen golfia tulisi kehittää paremmaksi. On hienoa, että lajimme parissa on ihmisiä, jotka uhraavat vapaa-aikaansa golfin kehittämiseen ja olosuhteiden parantamiseen. Olipa tulevat muutokset sitten mitä tahansa, niin ne tullaan varrmasti tekemään siten, että ne palvelevat suurinta osaa golfyhteisöämme. Ne jotka ovat tähänkin asti maksaneet ’potista’ osuutensa voivat olla huoleti. Kaikki sellaiset muutokset ja toimenpiteet, joilla kitketään pois hyväksikäyttö tai mikä tahansa keplottelu on hyväksi suurimmalle osalle pelaajista. Tämäkin keskustelu on mennyt hyvin pitkälle juupas-eipäs väittelyksi ja itse asia on valitettavasti jäänyt taka-alalle. Kaikkia ei voi miellyttää ja voi olla, että tulevista liiton muutoksista kärsivät esim. Vihti ja Paloheinä, mutta toisaalta uskon, että muutosten jälkeen 99% golfareista on tyytyväisiä, vaikka muutama taho jatkaa purnaamistaan ja osoittaa mieltään.

#455277 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bowl kirjoitti: (13.10.2010 1:37:29)
    Onko missään maassa niin hyvän golftavan vastaista systeemiä, että golfkenttä voi myydä peli- ja tasoituskortteja ilman, että tällä korttien myymisellä on mitään yhteyttä golfkentällä pelaamiseen.

Eli onko missään päin maailmaa hyvän golftavan mukaista se, että peli- ja tasoituskorttien myymisellä tehdään bussinesta.

Jos golfkentällä on 6000 jäsentä ja näistä vain oletettavasti enintään 1.800 jäsengolffaria pelaa omalla golfkentällä – hyväksytäänkö jossain päin maailmaa se, että golfkentän liiketoimintana on myydä 4.200 peli- ja tasoituskorttia a’ 50 euron hintaan. Siis ideana, että ostakaa kortti ja kortillahan pääsee sitten pelaamaan muualle.

Itse ymmärrän, että tällainen toiminta on hyvän golftavan vastaista. Green fee -pelaaminen on perustunut ja perustuu kohteliaisuuteen ei siihen, että joku golfkenttä tekee sillä bussinesta.

Saisiko tähän vastauksia?

#455278 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En tiedä myykö muualla maailmassa golfkentät tasoituskortteja, mutta tällainen Direct Golfin mainos kolahti joskus sähköpostiin. Olettaisin että sillä saa ihan oikean tasoituksen ja pääsee kentille pelaamaan. Muutenhan tuollainen palvelu olisi aika turha. No eipä Briteissä tasoituskorttia missään kentällä kysytty, vaikka olisi ollut normaalia tiukemmat tasoitusrajatkin. En kyllä osaa sanoa, mitä mieltä ’Brittien Oikeat Golfarit’ ovat näistä Direct Golfin lokeista. Bisnestä tuo joka tapauksessa on. Eikä sillä ole mitään yhteyttä mihinkään golfkenttään.

Tuollaisen voi sitten suomalaiset etägolfarit ensi kesänä tilata. Tulee paljon halvemmaksikin kuin golfliiton kortit.

#455279 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

jenkka kirjoitti: (13.10.2010 9:32:45)
    … Kaikki sellaiset muutokset ja toimenpiteet, joilla kitketään pois hyväksikäyttö tai mikä tahansa keplottelu on hyväksi suurimmalle osalle pelaajista. …

Laadukkaisiin mutta monipuolisiin pelimahdollisuuksiin tähtäävät toimenpiteet ovat ihan kaikille pelaajille eduksi. Tämä on näkökulma jota ei ymmärretä tai ainakin vähätellään. Kenttien haaste on suostua kehittämään pelimahdollisuuksia ja pelaajille jää vain mahdollisuus löytää ja hyödyntää nämät. Harrastusmahdollisuudet ovat tällöin kestävällä pohjalla ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Ja Marx, älä lainaa tai kommentoi tätä viestiä. Sama koskee herra Visiovääriniä.

