Aihe: Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle - Golfpiste.com

9.6.–16.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][27]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 574)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Taksikuski Dublinista kirjoitti: (2.11.2010 16:16:00)

Putti-Possu kirjoitti: (2.11.2010 15:55:58)
    Ei kannata liikoja luottaa tähän ’HUILAAMISEEN’. Voi hyvinkin käydä Kulloot, jossa pelikausimaksut eivät riitä hoitokustannuksiin, jolloin yhtiö velkaantuu vuosi vuodelta. Velka rasittaa sitä kautta myös näitä huilanneita osakkeita – vaikka se tuntuisi epäreilulta, kun velkaantuminen olisi johtunut liian alhaisesta hoitovastikkeesta.

No sitten käyn katsastamassa Töölönlahden kauniita maisemia yhdessä jonkun rantojen arskan kanssa ja teemme Gambina-pullon korvausta vastaan kunniakkaaseen golf-yhteisöömme yhden uuden sitoutuneen pelaajan.

Jos tuolla tarkoitat, että viekkaudella ja petoksella hankkiutuisit eroon omasta osakkeestasi ’myymällä’ sen jollekin asiaa ymmärtämättömälle laitapuolen kulkijalle, niin tuo kertoo todella paljon sinun moraalistasi, taxisuhari. Ja jättää samalla kyllä sinun kommenttisi näillä palstoilla ihan omaan arvoonsa (mikä ei siis korkealla ole).

Rauski – muutamaa asiaa ihmettelen.

Olen pitänyt ja pidän edelleenkin ainoana merkittävänä ongelmana Suomen golfissa pelioikeuksien jalostajia, jotka nyhtävät hyödyt itselleen kenttien ja golfaajien kustannuksella.

Supergolf käyttää hyväkseen yrityspelioikeuksia, mutta lukemani mukaan suuri osa käytössä olevista oikeuksista on sovittu kenttien kanssa. Rupeavatko muka nämä samat kentät nyt luokittelemaan pelaajia sitoutumisen perusteella, mutta vuokraavat pelioikeuksiaan edelleen Supergolfille?

Entäpä Virvik, ry-kenttä? Mitä helkkaria se Supergolf teillä tekee. Mitähän jos aloittaisitte tämän halpapelaamisen kitkemisen ihan ensimmäiseksi omalta kentältänne?

Driving Force kirjoitti: (3.11.2010 8:03:39)
    Sulta on Pppdri Hoo jäänyt huomaamatta, että tuo sitoutuneen pelaajan merkintä tulisi sun hcp-korttiin ihan sun omaksi eduksesi (siis olettaen että sä olet sitoutunut). Sinä itse saisit tuolla merkinnällä etuja vieraspelatessasi muilla kentillä. Mutta jos sinä et halua antaa omalle seurallesi ja omalle kenttäosakeyhtiöllesi lupaa laittaa nitä merkintöjä hcp-korttiisi, niin oma on vikasi – sinä jäät silloin ilman näistä vieraspelaajan eduista. Mutta tyhmyyshän ei ole rikos…

Ja itsekkyys on ilmeisesti hyvä?

ja ts:lle, ilmeisesti uusien näkökulmien tuominen keskusteluun on mielestäsi pahe? Rekisteritietojen keräämisessä tulee noudattaa lakeja ja asetuksia. Lähtökohtana käsitykseni mukaan on aina, että rekisterimerkinnät tehdään rekisteriin merkityn näkökulmasta oikein ja perustellusti. Tietosuojavaltuutettu on melko tarkka yksityisuudensuojaan liittyvissä kysymyksissä. Minä en ole liiton papereita nähnyt ja niitä ei ole levitetty kuin ilmeisesti valikoidulle joukolle. Kuten jo aiemmin totesin, niin toivon, että tämä näkökulma on perinpohjaisesti selvitetty. Tämä lienee jo hyvän päätöksentekotavan mukaista.

Reilun pelin ihanteet löytyy näköjään tuolta. Hyvä paperi, kunhan ei jäisi kuolleeksi kirjaukseksi.
    http://www.slu.fi/materiaalit/slu_n_lomakepohjat/slu-ry-n-syyskokouspaivat-19-20-/

Pelaajana olen sitoutunut omaan seuraani ja osakkeenomistajana olen sitoutunut golfyhtiööni. Vieraillessa maksan sen mitä pyydetään, enkä vaadi privlegioita. Minulle olennaisin etu on oman pelaamisen varmistaminen kotikentällä. Ne edut hoidettakoon yhtiön asiana.

Prboy kirjoitti: (3.11.2010 9:25:10)
    Rauski – muutamaa asiaa ihmettelen.

Olen pitänyt ja pidän edelleenkin ainoana merkittävänä ongelmana Suomen golfissa pelioikeuksien jalostajia, jotka nyhtävät hyödyt itselleen kenttien ja golfaajien kustannuksella.

Supergolf käyttää hyväkseen yrityspelioikeuksia, mutta lukemani mukaan suuri osa käytössä olevista oikeuksista on sovittu kenttien kanssa. Rupeavatko muka nämä samat kentät nyt luokittelemaan pelaajia sitoutumisen perusteella, mutta vuokraavat pelioikeuksiaan edelleen Supergolfille?