#455280 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Janne Uotila kirjoitti: (13.10.2010 9:25:36)
    J:
    Jos tiedät kyselyä tehdyn – niin todista! Oikeasti olen kyllästynyt nyt Ts tähän paskan jauhamiseen, kerro – kuka on kysynyt ja milloin? – väität tietäväsi?

https://golf.fi/portal/uutiset/uutiset?bid=8241&vid=37
    https://golf.fi/portal/uutiset/uutiset?bid=8236&vid=37

#455281 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

jjkemp kirjoitti: (13.10.2010 9:53:51)

J:

No siinähän sitä seurojen listaa oli Jannelle.

#455282 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

J:
    En osaa vastata, mut veikkaisin että ei ole! Suomessa ei ainakaan ole! Suomessa ei kentät tarjoa jäsenyyttä vaan seurat! Ja Vihti Golf Club Ry:ssä on 7300 jäsentä ja jokaisella on yksi ääni! Seura on voittoa tavoittelematon ja verottajan viimeisen päätöksen mukaan yleishyödyllinen (Päätös 8/2010).

BOWL:

J:
    En tiedä! Mun mielestä jos on, niin hyvä! Koska fyrkka ja business rulettaa täällä aina! Mutta Golfilla on tosiaan Suomessa vaikee tehdä businessta! Se on niin taloyhtiö saissea – paitsi nämä osakemyyjät – nehän tekee toki rahaa!

BOWL:

J:
    OK, eli millä Suomen golfseuralla (ei kentällä) on 6000 jäsentä? Ja vitut mitkään 1800 pelaa omalla kentällä – sä oot loppu! Ja mikä vitun a. 50 euron hinta?

BOWL:

J:
    Juu Yrittäminenhän on perseestä! Ja jos joku tienaa fyrkkaa tekemällä itse töitä, ni onhan se oikeesti ihan perseestä!

BOWL:
    Saisiko tähän vastauksia?

J: Yritin vastata….

#455283 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Observer kirjoitti: (13.10.2010 9:08:08)

Sekin kyllä kiinnostaisi tietää, onko Janne Uotilan mielestä todellakin moraalisesti oikein…

En halua heittää pökköä pesään yo keskusteluun (sitä on jo puitu muutenkin paljon), mutta koska kysymys moraalista tuotiin esiin, niin heitänpä tuota sivuavan kysymyksen… Onko Golfliiton (tai pelkästään ko työryhmän jäsenien) mielestä moraalisesti oikein todeta (teksti suoraan kopioituna) että:
    Leif Ekströmin johtama työryhmä käsitteli nk. sitoutumatonta pelaamista ja siitä aiheutuvien ongelmien ratkaisemista.

Nämä pelaajat … ja sitoutuminen golfin käytös/turvallisuusetikettiin sekä sääntöihin on myös usein heikkoa.
    Ainakin mun mielestä tuo on varsin vahva yleistys, ja syytös. Mahtaako pitää oikeasti paikkansa, että juuri tällä joukolla olisi huonompi golfkäytös ja etiketin tuntemus? No, jokaisella on varmaan tästä oma mielipiteensä ja havaintoja yksittäisten pelaajien käytöksestä erinäisissä tilantessa, mutta meitä kaikkia edustavan tahon väittämänä aika raskas sellainen. Että sellainen lähtölaukaus koko tällä keskustelulle sitoutumattomasta pelaamisesta… joka sisältää yllättävän rankkaa eripuraa tälläkin foorumilla. Ei hyvä. Ei todellakaan hyvä.

#455284 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

jjkemp kirjoitti: (13.10.2010 9:53:51)

J:

Kappas, liitto julkaisee sivuillaan jotain fiksuakin…

Huvittavaa on vain se, että aika monessa vastauksessa, jossa halpapelaaminen nähdään ongelmana, perusteena käytetään osakkeiden arvojen alenemista ja myymättä jääneitä osakkeita. Samaan aikaan täällä huudetaan, että kukaan ei osta osaketta mahdollisen arvonnousun takia vaan mahdollistaakseen oman pelaamisen. Olen tietenkin tämän jälkimmäisen tulkinnan kannalla, mutta huvittaa vain se, että asia tuodaan esille monessakin vastauksessa.