Entäpä Virvik, ry-kenttä? Mitä helkkaria se Supergolf teillä tekee. Mitähän jos aloittaisitte tämän halpapelaamisen kitkemisen ihan ensimmäiseksi omalta kentältänne?

Joo meillä oli vielä pari vuotta sitten vielä jotain 10-12 lähtöä päivässä (jos en nyt väärin muista), ongelma oli siinä että nämäkin täyttyi pääsääntöisesti vain viikonloppuisin tai iltaisin kun oli muutenkin paljon pelaajia. Tuosta saatu korvaus oli kentälle vain vähän yli puolet mitä normaali gf muuten olisi ja usein myytiin normaali gf-pelaajille ei oota. Viime vuonna pienennettiin lähdöt kuuteen, ensi vuodesta päätetään erikseen riippuen siitä mitä tällä rintamalla tapahtuu ja kuinka golfyhtiöt/seurat noudattavat suosituksia, etenkin lähiseurat. Pari erilaista strategiaa on melko valmiina riippuen siitä mihin homma johtaa, tietty markkinatalouden hengessä olemme kilpailussa mukana.

ts kirjoitti: (3.11.2010 8:33:32)

Sulta on Pppdri Hoo jäänyt huomaamatta, että tuo sitoutuneen pelaajan merkintä tulisi sun hcp-korttiin ihan sun omaksi eduksesi (siis olettaen että sä olet sitoutunut).

Et kuitenkaan tarkoita, että tuo olisi ainoa asia mikä kyseiseltä kirjoittajalta on jäänyt huomaamatta? Voisin nyt ihan alkuun esim mainita sen, että ammattitaitoinen juristi on ollut koko ajan mukana noita ajtuksia ruotimassa, mutta täällä nämä kotioppineet keksivät sellaisia laintulkintoja jatkuvalla syötöllä, että saisivat tuloksesta itseään miellyttävän.

Uskomatonta shittiä riittää kartellisyytöksistä, valtionapujen poistosta ja nyt huippuna vielä tietosuojasta, mutta tohon viimeisimpään mulla on kyllä hyvä ehdotus:

Seurat lähettävät jokaisesta kortin haluavasta erikseen tietiosujavaltuutellu kyselyn, jossa tiedustelevat onko kyseisen henkilön osalta mahdollista tidustella hänen saman hallinnon alla toimivalle toiselle taholle (OY) maksamiaan maksuja, jotka tuo sama hallinto joka tapauksessa tietää jo muutenkin. Kun tuohon saadaan vastaus, voidaan lähettää asiasta (taas itselleen) kirje, jossa tiedustellaan noiden tietojen saatavauutta OY:lta ja tietysti tuosta voisi informoida myös kyseistä pelaajaa samalla. Itse asiassa tuota hommaa hoitamaan voitaisiin palkata TV:stä tuttu Kenon onnittelupuheluiden soittaja, koska hänellä on varmaan runsaasti ylimääräistä aikaa.

Tuolla menetelmällä vältytään monelta harmilta, koska tuolla tavoin toimien kortit saadaan jakoon ehkäpä tuossa syyskuun alussa, jolloin mestikset on pelattu ja kentillä muutenkin alkaa olemaan hyvin tilaa vieraspelaajille. Vanhojen laskelmien mukaanhan tuossa vaiheessa kautta kentällä pelaa vielä noin 25.000 kierrosta, eli kapasiteettia kyllä riittää.

Eikun oikeesti mun piti vaan sanoa, että lopettakaa toi saatanan rutina ja koittakaa ymmärtää, että noita ajatuksia on ollu laatimassa ihan täyspäinen ja varsin fiksu porukka, jolla suurimpana erona täällä vaahtoaviin on tiedon laajuus ja monipuolisuus.

Kuitenkin liiton esityksessä lukee ’sitoutumisaste’eli ts voisi hyvin informoiduna ihmisenä kertoa montako ’sitoutumisastetta’on suunniteltu,vaihto-ehtoja on monta mutta onko ne vaan sitoutunut/sitoutumaton.

Rauski kirjoitti: (3.11.2010 9:40:42)

Joo meillä oli vielä pari vuotta sitten vielä jotain 10-12 lähtöä päivässä (jos en nyt väärin muista), ongelma oli siinä että nämäkin täyttyi pääsääntöisesti vain viikonloppuisin tai iltaisin kun oli muutenkin paljon pelaajia. Tuosta saatu korvaus oli kentälle vain vähän yli puolet mitä normaali gf muuten olisi ja usein myytiin normaali gf-pelaajille ei oota. Viime vuonna pienennettiin lähdöt kuuteen, ensi vuodesta päätetään erikseen riippuen siitä mitä tällä rintamalla tapahtuu ja kuinka golfyhtiöt/seurat noudattavat suosituksia, etenkin lähiseurat. Pari erilaista strategiaa on melko valmiina riippuen siitä mihin homma johtaa, tietty markkinatalouden hengessä olemme kilpailussa mukana.

Hieman kaksinaamaiselta vaikuttaa tämä Rauskin kannanotto. Hänen mielestään Superit ja muut sellaiset pitäisi lopettaa ja golfkenttä vain osakkaille/jäsenille. Sitten itse tuollalailla ’huoraa’ Superin kanssa. Eikös olisi johdonmukaista aloittaa ihan omasta kentästä eikä mestaroida muiden kenttiä.