#455285 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (13.10.2010 10:01:51)

Jaksoin ’urheasti’ kahlata läpi tuon viimeisen linkin vastauksia, ja on valitetavasti todettava. Muutamaa lukuunottamatta todettiin aika ykskantaan ettei halpispelaaminen ole ongelma.

Ne kentät esim. Virpiniemi ja Salo jossa se oli ongelma ei ollu yllätyksenä. Toinen sijaitsee todella kauniilla paikalla, mutta talousalue on aika pieni, ja ’mökkiläisiä’ vilesemällä, sekä toinen lähes yhtä hieno kenttä sijaitsee lähituntumassa.. Toisen vaikutusalueella on taas kaksi muutakin, aika mielenkiintoista kenttää joten kilpailu pelaajista ja eritoteen vieraista on kova.

Kebax please näpit pois näppikseltä tän osalta., sen saa mitä tilaa.

#455286 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Nispe kirjoitti: (13.10.2010 10:27:38)

Kappas, liitto julkaisee sivuillaan jotain fiksuakin…

Huvittavaa on vain se, että aika monessa vastauksessa, jossa halpapelaaminen nähdään ongelmana, perusteena käytetään osakkeiden arvojen alenemista ja myymättä jääneitä osakkeita.

Mun mielestä huvittavaa on eniten se, että tuokin juttu on ollut liiton sivuilla kohta vuoden, mutta osa keskustelijoista väittää, että mitään tuollaista ei ole olemassakaan.

#455287 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Swinger? kirjoitti: (13.10.2010 10:04:52)

Observer kirjoitti: (13.10.2010 9:08:08)

Sekin kyllä kiinnostaisi tietää, onko Janne Uotilan mielestä todellakin moraalisesti oikein…

En halua heittää pökköä pesään yo keskusteluun (sitä on jo puitu muutenkin paljon), mutta koska kysymys moraalista tuotiin esiin, niin heitänpä tuota sivuavan kysymyksen… Onko Golfliiton (tai pelkästään ko työryhmän jäsenien) mielestä moraalisesti oikein todeta (teksti suoraan kopioituna) että:
    Leif Ekströmin johtama työryhmä käsitteli nk. sitoutumatonta pelaamista ja siitä aiheutuvien ongelmien ratkaisemista.

Nämä pelaajat … ja sitoutuminen golfin käytös/turvallisuusetikettiin sekä sääntöihin on myös usein heikkoa.
    Ainakin mun mielestä tuo on varsin vahva yleistys, ja syytös. Mahtaako pitää oikeasti paikkansa, että juuri tällä joukolla olisi huonompi golfkäytös ja etiketin tuntemus? No, jokaisella on varmaan tästä oma mielipiteensä ja havaintoja yksittäisten pelaajien käytöksestä erinäisissä tilantessa, mutta meitä kaikkia edustavan tahon väittämänä aika raskas sellainen. Että sellainen lähtölaukaus koko tällä keskustelulle sitoutumattomasta pelaamisesta… joka sisältää yllättävän rankkaa eripuraa tälläkin foorumilla. Ei hyvä. Ei todellakaan hyvä.

Tämä on just se, mikä nosti itselläni karvat pystyyn heti kättelyssä! Siis että ihan alkuun rinnastetaan ’halpapelaajat’ veronkiertäjiksi ja siivelläeläjiksi ja lisäksi heitä syytetään lähes kaikista golfiin pesiytyneistä lieveilmiöistä (huono sääntö- ja etikettituntemus, hitaat kierrokset, turvallisuus, yms.). Tämän avauksen jälkeen sitten oletetaan/toivotaan, että tämä riemumielin hankkii sen osakkeen ja sitoutuu.

Tämän jälkeen liitto sitten selittelee ja julkaisee tiedotteita ja yrittää siis korjata väärinymmärryksiä, mutta sekin ikään kuin tulkitaan niin (ainakin muutaman foorumistin mielestä), että syyllisiä ovat ’halpapelaajat’ tai muuten työryhmän ehdotuksia vastustavat, koska ovat niin v*tun tyhmiä, etteivät tajua lukemaansa. Syy ei voi tietenkään olla siinä, että liiton puolelta koko jupakka on ollut ihan totaalista amatöörien puuhastelua. Se on nimittäin ihan yhdentekevää väittää, että alusta alkaen kyseessä on ollut vain liiton tilaama selvitys eikä liitolla ole ollut asiassa kantaa, jos esim. Peltoniemet ovat alusta asti puhuneet työryhmän tekemän ehdotuksen puolesta. Hommaan tulee silloin väkisinkin sellainen maku, että kyseessä on liiton ehdotus.