Tuntuu jotenkin samanlaiselta marinalta, kun kilpailu näistä kuntien hankkeista. Kaikki valittavat (esim. ambulanssiyhtiöt), että toiset kilpailevat viekkaudella ja vääryydellä tekemällä polkuhintaisia tarjouksia ja toivotaan viranomaisten puuttuvan tällaisiin ’väärinkäytöksiin’. Sitten nokitetaan vielä itse 5 % alle alimman tarjouksen.

Asfalttialalla koetettiin tehdä parempaa businesta jakamalla urakat taustalla – ja lopputulos on meidän kaikkien lehdistä lukema. Tämä siitä huolimatta, että niissäkin firmoissa oli ihan ’asiansa osaavat viisaat ihmiset tekemässä päätöksiä’.

ts

I.M.Noone kirjoitti: (3.11.2010 9:50:47)

Kuitenkin liiton esityksessä lukee ’sitoutumisaste’eli ts voisi hyvin informoiduna ihmisenä kertoa montako ’sitoutumisastetta’on suunniteltu,vaihto-ehtoja on monta mutta onko ne vaan sitoutunut/sitoutumaton.

Ei mulla tommosia tietoja voi mistään olla.

ts

Putti-Possu kirjoitti: (3.11.2010 10:05:06)

Tuntuu jotenkin samanlaiselta marinalta, kun kilpailu näistä kuntien hankkeista. Kaikki valittavat (esim. ambulanssiyhtiöt), että toiset kilpailevat viekkaudella ja vääryydellä tekemällä polkuhintaisia tarjouksia ja toivotaan viranomaisten puuttuvan tällaisiin ’väärinkäytöksiin’. Sitten nokitetaan vielä itse 5 % alle alimman tarjouksen.

Tuohan on ihan ymmärrettävää toimintaa, jota kutsutaan tappioiden minimoimiseksi ja se voi jatkua jonkin aikaa. Joku laskutaidoton tekee tarjouksen jolla ei voi elää (näitä yrittäjissä kyllä riittää) ja muut joilla kukut ennenstään pyörimässä joutuvat menemään tuon alle saadakseen edes osan kuluista peittoon.

Mitään järkeä siinä ei liiketaloudellisesti ole, mutta pahan alku ja juuri on nimenomaan tuo polkuhintaan tarjoava laskutaidoton, joka toiminnallaan romuttaa koko alan kannattavuutta ja elinkelpoisuutta. Hurjia tarinoita kuulee reissatessaan esim Keski-Euroopan kuljetusmarkkinoilta. Puolalaisten tarjoukset ovat tosi kovia, mutta helppohan niitä on tehdä kun ajavat meiltä varastetuilla naftoilla sanoi eräs rekkakuski taannoin.

Poodri Hoo kirjoitti: (3.11.2010 9:28:36)

Sulta on Pppdri Hoo jäänyt huomaamatta, että tuo sitoutuneen pelaajan merkintä tulisi sun hcp-korttiin ihan sun omaksi eduksesi (siis olettaen että sä olet sitoutunut). Sinä itse saisit tuolla merkinnällä etuja vieraspelatessasi muilla kentillä. Mutta jos sinä et halua antaa omalle seurallesi ja omalle kenttäosakeyhtiöllesi lupaa laittaa nitä merkintöjä hcp-korttiisi, niin oma on vikasi – sinä jäät silloin ilman näistä vieraspelaajan eduista. Mutta tyhmyyshän ei ole rikos…

Ja itsekkyys on ilmeisesti hyvä?

ja ts:lle, ilmeisesti uusien näkökulmien tuominen keskusteluun on mielestäsi pahe? Rekisteritietojen keräämisessä tulee noudattaa lakeja ja asetuksia. Lähtökohtana käsitykseni mukaan on aina, että rekisterimerkinnät tehdään rekisteriin merkityn näkökulmasta oikein ja perustellusti. Tietosuojavaltuutettu on melko tarkka yksityisuudensuojaan liittyvissä kysymyksissä. Minä en ole liiton papereita nähnyt ja niitä ei ole levitetty kuin ilmeisesti valikoidulle joukolle. Kuten jo aiemmin totesin, niin toivon, että tämä näkökulma on perinpohjaisesti selvitetty. Tämä lienee jo hyvän päätöksentekotavan mukaista.

Totta kai näin pitää tapahtua, myös Golfliitossa ja sen alaisissa golfseuroissa. Ja minä uskon, että näin ihan varmasti tapahtuukin ja kaikki päätökset tarkistetaan etukäteen juristeilla. Ei golfliiton johtohenkilöt nyt sentään tietämättömiä lakipykälistä ole ja tarvittaessa varmasti osaavat käyttää myös ulkopuolista juristiapua.

Mutta syystä tai toisesta sinulla Poodri tuntuu olevan sellainen syvään juurtunut ennakkoluulo, että liiton poijjaat kusettaa kenttää sen kuin kerkiävät ja vähät välittävät Suomen laista. En ymmärrä, mihin moinen ennakkoluulo perustuu.

Putti-Possu kirjoitti: (3.11.2010 10:05:06)

Rauski kirjoitti: (3.11.2010 9:40:42)

Hieman kaksinaamaiselta vaikuttaa tämä Rauskin kannanotto. Hänen mielestään Superit ja muut sellaiset pitäisi lopettaa ja golfkenttä vain osakkaille/jäsenille. Sitten itse tuollalailla ’huoraa’ Superin kanssa. Eikös olisi johdonmukaista aloittaa ihan omasta kentästä eikä mestaroida muiden kenttiä.

Asfalttialalla koetettiin tehdä parempaa businesta jakamalla urakat taustalla – ja lopputulos on meidän kaikkien lehdistä lukema. Tämä siitä huolimatta, että niissäkin firmoissa oli ihan ’asiansa osaavat viisaat ihmiset tekemässä päätöksiä’.

Minäkö siitä päätän? No en nyt ihan, mutta saatan olla vaikuttamassa päätöksiin, jossa äänestystulos ratkaisee. Sitäpaitsi mä olen kyllä aina sanonut etten näe estettä superin toiminalle jos myyvät oikeuksiaan vain sitouneille pelaajille, mutta kun se mahdollistaa tasoituskorttikaupan jäsenmaksun hinalla ja laajentaa tuota kultuuriaan niin silloin ollaankin jo heikoilla vesillä.

Rauski kirjoitti: (3.11.2010 10:20:31)Sitäpaitsi mä olen kyllä aina sanonut etten näe estettä superin toiminalle jos myyvät oikeuksiaan vain sitouneille pelaajille, mutta kun se mahdollistaa tasoituskorttikaupan jäsenmaksun hinalla ja laajentaa tuota kultuuriaan niin silloin ollaankin jo heikoilla vesillä.

Rauski, etköhän nyt hieman oikaise mutkia. Sitoutunut tarkoittaa golfissa kuulumista golfseuraan ja se on ymmärtääkseni aika monen kentän pelaamisen edellytyksissä. Siten miten Supergolf voisi myydä oikeuksiaan ’sitoutumattomille’.

Eikä Supergolf mahdollista tasoituskorttikauppaa jäsenmaksun hinnalla vaan näin on ollut niin kauan kuin on ollut osakepohjaisia kenttiä, jolloin seura myöntää tasoituskortin jäsenmaksua vastaan. Etäjäsenyys tuli Suomeen jo vuosikymmen sitten eikä silloin kukaan tiennut Supereista.

Driving Force kirjoitti: (3.11.2010 10:17:40)Totta kai näin pitää tapahtua, myös Golfliitossa ja sen alaisissa golfseuroissa. Ja minä uskon, että näin ihan varmasti tapahtuukin ja kaikki päätökset tarkistetaan etukäteen juristeilla. Ei golfliiton johtohenkilöt nyt sentään tietämättömiä lakipykälistä ole ja tarvittaessa varmasti osaavat käyttää myös ulkopuolista juristiapua.

Mutta syystä tai toisesta sinulla Poodri tuntuu olevan sellainen syvään juurtunut ennakkoluulo, että liiton poijjaat kusettaa kenttää sen kuin kerkiävät ja vähät välittävät Suomen laista. En ymmärrä, mihin moinen ennakkoluulo perustuu.

Driving Forcella on vankka usko ’Gosplaniin’ ja silloin voi kysyä, että miksi keskustelupalstoja tai yleisesti kenenkään mielipiteitä tarvitaan, jos kerran ’herrat’ tietävät muutoinkin miten viisaita päätöksiä tehdään.

Minusta tämä golfliiton projekti ’sitoutumattoman golfinpeluun kitkemiseksi’, kuten Antti Peltoniemi taannoin asian ilmaisi ja siitä seurannut laaja keskustelu on osoitus siitä, että ’herrojen viisaita päätöksiä’ saa ja kuuluu kritisoida – ja keskustelulla voidan myös vaikuttaa. Eikä laillisuuskysymyksiä kannata tästä keskustelusta pois kytkeä – oli sen verran kyseenalainen se kesäinen työryhmän esitys.

Rauski kirjoitti: (3.11.2010 10:20:31)
    … ollaankin jo heikoilla vesillä.

No jos heikoilla vesillä ollaan, kannattaa reivata kurssia. Mielellään pari piirua ylös tai alas.

Putti-Possu kirjoitti: (3.11.2010 10:34:34)

Rauski kirjoitti: (3.11.2010 10:20:31)Sitäpaitsi mä olen kyllä aina sanonut etten näe estettä superin toiminalle jos myyvät oikeuksiaan vain sitouneille pelaajille, mutta kun se mahdollistaa tasoituskorttikaupan jäsenmaksun hinalla ja laajentaa tuota kultuuriaan niin silloin ollaankin jo heikoilla vesillä.

Rauski, etköhän nyt hieman oikaise mutkia. Sitoutunut tarkoittaa golfissa kuulumista golfseuraan ja se on ymmärtääkseni aika monen kentän pelaamisen edellytyksissä. Siten miten Supergolf voisi myydä oikeuksiaan ’sitoutumattomille’.