Joku täällä mietti, että onko liitossa oikeasti tiedotuksesta vastaavaa henkilöä!! Syytä olisi…

#455288 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Marx kirjoitti: (13.10.2010 10:33:57)

ts kirjoitti: (13.10.2010 10:01:51)

Jaksoin ’urheasti’ kahlata läpi tuon viimeisen linkin vastauksia, ja on valitetavasti todettava. Muutamaa lukuunottamatta todettiin aika ykskantaan ettei halpispelaaminen ole ongelma.

Ne kentät esim. Virpiniemi ja Salo jossa se oli ongelma ei ollu yllätyksenä. Toinen sijaitsee todella kauniilla paikalla, mutta talousalue on aika pieni, ja ’mökkiläisiä’ vilesemällä, sekä toinen lähes yhtä hieno kenttä sijaitsee lähituntumassa.. Toisen vaikutusalueella on taas kaksi muutakin, aika mielenkiintoista kenttää joten kilpailu pelaajista ja eritoteen vieraista on kova.

Kummankohan talousalue on pieni?

#455289 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Hyvää huomenta kaikille!

Koittakaa hyvät ihmiset erottaa metsä puilta. Sen sijaan, että puhuttaisiin yleistermillä halpapelaamisesta, niin puhutaan mielummin siitä, että jonkun pelaaminen mahdollistuu vain ja ainoastaan sillä, että hän maksaa omasta pelaamisestaan vain pienen osan ja tämän loppuosan maksavat loppu kädessä muut pelaajat. Halpapelaamisessa ei olisi mitään vikaa silloin, jos sillä todellakin katettaisiin pelaamisesta aiheutuneet kustannukset, mutta näin ei nykyisessä tilanteessa ole. Ei ole oikein, että vaikkapa Rinkun ja muutaman muun etelä-Suomen kenttien omat jäsenet maksavat pelaamisestaan/jäsenyydestään OMALLA KENTÄLLÄÄN enemmän kuin erään kilpailevan golfseuran vierailevat jäsenet, jotka pelaavat heidän kentällään aamusta iltaan nimeämättömillä pelioikeuksilla. On aivan oikein, että muutoksia tullaan tekemään ja kaikenlainen harmaalla alueella toimiminen pannaan kuriin. Postilaatikko tyyppisille ’etäjäsenseuroille’ on aivan oiken, että heidän toimintaan puututaan ja tilalle tarjotaan laatua, josta hyötyvät suurin osa golfareista. Ne seurat ja kentät, jotka eivät voi hyväksyä enemmistön hyväksi tehtäviä ratkaisuja, voivat halutessaan erota vaikka liitosta ja järjestää mölkkypelejä ja kolopallokilpailuja omilla pelloillaan täysin itse haluamallaan tavalla. Tärkeintä on, että enemmistön ei tarvitse taipua parin suuta pieksävän tahon vaatimukseen. Se on varma, että lobbaus ja örinä jatkuu ainakin niiden osalta, joiden business tulee ’kenties’ kärsimään muutoksista.

#455290 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt ois Ekströmin kotiseuralla HGK:lla mahdollisuus osoittaa suuruutensa ja golfin edelläkävijän rooli Suomessa.Ottakoon uusia jäseniä siihen 1800 asti vielä tän vuoden puolella ja reilusti läpinäkyvällä listalla.Ja ei mitään etäpelaajia Espoosta vaan helsinkiläisiä golfareita.Ja jos listalta ei löydy porukkaa tarpeeks niin kotisvulle ilmoitus että haetaan uusia jäseniä.Liittohan vaan suosittaa mut jonkun on näytettävä tietä.
    Näin herrasmiehet tekee mitä ehdottaa jo etukäteen.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 242)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #455434 kohteessaGolfliiton tiedoitteesta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton tiedoitteesta