Miten voi Putti-Possu olla mahdollista, että kun sinä(kin) olet nyt syksyn aikana lukenut varmaan satoja ja taas satoja viestejä liittyen tähän sitoutunut/sitoutumaton teemaan, niin sinä et ole vieläkään ymmärtänyt, mitä termi ’sitoutunut’ nykykeskustelussa tarkoittaa. Se ei todellakaan Suomessa tarkoita, että pelaaja kuuluu golfseuraan. Sen sijaan se tarkoittaa, että sitoutunut pelaaja on osallistunut Suomen golfkenttien ylläpitämiseen niin, että maksaa ainakin yhdelle kentälle normaalin osakekentän vuosittaisen hoitovastikkeen verran tai ry-pohjaisella kentällä normaalin vuosittaisen kausipelimaksun verran rahaa. Ok, myönnän, että joissakin puheenvuoroissa ja esityksissä on esiintynyt myös tuosta lievempiä tulkintoja esimerkiksi niin, että sitoutuneen pelaajan minimimaksu olisi vain 300 euroa/kaudessa. Mutta joka tapauksessa sinä Putti-Possu olet näköjään ymmärtänyt tuon sitoutunut-termin ihan väärin kaiken tämän kohinan jälkeenkin. Hämmästyttävää…

Hei taas.

Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.

Lähes kaikki haluavat eroon supergolffista ym. yrityksistä jotka vetävät välistä. Nyt jos ruvetaan sitoutumisia merkitsemään HCP-kortteihin ja kieltämään suositusten mukaan ilman sitoutumismerkintää olevia pelaamasta (kenttäkohtaisesti), niin eikö se juuri ruoki superin kaltaisia yhtiöitä, koska superit pelaavat yritysosakkeella ja onhan heidät päästettävä kentälle, koska ovat ’osakepelaajia’?

Eli jos olen tulevaisuudessa täyshintaisia greenfeetä maksava ’halpispelaaja’ eli sitoutumaton, kannattaa minun ehdottomasti liittyä superiin tai vastaavaan.

Eli liitto kannustaa nykyisillä puheillaan edelleen superin kasvua ja näin ollen kenttäyhtiöt menettää aina vaan enemmän rahaa.

Jos mitään merkintää ei tulisi korttiin ja kaikki olisivat tasavertaisia kentille pääsyn suhteen, niin kentät saisivat siis enemmän rahaa.

Miksi ihmeessä siis ei voida mennä vanhalla mallilla ja jokainen kenttä miettii itse hintansa vastaamaan puitteitaan ja miettii myös mihin kannattaa investoida ja mihin ei?

Jos joku kenttä on taloudellisissa vaikeuksissa niin se ei edelleenkään ole kenenkään muun syy kuin sen kentän. Näin ollen virheiden korjaus on kentän asia, ei liiton eikä liiton työryhmien.

Jos joku merkintä pitäisi tulla HCP korttiin, niin esim punaisia palloja joka kerta kun kortin haltija on syyllistynyt aivan liian hitaaseen pelaamiseen. Pallon kirjoittamisoikeus pitäisi antaa kenttien seriffeille/kädimaastereille ja pallo tulisi piirtää HCP-korttiin esim. yhden varoituksen jälkeen. Koko ryhmää ei voisi sakottaa, mutta yksittäiset pelaajat kyllä. Esim kolmesta pallosta tuloskortissa joutuisi vaikka 2 viikon pannaan eli uusi ’palloton’ kortti lähetettäisiin/annettaisiin 2 viikon viiveellä hyllyttämisestä.
    Tämä on siis oma ehdotukseni sen sijaan, että ruvetaan syyttämään ainoastaan korkealla händärillä pelaavia hidastelusta, joka on mielestäni totaalisen väärin.

Johtaja XXL kirjoitti: (3.11.2010 10:44:22)

No jos heikoilla vesillä ollaan, kannattaa reivata kurssia. Mielellään pari piirua ylös tai alas.

Miten ’reivataan kurssia’? Niin ja ainoastaan tykkimiehet puhuu piiruista, vai olisiko U2:n Suomessakin käyneen kiertueen nimi ollut parempi muodossa ’U2 6000 piirua World Tour’

Sori OT, mutta huhhuh.

ts

Tsak Noris kirjoitti: (3.11.2010 10:55:06)

Miten ’reivataan kurssia’? Niin ja ainoastaan tykkimiehet puhuu piiruista, vai olisiko U2:n Suomessakin käyneen kiertueen nimi ollut parempi muodossa ’U2 6000 piirua World Tour’

Sori OT, mutta huhhuh.

Jäiköhän sinulta XXL:n kirjoituksesta huomaamatta tuo alkuperäisen lainauksen osuus. Taisit niinku niinku niinku iskeä kirveesi kaivoon….so not.

ts kirjoitti: (3.11.2010 10:06:59)
    Ei mulla tommosia tietoja voi mistään olla.

Useammassa kuin yhdessä viestissä kuitenkin annat ymmärtää, että olet hyvin perillä mitä ehdotukset pitävät sisällään. Esimerkiksi alla oleva lainaus.

ts kirjoitti:
    Voisin nyt ihan alkuun esim mainita sen, että ammattitaitoinen juristi on ollut koko ajan mukana noita ajtuksia ruotimassa, mutta täällä nämä kotioppineet keksivät sellaisia laintulkintoja jatkuvalla syötöllä, että saisivat tuloksesta itseään miellyttävän.

Jos liittovaltuustolle esitetään sitoutumisaste-leimaa tasoituskorttiin, niin itse ainakin odottaisin, että ko. käsitteet on myös esityksessä määritelty. Sitoutumista sattuu vain olemaan eritasoista. Liiton sivuilla oleva tiedote on kohtuullisen niukkasanainen esitysten sisällöstä.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että liiton strategiassa on asiallinen visio, mihin golfia halutaan viedä. Päätösten pitäisi tukea tuota visiota, enkä oikein löydä nyt käydyssä keskustelussa viitteitä siihen.

ts kirjoitti: (3.11.2010 11:02:31)

Sori OT, mutta huhhuh.

Jäiköhän sinulta XXL:n kirjoituksesta huomaamatta tuo alkuperäisen lainauksen osuus. Taisit niinku niinku niinku iskeä kirveesi kaivoon….so not.

Jep. Johtajan jutut on ollu sitä luokkaa muutenkin että mistä sitä tietää onko se tosissaan. Niinku niinku niinku tiätsä.

Tsak Noris kirjoitti: (3.11.2010 10:47:17)
    Hei taas.

Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.

Lähes kaikki haluavat eroon supergolffista ym. yrityksistä jotka vetävät välistä. Nyt jos ruvetaan sitoutumisia merkitsemään HCP-kortteihin ja kieltämään suositusten mukaan ilman sitoutumismerkintää olevia pelaamasta (kenttäkohtaisesti), niin eikö se juuri ruoki superin kaltaisia yhtiöitä, koska superit pelaavat yritysosakkeella ja onhan heidät päästettävä kentälle, koska ovat ’osakepelaajia’?

se palaako superilla vai ei ei vaikuta sinällään tuohon sitoutuneisuuteen:
    kun superi ja sitoutuneisuus eivät ole toisistaan riippuvia.

esim.
    -jossain osakeen omistava ja lisäksi superilla pelaava= kortissa seissoo notta sitoutunut
    -äkäslompolo golifin etejäsen joka maksaa vain 50€ / vuosi jäsenyydestä ja pelaa vain superilla = sitoutumaton.

tuo nimeämättömällä yrityspelioikeudella pelaaminen on oikeasti yksinkertaista sulkea pois / rajoittaa siinämäärin kun katsotaan tarpeelliseksi jos niin halutaan…

laitetaan kentällä pelaamisen tasoitusrajaksi esim pääsääntöisesti vaikka +15 tms. joka ei koske oman seuran jäseniä-> yrityspelioikeutetun pitäisi anoa ja saada jäsenyys ko. kentälle pelatakseen siellä ja ko. lkentän ry voisi sitten pohtia halutaanko ko. hiipparia vai ei.
    taikka sitten tuota voisi loiventaa että seuraan kuulumattomien tasoitusraja on vaikka -10 keskiviikkoisin lähdöissä klo 11.00-11.20 😉

ts

Tsak Noris kirjoitti: (3.11.2010 11:13:14)

Sori OT, mutta huhhuh.

Jep. Johtajan jutut on ollu sitä luokkaa muutenkin että mistä sitä tietää onko se tosissaan. Niinku niinku niinku tiätsä.

Kylmä niinku tiän ja jos oisit huomaanu Rauskin alkuperäsen kämmin, niin säkin oisiti niinku voinu pääteelä sitä seuraavat virheet niinku tarkotuksellisiks niinku.

Rauski kirjoitti: (2.11.2010 23:23:49)
    Hyvä että saatiin palstalle liike-elämän palveluksessa oleva henkilö mukaan, nyt voit kertoa kuinka tämä homma hoidetaan kotiin siten että: aloittelijoille tulee mahdollisuuksia, mikä on mielestäsi oikea hinta aloittelijalle (jäsenmaksu, noin 20-30 kierrosta jotta HCP36, rangepallot, alkeiskurssi, koe yms), osakkeiden vaihto kasvaa, kenttien rakentaminen ja investoinnit ovat mahdollisia tulevaisuudessa, miten markkinatalous toimii golfkulttuurissa, mitä olet havainnut puutteita talousosaamisessa niissä golfyhtiöissä joissa olet toiminut, miten markkinoida yksittäistä kenttää/useitakenttiä/golfia yleensä, pitäiskö tulla enenmmän ulkopuolisia toimijoita hyödyntämään golfmarkkinoita, miten esittämäsi seikat vaikuttavat golfseurojen (ry ja/tai oy) talouteen, miten saada rahoitusta investoinneille (kuka maksaa), mitkä ovat mielestäsi perusvirheet joita talouden hoidossa olet havainnut, miten golfosake eroaa muista osakkeista, miten erilaiset kilpailutekijät vaikuttavat golfyhtiöiden taloudelliseen tilaan, miten em. ratkaistaan jos ongelmia jne. Perustellut analyysit ja ratkaisut jotka ottavat edellä mainitut asiat huomioon kokonaisuudessaan ja joista jokainen ymmärtää miten nämä tulisi hoitaa ovat enemmän kuin tervetulleita.

En muuten yhtään ihmettele, että joku viisas on joskus sanonut että musta-valkoisessa maailmassa on paljon helpompi elää;). Tämä ei ollut kohdistettu manfredille vaan noin yleisesti.

Eihän täällä muuten olekaan kovin montaa jotka ovat olleet ja ovat myös liike-elämän palveluksessa.

Kiitos Rauski kommenteistasi !

Tartuit viestiini juuri sinulle ominaisella ’rakentavalla ’ tavalla. Olisin kyllä ymmärtänyt vähän paremminkin peitellyn vinoilun ja aliarvioinnin, mutta kukin taaplaa tyylillään. Enpä nyt viitsi provosoitua viestistäsi, koska ei se ole sen arvoista.

Totean vain, että on melkoista naivismia kuvitella, että vuosikymmenten kuluessa rakennetut ongelmat Suomen golfyhteisössä olisi ratkaistavissa keskustelupalstalla muutamalla hokku-pokkus-tempulla kuten Rauski näyttää olettavan. Jos joku sellaista taikatemppua esittää, niin hän on taikuri ja kuuluu siihen kategoriaan.

Kyseessä on pitkäjänteinen kehitystyö, joka aivan aluksi edellyttää rehellistä ja avointa tilanne-analyysia niin koko golfalasta kuin kustakin kentästä, yhtiöstä, seurasta jne. Oman edun räikeä tavoittelu tekee kehitystyön mahdottomaksi eikä kukaan näe kokonaisuutta. Markkinatalous kyllä viime kädessä hoitaa asian, mutta se tuotta monille tarpeetonta päänsärkyä ja jopa taloudellisia menetyksiä.

Olen ihmetellyt monia asioita näissä keskusteluissa, mutta paria voisin kommentoida.

Miksi golfyhteisö haluaa palauttaa tietynlaisen elitistisen ja suljetun porukan maineen ? Keskusteluista olen tällaisen aistinut. Miksi golf-yhtiöt eivät markkinoi palvelujaa uusille harrastajille, joissa on alan tulevaisuus ? Uusista harrastajistahan kasvaa tulevat osakkeenomistajat ja palveluiden käyttäjät. Normaalistihan kaikki avoimilla markkinoilla toimijat ovat äärettömän kiinostuneita potentiaalisista asiakkaista, koska haistavat rahan. Olen saanut vain yhden mainoksen yhdeltä golf-yhtiöltä, joka houkutteli minua jäsenekseen. En tosin liittynyt, koska kokonaispaketti ei tuntunut enää näin syksyllä järkevältä. Turha on talousasioiden huonoa jamaa voivotella, jos tulevat osakkaat/asiakkaat unohdetaan ja halutaan pois silmistä ! Eivät kaikki uuden harrastuksen aloittavat ole persaukisia ’lokkeja’ yms., kuten monet tuntuvat omahyväisyydessään ajattelevan.

Myöskin olen ihmetellyt golfyhtiöiden osakkaiden laskutaitoa. Jotkut kehuvat pelaavansa yli 100 kierrosta kaudessa, joten kierroksen hinta ei paljon maksa. Toiset osakaat taas kiertävät samalla vastikkeella vai parikymmentä kierrosta tai vaihtavat pelioikeuden pelilippuihin, joita eivät saisi edes myydä joidenkin mielestä. Tässähän on selvä subventio vähän pelaavilta osakkailta heavy usereille. Ts. paljon pelaavat pelaavat toisten osakkaiden siivellä ( eivät kai vai ole lokkeja ?). Eihän siinä mitään, jos kaikki osakkaat sen oikein ymmärtävät ja hyväksyvät. Heavy userit käyttävät kentän kapasiteettia, joka ( ylittää keskivero-osakkaan kierrosmäärän ) voitaisiin myydä markknahintaisella gf:llä vierailijoille, jolloin yhtiön kassa kiittäisi iloisesti. Tästä on helppo tehdä esimerkkilaskelmia. Totuus vain on se, että ei ole ilmaisia lounaita eikä golfkierroksia – ei osakkaillakaan, jos haluavat olla itselleen ja toisilleen rehellisiä. Asiahan ei minulle kuulu, mutta ihmettelen vain miksi joku osakas on valmis maksamaan esim. viisinkertaisen kierroshinnan toiseen osakkaaseen verrattuna. Ei tule heti mieleen vastaavaa muulta elämänalalta. Sitten nämä kovan hinna maksavat osakkaat kadehtivat niitä, jotka pelaavat markkinahintaisia kierroksia olematta osakkaita. Kenellä laskupää ja logiikka pettää ?

On myös ymmärrettävä, että Suomen ilmasto-olosuhteissa golf ei voi koskaan olla mikään kovin kukoistava bisnes. Jotkut toimijat osaavat hoitaa asiansa paremmin kuin toiset ja näin tulee aina olemaan. Kateudella ei kukaan mitään voita – kannattasi ottaa menestyjistä mallia eikä pyrkiä rajoittamaan heidänkin toimintaansa. Ei realiteetteja voida keskusjohtoisesti muuksi muutta – lisää ongelmia on kyllä helppo aiheuttaa.

Näen, että golfkenttien tulee selkeämmin profiloitua eri kohderyhmiä palveleviksi ja hakea oma markkinarakonsa vapaassa kilpailussa – sisältäen myös mahdolliset ns. members only kentät.

En edelleenkään kuvittele, että tässä olisi tullut kenellekään mitään uutta ajatusta, mutta kirjoitinpahan kun sana on vapaa.

Driving Force kirjoitti: (3.11.2010 10:45:24)

Putti-Possu kirjoitti: (3.11.2010 10:34:34).

Miten voi Putti-Possu olla mahdollista, että kun sinä(kin) olet nyt syksyn aikana lukenut varmaan satoja ja taas satoja viestejä liittyen tähän sitoutunut/sitoutumaton teemaan, niin sinä et ole vieläkään ymmärtänyt, mitä termi ’sitoutunut’ nykykeskustelussa tarkoittaa. Se ei todellakaan Suomessa tarkoita, että pelaaja kuuluu golfseuraan. Sen sijaan se tarkoittaa, että sitoutunut pelaaja on osallistunut Suomen golfkenttien ylläpitämiseen niin, että maksaa ainakin yhdelle kentälle normaalin osakekentän vuosittaisen hoitovastikkeen verran tai ry-pohjaisella kentällä normaalin vuosittaisen kausipelimaksun verran rahaa. Ok, myönnän, että joissakin puheenvuoroissa ja esityksissä on esiintynyt myös tuosta lievempiä tulkintoja esimerkiksi niin, että sitoutuneen pelaajan minimimaksu olisi vain 300 euroa/kaudessa. Mutta joka tapauksessa sinä Putti-Possu olet näköjään ymmärtänyt tuon sitoutunut-termin ihan väärin kaiken tämän kohinan jälkeenkin. Hämmästyttävää…

Kyllä minä ymmärrän, mitä sitoutuneella golfarilla haetaan, mutta NYKYISIN ei ole mitään muuta sitoutumisastetta olemassa, kun kuuluminen golfseuraan (jos hcp-kortti). Miten siis joku toimija voisi ryhtyä myymään pelioikeuksia sellaisilla kriteereillä, joita ei ole oikeasti olemassa = perustehan ei voi olla sellainen, että ’jos kyseinen henkilö maksaa 300 euroa tai jonkin muun summan jollekin golfyhteisössä, tms’.

Superin tai muidenkin jalostajien elinehto on se, että saavat kentiltä jalostettavaa. Jos jokin kenttäyhtiö (tai Virvikin tapauksessa ry) ei halua Superilaisia kentälleen, sitten vaan sopimus poikki.

Taustalla lienee se tosiseikka, että kentät haluavat näitä ’uusia potentiaalisia asiakkaita’ vierailemaan kentilleen paitsi välittömän tulon vuoksi myös siksi, että aika ajoin joku näistä ostaa/vuokraa osakkeen. Mutta toisaalta, jos ei haluta uusia ’kokeilijoita’ niin sitten vaan kenttä kiinni – se on ihan osakkaiden päätöksestä kiinni eika kannata hakea syntipukkeja muilta kentiltä.

Manfred kirjoitti: (3.11.2010 12:52:51)

Rauski kirjoitti: (2.11.2010 23:23:49)
    Hyvä että saatiin palstalle liike-elämän palveluksessa oleva henkilö mukaan, nyt voit kertoa kuinka tämä homma hoidetaan kotiin siten että: aloittelijoille tulee mahdollisuuksia, mikä on mielestäsi oikea hinta aloittelijalle (jäsenmaksu, noin 20-30 kierrosta jotta HCP36, rangepallot, alkeiskurssi, koe yms), osakkeiden vaihto kasvaa, kenttien rakentaminen ja investoinnit ovat mahdollisia tulevaisuudessa, miten markkinatalous toimii golfkulttuurissa, mitä olet havainnut puutteita talousosaamisessa niissä golfyhtiöissä joissa olet toiminut, miten markkinoida yksittäistä kenttää/useitakenttiä/golfia yleensä, pitäiskö tulla enenmmän ulkopuolisia toimijoita hyödyntämään golfmarkkinoita, miten esittämäsi seikat vaikuttavat golfseurojen (ry ja/tai oy) talouteen, miten saada rahoitusta investoinneille (kuka maksaa), mitkä ovat mielestäsi perusvirheet joita talouden hoidossa olet havainnut, miten golfosake eroaa muista osakkeista, miten erilaiset kilpailutekijät vaikuttavat golfyhtiöiden taloudelliseen tilaan, miten em. ratkaistaan jos ongelmia jne. Perustellut analyysit ja ratkaisut jotka ottavat edellä mainitut asiat huomioon kokonaisuudessaan ja joista jokainen ymmärtää miten nämä tulisi hoitaa ovat enemmän kuin tervetulleita.

En muuten yhtään ihmettele, että joku viisas on joskus sanonut että musta-valkoisessa maailmassa on paljon helpompi elää;). Tämä ei ollut kohdistettu manfredille vaan noin yleisesti.

Eihän täällä muuten olekaan kovin montaa jotka ovat olleet ja ovat myös liike-elämän palveluksessa.

Kiitos Rauski kommenteistasi !

Tartuit viestiini juuri sinulle ominaisella ’rakentavalla ’ tavalla. Olisin kyllä ymmärtänyt vähän paremminkin peitellyn vinoilun ja aliarvioinnin, mutta kukin taaplaa tyylillään. Enpä nyt viitsi provosoitua viestistäsi, koska ei se ole sen arvoista.

Älä missään nimessä provosoidu jokainen täällä haluaa kuulla ratkaisusi noihn kysymyksiin sen verran vankkaa kokemusta sullä näyttäisi olevan. Vastaa siis esitettyihin kysymyksiin aika yksinkertaista eikö?

ts kirjoitti: (3.11.2010 12:09:05)

Tsak Noris kirjoitti: (3.11.2010 11:13:14)

Sori OT, mutta huhhuh.

Kylmä niinku tiän ja jos oisit huomaanu Rauskin alkuperäsen kämmin, niin säkin oisiti niinku voinu pääteelä sitä seuraavat virheet niinku tarkotuksellisiks niinku.

Okei nyt mäkin tiedän, mut mitä tää edes niinku just sulle edes kuuluu?

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 574)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #453299 kohteessaGolfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle